Ενδιαφέρομαι και – Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος:  Είτε έτσι, είτε αλλιώς, είμαι διαφορετικός.

Εργαστήριο 1ο

Είμαι διαφορετικός. Ε, και;

Περιγράψαμε το πρόσωπό μας, το χρώμα των ματιών και το χρώμα και μήκος των μαλλιών. Καταγράψαμε αυτά που είπαμε και μετρήσαμε τις απαντήσεις. Συνειδητοποιήσαμε πόσα παιδιά έχουν ίδιο χρώμα μαλλιών και ματιών. Αναφερθήκαμε στο αγαπημένο μας χρώμα. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικό φύλλο εργασίας.

μυτη     γιωργος  γενεθλια 2

Ζυγιστήκαμε στη ζυγαριά και μετρήσαμε το ύψος μας στο αναστημόμετρο. Τα καταγράψαμε και βρήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές στο ύψος και το βάρος. Γράψαμε τα δεδομένα σε φύλλο εργασίας.

θ7υψος 1    υψος 1 1      υψος 2  

 

Συζητήσαμε για το πότε είναι τα γενέθλια κάθε παιδιού. Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών (μήνα)  και τα δεδομένα που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο (ημερομηνία) και συζητήσαμε. Βρήκαμε πόσα παιδιά έχουν γενέθλια τον ίδιο μήνα. Σε φύλλο εργασίας συμπληρώθηκαν οι κατάλληλες απαντήσεις.

γενεθλια 3    γενεθλια 1 1    γενεθλια 2 1

Μιλήσαμε και αναφέραμε για το τι θέλει να γίνει το κάθε παιδί όταν  μεγαλώσει. Ζωγραφίσαμε.

τραγουδιστρια 1  μαγείρισσα κομμωτρια baby sitter

Παρακολουθήσαμε video στο youtube στη διεύθυνση https://youtu.be//Hj4j3iR9XQW  για την διαφορετικότητα.

Διαβάσαμε, συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το βιβλίο “Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός” του Todd Parr.

λουκα 1   Δεσποινα 1

ορεστι 1    τοντ 300x225 1

 

Εργαστήριο 2ο

Η Αργυρώ γελάει

Διαβάσαμε το ποίημα “η Αργυρώ γελάει” της Jeanne Willis. Συζητήσαμε, αναρωτηθήκαμε και  προβληματιστήκαμε  για το ποια είναι αυτά που μοιάζουμε και ποια είναι αυτά που διαφέρουμε από την Αργυρώ. Ζωγραφίσαμε την Αργυρώ.

Αργυρω3    Αργυρώ 2   Αργυρώ 1     Αργυρώ            Αργυρώ 2 1

Είδαμε το video

Επειδή στο νηπιαγωγείο μας υπάρχει τουαλέτα ΑΜΕΑ, αφού την είδαμε, την συγκρίναμε με τις υπόλοιπες τουαλέτες και συζητήσαμε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ταμπέλα για να γνωρίζουμε ότι αυτή είναι για άτομα με αναπηρία.

ΑΜΕΑ 1              ΑΜΕΑ 2

Εργαστήριο 3ο

Με μάτια κλειμένα, νιώθω σαν και σένα!!

Είδαμε στο youtube το video “Ο τυφλός ζωγράφος” στη διεύθυνση https://youtu.be/hcVu-ZyA3Ug  Συζητήσαμε το video και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας. Αποφασίσαμε να ζωγραφίουμε με τα μάτια κλειστά και δημιουργήσαμε την “Τυφλή ζωγραφιά”

τυφλη1 1  τυφλη3  τυφλη6   Τυφλή    τυφλη7 1  ζωγραφια

Παίξαμε “τυφλόμυγα”, παιχνίδι στο οποίο το παιδί που είχε τα μάτια κλειστά έπρεπε να αναγνωρίσει μέσω της αφής το παιδί που έπιανε.

 

τυφλόμυγα 2  τυφλόμυγα 2

 

Μέσα στην τάξη περπατήσαμε με τα μάτια κλειστά, κρατώντας ένα ραβδί, ώστε να συνειδητοποιήσουμε και να αισθανθούμε πως περπατάνε οι άνθρωποι που δεν έχουν την όρασή τους.

Γιάννης Κ. Αντιγραφή Γιώργος Δέσποινα Ευτυχία  Σαμουήλ Ιωάννα Ζλάτα Λούκα

Εργαστήριο 4ο

Μίλα μου με δαχτυλάκια γιατί δεν ακούν τ’ αυτάκια!!

Παρακολουθήσαμε video στη διεύθυνση https://youtu.be/q3IIXhGOCrA το οποίο αφορούσε στη νοηματική γλώσσα και είχε θέμα τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες και τις εποχές.

Κάναμε αφίσα με το αλφάβητο των κωφών και προσπαθήσαμε να δείξουμε με τα χέρια μας πρώτα το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και στη συνέχεια  ολόκληρο το όνομά μας.

Δακτυλικό αλφάβητο   Δακτυλικό αλφάβητο1  Δακτυλικό αλφάβητο 2

Εργατήριο 5ο

Τι κι αν έχεις άλλο χρώμα, εγώ σ’ αγαπώ!!

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Λευκή και μαύρη σοκολάτα” της Γιολάντας Τσορώνη. Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε.

Λεύκη και μαύρη σοκολάτα 1    Λεύκη και μαύρη σοκολάτα 5  Λεύκη και μαύρη σοκολάτα 3    Λεύκη και μαύρη σοκολάτα 2

Λεύκη και μαύρη σοκολάτα 4    Λεύκη και μαύρη σοκολάτα

Παρακολουθήσαμε στο χώρο του νηπιαγωγείου μας την θεατρική παράσταση “Μ’αρέσει να είμαι εγώ” από την θεατρική ομάδα Παραμυθωνία.

Θέατρο Θέατρο 1

Θέατρο 3  Θέατρο 4

Μιλήσαμε για τον αγαπημένο μας φίλο/η και τι είναι αυτό που αγαπάμε και μας αρέσει σε αυτόν/ην.

φίλος  φίλος 1

φίλος 2  φίλος 3

φίλος 4  φίλος 5

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ας γίνουμε φίλοι, Αιμίλιε” της Brigitte Weninger.