Θέμα: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: Είτε έτσι, είτε αλλιώς, είμαι διαφορετικός.
Εργαστήριο 1ο
Είμαι διαφορετικός. Ε, και;
Περιγράψαμε το πρόσωπό μας, το χρώμα των ματιών και το χρώμα και μήκος των μαλλιών. Καταγράψαμε αυτά που είπαμε και μετρήσαμε τις απαντήσεις. Συνειδητοποιήσαμε πόσα παιδιά έχουν ίδιο χρώμα μαλλιών και ματιών. Αναφερθήκαμε στο αγαπημένο μας χρώμα. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικό φύλλο εργασίας.
Ζυγιστήκαμε στη ζυγαριά και μετρήσαμε το ύψος μας στο αναστημόμετρο. Τα καταγράψαμε και βρήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές στο ύψος και το βάρος. Γράψαμε τα δεδομένα σε φύλλο εργασίας.
Συζητήσαμε για το πότε είναι τα γενέθλια κάθε παιδιού. Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών (μήνα) και τα δεδομένα που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο (ημερομηνία) και συζητήσαμε. Βρήκαμε πόσα παιδιά έχουν γενέθλια τον ίδιο μήνα. Σε φύλλο εργασίας συμπληρώθηκαν οι κατάλληλες απαντήσεις.
Μιλήσαμε και αναφέραμε για το τι θέλει να γίνει το κάθε παιδί όταν μεγαλώσει. Ζωγραφίσαμε.
Παρακολουθήσαμε video στο youtube στη διεύθυνση https://youtu.be//Hj4j3iR9XQW για την διαφορετικότητα.
Διαβάσαμε, συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το βιβλίο “Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός” του Todd Parr.
Εργαστήριο 2ο
Η Αργυρώ γελάει
Διαβάσαμε το ποίημα “η Αργυρώ γελάει” της Jeanne Willis. Συζητήσαμε, αναρωτηθήκαμε και προβληματιστήκαμε για το ποια είναι αυτά που μοιάζουμε και ποια είναι αυτά που διαφέρουμε από την Αργυρώ. Ζωγραφίσαμε την Αργυρώ.
Είδαμε το video
Επειδή στο νηπιαγωγείο μας υπάρχει τουαλέτα ΑΜΕΑ, αφού την είδαμε, την συγκρίναμε με τις υπόλοιπες τουαλέτες και συζητήσαμε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ταμπέλα για να γνωρίζουμε ότι αυτή είναι για άτομα με αναπηρία.
Εργαστήριο 3ο
Με μάτια κλειμένα, νιώθω σαν και σένα!!
Είδαμε στο youtube το video “Ο τυφλός ζωγράφος” στη διεύθυνση https://youtu.be/hcVu-ZyA3Ug Συζητήσαμε το video και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας. Αποφασίσαμε να ζωγραφίουμε με τα μάτια κλειστά και δημιουργήσαμε την “Τυφλή ζωγραφιά”
Παίξαμε “τυφλόμυγα”, παιχνίδι στο οποίο το παιδί που είχε τα μάτια κλειστά έπρεπε να αναγνωρίσει μέσω της αφής το παιδί που έπιανε.
Μέσα στην τάξη περπατήσαμε με τα μάτια κλειστά, κρατώντας ένα ραβδί, ώστε να συνειδητοποιήσουμε και να αισθανθούμε πως περπατάνε οι άνθρωποι που δεν έχουν την όρασή τους.
Εργαστήριο 4ο
Μίλα μου με δαχτυλάκια γιατί δεν ακούν τ’ αυτάκια!!
Παρακολουθήσαμε video στη διεύθυνση https://youtu.be/q3IIXhGOCrA το οποίο αφορούσε στη νοηματική γλώσσα και είχε θέμα τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες και τις εποχές.
Κάναμε αφίσα με το αλφάβητο των κωφών και προσπαθήσαμε να δείξουμε με τα χέρια μας πρώτα το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και στη συνέχεια ολόκληρο το όνομά μας.
Εργατήριο 5ο
Τι κι αν έχεις άλλο χρώμα, εγώ σ’ αγαπώ!!
Διαβάσαμε το παραμύθι “Λευκή και μαύρη σοκολάτα” της Γιολάντας Τσορώνη. Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε.
Παρακολουθήσαμε στο χώρο του νηπιαγωγείου μας την θεατρική παράσταση “Μ’αρέσει να είμαι εγώ” από την θεατρική ομάδα Παραμυθωνία.
Μιλήσαμε για τον αγαπημένο μας φίλο/η και τι είναι αυτό που αγαπάμε και μας αρέσει σε αυτόν/ην.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ας γίνουμε φίλοι, Αιμίλιε” της Brigitte Weninger.