Σχέδιο δράσης 2023-2024

 

Στόχος του σχεδίου δράσης για το σχολικό έτος 2023 -24 είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών ,η ενίσχυση της επικοινωνίας,της συνεργασίας ,της αλληλεγγύης ,ώστε να δημιουργηθεί ένα ευχάριστα δημιουργικό και ασφαλές  περιβάλλον μάθησης.

Τίτλος:”Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”

Για να χτίσουμε μια σχέση όμως πρέπει πρώτα να γνωριστούμε!!Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε τη σχολική χρονιά με παιχνίδια γνωριμίας.Σας αναφέρουμε παρακάτω ενδεικτικά κάποια από τα παιχνίδια που πραγματοποιήθηκαν.

  • Στον κύκλο κάθε παιδί λέει το ονομά του και μετά όλα τα παιδιά μαζί επαναλαμβάνουν το όνομα του παιδιού.
  • Το ζάρι της γνωριμίας:το ζάρι σε κάθε πλευρά έχει μια εικόνα για το αγαπημένο μου φαγητό,το αγαπημένο μου παιχνίδι κλπ.Ρίχνει το κάθε παιδί με τη σειρά το ζάρι και μαθαίνουμε κάποια πράγματα για τον εαυτό του.
  •  Στη μέση του κύκλου τοποθετούμε ένα μαντίλι ή πετσέτα ή άλλο πανί και πάνω σ’ αυτό τοποθετούμε διάφορα μικρά παιχνίδια.
    Ένα παιδί σηκώνεται, διαλέγει ένα παιχνίδι και το χαρίζει σ’ ένα άλλο, λέγοντας: ” Είμαι ο… η… έχω ένα, π.χ. αυτοκινητάκι μπλε χρώματος και το χαρίζω σ’ εσένα τον… την…” ( το όνομα του δεύτερου παιδιού ). Με τη σειρά του το παιδί που πήρε το δώρο διαλέγει ένα άλλο, το περιγράφει και του το χαρίζει.

Τα παιχνίδια γνωριμίας, κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο, “σπάνε το πάγο” και το αρχικό μούδιασμα των παιδιών, δένουν την ομάδα ευχάριστα και εμμέσως εισάγουν τις βασικές αξίες της ευγενικής συμπεριφοράς, της αμοιβαίας αποδοχής και συνεργασίας. Γίνονται ακόμη η αφορμή για να δημιουργηθούν οι πρώτες φιλίες μεταξύ των παιδιών.


κολαζ ζευγαρια 1Σου χαρίζω την καρδιά μου και σου λέω τα μυστικά μου.

κολαζ 2

 

Δυναμώνουμε τη σχέση της ομάδας!!!!

BeFunky collage

Ομάδα χωρίς κανόνες γίνεται; Δε γίνεται!!!! Διαβάσαμε το βιβλίο ”Τιπ το ποντικάκι.Δε μου αρέσουν οι κανόνες” εκδ.ΜΙΝΩΑΣ.Μάθαμε τι είναι οι κανόνες και πού μας χρειάζονται.Παίξαμε με εικόνες θετικής και μη θετικής συμπεριφοράς στην τάξη και ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας κανόνα.

 

 

κολαζ κανονες

 

Το σχέδιο δράσης θα αξιολογηθεί μέσα απο τη διανομή,συγκέντρωση και ανάλυση των δεδομένων μέσα από ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια σε google forms,στην αρχή,στη μέση και στο τέλος της δράσης που θα δωθούν σε γονείς και παιδιά.

-Ερωτηματολόγιο γονέων

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8Qh3eGrwyamfG1GzBBblLqdQU814NiSPPjjlxfloNyNgidg/viewform

-Ερωτηματολόγιο μαθητών

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJKQ5KgSz55OObl2YzrY2heIRzCg1mgT7BvdqA4W5N–gp7g/viewform

 

Ενεργητική ακρόαση του παραμυθιού ΄΄Ο Αιμίλιος και η Αμάντα φίλοι για πάντα΄΄.Το παραμύθι πραγματεύεται τη φιλία.Ακολούθησε δραματοποίηση του παραμυθιού.

Αιμίλιος

Αιμιλιος 1

Κι εκεί λοιπόν γύρω στις 18 οκτωβρίου ένα τυχαίο γεγονός από τα πολύ συνηθισμένα ανάμεσα σε παιδάκια που συμβαίνει στην τάξη σου  δείχνει το δρόμο για ένα αναδυόμενο σχέδιο εργασίας μέσα από το υπέροχο βιβλίο της Μαρίας Κουτσανοπούλου ”Τα χέρια δε χτυπάνε … τα χέρια αγαπάνε”. Ένα  παραμύθι με χέρια που … αγγίζουν το φαινόμενο της βίας … δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και … ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

Αφού είπαμε και καταγράψαμε πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας (και βέβαια ξεκινήσαμε με  αυτά που δεν πρέπει να κάνουμε), ζωγραφίσαμε το χεράκι μας και …”βάλαμε το χεράκι μας” να φτιάξουμε μια τεράστια καρδιά για να μας θυμίζει πόσο αγαπημένοι πρέπει να είμαστε!!!!Την επόμενη ημέρα ακολούθησε κι ενεργητική ακρόαση μιας ακόμη ιστορίας σχετική του θέματος από το βιβλίο ”Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”απόδοση Καλλιόπη Κύρδη εκδ.Μεταίχμιο.Για περισσότερη εμπέδωση!!!!!

 

κολαζ τα χερια

 

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης αποφασίσαμε να εντάξουμε και το πρόγραμμα Prow(ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς).Αφορμή ήταν η επιμόρφωση από τη σύμβουλό μας κα  Ζωή Κολυπέτρη προς τις νηπιαγωγούς και την ευχαριστούμε πολύ!!Στόχος μας να καλλιεργήσουμε στα παιδιά αξίες ζωής.Ως σύλλογος διδασκόντων αποφασίσαμε τις αξίες αγάπης ,ευγένειας και συνεργασίας.

ΑΓΑΠΗ!!! Το μεγαλύτερο δώρο!!! Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο ”Τί είναι αγάπη;” της Λίνας Σωτηροπούλου.Ρωτήσαμε τα παιδιά τι είναι αγάπη.Καταιγισμός ιδεών που τις καταγράψαμε φυσικά.Αγάπη είναι η αγκαλιά,αγάπη είναι να δίνουμε φιλάκια,αγάπη είναι να βοηθάμε ο ένας τον αλλον,αγάπη είναι……..δε μπορούσαμε να σταματήσουμε να λέμε!! Είναι τόσα πολλά η αγάπη!!!Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την αγάπη !!!

κολαζ αγαπη

Η αγάπη δεν τελειώνει ποτέ!!!Πόσο μάλλο όταν βλέπεις την αγάπη μέσα από τον Romero Britto τον ζωγράφο της αγάπης.Θαυμάσαμε μερικά από τα έργα του και γίναμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι της αγάπης.Ζωγραφίσαμε λοιπόν όπως ο Romero Britto.

 

387482067 1064260681265439 7272306267922928483 n370083809 875868840608108 1012182922826558956 n367276766 3678261725762132 4391772363130810189 n370211600 293190893695955 3378191219370733226 n370201280 364292496068746 4299783274255087259 n
371479227 1048635869788775 365173280952574376 n

Ατελείωτη η ΑΓΑΠΗ!!!Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι ”Η ποδιά της αγάπης”.Φτιάξαμε όλοι μαζί τη δική μας ποδιά,τη φορέσαμε δείχνοντας την αγάπη μας κι αποφασίσαμε κάθε μέρα να τη φοράει  άλλο παιδί και να δείχνει την αγάπη του στους συμμαθητές του με όποιο τρόπο θα επιλέγει το ίδιο το παιδί.

κολαζ η ποδια της αγαπης

Ακούσαμε το τραγούδι ”ν΄αγαπάς” του Παντελή Θαλασσινού και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το τραγούδι.

ν αγαπας2

ν αγαπας1

ν αγαπάς

Πίνακας αξίας της αγάπης στον άνθρωπο,στη φύση,στα ζώα

πινακας αξίας αγάπης

Συνεργασία με γονείς!!Οι γονείς με τα παιδιά τους έκαναν πράξη την αγάπη τους και κατασκεύασαν κάρτες με ευχές μέσα από την καρδιά τους.Οι κάρτες θα σταλούν σε ασθενείς που νοσηλεύονται σε αντικαρκινικά νοσοκομεία για να απαλύνουν τον πόνο τους και να ευχηθούμε περαστικά!

win cancer

ηλιανα

win.1

 

 

Ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.Τα παιδιά παρακολούθησαν στο διαδίκτυο το παραμύθι ΄΄ Συγγνώμη΄΄ του Norbert Landa και Tim Warnes

και το δραματοποίησαν.

https://www.youtube.com/watch?v=wn8qYt_xBLo

συγγσυγγνωσυγγνωμη

Κάνε μια ευχή-Make A wish

Με την αγάπη μας δίνουμε δύναμη στα παιδιά που παλεύουν για τη ζωή τους.

Φέτος το Αστέρι της Ευχής

Αρχική

γιορτάζει 25 χρόνια!!!!!!!Μαθητές,εκπαιδευτικοί και γονείς στηρίζουμε οικονομικά αυτή την προσπάθεια και καταφέραμε να εκπληρώσουμε εκατοντάδες ευχές παιδιών και να τους δώσουμε ελπίδα και δύναμη για να συνεχίσουν να αγωνίζονται.

makae awish 5

make a wish

ΒΙΒΛΙΟ_ΕΝΑ_ΑΣΤΕΡΙ_ΣΤΗΝ_ΚΑΡΔΙΑ MAKE A WISH

Καλλιεργώντας την ευγένεια στο νηπιαγωγείο μας!!!!

Στον κατάλληλο χρόνο λες και το ήξερε η αγαπημένη βιβλιοπώλης της γειτονιάς μας η κα Φούλη μας δώρισε ένα υπέροχο βιβλίο ”Ευχαριστώ,παρακαλώ ευγενικά θα πω!!” της Barbara Joosse.To διαβάσαμε παρατηρήσαμε προσεκτικά τις εικόνες συζητήσαμε και συλλάβαμε κάπως την έννοια της ευγένειας απεικονίζοντας την με ζωγραφική.Και φυσικά στείλαμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κα Φούλη σαν ευγενικά παιδάκια που είμαστε!!!!!!

20240118 130729

20240118 130539

20240118 130546 1

Η ευγένεια μοιάζει με τις ακτίνες του ήλιου.Ζεσταίνει και προσφέρει χαρά.Όταν ένα παιδί φέρεται με ευγένεια,μαθαίνει πρώτα απ΄ όλα να εκτιμάει τον εαυτό του και να συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.

Μας επισκέφθηκε η νεραιδούλα η γλυκούλα ,μας πρόσφερε καραμελίτσες για να γλυκάνει το στοματάκι μας και να της πούμε γλυκά λογάκια!!!Μας έφερε και καρτέλες με ευγενικές λέξεις, παίξαμε με αυτές και μάθαμε να τις αναγνωρίζουμε.Γράψαμε ευγενικές λέξεις και  φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα για την τάξη μας και ατομική που την πήραμε στο σπίτι μας.Έτσι δε θα ξεχνάμε να μιλάμε ευγενικά όπου και να είμαστε!!!!!!!

20240125 15173620240125 130843

20240126 125441 Αντιγραφή20240130 162301 Αντιγραφή

 

Επιθυμούμε και τη συμμετοχή των γονέων  στην καλλιέργεια αξιών από τα παιδιά τους.

επιστολή προς γονείς ,ευγένεια 1

 

 

Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών βελτιώνονται επίσης όταν  επιδιώκουμε  μέσα από δράσεις να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια της διαφορετικότητας και να καλλιεργήσουν την αξία της αλληλεγγύης .Οι συντονίστριες εκπαίδευσης προσφύγων αστικού ιστού Αν.Θεσσαλονίκης κα Παπαλιούρα Φωτεινή και κα Καραγιαννίδου Όλγα συνέβαλαν να υλοποιηθούν  αντίστοιχες δράσεις στο σχολείο μας μέσα από το πρόγραμμα ”Εγώ,εσύ,εμείς”.Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες  σε συνεργασία με την ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

προφυγας κολαζ1

 

ερωτηματολόγιο γονέων β΄φάση

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdAm0hYRxq1kyB9nXsq777Ic9SUeeqpO9bvls2YYP_mD-YP8Q/viewform

 

 

WinCancer ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

 

 

Ενίσχυση θετικής συμπεριφοράς με εκπαιδευτική ρομποτική.

Τα παιδιά επιλέγουν την εικόνα της θετικής συμπεριφοράς  και προγραμματίζουν το ρομποτάκι να κατευθυνθεί στην αντίστοιχη εικόνα.

κολαζ beebot θετικη συμπεριφορα 1

 

Διαβάσαμε το βιβλίο Ευγένεια” (Τρέις Μορόνι) και γνωρίσαμε το συναίσθημα της χαράς και της λύπης,συζητώντας πώς νοιώθουμε όταν είμαστε ευγενικοί (χαρά) και πώς όταν δεν είμαστε ευγενικοί(λύπη).

Τα παιδιά αντιστοίχησαν εικόνες συμπεριφοράς με το συναίσθημα της χαράς ή της λύπης.

κολαζ ευγενεια.χαρα λυπη

Πίνακας αξίας της ευγένειας στην τάξη

 

πινακας αξίας ευγενεια

6 Μαρτίου .Ημέρα ενάντια στην  Ενδοσχολική Βία.

 

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε άλλα θεσμικά πλαίσια.

Διαβάσαμε το παραμύθι ”Μίλα μικρή καμήλα” της συναδέλφου Ελένης Τσούση.

Συζητήσαμε για την βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.

Φτιάξαμε κατασκευή δηλώνοντας κατά της βίας.

ενδοσχολικη βια κολαζ

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ, ΜΙΛΑ ΜΙΚΡΗ ΚΑΜΗΛΑ,ΠΑΡΑΜΥΘΙ, ΕΛΕΝΗ ΤΣΟΥΣΗ – Αντιγραφή

 

 

Διαβάζοντας το βιβλίο ΄΄Ο μεγάλος θυμός΄΄ -Mireille Allance….

 συζητήσαμε με τα παιδιά:Tι είναι αυτό που τους προκαλεί θυμό,με τι τρόπους σωστούς ή όχι εκδηλώνουμε το θυμό μας.

Κάναμε το αντίστοιχο ιστόγραμμα , χωρίσαμε τις εικόνες σε σωστό ή όχι τρόπο εκδήλωσης του θυμού και δραματοποιήσαμε το παραμύθι.

θυμος

Προτείναμε τρόπους αντιμετώπισης του θυμού και δημιοργήσαμε ένα χώρο ηρεμίας στην τάξη μας που θα μας βοηθάει να διώχνουμε το θυμό μας.θυμος γωνια ηρεμιας

Ακολούθησε ατομική κατασκευή με τον πράσινο δράκο που φυσώντας διώχνει τον θυμό.

θυμος δρακος

Η συνεργασία ,η κατανόηση και η φιλία είναι πιο ισχυρές από οτιδήποτε στον κόσμο!!!!

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης τα παιδιά παρακολούθησαν μικτό κουκλοθέατρο από τους ”Ονειροβάτες”.

Τίτλος παράστασης: ”Το μαγικό βιβλίο του δάσους”.Μια περιπέτεια στο δάσος της φιλίας!!!!

Στο μαγευτικό δάσος,όλα τα πλάσματα διασκεδάζουν,εκτός από τον Λάρι,το λιοντάρι που ακολουθεί αυστηρά τους κανόνες ενός παλιού βιβλίου.Όταν το βιβλίο χάνεται,ο Λάρι και οι φίλοι του ανακαλύπτουν τη δύναμη της συνεργασίας και της αγάπης,γράφοντας ένα νέο κεφάλαιο για τη ζωή τους.

ΚΟΛΑΖ ΘΕΑΤΡΙΚΗ

Αφού τα παιδιά παρακολούθησαν την παράσταση στη συνέχεια ζωγράφισαν αυτό που τους εντυπωσίασε πιο πολύ.

ΚΟΛΑΖ ΘΕΑΤΡ

ΘΕΑΤΡΙΚΗΠ

 

 

Συνεχίζοντας με την αξία της συνεργασίας τα παιδιά παρακολούθησαν στο youtube το κλιμακωτό παραμύθι΄΄το γογγύλι του παππού΄΄.Το παραμύθι πραγματεύεται την συνεργασία.

 

Σε ομαδική εργασία ζωγραφίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού και προσθέσαμε κι άλλους δικούς μας ήρωες που ήθελαν να συνεργαστούν για τον κοινό στόχο της ιστορίας.

 

συνεργασία αφίσα

και…όλοι μαζί βοηθήσαμε να βγάλουμε το γογγύλι!!!!!!!!!

γογγύλι

 

Κάνοντας την ερώτηση προς τα παιδιά τί σημαίνει συνεργασία,οι απαντήσεις τους ήταν πολλές κι αποφασίσαμε να τις κάνουμε αφίσα.

Τα παιδιά σε δυάδες ζωγραφίζουν  ένα τρόπο συνεργασίας μέσα σ΄ένα λουλούδι κια δημιουργούν μία αφίσα με τίτλο ΄΄Τα λουλούδια της συνεργασίας΄΄

 

 

τα λουλουδια της συνεργασιας

 

Πίνακας αξίας της συνεργασίας στο σπίτι και στο σχολείο

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΞΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

 

και η συνεργασία συνεχίζεται στις γωνιές της τάξης…

τουβλακια συνεργασια

παζλ συνεργασια

με παιχνίδια συνεργασίας σε ζευγάρια….

Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια αφού τύχουν το ίδιο χρώμα μπάλας και το κάθε  ζευγάρι προσπαθεί να κάνει μια διαδρομή χωρίς να πέσει η μπάλα από την πετσέτα.ζευγαρια συνεργασια

 

Η συνεργασία συνεχίζεται με ομαδικά παιχνίδια

Ποια από τις δύο ομάδες  θα τραβήξει πρώτη το στεφάνι με τις μπάλες;

ομαδικα

Ποιά από τις δύο ομάδες θα γεμίσει πρώτη το καλάθι με μπάλες;


ομαδικα 1

Ανάπτυξη συντονισμού κινήσεων και ομαδικότητα.Τα παιδιά σε δύο ομάδες, έτσι όπως κάθονται ,παριστάνουν την σαρανταποδαρούσα που θα συναγωνιστεί στην ταχύτητα την άλλη ομάδα.

 

Ποιά ομάδα θα φορέσει πρώτη τα παπούτσια;

 

share2989205809382587338

 

Φυσικά συνεργασία και στην αυλή.Το κίνητρο ήταν πώς θα ομορφύνουμε την αυλή; Τα παιδιά μεταφύτευσαν λουλούδια  που μας έφεραν οι γονείς.Συνεργάστηκαν άψογα και το χάρηκαν πολύ!!!!

 

κολαζ λουλουδια

 

λουλουδια 1

 

λουλουδια 2

Ερωτηματολόγιο γονέων γ΄φάση

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSctBDVz0UF7TKD29AKq8j5XD8A7oz8yNKWqFII_dTv51boU3Q/viewform

Ερωτηματολόγιο μαθητών τελικό

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6r5_7kkAr_OmGcQV1zNV5oN5NZEjqHuCXZro-npCVjfrOzg/viewform