48ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

"Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα!" – Νίκος Καζαντζάκης –

4ο Εργαστήριο-«Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

Φεβ 202212

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 Να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
 Να γνωρίσουν τον τύπο της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
 Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας μονογονεϊκής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
 Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας μονογονεϊκής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες,
αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Δραστηριότητες εργαστηρίου:

 Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ανακοινώνουμε στα παιδιά ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία
αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.
 Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας,  παρουσιάζουμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο και προβάλλουμε σχετικό βίντεο  με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»,

https://video.link/w/NKObd

 Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής
οικογένειας.
 Τα παιδιά χωρίζονται σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα
μία μονογονεϊκή οικογένεια με έναν γονέα (μητέρα ή πατέρα) ή ακόμη και έναν παππού ή μία γιαγιά, και ένα ή δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
 Μοιράζουμε σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική
κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό
συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα
συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
 Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις, ενώ 
καταγράφουμε λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των παιδιών.
 Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των παιδιών για τις δυσκολίες που μπορεί να
συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες
στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.
 Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;»

DSCN4961

Οικογένειες καγκουρό

 

 

DSCN4943

Βρίσκουμε λύσεις όλοι μαζί

DSCN4962

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 4ο Εργαστήριο-«Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)    

3ο Εργαστήριο-«Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

Φεβ 202212

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 Να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
 Να γνωρίσουν τον τύπο της εκτεταμένης οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
 Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας εκτεταμένης οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
 Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας εκτεταμένης οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες,
αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Δραστηριότητες εργαστηρίου:

 Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου, συνεχίζουμε το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνουμε στα παιδιά ότι ο λύκος τούς στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.
 Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας,  παρουσιάζουμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο και προβάλλουμε  σχετικό βίντεο, το
ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 

https://video.link/w/BKObd

 Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης
οικογένειας.
 Τα παιδιά χωρίζονται σε εξαμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία εκτεταμένη οικογένεια με γονείς, παιδιά και παππούδες σε όποια αναλογία επιθυμούν. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
 Μοιράζουμε σε κάθε «εξαμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα
συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
 Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις, ενώ καταγράφουμε λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των παιδιών.
 Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των παιδιών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες
στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. 
 Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει ο λύκος στην οικογένειά του;»

DSCN4946

Εκτεταμένη οικογένεια

 

DSC00120

Θέτουμε ένα πρόβλημα και η ομάδα καλείται να προτείνει λύσεις

 

DSCN4945

Καταγραφή λύσεων

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ο Εργαστήριο-«Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)    

2ο Εργαστήριο-«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

Φεβ 202212

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες του 21ου αιώνα – 4Cs (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία).
 Να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
 Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας πυρηνικής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
 Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας πυρηνικής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Δραστηριότητες εργαστηρίου:

 Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, χρησιμοποιήσαμε το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια
Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του!
 Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάζουμε σχετικό πληροφοριακό κείμενο και προβάλλουμε  βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 

 https://video.link/w/yKObd
 Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.
 Τα παιδιά χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία
πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και τη συμφωνία όλων των μελών της.
 Μοιράσαμε σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους.
Παράλληλα συμπληρώνουμε ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν
σκεφτεί.
 Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις, ενώ εμείς καταγράφουμε λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των παιδιών.
 Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια πυρηνική οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών με διαφορετικό χρώμα για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των παιδιών.
 Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν με θέμα «Πώς νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του;». 

 

IMG 20220201 085941

Έκτορας ο πιγκουίνος

DSCN4940

Πυρηνική οικογένεια

DSCN4949

Οικογένειες πιγκουίνων

DSC00104

Θέτουμε το πρόβλημα και προτείνουμε λύσεις

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ο Εργαστήριο-«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)    

1o εργαστήριο-Τι είναι η οικογένεια;

Φεβ 202212

Στο πρώτο αυτό εργαστήριο συζητήσαμε για τον όρο ‘οικογένεια’, δώσαμε τον ορισμό της και μιλήσαμε για τις διάφορες μορφές που μπορεί να έχει. Το κάθε παιδί μίλησε για τη δική του οικογένεια, έπειτα τη ζωγραφίσαμε, είπαμε τα ονόματα των μελών των οικογενειών του σχολείου μας και κάναμε μια μικρή έρευνα με πίνακα διπλής εισόδου για να διερευνήσουμε πόσα μέλη έχουν οι περισσότερες οικογένειες του σχολείου μας. Η απάντηση είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών είναι τετραμελείς.

Έπειτα προβάλαμε στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητήσαμε για τις
οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.

Μπορείτε κι εσείς να διαβάσετε με τα παιδιά στο σπίτι αυτό το διαδραστικό παραμύθι, που αποτέλεσε την αφόρμηση για τη διεξαγωγή ολόκληρου του εργαστηρίου, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://play.byethost8.com/elfi/?i=1

DSC00180

Τι είναι η οικογένεια;

DSC00181

Πόσα μέλη έχουν οι οικογένειες της τάξης μας;

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1o εργαστήριο-Τι είναι η οικογένεια;    

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα

Φεβ 202212

«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία

Φιλοσοφία – Σκοπιμότητα προγράμματος
Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου
δυο καρδιές -η καρδιά της μητέρας
η καρδιά του πατέρα.
Πάτα γερά.
Δε θα πέσεις.
Γιάννης Ρίτσος
Η οικογένεια ως κοινωνικός θεσμός έχει διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου υπό την επίδραση κοινωνικοοικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών. Είναι γεγονός ότι, με τον όρο «οικογένεια» σήμερα, εννοούνται περισσότεροι του ενός τύποι οικογενειών με
διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών τους. Αν και τα βασικά οικογενειακά σχήματα που αναφέρονται (Muncie & Sapsford, 1999, Γεώργας, 2004) είναι η πυρηνική, η
εκτεταμένη, η μονογονεϊκή και η ανασυγκροτημένη οικογένεια, ωστόσο στα τέσσερα αυτά σχήματα μπορούν να ανιχνευθούν πολλές υποπεριπτώσεις, ανάλογα με τον τρόπο
σύνδεσης των οικογενειών με μία ή περισσότερες ομάδες συγγενών, τον χώρο στον οποίο (συγ)κατοικούν, την αιτία εισόδου στη μονογονεϊκότητα, τους συγγενικούς δεσμούς
αίματος, αγχιστείας ή υιοθεσίας που τους ενώνουν. Στην πραγματικότητα, από τα τέσσερα οικογενειακά σχήματα δύνανται να προκύψουν αμέτρητες εναλλακτικές οικογενειακές «μονάδες» που διαφοροποιούνται ανάλογα με την απόδοση κάποιου ιδιαίτερου χαρακτηριστικού σε ένα ή περισσότερα μέλη τους: εθνικότητα, φυλή, γλώσσα, θρήσκευμα, σεξουαλικός προσανατολισμός, αναδοχή, υιοθεσία, ορφάνια, αριθμός παιδιών, συγγενείς, γάμος, διαζύγιο, συμβίωση, αναπηρία, ασθένεια, θάνατος, φυλακή, εργασία, κατοικία, μετανάστευση (Lynch, 2013).
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989), αναδεικνύοντας τη σημασία και τον ρόλο της οικογένειας στη ζωή ενός παιδιού, περιλαμβάνει άρθρα για τον
ρόλο των γονέων (άρθρο 5), την υποστήριξη των οικογενειακών σχέσεων (άρθρο 8), τη ζωή και επικοινωνία με τους γονείς (άρθρο 9), την οικογενειακή επανένωση (άρθρο 10), την προστασία της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής (άρθρο 16), θέματα εναλλακτικής
επιμέλειας, υιοθεσίας και αναδοχής (άρθρα 20, 21 & 25), όπως και θέματα ανάπτυξης και επιπέδου ζωής των παιδιών (άρθρο 27). Αυτή η τόσο σημαντική, όμως, κοινωνική δομή για το παιδί έως την πρώτη του έξοδο στον κόσμο, που συμβολίζεται με την είσοδό του στο σχολείο, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για κραδασμούς στη σχολική του ζωή. Η συνειδητοποίηση του παιδιού ότι η «κανονική» οικογένειά του δεν είναι εξίσου «κανονική» και αποδεκτή από τους σημαντικούς «άλλους» μπορεί να λειτουργήσει αποσταθεροποιητικά στις κοινωνικές του σχέσεις, ενώ η ποικιλία του οικογενειακού υπόβαθρου των μαθητών* μπορεί να αποτελέσει λόγο διακρίσεων και να επηρεάσει αρνητικά τη σχολική τους ζωή.
Το σχολείο μπορεί μέσω εκπαιδευτικών παρεμβάσεων να συμβάλει στη διαχείριση της οικογενειακής διαφορετικότητας των μαθητών δρώντας κυρίως προληπτικά, αλλά και θεραπευτικά, εφόσον υπάρξει πρόβλημα. Κάθε εκπαιδευτική παρέμβαση, σε σχέση με την
οικογενειακή πολυμορφία, θα στοχεύει στην κατανόηση της διαφορετικότητας του οικογενειακού πλαισίου στο οποίο ανήκει ο μαθητής, στον αποστιγματισμό των διαφορετικών οικογενειακών καταστάσεων και στην ενίσχυση της ουδετερότητας ως προς την αντιμετώπιση των μετασχηματισμών της δομής της οικογένειας (Μαράτου-Αλιπράντη, 1998).
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα    

Ένα Δέντρο μια φορά…-Ευγένιος Τριβιζάς

Δεκ 202116

Σήμερα είδαμε μια χριστουγεννιάτικη ιστορία που μας συγκίνησε πολύ κι έγινε αφορμή για συζήτηση. Πατώντας το σύνδεσμο παρακάτω μπορείτε αν θέλετε να το δείτε και στο σπίτι όλοι μαζί!

https://video.link/w/mpzQc

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα Δέντρο μια φορά…-Ευγένιος Τριβιζάς    

Έρχονται τα Χριστούγεννα!

Δεκ 202112

Προχθές είδαμε στο σχολείο μας μια χριστουγεννιάτικη ταινία που μας άρεσε πολύ…πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, μπορούμε να την παρακολουθήσουμε και στο σπίτι…

Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι…

https://video.link/w/Z88Pc

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έρχονται τα Χριστούγεννα!    

7ο εργαστήριο

Δεκ 202112

Για το 7ο και τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων, επιλέξαμε να οργανώσουμε μια βιωματική δραστηριότητα στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα παιδιά, ώστε να τους γίνει βίωμα και στάση ζωής η σωστή επιλογή τροφής και η συμμετοχή στην παρασκευή της, καθώς και η χαρά που προκύπτει από τη διαδικασία…

Καλέσαμε λοιπόν στο σχολείο μας τον κατάλληλο άνθρωπο για την επίτευξη αυτού του σκοπού, τον κ.Κώστα Περίκο, μπαμπά της Χριστίνας μας, και επαγγελματία σεφ, που επέλεξε να φτιάξει μαζί με τα παιδιά ένα κρητικό παραδοσιακό έδεσμα, ζυμωτά σκιουφικτά μακαρόνια με σάλτσα λαχανικών!!!!

Τα παιδιά απόλαυσαν τόσο την παρασκευή τους όσο και τα ίδια τα μακαρόνια, που τα τίμησαν δεόντως. Περάσαμε τέλεια!!! Ευχαριστούμε κ. Κώστα, τώρα ξέρουμε να ζυμώνουμε μακαρόνια!!!

DSCN4653

πρώτα φτιάχνουμε τη ζύμη…

DSCN4660

DSCN4680

…έπειτα πλάθουμε τα μακαρόνια…

DSCN4684

DSCN4698

…ο κ.Κώστας φτιάχνει τη σάλτσα λαχανικών…

DSCN4701 DSCN4704

DSCN4708

…ώρα για μαγείρεμα, μοσχομύρισε το σχολείο…

DSCN4710 DSCN4712

DSCN4713

Έτοιμα! Επιτέλους, ώρα για φαγητό! Πεντανόστιμα!

DSCN4716

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7ο εργαστήριο    

6o εργαστήριο

Δεκ 202112

Ο Ντετέκτιβ Βανς μάς στέλνει τον 5ο γρίφο:

5ος γρίφος : «Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με γλυκά, χάμπουργκερ,
τηγανητές πατάτες, αναψυκτικά και δε γυμνάζονται; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου
τρέφονται μόνο με φρούτα και λαχανικά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται με
γλυκά, χάμπουργκερ, αναψυκτικά και κάνουν ποδήλατο καθημερινά; Τι θα συμβεί αν
τα παιδιά μου τρέφονται υγιεινά (γάλα, κρέας, σαλάτα, ψωμί κ.λπ.) και κάνουν και
ποδήλατο καθημερινά; 

Πού με οδηγούν οι διατροφικές μου επιλογές;
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να διερευνήσει ένα σενάριο με βάση σχετικό φύλλο εργασίας
Μέσω πειραματισμού καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με το τι συμβαίνει αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές, αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι
καθόλου, αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών, αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι. Οι ομάδες καταγράφουν τα συμπεράσματά τους στο φύλλο εργασίας.
Στην ολομέλεια κάθε ομάδα αναφέρει το σενάριο της και το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε.

DSCN4596

διερεύνηση σεναρίων ποικίλων διατροφικών επιλογών με ή χωρίς άσκηση

DSCN4597 DSCN4599 DSCN4600

DSCN4630

πολλά σενάρια…πολλή διερεύνηση…

DSCN4631DSCN4632DSCN4633
Συμβουλές υγείας
Τα παιδιά επιλέγουν να δραματοποιήσουν το σενάριο από
την προηγούμενη δραστηριότητα που τους φαίνεται και το πιο υγιεινό, δηλαδή διατροφή από όλες τις ομάδες τροφών της πυραμίδας σε συνδυασμό με άσκηση.

Αμέσως μετά τα παιδιά λαμβάνουν το πέμπτο
γράμμα, το Α, για την επίλυση του πέμπτου γρίφου και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας.

DSCN4605

λαμβάνουμε και το τελευταίο γράμμα, το Α, και η λέξη αποκαλύπτεται…

DSCN4606 DSCN4628

Αυτό λοιπόν εννοούσε ο Ντετέκτιβ Βανς… με τους γρίφους του ήθελε να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε ότι η σωστή διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση μας εξασφαλίζουν καλή ΥΓΕΙΑ, δηλαδή, σώμα γερό και μυαλό δυνατό. Τα καταφέραμε!!!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6o εργαστήριο    

5ο εργαστήριο

Δεκ 20214

Οι Ντετέκτιβ  ανακαλύπτουν τα λαχανικά

4ος γρίφος:  «Τώρα που έμαθες πολλά για τη διατροφή, ψάξε στο δεύτερο επίπεδο στην πυραμίδα μεσογειακής διατροφής, φτιάξε ένα κολατσιό εποχής χρωματιστό πολύ και στείλε μας τη συνταγή»

Τα νήπια αναζητούν το στοιχείο που τους έδωσε ο ντετέκτιβ στην πυραμίδα και ανακαλύπτουν τα λαχανικά. Έπειτα παρατηρούν στον προτζέκτορα  τον παρακάτω πίνακα του Giuseppe Arcimboldo και ανακαλύπτουν τα φρούτα και τα λαχανικά:

3dc2a22e64aac2f30ee8e9b8dcf3b5b1

Στην τάξη αποδίδουν με τον δικό τους τρόπο τον πίνακα φτιάχνοντας ένα “λαχανάνθρωπο”…

DSCN4495

στιγμές δημιουργίας…

 

DSCN4500

και ιδού…

DSCN4501

Την επόμενη μέρα τα παιδιά έφεραν στο σχολείο λαχανικά ωμά, βρασμένα, μαγειρεμένα και σε μορφή…τρένου, που είχαν φτιάξει και επιλέξει μαζί με τους γονείς τους, τα παρουσίασαν ένας ένας στην ολομέλεια κι έπειτα στήσαμε ένα πολύχρωμο μπουφέ. Ο καθένας έφτιαξε το πιάτο της αρεσκείας του και το αποτέλεσμα ήταν  μερικά παιδιά να δοκιμάσουν κάποια λαχανικά για πρώτη φορά και γενικά να πειραματιστούν με νέες γεύσεις και μυρωδιές, να φάνε μαζί με τους φίλους τους και να μοιραστούν την εμπειρία “προετοιμάζω, φέρνω, παρουσιάζω, διακοσμώ, ετοιμάζω, δοκιμάζω, μοιράζομαι”, που σίγουρα ήταν κέρδος για μικρούς και μεγάλους…

DSCN4507

ουάου…

DSCN4510

προετοιμασία…

Viber 2021 12 01 12 37 22 082

ξαναουάου…

DSCN4518

ο μπουφές μας…

 

DSCN4516

κι εδώ…

 

DSCN4520

κι εδώ…

Κι αφού φάγαμε του σκασμού, ζωγραφίσαμε ο καθένας το πιάτο του…

DSCN4530

ζωγραφίζω το πιάτο μου…

DSCN4533

και ξανά…

Μετά από τόσο κόπο και τόσο φαϊ, λάβαμε από τον ντετέκτιβ Βανς το τέταρτο γράμμα, το Ι,  και το κολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας…

DSCN4561

βάζω και το Ι…

DSCN4562 DSCN4573 DSCN4574

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 5ο εργαστήριο    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Άρθρα



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων