Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα: Τα δικαιώματα των παιδιών.

Τίτλος: Έχω και εγώ δικαιώματα.

1ο Εργαστήριο

Με γνωρίζεις, σε γνωρίζω, αγκαλίτσα σου χαρίζω

Στην παρεούλα περνάει από μαθητή σε μαθητή, ένα κουτί μέσα στο οποίο υπάρχει ένας καθρέφτης. Κάθε παιδί παρουσιάζει το μοναδικό πρόσωπο που βλέπει μέσα, το δικό του. Αναφέρει το όνομά του, το φύλλο, την ηλικία του, αγαπημένο φαγητό, χρώμα, τραγούδι και κάποια δραστηριότητα που του αρέσει.

IMG 20231002 092122 IMG 20231002 094809 IMG 20240203 192159  IMG 20240203 192004 IMG 20240203 192310 IMG 20231002 093953

Μαζευτήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων για να γνωριστούμε καλύτερα και να ενισχύσουμε τους δεσμούς της της ομάδας μας. Σε κύκλο που δημιουργήσαμε, κάθε παιδί συστήνεται και χαιρετάει με χειραψία τα υπόλοιπα παιδιά. Στη συνέχεια, συστήνονται και αγκαλιάζονται, έπειτα χόρεψαν με μουσική και στο σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν και αγκαλιάζουν ένα φίλο. Τέλος, κάθε παιδί διάλεγε ένα φίλο και παρουσίαζαν κάτι που ήθελαν.

IMG 20240203 200903 IMG 20240203 200939 IMG 20240203 201019 IMG 20240203 201243 IMG 20240203 201308 IMG 20240203 201323                                                   IMG 20240203 201451                      IMG 20240203 201602  

 

 

IMG 20240203 211105 IMG 20240203 211225 IMG 20240203 210934 IMG 20240203 212043

Τέλος, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων για το δέσιμο της ομάδας δημιουργήσαμε την αφίσα της τάξης μας!

Τμήμα 1  IMG 20231027 092321                Τμήμα 2 IMG 2eb2dd7b0cd53b9c45d8b435019dedd7 V

 

2ο Εργαστήριο

Βοηθάμε τα παιδιά για να ζήσουμε καλά

Οι μαθητές εξέφρασαν τις πρότερες γνώσεις τους σχετικά με τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων . Καταγράψαμε τις απόψεις τους και δημιουργήσαμε αφίσα με θέμα “Τι χρειάζονται τα παιδιά για να ζήσουν”.

 

Τμήμα 1 IMG 20231005 105954

Τμήμα 2 IMG 2db9c87e0763a6931cb8d364fb199e5e V

Είδαμε εικόνες με παιδιά που δεν έχουν φαγητό και νερό, κοιμούνται στο δρόμο, κτλ, και συζητήσαμε. Οι μαθητές πρότειναν τρόπους για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά. Σε φύλλο εργασίας που δείχνει ένα παιδί που πεινάει, οι  μαθητές ζωγράφισαν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να προσφέρουν ώστε να γίνει το παιδί της εικόνας ευτυχισμένο.

IMG 20240204 074220 1 IMG 20240204 074449 IMG 20240204 074024 IMG 20240204 074106  IMG 20240204 074247 IMG 20240204 074343 IMG 20240204 074605 IMG 20240204 074648 IMG 20240204 074314 IMG 20240204 074512 1 IMG 20240204 074416 IMG 20240204 074625

3ο Εργαστήριο

Γνωρίζουμε τη Unicef

Επίδειξη εποπτικού υλικού και συζήτηση για το τι είναι δικαίωμα. Μιλήσαμε για τη Unicef και το έργο της. Διαβάσαμε αποσπάσματα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

IMG 20231027 110023

Δημιουργήσαμε αφίσα στην οποία οι μαθητές ζωγράφισαν τους τρόπους με τους οποίους η Unicef  βοηθάει τα παιδιά και στηρίζει τα δικαιώματά τους.

Τμήμα 1  IMG 20231027 092328

 Τμήμα 2 IMG 20240205 074541

Σε καρτέλες της Unicef  τα παιδιά αναγνώρισαν τα δικαιώματά τους και στη συνέχεια έβαλαν την λέξη με το κατάλληλο δικαίωμα πάνω στις καρτέλες, παρατηρώντας πίνακα αναφοράς.

IMG 20231030 093304 IMG 20231030 093106 IMG 20231030 093530 IMG 20231030 093714 IMG 20231030 093134 1 IMG 20231030 093406 IMG 20231030 093108 IMG 20231030 093815

 

Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικαιώματά τους.

IMG 20240204 192534 IMG 20240204 192650 IMG 20240204 192558 IMG 20240204 192625 IMG 20240204 192507 IMG 20240204 192309 IMG 20240204 192156 IMG 20240204 192410 IMG 20240204 192241 IMG 20240204 192333 IMG 20240204 192040 IMG 20240204 192121

Με υλικό της Unicef για τα σχολεία παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες στο οποίο τα παιδιά αναγνώρισαν το δικαίωμά τους να πηγαίνουν στο σχολείο.

IMG 193e250b5dbf5e131a6884e61747b38c V IMG 6c27a5e55cedb376123e2f88165fd43b V IMG 20240204 183513 IMG cbeb64ad88467589b02f83ba474b951b V

 

4ο Εργαστήριο

Ειρήνη ή πόλεμος;

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και με την προβολή του ανάλογου υλικού συζητήσαμε για τον πόλεμο που έζησε πριν χρόνια η πατρίδα μας, ώστε να τονιστεί η αξία της Ειρήνης και της Ελευθερίας, τα οποία είναι αναφαίρετα δικαιώματα των ανθρώπων.

Διαβάσαμε το βιβλίο του Τοντ Παρ “Το βιβλίο της Ειρήνης”

IMG 20240205 091533

Τα παιδιά ζωγράφισαν τι σημαίνει για αυτά η Ειρήνη και αφού κάθε παιδί παρουσίασε τη ζωγραφιά του στην ομάδα, δημιουργήσαμε μια αφίσα.

IMG 20231027 110850

Τα παιδιά έγραψαν με τουβλάκια την λέξη ΕΙΡΗΝΗ!

IMG 479a4fda513681a995cbdca571d0d2f3 V IMG 83eca9c46a90fd738e46ae00a814cb4a V IMG 0915963db726920c6fb93c3072796aa8 V IMG ab61c1479af39c6db1ef7361e3aeecdd V IMG 66531921882a43fc71181a1a0a99cfdb V

 

5ο  Εργαστήριο

Γνώρισα και έμαθα τα δικαιώματά μου!

Οι μαθητές παρατήρησαν κάρτες και περιέγραψαν αυτό που έβλεπαν. Σε καρτέλες που παρουσιάσαμε οι μαθητές αντιστοίχισαν την αντίστοιχη ανάγκη  – δικαίωμα, με την λέξη που ταίριαζε.

IMG 20231030 091303 IMG 20231030 090839 IMG 20231030 090910 IMG 20231030 091413

Παίξαμε παιχνίδι ερωτήσεων. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η νηπιαγωγός κάνει ερωτήσεις σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και τα παιδιά απαντούν. Θα κέρδιζε η ομάδα που έδωσε τις περισσότερες σωστές απαντήσεις, αλλά είχαμε ισοπαλία!!

IMG 20240204 212007  IMG 20240204 212038  IMG 20240204 212114 IMG 20240204 212210

Σε φύλλο εργασίας οι μαθητές έβαλαν ν και Χ στις εικόνες που δείχνουν  τα δικαιώματα και την παραβίασή αυτών.

IMG 20240204 215013 IMG 20240204 215050 IMG 20240204 215126 IMG 20240204 215201

Λόγω της 20ης Νοεμβρίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, δημιουργήσαμε αφίσα με το δικαίωμα που ήθελε  κάθε μαθητής.

Τμήμα 1   IMG 20240205 081834

Τμήμα 2  IMG 20240205 081847