Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τρίτης και τετάρτης τάξης συμμετείχαν στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν από τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας (έγκριση 121ης Τακτικής Ολομέλειας ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας) το χρονικό διάστημα από Τετάρτη 17 Απριλίου έως Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 και τελεί υπό την αιγίδα και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Φ.14/ΑΑ/122509/Δ1/30-10-2023).
Οι μαθητές μας στο πλαίσιο του Πολιτιστικού προγράμματος με θέμα «Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα μέσα από τη λογοτεχνία» δούλεψαν βιβλία που αναφέρονταν στο συγκεκριμένο θέμα όπως:
- Οι δρόμοι της Σαλάμ της Ευσταθίου Αναστασίας,
- Γουτού Γουπατού του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε απόδοση του Λεϊμονή Διονύσιου των εκδόσεων Αρτεόν,
- τη Στραβοκώσταινα του Αργύρη Εφταλιώτη σε απόδοση του Λεϊμονή Διονύσιου των εκδόσεων Αρτεόν.
Στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας παρουσίασαν το βιβλίο «Οι δρόμοι της Σαλάμ».
Οι μαθητές παρουσίασαν τη βιντεοταινία ,που ετοίμασαν και εξήγησαν στους διοργανωτές του φεστιβάλ, τα βήματα που ακολούθησαν για τη δημιουργία της λέγοντας τα εξής:
- επεξεργαστήκαμε το βιβλίο σε φύλλα εργασίας.
- στη συνέχεια, με τη βοήθεια της καθηγήτριας της Θεατρικής Αγωγής κυρίας Κουρλιούρου Φωτεινής
- φτιάξαμε σε κούκλες τους ήρωες του βιβλίου
- παίξαμε παιχνίδια ρόλων και κουκλοθέατρο
- δραματοποιήσαμε την ιστορία και τη ζωγραφίσαμε
- φτιάξαμε διαλόγους, δώσαμε διαφορετικό τέλος στην ιστορία και αλλάξαμε τον τίτλο
- κάναμε κόμικς, κατασκευάσαμε μάσκες με τους ήρωες του βιβλίου
- καλέσαμε τη συγγραφέα στο σχολείο μας
- παρουσιάσαμε τη δουλειά μας στο 2ο φεστιβάλ αφήγησης παραμυθιού, που πραγματοποιήθηκε στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου στο Αίγιο στις 6 και 7 Απριλίου φτιάχνουμε και επιτραπέζιο παιχνίδι, ένα φιδάκι, με τις θετικές και τις αρνητικές συμπεριφορές των ηρώων που πρωταγωνιστούν, το οποίο θα το στείλουμε στο Μουσείο Παιδείας
- παίξαμε με το γυμναστή του σχολείου μας παιχνίδια που έχουν σχέση με τη διαφορετικότητα και παιχνίδια καλλιέργειας εμπιστοσύνης
- γενικά περάσαμε πολύ όμορφα και μάθαμε τι σημαίνει η λέξη ενσυναίσθητη, δηλαδή πως να μπαίνω κάθε φορά στη θέση του άλλου
- οι τεχνικές που ακολουθήσαμε ήταν οι παρακάτω:
- φωτογραφήσαμε τα έργα μας
- με το καμ σκάνερ και τα σκανάραμε
- περάσαμε τις φωτογραφίες στον υπολογιστή και
- δημιουργήσαμε βίντεο με το πρόγραμμα movie maker
- έπειτα ενσωματώσαμε στο βίντεο μουσική, που την κατεβάσαμε από το youtube
- μας βοήθησαν πολύ η καθηγήτρια της θεατρικής Αγωγής κυρία Κουρλιούρου Φωτεινή, η καθηγήτρια της Μουσικής κυρία Σπυροπούλου Ζουμπουλιά , η καθηγήτρια της πληροφορικής κυρία Μεσίρη Σπυριδούλα , η Σχολική μας Νοσηλεύτρια κυρία Σκαπετοράχη Μαρία, ο γυμναστής του σχολείου μας κύριος Προδρομάκης Στράτος, και βέβαια η Διευθύντρια μας κυρία Πλατάνου Βασιλική.
- μέσα από τη συγκεκριμένη δράση πετύχαμε
- να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε κάθε μορφή διαφορετικότητας
- να αποκτήσουμε στάσεις και συμπεριφορές, οι οποίες θα μας συνοδεύσουν στην ενήλικη ζωή μας
- να μάθουμε να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε την ιδιαιτερότητα του άλλου είτε αυτή αφορά διαφορές στη σωματική ή την πνευματική κατάσταση, το φύλο, τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία ή τη γλώσσα
- να κατανοήσουμε πως η διαφορετικότητα του άλλου δεν αποτελεί εμπόδιο για την ειρηνική συνύπαρξη των λαών
- να διώξουμε από την ψυχή μας αρνητικά συναισθήματα, όπως το φόβο, την επιθετικότητα
- και πάνω από όλα μάθαμε πόσο σπουδαίο είναι να μπορείς κάθε φορά να μπαίνεις στη θέση του άλλου.Ήταν μια πολύ όμορφη δραστηριότητα την οποία χάρηκαν και απόλαυσαν οι μαθητές .Οι διοργανωτές της εκδήλωσης ενθουσιάστηκαν και έκαναν ορισμένες ερωτήσεις στους μαθητές, ενώ πολλά σχολεία που παρακολουθούσαν την εκδήλωση εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εξαιρετική δουλειά των μαθητών μας.