Θέμα: Τα δικαιώματα των παιδιών.
Τίτλος: Έχω και εγώ δικαιώματα.
1ο Εργαστήριο
Με γνωρίζεις, σε γνωρίζω, αγκαλίτσα σου χαρίζω
Στην παρεούλα περνάει από μαθητή σε μαθητή, ένα κουτί μέσα στο οποίο υπάρχει ένας καθρέφτης. Κάθε παιδί παρουσιάζει το μοναδικό πρόσωπο που βλέπει μέσα, το δικό του. Αναφέρει το όνομά του, το φύλλο, την ηλικία του, αγαπημένο φαγητό, χρώμα, τραγούδι και κάποια δραστηριότητα που του αρέσει.
Μαζευτήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων για να γνωριστούμε καλύτερα και να ενισχύσουμε τους δεσμούς της της ομάδας μας. Σε κύκλο που δημιουργήσαμε, κάθε παιδί συστήνεται και χαιρετάει με χειραψία τα υπόλοιπα παιδιά. Στη συνέχεια, συστήνονται και αγκαλιάζονται, έπειτα χόρεψαν με μουσική και στο σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν και αγκαλιάζουν ένα φίλο. Τέλος, κάθε παιδί διάλεγε ένα φίλο και παρουσίαζαν κάτι που ήθελαν.
Τέλος, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων για το δέσιμο της ομάδας δημιουργήσαμε την αφίσα της τάξης μας!
Τμήμα 1 Τμήμα 2
2ο Εργαστήριο
Βοηθάμε τα παιδιά για να ζήσουμε καλά
Οι μαθητές εξέφρασαν τις πρότερες γνώσεις τους σχετικά με τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων . Καταγράψαμε τις απόψεις τους και δημιουργήσαμε αφίσα με θέμα “Τι χρειάζονται τα παιδιά για να ζήσουν”.
Είδαμε εικόνες με παιδιά που δεν έχουν φαγητό και νερό, κοιμούνται στο δρόμο, κτλ, και συζητήσαμε. Οι μαθητές πρότειναν τρόπους για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά. Σε φύλλο εργασίας που δείχνει ένα παιδί που πεινάει, οι μαθητές ζωγράφισαν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να προσφέρουν ώστε να γίνει το παιδί της εικόνας ευτυχισμένο.
3ο Εργαστήριο
Γνωρίζουμε τη Unicef
Επίδειξη εποπτικού υλικού και συζήτηση για το τι είναι δικαίωμα. Μιλήσαμε για τη Unicef και το έργο της. Διαβάσαμε αποσπάσματα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Δημιουργήσαμε αφίσα στην οποία οι μαθητές ζωγράφισαν τους τρόπους με τους οποίους η Unicef βοηθάει τα παιδιά και στηρίζει τα δικαιώματά τους.
Σε καρτέλες της Unicef τα παιδιά αναγνώρισαν τα δικαιώματά τους και στη συνέχεια έβαλαν την λέξη με το κατάλληλο δικαίωμα πάνω στις καρτέλες, παρατηρώντας πίνακα αναφοράς.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικαιώματά τους.
Με υλικό της Unicef για τα σχολεία παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες στο οποίο τα παιδιά αναγνώρισαν το δικαίωμά τους να πηγαίνουν στο σχολείο.
4ο Εργαστήριο
Ειρήνη ή πόλεμος;
Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και με την προβολή του ανάλογου υλικού συζητήσαμε για τον πόλεμο που έζησε πριν χρόνια η πατρίδα μας, ώστε να τονιστεί η αξία της Ειρήνης και της Ελευθερίας, τα οποία είναι αναφαίρετα δικαιώματα των ανθρώπων.
Διαβάσαμε το βιβλίο του Τοντ Παρ “Το βιβλίο της Ειρήνης”
Τα παιδιά ζωγράφισαν τι σημαίνει για αυτά η Ειρήνη και αφού κάθε παιδί παρουσίασε τη ζωγραφιά του στην ομάδα, δημιουργήσαμε μια αφίσα.
Τα παιδιά έγραψαν με τουβλάκια την λέξη ΕΙΡΗΝΗ!
5ο Εργαστήριο
Γνώρισα και έμαθα τα δικαιώματά μου!
Οι μαθητές παρατήρησαν κάρτες και περιέγραψαν αυτό που έβλεπαν. Σε καρτέλες που παρουσιάσαμε οι μαθητές αντιστοίχισαν την αντίστοιχη ανάγκη – δικαίωμα, με την λέξη που ταίριαζε.
Παίξαμε παιχνίδι ερωτήσεων. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η νηπιαγωγός κάνει ερωτήσεις σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και τα παιδιά απαντούν. Θα κέρδιζε η ομάδα που έδωσε τις περισσότερες σωστές απαντήσεις, αλλά είχαμε ισοπαλία!!
Σε φύλλο εργασίας οι μαθητές έβαλαν ν και Χ στις εικόνες που δείχνουν τα δικαιώματα και την παραβίασή αυτών.
Λόγω της 20ης Νοεμβρίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, δημιουργήσαμε αφίσα με το δικαίωμα που ήθελε κάθε μαθητής.