Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα «Γνωρίζω το σώμα μου»
Τίτλος: «Το σώμα μου προσέχω, την υγειά μου για να έχω »

Εργαστήριο 1ο

“Γνωρίζω το πρόσωπό μου”

Κρατώντας έναν καθρέφτη, τα παιδιά κοιτάζουν και περιγράφουν το πρόσωπό τους. Φτιάχνουμε κολλάζ με τα χαρακτηριστικά του προσώπου.

Πρόσωπο

 

Παίζουμε παιχνίδι από το YouTube «Τα μέρη του προσώπου», https://youtube.com/watch?v=8l;FYWXOha.

Φτιάχνουμε πίνακα όπου τα παιδιά καλούνται να γράψουν το όνομά τους και να σημειώσουν στο αντίστοιχο κουτάκι αν έχουν π.χ. μαύρα μαλλιά, ξανθά μαλλιά, κλπ.

Μαλλιά Μαλλιά 2   ματια 1

Το ίδιο κάνουμε και με τα μάτια…

ματια ματια 2   ματια1

Εργαστήριο 2ο

“Ανακαλύπτω το σώμα μου”

 

Δείχνουμε εικόνες από το βιβλίο «εικόνες από το ανθρώπινο σώμα» από τις εκδόσεις modern times και συζητάμε.

Στην παρεούλα σε πίνακα με εικόνες από τα μέρη του σώματος γράφουμε τις αντίστοιχες λέξεις – ονομασίες.

 λαιμος     σώμα    

 

 

Παρακολουθήσαμε στο youtube τα εκπαιδευτικά τραγούδια «Εγώ είμαι εγώ – το σώμα μου» https://www.youtube.com/@UandIinmUsic  και «Το σώμα μου κουνώ» https://www.youtube.com./@irotwinkles2278

 

Ανακαλύπτουμε το πεπτικό σύστημα και γνωρίζουμε το ταξίδι της τροφής, τοποθετώντας τα όργανα στη σωστή θέση.

πεπτικο       πεπτικο2

Ζωγραφίσαμε το πεπτικό σύστημα.

πεπτικο 2πεπτικό 1πεπτικο 3

Μιλήσαμε για τα οστά και τον ανθρώπινο σκελετό. Είδαμε  το εκπαιδευτικό video “Σώμα – σκελετός στη διεύθυνση:

https://www.youtube.com/@juniorexplorers1789

Συνθέσαμε τα οστά και δημιουργήσαμε τον σκελετό.

σκελετος σκελετος 2

 

Εργαστήριο 3ο

Γερά δοντάκια για όμορφα χαμογελάκια

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας” του Ευγένιου Τριβιζά.

Παρακολουθήσαμε video για την στοματική υγιεινή και στη συνέχεια συζητήσαμε.

Παρακολουθήσαμε video στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=04wg5Qoixrk

για το σωστό βούρτσισμα των δοντιών.

Διαβάσαμε το παραμύθι “ο Λουκάς και η Τριχονεράιδα”.

Συζητήσαμε για την υγεία των δοντιών σε σχέση με τη διατροφή. Σε άσπρο (υγιές) και μαύρο (χαλασμένο) δοντάκι από χαρτόνι, κόψαμε και κολλήσαμε τις υγιεινές και βλαβερές για τα δόντια τροφές.

δοντια 2      δοντια1

Εργαστήριο 4ο

Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά

Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε”της Ελίζαμπεθ Βέρντικ. Ζωγραφίσαμε τα μικρόβια και γράψαμε την λέξη.

μικροβια 1        μικροβια1

 

Είδαμε video με τίτλο “Μαθαίνω για τα μικρόβια παρέα με τον Νιουτ” στη διεύθυνση: https://www.youtube.com@solidarityNowekab

 

Παίξαμε παιχνίδι “Κυνηγός Μικροβίων”, στο οποίο ψαχναμε μέσα στην τάξη να εντoπίσουμε τα κρυμμένα μικρόβια. Η ομάδα που βρήκε τα περισσότερα, κέρδισε. Σας παρουσιάζουμε τα μικρόβια που ψάχναμε!!!

mikrobia  mikrobia12μικροβια

 

 

Εργαστήριο 5ο

Βλέπω, ακούω, μυρίζω, αγγίζω, γεύομαι

 

Παρακολουθήσαμε  το video “Μαθαίνοντας για τις 5 αισθήσεις, στη διεύθυνση: https://youtu.be/D9yilsq-zaM  

Τοποθετώντας ένα μαντήλι στα μάτια ενός παιδιού, το παιδί προσπαθούσε να καταλάβει με την αφή το αντικείμενο που του δίναμε στα χέρια του. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας την ακοή, έπρεπε να καταλάβει ποιο παιδί μιλούσε. Έπειτα, μύρισε διάφορα αρωματικά αντικείμενα χρησιμοποιώντας την όσφρηση. Δώσαμε να δοκιμάσει διάφορες υλικά (κακάο, ζάχαρη, αλάτι, λεμόνι) και να βρει ποια είναι η κάθε γεύση. Τέλος, αφαιρέσαμε το μαντήλι από τα μάτια του παιδιού και βρήκε ξανά την όρασή του.

αφη οσφρηση

Σε καρτέλες οι οποίες απεικόνιζαν τις αισθήσεις, τα παιδιά έπρεπε να βάλουν την σωστή εικόνα στην κατάλληλη καρτέλα.

γλώσσα ακοή

οραση  αφή

οσφρηση