Με πολλή χαρά ετοιμάσαμε και προσκαλέσαμε τους αγαπημένους μας στην σχολική μας γιορτή!!
Το πρώτο τμήμα παρουσίασε ήδη τη γιορτή του με μεγάλη επιτυχία και τη Δευτέρα θα ακολουθήσει το δεύτερο. Κι αυτό γιατί μοιραζόμαστε τις παραδοσιακές στολές του σχολείου μας με σκοπό να προσεγγίζουμε την ιστορία με βιωματικό τρόπο μέσα από την αναπαράσταση και δραματοποίηση σκηνών από την ελληνική επανάσταση.
Κατανοούμε την έννοια της σκλαβιάς, εξυμνούμε την ελευθερία και προβάλουμε την σημασία του αγώνα για απελευθέρωση ακόμα κι αν όλα δείχνουν ότι είμαστε μικροί και λίγοι … σαν “Τα ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου!
Στο πλαίσιο των δράσεων του ενεργού πολίτη αποφασίσαμε να αναβαθμίσουμε την εικόνα της αυλής μας!! Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς μας για την μόνιμη χορηγία των αναγκαίων πόρων για κάθε μας δράση!
Ο ποιητής μας λέει ότι άμα δεν βρεις την άνοιξη την φτιάχνεις κι εμείς δεν έχουμε παρά να ενστερνιστούμε στην πράξη τα λεγόμενά του!! Ξεκινήσαμε μελετώντας τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει.
Αγάπη έχουμε, οι ηλιαχτίδες φτάνουν στην αυλή μας καθημερινά πια, νερό έχουμε και το χώμα το σκάλισαν οι δασκάλες μας – μακάρι να μην το αγαπούσαν οι αδέσποτες γάτες και να το κάναμε εμείς – για να είναι μαλακό ώστε να ευδοκιμήσουν τα φυτά που θα βάλουμε. Οι γονείς μας ανταποκρίθηκαν στην ιδέα μας και μας έφεραν διάφορα φυτά.
Αναζητήσαμε πληροφορίες γι αυτά και γράψαμε το όνομά τους σε ταμπελάκι. Ξεχωρίσαμε τα λουλούδια από τα αρωματικά φυτά και τα λαχανικά. Βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές. Μετρήσαμε τα είδη των λουλουδιών και τις ποσότητες από κάθε είδος. Περισσότερες ήταν οι μαργαρίτες … μέτρησαμε τα πέταλά τους, τους αφιερώσαμε το τραγούδι της μικρής μαργαρίτας!!
Τα πολλά είδη των λουλουδιών μας έδωσαν την ιδέα να φτιάξουμε Το αλφαβητάρι των φυτών μα οι ετοιμασίες για την εθνική γιορτή μας σταμάτησαν στη μέση. Ωστόσο συνεχίζουμε καθημερινά την φροντίδα τους και τα εκμεταλευόμαστε για να μετρήσουμε και να παίξουμε με το αρχικό τους γράμμα…
Η άνοιξη κατέφτασε και την υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά!! Μαθαίνουμε για αυτήν και τις άλλες εποχές!
Μόλις επιστρέψαμε από την καθαρά Δευτέρα φορέσαμε το Μαρτάκι για να μην μας κάψει ο ήλιος, σύμφωνα με την παράδοση.
Στη συνέχεια αρχίσαμε δουλειά, κόβοντας λουλούδια για να φέρουμε την άνοιξη και μέσα στις τάξεις μας στολίζοντας το σχολείο μας!!
Φυσικά πριν στολίσουμε μετράμε, κάνουμε ομάδες και συγκρίσεις αξιοποιώντας τα μοναδικά μας λουλούδια!!
Το δημιουργικό μας ταλέντο αποτυπώνεται στην ζωγραφική και στις ελεύθερες δραστηριότητες και θα συνεχιστεί την επόμενη εβδομάδα, την δεύτερη εβδομάδα της Σαρακοστής!!
Για να μετράμε τις εβδομάδες της σαρακοστής φτιάξαμε την κυρά Σαρακοστή:
“… ένα έθιμο παλιό που έφτιαχναν οι άνθρωποι με αλεύρι και νερό!!”
” … για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι ένα σταυρό, μα το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό. Και τις μέρες τις μετρούσαν με τα πόδια της τα επτά κόβαν’ ένα τη βδομάδα μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.”
Σήμερα κόβουμε το 7ο ποδαράκι!! Καλό υπόλοιπο Σαρακοστής!!
Το σχολείο μας συμμετέχοντας στην πανελλήνια διαμαρτυρία για δικαιοσύνη στο δυστύχημα των Τεμπών σήμερα θα παραμείνει κλειστό λόγω καθολικής απεργίας του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Οι μικροί μας μαθητές κατέγραψαν τα σημαντικότερα πράγματα για την ζωή τους σε έναν ξεχωριστό χαρταετό! Μακάρι να μπορούσε να μεταφέρει τα μηνύματά τους για έναν καλύτερο κόσμο με φως και δικαιοσύνη!!
Έφτασαν οι Αποκριές και στο σχολείο μας!!! Καρναβάλι, στολές, μάσκες, χοροί και πολλά πολλά έθιμα!!
Θα χορέψω ένα βαλσάκι, ένα βαλσάκι …!!!Ζορό … εν δράσει !!!Μεταμορφωθήκαμε σε κοτοπουλάκια και φτιάξαμε το κοκοόνομά μας!!… και την Τσικνοπέμπτη γευτήκαμε απίστευτες νοστιμιές από τους υπέροχους γονείς μας!!
Ταξιδέψαμε στην Βενετία με τα ξεχωριστά κανάλια της και μάθαμε την ιστορία της στολής του Αρλεκίνου!!!
Η στολή του Αρλεκίνου είναι δημιουργία της μαμάς του, της κυρίας Φαντασίας!! Διαβάσαμε το παραμύθι μου φωτίζει τη θετική πλευρά της ζωής όπου όλα λύνονται με αγάπη και φαντασία!!!
Συνεχίσαμε με κατασκευές για να στολίσουμε το σχολείο μας όπου την τιμητική τους είχαν οι κλόοουν!!!
Ένας από αυτούς έχασε την μύτη του και εμείς τον βοηθήσαμε να την βρει!!!
Βρήκαμε την μύτη του και παίξαμε με αυτή αστεία παιχνίδια!!
Και θα συνεχίσουμε και την επόμενη εβδομάδα!!! Ως τότε να περάσετε τέλεια και να διασκεδάζετε με χορούς και καρναβάλια!! Κι αν θέλετε μπορείτε να ξεκινήσετε με το παραδοσιακό τραγούδι που χορέψαμε όλοι μαζί στο σχολείο μας!!
Σήμερα ήταν μέρα εξετάσεων για το σχολείο μας! Ναι, καλά διαβάσατε, σήμερα κάναμε το τεστ από το “υπουργείο συγκοινωνιών” για να πάρουμε “δίπλωμα” στην κυκλοφοριακή αγωγή!!
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή της εβδομάδας ή για να είμαστε πιο ακριβείς, από το τέλος της προηγούμενης όταν ξεκινήσαμε στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων το θέμα για την κυκλοφοριακή αγωγή με τίτλο “Στου δρόμου το ασφαλές”
Αρχικά μάθαμε για τους φωτεινούς σηματοδότες μέσα από ένα παραμύθι με ήρωες των Πρασίδα και την Ροδούλα.
Ακούσαμε το τραγούδι του φαναριού και καταλάβαμε γιατί είναι τόσο σημαντικό!
Στο τέλος κατασκευάσαμε το δικό μας φανάρι με τον οποίο παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι: όταν είχαμε πράσινο περπατάγαμε κι όταν είχαμε κόκκινο είμασταν σε στάση προσοχής!
Την δεύτερη μέρα στο δεύτερο εργαστήριο μάθαμε πως να περνάμε το δρόμο όταν δεν έχει φανάρι. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή απ όλους μας!!
Κι εδώ κάναμε μια κατασκευή για να θυμόμαστε βήμα -βήμα τι πρέπει να κάνουμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια.
Στο 3ο εργαστήριο μάθαμε για την συμπεριφορά του σωστού ποδηλάτη.
Ξεχωρίσαμε τα πιο σημαντικά και λύσαμε το σταυρόλεξο του σωστού ποδηλάτη.
Στο 4ο εργαστήριο μιλήσαμε για την συμπεριφορά μας μέσα στο αυτοκίνητο και κάναμε δραματοποίηση.
Συνεχίσαμε κατασκευάζοντας το δικό μας αμάξι
Στο 5ο εργαστήριο βγήκαμε στο δρόμο και ανακαλύψαμε πολλά σήματα στις ταμπέλες του ΚΟΚ
Τα χωρίσαμε σε κατηγορίες, τα αντιστοιχίσαμε σε σχήματα και τα αντιγράψαμε!
Φτιάξαμε μια αφίσα της πόλης, σαν μακέτα και το τοποθετήσαμε στη σωστή θέση.
Τέλος εμπνευστήκαμε από αυτά και δημιουργήσαμε τα σήματα της τάξης μας!
Στο 60 εργαστήριο μιλήσαμε για τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς. Παίξαμε το παιχνίδι “Στο κεφάλι μου το χω” και εξασκηθήκαμε στην περιγραφή: έχει τέσσερις ρόδες, δεν πετάει, έχει τιμόνι, μεταφέρει βαριά πράγματα κλπ
Στο τέλος τα χωρίσαμε σε 3 κατηγορίες! Μπορείτε να το κάνετε και στο σπίτι με το παρακάτω παιχνίδι
Ο χειμωνιάτικος καιρός και οι ιώσεις που τον συνοδεύουν ανάγκασε πολλούς από εμάς να μείνουμε στο σπίτι! Επιπλέον οι ηλιαχτίδες με δυσκολία έφταναν στην αυλή μας και τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας δεν βγήκαμε καθόλου διάλλειμα. Έτσι κάναμε πολλές αλλαγές στον προγραμματισμό μας με πολλές εκπλήξεις!
Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί την κλασσική Κοκκινοσκουφίτσα στο κουκλοθέατρο.
Ανοίξαμε μια καινούργια γωνιά για ελεύθερη δραστηριότητα, την γωνιά του κολλάζ! Είμαστε πια πολύ ώριμοι να χρησιμοποιούμε χωρίς καθοδήγηση το ψαλίδι και τις κόλλες!!
Ακόμα και Σινεμά είχαμε στο σχολείο μας, με ποπ κόρν παρακαλώ!! Είδαμε το πρώτο μέρος από τον Μόγλη. Την επόμενη φορά που θα έχει βροχή θα δούμε την συνέχεια!!
Βέβαια χωρίς αριθμούς και γράμματα αλλά κυρίως χωρίς παιχνίδια, δεν κάνουμε… για αυτό παίξαμε διάφορα παιχνίδια για να διασκεδάσουμε μαθαίνοντας ή για να μάθουμε διασκεδάζοντας!!!
Ταΐσαμε την καφέ αρκούδα! Ξέρετε, δεν είχε φάει αρκετά πριν πέσει σε χειμερία νάρκη και ξύπνησε από την πείνα. Ήθελε βατόμουρα!! Για να ξέρετε, η αρκούδα αυτή τρώει με το ζάρι και όχι με κουτάλι. Καλά διαβάσατε, με το ζάρι: ρίχνουμε το ζάρι και δίνουμε στην αρκούδα τόσα βατόμουρα, όσα λέει η ζαριά μας!!
Μπάσκετ στον χιονάνθρωπο! Ρίχνω τόσες μπάλες όσες λέει ο αριθμός της κάρτα που μου έτυχε.
Οι χιονάνθρωποι θέλουν να ντυθούν!! Το παιχνίδι παίζεται σε ομάδες. Κάθε ομάδα έχει το σώμα του χιονάνθρωπου (3 χιονόμπαλες). Ρίχνουμε το ζάρι και ανάλογα την ζαριά βάζω σκούφο, κασκόλ, πρόσωπο, κουμπιά, χέρια σύμφωνα με τον πίνακα που έχω. Νικάει όποια ομάδα ντύσει πιο γρήγορα τον χιονάνθρωπος της και κερδίζουν όσοι χαίρονται το παιχνίδι!!
Βάλαμε κουμπιά σε έναν ακόμα χιονάνθρωπο ανάλογα με τον αριθμό που έγραφε στην σκούπα του.
Στις ελεύθερες δραστηριότητες παίζουμε χωρίς καμμιά καθοδήγηση το επιτραπέζιο που είχαμε φτιάξει από το παραμύθι «Το πιο υπέροχο δώρο».
Και για το τέλος αφήνουμε ένα απλό κινητικό παιχνίδι που μπορούμε να το παίξουμε παντού και με διάφορα υλικά. Γράφουμε σε χαρτιά τους αριθμούς που έχουμε μάθει και τα σκορπάμε στο πάτωμα. Κινούμαστε ρυθμικά γύρω από τα χαρτιά τραγουδώντας «Γύρω, γύρω περπατώ, για να βρω, για να βρω τον σωστό τον αριθμό» και στο σταμάτημα ακούμε έναν αριθμό και πρέπει να βάλουμε πάνω στο χαρτί που τον γράφει τόσα αντικείμενα ( τουβλάκια) όσα αντιστοιχούν στον αριθμό που ακούσαμε!! Στο σπίτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτοκινητάκια ή κούκλες ή πορτοκάλια ή παπούτσια αρκεί μα μετρήσουμε σωστά!!
Και φυσικά μπορούμε να ζωγραφίσουμε ξανά και ξανά χιονάνθρωπους ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα!!
Και κλείνουμε με την ελπίδα ότι θα χιονίσει για να διασκεδάσουμε παίζοντας με το χιόνι!!!
Υπάρχουν μερικά ζώα που αγαπούν πολύ τον χειμώνα με τα κρύα και τα χιόνια!!
Είναι τα πολικά ζώα και με ένα τραγούδι μπορούμε να τα θυμόμαστε καλύτερα!!
Τα υπόλοιπα ζώα όμως βρίσκουν διάφορους τρόπους για να αντιμετωπίσουν το κρύο. Πολλά από αυτά πέφτουν σε χειμερία νάρκη γιατί ούτε τροφή μπορούν να βρουν ούτε μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνα τους το κρύο!!
Δραματοποιήσαμε την ζωή της καφέ αρκούδας και βρίκαμε μια ήσυχη σπηλιά για τον χειμώνα!!!
Στο άλλο τμήμα ετοιμάσαμε με μεγάλη σχολαστικότητα στην σπηλιά της και γράψαμε και μήνυμα: ΣΣσσσσς … ησυχία μαθαίνοντας έτσι ένα ακόμα γράμμα … το γράμμα που λέμε όταν θέλουμε ησυχία!!
Συνεχίσαμε με ένα σπουργιτάκι τόσο δα που αναζητούσε στο παραθυράκι μας μερικά ψιχουλάκια!
Μάθαμε ένα ακόμη τραγούδι και αποφασίσαμε να τινάζουμε έξω τα ψίχουλα από το φαγητό μας.
Εκτός από το σπουργιτάκι και ο κοκκινολαίμης δυσκολεύεται τον χειμώνα. Μάλιστα η ιστορία ενός κοκκινολαίμη, του Ρόμπιν μας ενθουσίασε πολύ!!
Είδαμε το παραμύθι στoν υπολογιστή, ξεχωρίσαμε τους ήρωες, εντοπίσαμε το πρόβλημα και το αναδιηγηθήκαμε πολλές φορές. Έτσι μπορέσαμε να θυμηθούμε ποιο γιλέκο φόρεσε κάθε ήρωας.
Βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και ήρθε ο καιρός να μάθουμε για τις εποχές!!
Ο Χειμώνας, λοιπόν, με τους τρεις μήνες του φέρνει χιόνια και βροχές, μπουμπουνητά και αστραπές φέρνει όμως χαρές και πολύ πολύ μεγάλες γιορτές. Η παγωνιά συνοδεύει τον Χειμώνα, είναι σαν να λέμε η γυναίκα του. Εμάς βέβαια μας βοηθάει να θυμηθούμε τα γράμματα που “φωνάζουν”!!!
Αν ο Χειμώνας χρειαζόταν ένα σύμβολο αυτό θα ήταν σίγουρα ο Χιονάνθρωπος!! Και τα δυο τμήματα συμφωνήσαμε σε αυτό!!
Φτιάξαμε χιονάνθρωπους με διάφορους τρόπους
Μάθαμε να τους ζωγραφίζουμε με μαρκαδόρους και τέμπερες
Τους ντύσαμε σε επιτραπέζιο παιχνίδι!! Και έφτασε η ώρα να ντυθούμε και μεις!!
Στ0 ένα τμήμα χρωματίσαμε τα ρούχα του χειμώνα στο άλλο τμήμα τα χωρίσαμε σε ομάδες! Στο τέλος τα φορέσαμε και…
…τα τραγουδήσαμε με μιμικές κινήσεις!!!
Όμως από την καθημερινή χρήση λερώθηκαν … και αναγκαστήκαμε να βάλουμε μπουγάδα!!
Διασκεδάσαμε πολύ και εξασκηθήκαμε στην λεπτή κινητικότητα!! Είμαστε έτοιμοι να το βοηθήσουμε και στο σπίτι απλώνοντας τα ρούχα, ταξινομώντας τις κάλτσες κατά ζεύγη! Και οπωσδήποτε τα γάντια σας … για να μη χάσετε κανένα γιατί ποτέ δεν ξέρετε τι μπορεί να συμβεί!!
Η ενότητα με τον χειμώνα θα συνεχιστεί για να δούμε πως τον αντιμετωπίζουν τα αγαπημένα μας ζώα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή