Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να γνωρίσουν τον τύπο της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας μονογονεϊκής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας μονογονεϊκής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες,
αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
Δραστηριότητες εργαστηρίου:
Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ανακοινώνουμε στα παιδιά ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία
αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.
Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάζουμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο και προβάλλουμε σχετικό βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»,
Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής
οικογένειας.
Τα παιδιά χωρίζονται σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα
μία μονογονεϊκή οικογένεια με έναν γονέα (μητέρα ή πατέρα) ή ακόμη και έναν παππού ή μία γιαγιά, και ένα ή δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
Μοιράζουμε σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική
κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό
συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα
συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις, ενώ
καταγράφουμε λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των παιδιών.
Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των παιδιών για τις δυσκολίες που μπορεί να
συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες
στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.
Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;»


















































