Θέμα: STEM Εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος: Καλώς ήρθες ρομποτάκι στην άνοιξη
Εργαστήριο 1ο
Αγαπώ την Άνοιξη
Συζητήσαμε για την άνοιξη. Είπαμε αυτά που σκεφτόμαστε όταν ακούμε την λέξη άνοιξη (ήλιος, λουλούδια, χελιδόνια, κλπ). Είδαμε video στο youtube στη διεύθυνση https://youtu.be/ZEb1GsqxhZc για το πως αλλάζει η φύση όταν έρχεται η άνοιξη. Επειδή, το video είναι στα αγγλικά κλείσαμε τον ήχο και βάλαμε μουσική επένδυση την Άνοιξη τον Αντώνη Βαρδή (ορχηστρικό). Παίξαμε στην παρεούλα παιχνίδι memory με εικόνες της άνοιξης.
Ακούσαμε την Άνοιξη από τις τέσσερις εποχές του Vivaldi. Ακούσαμε την Άνοιξη από τις τέσσερις εποχές του Vivaldi. Συζητήσαμε για αυτό που ακούσαμε και το αναλύσαμε βλέποντας το σχετικό video στη διεύθυνση
Ζωγραφίσαμε την Άνοιξη του Vivaldi.
Τα παιδιά έφεραν λουλούδια στο νηπιαγωγείο. Χωρίσαμε τα λουλούδια σε ομάδες ανά χρώμα
και ταξινομήσαμε τριαντάφυλλα ανάλογα με το μέγεθός τους, από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
Ανασυνθέσαμε πίνακα του Βαν Γκογκ σε μορφή παζλ.
Εργαστήριο 2ο
Λουλούδια, παντού λουλούδια!
Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο κηπουρού και φύτεψαν λουλούδια σε γλάστρες.
Δείξαμε εικόνες με τα μέρη του φυτού και τις αντίστοιχες λέξεις και μπήκαν στη διαδικασία αντιστοίχισης και ταύτισης.
Κάναμε αντιστοίχιση αριθμού και εικόνας με λουλούδια.
Ακούσαμε το τραγούδι « γεια σου κύριε μενεξέ» στη διεύθυνση https://youtu.be/KU2CliAH3zM και τα παιδιά συνδύασαν το ρυθμό του τραγουδιού με βήματα δημιουργώντας τη δική τους χορογραφία. Ακούσαμε το τραγούδι “Λουλουδόκοσμος” στη διεύθυνση https://youtu.be/egR8zui550Y Διαβάσαμε το βιβλίο του Σαμ Γκόντουιν ‘’Μεγαλώνει μεγαλώνει το φυτό’’
Συμπλήρωσαν ατομικό φύλλο εργασίας κι έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις για τα μέρη του φυτού.
Εργαστήριο 3ο
Εντομάκι εντομάκι πήγαινε στο λουλουδάκι!
Με αφορμή το φύτεμα λουλουδιών δημιουργήσαμε μια πίστα – κήπο στην αυλή του σχολείου μας η οποία αποτελείται από πλάκες τετράγωνες ίσες μεταξύ τους. Οριοθετήσαμε τον κήπο με χρωματιστή ταινία μετρώντας με δική μας μονάδα μέτρησης (κορδέλα). Τα παιδιά επέλεξαν κάποιες από τις γλάστρες και τις τοποθέτησαν στην πίστα σε τετράγωνα της επιλογής τους. Στη συνέχεια το κάθε παιδί μεταμορφώθηκε στο αγαπημένο του έντομο. Όταν η πίστα είναι έτοιμη το παιδί –έντομο μελέτησε το χώρο και επέλεξε την διαδρομή που θα ακολουθήσει για να φτάσει στο αγαπημένο του λουλούδι. Αφού βιώσει τη διαδρομή με το σώμα του στη συνέχεια αναπαράγει τη διαδρομή τοποθετώντας βελάκια σε κάθε τετράγωνο που περπάτησε.
Εργαστήριο 4ο
Βάζουμε όρια!
Παίρνοντας ως αφορμή τη μεταμόρφωση των παιδιών σε έντομα στο εργαστήριο 3 παρουσίασε η νηπιαγωγός μέσα στην τάξη το ρομπότ μέλισσα (beebot). Συζητήσαμε για τη λειτουργία του ρομπότ και μάθαμε τι ακριβώς κάνει με το πάτημα του κάθε κουμπιού. Αφού κατανόησαν τον τρόπο λειτουργίας του beebot εξηγήσαμε στα παιδιά ότι το ρομπότ δεν μπορεί να κινείται ελεύθερα οπουδήποτε και ότι θα πρέπει να δημιουργήσουν τον κόσμο του, μια πίστα. Έτσι λοιπόν σκεφτήκαμε την πίστα κήπο που δημιουργήσαμε στην αυλή να τη μεταφέρουμε στην τάξη μας σε χαρτόνι. Τα παιδιά με τη βοήθεια της νηπιαγωγού και με χάρακα χώρισαν την πίστα σε ίσα τετράγωνα. Στη συνέχεια τοποθέτησαν μέσα στην πίστα εικόνες λουλουδιών που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά. Έτσι λοιπόν ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν το ρομπότ προκειμένου να δοκιμάσουν τις λειτουργίες του αλλά σε συγκεκριμένο χώρο πλέον.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικό φύλλο εργασίας με τη διαδρομή του beebot στο λουλούδι
Εργαστήριο 5ο
Πόσο σ΄αγαπώ ζουζουνάκι μου γλυκό!
Από την άνοιξη φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει η γνωριμία με τα έντομα. Τα παιδιά γνωρίζουν διάφορα έντομα μέσα από εποπτικό υλικό (εικόνες).
Με μεγεθυντικό φακό παρατηρήσαμε τα έντομα στην αυλή του σχολείου και βρήκαμε μια κάμπια και μια μικρή σαρανταποδαρούσα.
Άκουσαν και χόρεψαν το τραγουδι ‘’τα τζιτζίκια https://youty.be/oSqe2SxYDxE.
Διαβάσαμε το παραμύθι ‘’Εξαφανίστηκε εξαφανίστηκε η κάμπια’’ του Σάμ Γκόντουιν και βάλαμε σε διαδοχή τις εικόνες του κύκλου ζωής της πεταλούδας.
Σε φύλλο εργασίας κόψαμε και κολλήσαμε στη σειρά τον κύκλο ζωής της πεταλούδας.
Παίξαμε memory με εικόνες από έντομα.
Ταυτίσαμε εικόνες εντόμων με τις αντίστοιχες λέξεις.
Κάναμε ανασύνθεση εικόνων με πασχαλίτσα και πεταλούδα σε μορφή puzzle.
Τα παιδιά εισήχθησαν στην έννοια της ψηφιοποιημένης εικόνας. Γνώρισαν τα pixels και δημιούργησαν εικόνες ακολουθώντας ένα κώδικα με χρώματα. Σε ατομικό φύλλο εργασίας δημιούργησαν μία εικόνα pixel πεταλούδας.
Κατασκευάσαμε πεταλούδα με διάφορα υλικά.