48ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

"Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα!" – Νίκος Καζαντζάκης –

3ο Εργαστήριο

Απρ 20222

1η δραστηριότητα:

Το εργαστήριο ξεκινάει με ένα παιχνίδι ενεργοποίησης της ομάδας των παιδιών για τη δημιουργία ενός ευχάριστου και θετικού κλίματος. Στην ολομέλεια προτείνουμε στα παιδιά να γνωρίσουν την αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον μέσα από έναν ζωγράφο, τον Σαγκάλ. Επιλέχθηκε ο ζωγράφος Σαγκάλ διότι είναι διάσημος για τον «παιδικό» χαρακτήρα και την «απλοϊκή» ιδιομορφία των έργων του, τα οποία αντανακλούν διαχρονικές πολιτισμικές και αισθητικές αξίες. Τα έργα του περιέχουν ισχυρούς συμβολισμούς και μηνύματα και σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των παιδιών. Αφού έρθουν σε μια πρώτη γνωριμία
με τον ζωγράφο, προβάλλουμε το έργο του Σαγκάλ « Εγώ και το χωριό». 

11 12 2020
Α΄ Φάση: Παρατηρώ-Χρόνος για παρατήρηση
Στη φάση αυτή  δίνουμε όσο χρόνο χρειάζονται τα παιδιά για να παρατηρήσουν, όσο καλύτερα μπορούν, τον πίνακα ζωγραφικής.
Β΄ Φάση: Σκέφτομαι δημιουργικά- Ανοιχτή και περιπετειώδης παρατήρηση
-Aν το έργο τέχνης μάς έλεγε μια μικρή ιστορία ποια θα μπορούσε να ήταν;
– Τι συναισθήματα σας προκαλεί το έργο; Πώς νιώθετε;
Γ΄Φάση: Σκέφτομαι κριτικά – Ξεκάθαρη αναλυτική και εις βάθος παρατήρηση.
-Ας σκεφθούμε αυτό που σας εντυπωσίασε περισσότερο ή που σας εξέπληξε.
– Γιατί νομίζετε ότι ο ζωγράφος δημιούργησε αυτή την έκπληξη;
-Ενώστε με μία νοητή (φανταστική) γραμμή αντικείμενα για να βρείτε τη σχέση μεταξύ τους. Αν ενώσουμε για παράδειγμα με μια φανταστική γραμμή το μάτι του
προβάτου με το μάτι του αγρότη, ποια νομίζετε ότι είναι η σχέση μεταξύ τους, τι τους ενώνει;
Δ΄ Φάση: Ολιστική παρατήρηση – σκέφτομαι ολιστικά
Μετά την παρατήρηση του έργου ποιο είναι το μήνυμα που νομίζετε πως θέλει να στείλει ο καλλιτέχνης; 

2η δραστηριότητα:

Τα παιδιά  καλούνται να αποφασίσουν με ποιο τρόπο θα
αποτυπώσουν το μήνυμα που νομίζουν ότι θέλει να στείλει ο Σαγκάλ, ζωγραφίζοντας στο χαρτί τον πίνακα με τον δικό τους τρόπο. Στη συνέχεια στην ολομέλεια τo κάθε παιδί παρουσιάζει το έργο του. Μέσα από τα έργα των παιδιών προκύπτει ότι και ο ζωγράφος Σαγκάλ μάς μιλάει
για την αλληλένδετη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.

DSCN5065 DSCN5066

DSC00548 1

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ο Εργαστήριο    

2ο Εργαστήριο

Απρ 20222

1η δραστηριότητα:

Το εργαστήριο ξεκινάει στην ολομέλεια με το τραγούδι «Όταν θα πας κυρά μου στο παζάρι» ενώ ταυτόχρονα μιμούνται τις κινήσεις του κάθε ζώου που αναφέρεται στο τραγούδι. Σε επόμενο χρόνο καλούμε τα παιδιά να
σκεφθούν κάποια ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και ποιά είναι αυτή. Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιουργείται ο αρχικός εννοιολογικός χάρτης με κεντρικό ερώτημα «Ζώα που μας προσφέρουν τροφή».

DSCN5049DSC00545
Μοιράζουμε στις ομάδες εικόνες με τα προϊόντα των ζώων και καλούμε την κάθε ομάδα να διερευνήσει μετά από προσεκτική παρατήρηση με ποια ζώα σχετίζονται οι παρακάτω εικόνες.  Όταν ολοκληρώσουν την εργασία όλες οι ομάδες, στην ολομέλεια της τάξης παρουσιάζουν τις ιδέες, τις σκέψεις των μελών της ομάδας. 

 

DSC00547
Καταγράφουμε και συνθέτουμε τις ιδέες των ομάδων. Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα αυτά τα προσφέρουν στον άνθρωπο τα ζώα για να
καλύψει ο ίδιος κάποιες βασικές ανάγκες του.
Στη συνέχεια τίθεται το ερώτημα: « ο άνθρωπος με ποιους
τρόπους νομίζετε ότι φροντίζει τα ζώα για να τα διευκολύνει ώστε να του προσφέρουν τα παραπάνω προϊόντα;».  Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών και δημιουργούμε τον δεύτερο εννοιολογικό χάρτη.

DSCN5050DSC00546
Από τη σύγκριση των δύο χαρτών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο
περιβάλλον.

2η δραστηριότητα:

Η κάθε ομάδα καλείται να επιλέξει ένα ζώο που προσφέρει στον άνθρωπο και να αναζητήσει στο διαδίκτυο  εικόνες για τα προϊόντα που προσφέρει το ζώο που επέλεξε. Τα παιδιά προτείνουν λέξεις-κλειδιά που θα τα βοηθήσουν στην αναζήτηση των πληροφοριών και με τη βοήθεια της
εκπαιδευτικού γράφουν σε μια μηχανή αναζήτησης τις λέξεις-κλειδιά που ψάχνουν. Η κάθε ομάδα αποθηκεύει τις πληροφορίες στον φάκελο του εργαστηρίου που
υπάρχει στον υπολογιστή και εκτυπώνει το αποτέλεσμα της αναζήτησης. Στη συνέχεια αφού η κάθε ομάδα παρουσιάσει το αποτέλεσμα της αναζήτησης στην ολομέλεια, συνδέουμε τα έργα που παρουσιάστηκαν μεταξύ τους, ώστε να ακουσθούν όλες οι απόψεις και υπογραμμίζουμε τη συμβολή της κάθε ομάδας στο παραγόμενο έργο. 

 

DSCN5062DSCN5063DSC00550

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ο Εργαστήριο    

1ο Εργαστήριο- Ας ξανασυστηθούμε- Δημιουργούμε το συμβόλαιο της ομάδας μας

Απρ 20222

1η Δραστηριότητα:
Αρχικά τα παιδιά συστήνονται με το θέμα μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού. Καλούμε τα παιδιά να πάρουν μέσα από ένα σακουλάκι μία κάρτα ο καθένας, τυχαία. Οι κάρτες οι οποίες αναπαριστούν ζώα που φροντίζει ο άνθρωπος, έχουμε φροντίσει  ώστε να υπάρχουν σε τετράδες. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής. Μόλις η μουσική σταματήσει, το κάθε παιδί πρέπει να βρει ένα άλλο παιδάκι που θα έχει την ίδια
κάρτα με εκείνο, να κρατηθούν από τα χέρια έτσι ώστε ο ένας να κοιτάζει τον άλλο και να ανταλλάξουν δυο λόγια γνωριμίας. Όταν η μουσική ξαναρχίσει, τα ζευγάρια
διαλέγουν ένα άλλο ζευγαράκι που έχει την ίδια κάρτα μ’ αυτούς ώστε να δημιουργηθούν οι ομάδες και ξανασυστήνονται. ‘Έτσι, δημιουργούνται ομάδες των
τεσσάρων ατόμων.
2η δραστηριότητα:
Στη συνέχεια γίνεται ανάθεση έργου κοινού θέματος σε όλες τις ομάδες. Προτείνουμε στις ομάδες να σκεφτούν και να αποφασίσουν με ποιο τρόπο θα λειτουργήσουν οι ομάδες τους για να μπορούν να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Αποφασίζουν να διαμορφώσουν τους κανόνες λειτουργίας των ομάδων τους. Έτσι η κάθε ομάδα αποφασίζει τους κανόνες, τους καταγράφει με όποιον τρόπο μπορεί , π.χ. τους ζωγραφίζει, τους «γράφει» και   αναλαμβάνει να τους παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης.
(Ενδεικτικοί κανόνες λειτουργίας της ομάδας: να βοηθάμε ο ένας τον άλλον, να συνεργαζόμαστε, να ακούμε προσεκτικά, να παίρνουμε όλοι με τη σειρά το λόγο για να πούμε την άποψη μας, να συμμετέχουμε όλοι, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον, κ.ά.). Η κάθε ομάδα κατανέμει έναν συγκεκριμένο ρόλο για κάθε μέλος της, όπως π.χ. τον ρόλο του συντονιστή της συζήτησης, του «γραφέα» ( ένα παιδί που μπορεί
και «γράφει» ώστε να σημειώνει λέξεις-κλειδιά). Όλα τα μέλη της ομάδας γράφουν τα ονόματά τους στο έργο καθώς και την ημερομηνία παραγωγής του έργου. 
Όταν όλες οι ομάδες ολοκληρώσουν την εργασία τους, ανοίγουν σε ολομέλεια η μία δίπλα στην άλλη και  παρουσιάζουν τους κανόνες της ομάδας τους. 
3η δραστηριότητα
Καταγράφουμε και αναδεικνύουμε τον τρόπο που συνδέονται αυτά που λένε οι ομάδες και υπογραμμίζουμε τη συμβολή της κάθε ομάδας στο παραγόμενο έργο.
Τα παιδιά συνθέτουν τα έργα τους σε ένα μεγάλο χαρτί δημιουργώντας έτσι την αφίσα με τους κανόνες της ομάδας η οποία αναρτάται σε ένα εμφανές σημείο στην τάξη και έχουν συμφωνήσει όλοι να τηρούν τους κανόνες που έχουν θέσει.

DSCN5039 DSCN5044

DSC00543DSC00380DSC00385

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ο Εργαστήριο- Ας ξανασυστηθούμε- Δημιουργούμε το συμβόλαιο της ομάδας μας    

Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Φροντίζω το περιβάλλον/ Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων

Απρ 20222

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν τα παιδιά τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο
άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Τα υπερεκμεταλλεύεται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωικά προϊόντα. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Φροντίζω το περιβάλλον/ Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων    

Η ασφάλειά μου δικαίωμά μου

Μαρ 202210

Σήμερα 10 /3/2022 μας επισκέφτηκαν σήμερα η κ. Χριστίνα Πατεράκη, Κοινωνική Λειτουργός,(και μαμά του Γεράσιμου) μαζί με την κ.Πωλίνα Ανδρεάκη , Επισκέπτρια Υγείας, και μας παρουσίασαν το πρόγραμμα “Η ασφάλειά μου δικαίωμά μου”. Σας παραθέτουμε εδώ την παρουσίαση για να τη δείτε και στο σπίτι και να συζητήσετε το πολύ ευαίσθητο και σοβαρό θέμα του σώματος, του καλού και κακού αγγίγματος . Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:DSC00404

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ 201

 

 

Μάθαμε κάτι πολύ σημαντικό. Στα πέντε δάχτυλά μας βάλαμε πέντε πρόσωπα που εμπιστευόμαστε και θα ζητήσουμε τη βοήθειά τους αν βρεθούμε σε κίνδυνο. Αμέσως μετά ζωγραφίσαμε τα σημαντικά αυτά για τη ζωή μας και την ασφάλειά μας πρόσωπα.

DSC00408

Τμήμα Α

DSC00409

DSC00410

Τμήμα Β

DSC00411

Επίσης δείτε το βίντεοκλιπ με “Το μυστικό της Νίκης”

https://video.link/w/tw0fd

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ασφάλειά μου δικαίωμά μου    

6 Μαρτίου- Παγκόσμια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

Μαρ 20229

Πατώντας πάνω στον σύνδεσμο μπορείτε να απολαύσετε τη μικρού μήκους ταινία  L.O.U.,που μιλά για την ενδοσχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό με προσιτό για τα παιδιά τρόπο. 

https://video.link/w/OZjfd

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6 Μαρτίου- Παγκόσμια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού    

Το Padlet του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για την οικογένεια

Φεβ 202228

Μετάβαση στο padlet.com

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Padlet του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για την οικογένεια    

7ο Εργαστήριο-«Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση & Διάχυση δράσεων

Φεβ 202219

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των παιδιών, ώστε να κατανοούν πώς αισθάνονται άλλα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες.
 Να συνειδητοποιήσουν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας.
 Να καλλιεργήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες.

Δραστηριότητες εργαστηρίου:

 Τα παιδιά χωρίζονται σε πενταμελείς ομάδες. Κάθε παιδί στην ομάδα του αναλαμβάνει να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που
μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανά παιδιά), με βάση ένα κοινό πρότυπο. Η ζωγραφιά θα έχει ένα σπιτάκι, στο οποίο κατοικεί η οικογένεια που
επέλεξε το παιδί, ενώ εμείς γράφουμε μέσα στο σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους, και έξω από το σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη για τις γειτονικές
οικογένειες.  Στο τέλος της δραστηριότητας, τα έργα αναρτώνται σε κατάλληλο χώρο της τάξης σαν μικρές «γειτονιές», αντίστοιχες με τις ομάδες των παιδιών. Μετά
την ανάρτηση των έργων, τα παιδιά συζητούν για το πώς νιώθουν τα μέλη διαφορετικών οικογενειών σε κάθε «γειτονιά».
 Ζητείται από τα παιδιά να συμπληρώσουν ατομικά ένα Φύλλο Αξιολόγησης για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια.
 Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που
συντελέστηκαν στα παιδιά σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων. 
 Προβάλλουμε συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και καλούμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, με
στόχο να καλλιεργήσουμε και να ενισχύσουμε τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.
 Στο τέλος, τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν μία Ρουμπρίκα Αυτοαξιολόγησης για τη συνεργασία στην ομάδα, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

DSC00215

Κάθε παιδί στην ομάδα του αναλαμβάνει να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που
μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανά παιδιά). Η ζωγραφιά θα έχει ένα σπιτάκι, στο οποίο κατοικεί η οικογένεια που επέλεξε το παιδί, ενώ μέσα στο σπιτάκι γράφουμε λέξεις που
εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους, και έξω από το
σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη για τις γειτονικές
οικογένειες.

DSC00225

Συμπληρώνουν ατομικά ένα Φύλλο Αξιολόγησης για τους
διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια.

DSC00226

DSC00227


Συμπληρώνουν μία Ρουμπρίκα Αυτοαξιολόγησης
για τη συνεργασία στην ομάδα, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την αποδοχή της
διαφορετικότητας.

DSC00207

Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που
συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων.

DSC00211

Προβάλλουμε συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και παρατηρούμε τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, με
στόχο να καλλιεργήσουμε και να ενισχύσουμε τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

Μάθαμε τόσα πράγματα! Το απολαύσαμε πραγματικά!

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7ο Εργαστήριο-«Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση & Διάχυση δράσεων    

6ο Εργαστήριο-«Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

Φεβ 202219

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 Να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
 Να συζητήσουν για τα παιδιά χωρίς οικογένεια (ορφανά, ασυνόδευτα προσφυγόπουλα).
 Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση παιδιών χωρίς οικογένεια με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
 Να κατανοήσουν ότι τα παιδιά χωρίς οικογένεια αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά μπορούν να βιώσουν και όμορφες στιγμές.

Δραστηριότητες εργαστηρίου:

 Στην έναρξη του 6ου Εργαστηρίου, ανακοινώνουμε στα παιδιά ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του.
 Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάζουμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο
για το χελωνάκι και προβάλλουμε σχετικό βίντεο (αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Χελώνες» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).

https://video.link/w/NqObd

 Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα
προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.
 Τα παιδιά χωρίζονται σε τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία οικογένεια με τρία ή τέσσερα παιδιά χωρίς γονείς.
 Μοιράζουμε σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα
συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
 Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις, ενώ  καταγράφουμε λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των παιδιών.
 Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια  για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν τα ορφανά παιδιά, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί. 
 Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθουν τα μικρά χελωνάκια caretta-caretta που πρέπει να στηριχτούν στις δικές τους δυνάμεις για να βρουν τον δρόμο για τη θάλασσα;».

DSC00201

εισαγωγή του θέματος-ορφανά παιδιά-ασυνόδευτα προσφυγόπουλα-πληροφοριακό κείμενο για τα χελωνάκια caretta-caretta

DSC00188

Εργασία σε ομάδες-θέτουμε ένα πρόβλημα-προτείνουμε λύσεις-καταγράφουμε τα θετικά και τα αρνητικά της οικογένειας χωρίς γονείς

 

DSCN4978

εργασία σε ομάδες-διανομή ρόλων-οικογενειακό συμβούλιο

DSCN4979

 

DSCN4988

καταγραφή θετικών και αρνητικών της οικογένειας χωρίς γονείς

DSCN4982

ζωγραφίζουμε τα χελωνάκια caretta-caretta που ενεργοποιούν τις δυνάμεις τους και βρίσκουν τον δρόμο για τη θάλασσα και τη ζωή…

DSCN4983 DSCN4986

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6ο Εργαστήριο-«Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)    

5ο Εργαστήριο-«Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

Φεβ 202212

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 Να καλλιεργήσουν τα παιδιά τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
 Να γνωρίσουν τον τύπο της θετής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
 Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας θετής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
 Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας θετής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Δραστηριότητες εργαστηρίου

 Στην έναρξη του 5ου Εργαστηρίου, ανακοινώνουμε στα παιδιά ότι ένας άλλος ήρωας του παραμυθιού, ο κούκος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική
κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Υιοθεσίας, στην οποία φωτογραφίζονται ο κούκος και η οικογένειά του.
 Προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά γιατί η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, παρουσιάζουμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο και προβάλλουμε σχετικό βίντεο του BBC Earth με τίτλο “Cuckoo Hijacks Warbler Nest”, που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά).

https://video.link/w/ZKObd

 Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας.
 Τα παιδιά χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία θετή
οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, εκ των οποίων το ένα είναι υιοθετημένο. Οι
ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
 Μοιράζουμε σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική
κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό
συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα
συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
 Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις δικές της λύσεις, ενώ 
καταγράφουμε λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των παιδιών.
 Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των παιδιών για τις δυσκολίες που μπορεί να
συναντήσει μια θετή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που
μπορούν να έχουν τα μέλη της.
 Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς
νιώθει ο κούκος στην οικογένειά του;».

DSC00204

εισαγωγή της έννοιας της θετής οικογένειας-πληροφοριακό κείμενο για τον κούκο

DSC00191

εργασία σε ομάδες-διανομή ρόλων-πρόβλημα που αντιμετωπίζει η οικογένεια-προτείνουμε λύσεις-καταγράφουμε θετικά και αρνητικά στη θετή οικογένεια

DSCN4973

ζωγραφίζουμε την οικογένεια των χελιδονιών που υιοθέτησαν τον κούκο

DSCN4974DSC00177 DSC00178

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 5ο Εργαστήριο-«Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Άρθρα



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων