“Τα κόκκινα παπούτσια” – Γ’ τάξη

«Τα κόκκινα παπούτσια», ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές  της Γ’ τάξης  στον Α΄κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Ένα κουτί, μία φωτογραφία, ένα ζευγάρι κόκκινα παπούτσια και ένας φάκελος με την ιστορία τους, η οποία αποκαλύπτεται κομμάτι – κομμάτι  και το ταξίδι  ξεκινά.

Δύο σώματα – περιγράμματα, αποκτούν μορφή και ταυτότητα φύλου. Αναγνωρίζουμε τα κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά στα σώματα και μαθαίνουμε για το θαύμα της ζωής, φτιάχνοντας κι εμείς το δικό μας μικρό βιβλίο.

Ένα ζευγάρι κόκκινα παπούτσια που εμφανίζονται ως δώρο ενός αδελφικού φίλου, κάτι πολύτιμο και ξεχωριστό στη ζωή της πρωταγωνίστριας και μεταβάλλονται  σε  «σιδερένια», «βαριά» όταν δίνονται από κάποιον  που έχει εξουσία και δύναμη, ζητώντας ανταλλάγματα, τα οποία ζητά να κρατήσουμε  μυστικά.

Ο προσωπικός και ο ιδιωτικός χώρος, τα άτομα που εμπιστευόμαστε, το ασφαλές  άγγιγμα, τα καλά και τα κακά μυστικά ήταν τα θέματα που επεξεργαστήκαμε όλο αυτό το διάστημα, με τη  βοήθεια των βιβλίων και με βιωματικέςδραστηριότητες στην τάξη  και την ώρα της Θεατρικής Αγωγής.

 

268911741 200295058893821 95456538240424904 n IMG 4134 IMG 4233 IMG 4235 IMG 4236 .jpg εικόνας

Η Δ’ τάξη στην έκθεση “Τα Νησιά των Ανέμων”

Η Δ’ τάξη επισκέφθηκε την περιοδική έκθεση “Τα Νησιά των Ανέμων” στο πλαίσιο μιας διαθεματικής προσέγγισης της θαλάσσιας επικοινωνίας στο Νότιο Αιγαίο από την Εποχή του Χαλκού μέχρι σήμερα. Η παρουσίαση της έκθεσης στο εμβληματικό τοπόσημο της πόλης, το Ενετικό Φρούριο Rocca a Mare (Κούλε), σε τόσο άμεση σχέση με τη θάλασσα και την Ιστορία, τονίζει ακόμη πιο ισχυρά τη διαχρονικότητα του θέματος και τη σημασία του στη ζωή των ανθρώπων για χιλιάδες χρόνια.

Μελετώντας την εξέλιξη της ναυσιπλοΐας στο Προϊστορικό Αιγαίο, τα παιδιά  έμαθαν για τους διάφορους τύπους πλεούμενων παρατηρώντας από κοντά τις λεπτομέρειες της κατασκευής τους και του τρόπου πλεύσης με τη βοήθεια των εξαίσιων ομοιωμάτων της έκθεσης. Προβληματίστηκαν για τις συνθήκες και τις δυσκολίες των ταξιδιών και έκαναν συγκρίσεις με τη σύγχρονη εποχή. Αναρωτήθηκαν για το πόσο παλιά είναι η εκμετάλλευση του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο. Αντιλήφθηκαν την επίπονη προσπάθεια των αρχαιολόγων να συμπληρώσουν το παζλ της εικόνας του παρελθόντος κι έκαναν τα ίδια υποθέσεις για το πώς θα μπορούσαν να “γεμίσουν” τα κενά που αφήνουν τα χαμένα κομμάτια της Ιστορίας.

Στο τέλος ο επιβλητικός και απαράμιλλος χώρος του Ενετικού Φρουρίου ζωντάνεψε με το εκπληκτικό δρώμενο που ετοίμασαν, όπου τα παιδιά αναπαράστησαν ένα θαλασσινό ταξίδι στις αρχαίες θάλασσες. Ήταν μια μοναδική και συγκλονιστική εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη.

PC150007α PC150014 PC150037α1 Moment PC150046

Επίσκεψη Γ’ τάξης στο Α.Μ.Η.

Ακολουθήστε τον σύνδεσμο ή πατήστε πάνω στον τίτλο για να δείτε την ξεχωριστή εμπειρία που έζησαν οι μαθητές της Γ’ τάξης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου:

https://istoriesetsialliws.weebly.com/epsilonpiiotasigmakappaepsilonpsiepsiloniotasigma/3046167

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Στ’ τάξης – “Ενέργεια και περιβάλλον”

Η Στ’ τάξη μελετά ένα θέμα επίκαιρο όσο ποτέ. Ενέργεια και περιβάλλον. Τα παιδιά γνωρίζουν με βιωματικό τρόπο τις διάφορες μορφές ενέργειας και τις επιλογές μας για βιωσιμότητα και ένα καλύτερο μέλλον για τον πλανήτη.

 

 

unnamed 1 unnamed 2 unnamed

“Τρέφομαι σωστά, ζω ποιοτικά” …….. από τη Δ΄Τάξη

Ήταν μια φορά κι έναν καιρό μια φτωχή χήρα και είχε τρεις κόρες. Όλη μέρα ράβανε και το βράδυ νυχτερεύανε και πάλι μετά βίας τα βγάζανε πέρα και δεν ήτανε κάθε μέρα ψωμάκι στο σπίτι τους. Κουράζονταν πολύ και το βράδυ τα ματάκια τους κλείνανε και η δουλειά δεν προχωρούσε.Και από την πείνα δεν είχανε το κουράγιο να κάνουνε κανένα χωρατό, κάτι να λένε, να ξυπνάνε. Για αυτό βάλανε στοίχημα, όποια την έπαιρνε ο ύπνος θα έμενε την άλλη μέρα νηστική….
 
             Ζωή Βαλάση, Δείπνο με μάγισσες και κολατσιό με δράκους,εκδ. Κέδρος, Αθήνα 2015
 
Με οδηγό τα παραμύθια ξεκίνησε η μικρή μας διαδρομή στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε πρόγραμμα διατροφής με τίτλο :’Τρέφομαι σωστά, ζω ποιοτικά.
Αφού προβληματιστήκαμε, παίξαμε, δημιουργήσαμε, οι μαθητές της Δ’ Τάξης χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και έφτιαξαν τις δικές τους παραμυθο-διατροφικές ιστορίες…
19 17 16 15 11 10 8 6 4 3 2

Παγκόσμια Ημέρα Α.Μ.Ε.Α. 2021

Με το 2ο Ειδικό Σχολείο Ηρακλείου μας συνδέουν (εκτός από την ίδια στέγη) πολλά χρόνια φιλίας και αγάπης, συνεργασίας και συμπόρευσης. Οι κοινές μας δράσεις είχαν συνέχεια σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και πριν από τη λαίλαπα της πανδημίας όλη η πρώτη εβδομάδα του Δεκέμβρη ήταν μια γιορτή. Φέτος έχοντας κατά νου τα νέα δεδομένα και τις επιβεβλημένες αποστάσεις προσπαθήσαμε να θυμηθούμε και να επανέλθουμε στις αγαπημένες συνήθειες. Οι δραστηριότητες είχαν απήχηση και συγκίνησαν μικρούς – μεγάλους. Το “Δέντρο της φιλίας και της διαφορετικότητας” μας γέμισε χαρά και αισιοδοξία.

 

IMG 20211203 083759 IMG 20211203 085148 IMG 20211203 124721 IMG 20211203 124900 IMG 20211203 135946

Η Ε’ τάξη εξερευνά το παρελθόν της πόλης μας

Οι μαθητές της Ε’ τάξης του 49 ου Δημ. Σχολείου Ηρακλείου, συμμετείχαν σήμερα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιστορικού Μουσείου «Χάνδακας, πόλη οχυρωμένη, πόλη ανοχύρωτη». Με την καθοδήγηση της κας Στέλλας Μαλλιαράκη ,υπεύθυνης μουσειοπαιδαγωγού, πήραν μέρος σε βιωματικές δράσεις κι είχαν την ευκαιρία να συγκρίνουν τη ζωή των κατοίκων του Ηρακλείου με τα σύγχρονα βιώματα τους. Μέσα από την επιτόπια παρατήρηση και από τα εκθέματα του μουσείου ανακάλυψαν διάφορες πτυχές της ιστορίας της πόλης μας. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαλλιαράκη για την εξαιρετική παρουσίαση!

 

Viber 2021 11 24 18 37 45 640Viber 2021 11 24 18 37 46 867IMG 20211124 172031 IMG 20211124 172125 IMG 20211124 172153 IMG 20211124 172232 IMG 20211124 172317 IMG 20211124 172433 received 413138186924367 received 1049970752523946IMG 20211124 172401Viber 2021 11 24 18 37 58 391

Ήχοι βιαννίτικης καντάδας στο Σχολείο μας

Η Α’ τάξη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Στις 3 Νοεμβρίου η Α΄ τάξη του Σχολείου μας είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει την πρώτη της εκπαιδευτική εκδρομή στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Με αφορμή την Οδική Ασφάλεια ως κομμάτι της ευρύτερης ενότητας του Ευ ζην, η τάξη μας επισκέφτηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Νέα Αλικαρνασσό για να εκπαιδευτεί σε ζητήματα οδικής ασφάλειας μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.  Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν την οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, τους ποδηλατόδρομους, τα πεζοδρόμια και τις ράμπες. Εξοικειώθηκαν με την ασφαλή μετακίνηση ως πεζοί και τέλος, έκαναν πρακτική εξάσκηση με τα οχήματα του πάρκου. Ήταν μία μοναδική εμπειρία και οι μαθητές μας έφυγαν κατενθουσιασμένοι. Η πρώτη τους εκδρομή στο δημοτικό σχολείο μάλλον θα τους μείνει αξέχαστη.

 

1 3 4 5 6

Τα παιδιά της Δ΄ τάξης τιμούν το Πολυτεχνείο

“Επέτειος Πολυτεχνείου…Ημέρα Μνήμης και Σκέψης”
                                Σώπα  μη μιλάς,
                                   είναι ντροπή
                               κόψ’ τη φωνή σου
                              σώπασε επιτέλους
                   κι αν ο λόγος είναι αργυρός
                          η σιωπή είναι χρυσός….
Με αφορμή το ποίημα του Αζίζ Νεσίν, οι μαθητές της Δ΄ τάξης δραματοποίησαν, έπαιξαν,    δημιούργησαν και έδωσαν το δικό τους μήνυμα για τη μέρα του Πολυτεχνείου.
                          Ένωσαν τις φωνές τους και με έναν
                             ψίθυρο, με ένα τραύλισμα
                                με μια κραυγή είπαν……… ΜΙΛΑ
   .jpg FB IMG 1637557572804 2