Αρχεία για 'Φυσικές επιστήμες' Κατηγορία

Νοέ 22 2020

Ένα ρόδι στο σχολείο ( μύηση στις Φυσικές Επιστήμες)

Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.

Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.

Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:

  • Συζητήσεις και υποθέσεις
  • Πειραματισμούς
  • Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
  • Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
  • Περιγραφές
  • Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
  • Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
  • Φωτογράφιση
  • Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.

Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.

Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις  παρατηρήσεις μας, ας  δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο  με τις φωτογραφίες.

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

από την πρώτη κιόλας μέρα των τηλεδιασκέψεων.  

Ευχόμαστε να συναντηθούμε σύντομα στο σχολείο!

 

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Μαΐ 22 2020

Που πάει ο καιρός που φεύγει;

Έχεις παρατηρήσει πόσο  συχνά  οι μεγάλοι κοιτάζουν την ώρα στα ρολόγια τους και στα κινητά τους;

 

Το μαγικό ρολόι, τικ τακ τικ τακ. Γυρνάς τους δείκτες πίσω και βλέπεις το παρελθόν. Πώς ήσουν μικρό μωράκι. Γυρνάς τους δείκτες μπροστά και βλέπεις το μέλλον. Όταν μεγαλώσω θα είμαι ευτυχισμένη και θα έχω πολλά παιδιά.

 

Είναι ώρα να ξυπνήσεις, ώρα να πας σχολείο, είναι ώρα να μαζέψουμε τα παιχνίδια, ώρα να βγούμε  διάλειμμα, ώρα να φάμε, ώρα να σχολάσουμε, ώρα να κάνεις μπάνιο, είναι αργά, είναι νωρίς, πέρασε η ώρα, ώρα να κοιμηθείς…

– Πώς μετριέται  και που πάει «ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει»;

– Με τα χρόνια,  τις εποχές, τους μήνες, τις εβδομάδες, τις μέρες, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.  Αλλά μετριέται και με όλα αυτά που ζούμε και κάνουμε και όταν περνάνε τα θυμόμαστε και γίνονται οι αναμνήσεις μας.

Έχεις παρατηρήσει πως όταν περιμένουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους, μια γιορτή ας πούμε ή μια συνάντηση, ανυπομονούμε να έρθει αυτή η μέρα; Κι όταν φτάνει, περνάει και μετά την θυμόμαστε. «Φτάνει και ξαναφεύγει» όπως λέει το και το τραγούδι. 

Σε λίγες μέρες έρχεται το Καλοκαίρι και όσοι από εσάς είστε νήπια φέτος, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα πάτε στην Α΄τάξη του Δημοτικού.  Και τα μικρά μας προνήπια θα είναι μεγάλα νήπια του χρόνου και θα βοηθούν τους νέους μας μαθητές.

Όταν εσύ ήσουν ακόμη  μωρό, με τα παιδιά που έρχονταν στο νηπιαγωγείο είχαμε γιορτάσει τα 140 χρόνια από τότε που χτίστηκε το σχολείο μας. Μπορείς να φανταστείς πόσα πολλά παιδιά, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν πατήσει στα ίδια σκαλοπάτια κι έχουν παίξει στην ίδια αυλή που παίζεις κι εσύ τώρα;

Τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει διάφορα σημεία του σχολείου και τα παιχνίδια τους. Θυμάσαι το σχολείο μας; είχαμε ονομάσει αυτή τη συλλογή φωτογραφιών. Δες την και θα αναγνωρίσεις πολλά από αυτά που θα δεις.

 

 

Κι εδώ, τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει τα χέρια των φίλων τους να κάνουν διάφορα πράγματα που κάνεις κι εσύ. Να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να ξεφυλλίζουν βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να παίζουν κουκλοθέατρο.  Ο καιρός πέρασε, τα παιδιά μεγάλωσαν και αυτές οι φωτογραφίες ίσως τώρα να τους θυμίζουν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο.

 

Η κουδουνοχώρα και το πάρτι της πριγκίπισας

 

Ο ήλιος κάνει κάθε μέρα το ταξίδι του, η νύχτα διαδέχεται την ημέρα και ο καιρός περνάει. Οι σπόροι που φύτεψες τον περασμένο μήνα έχουν φυτρώσει κι έχουν γίνει φυτά  (στείλε μας μια φωτογραφία να τους δούμε πως είναι τώρα).

Θυμάσαι τη μεγάλη ανθισμένη κερασιά που είχα φωτογραφίσει; Δεν έχει πια λουλούδια, τα κλαδιά της έχουν πρασινίσει και έχει κιόλας τα πρώτα κόκκινα κεράσια.

 

Όλα γίνονται στο καιρό τους. Όλα χρειάζονται τον χρόνο τους για να ετοιμαστούν.

«Σκέψου – τι πράματα γλυκά, κοιμούνται κάτωθε απ’ το χιόνι. Κοιμάται ο σπόρος, μυστικά, καθώς το φύτρο του φυτρώνει». Κι όταν έρθει η άνοιξη «ρόδα, γιασεμιά, γλυκά κεράσια, χρυσά στάχυα» θα στολίσουν τη γη.

Το κάστρο που έχτισες βάζοντας τα τουβλάκια σου το ένα πάνω στο άλλο, η κατασκευή που έφτιαξες με τα χαρτόνια, η σκάλα του φεγγαροσκεπαστή, το στεφάνι με τα λουλούδια, η ζωγραφιά σου,  πέρασαν μερικά λεπτά μέχρι να τα φτιάξεις.

 

Αν οι άνθρωποι δεν μετρούσαμε τον χρόνο, δεν θα ξέραμε πότε να δώσουμε ένα ραντεβού. Πως θα ήξεραν οι φίλοι σου τι ώρα να έρθουν στο πάρτι σου, αν δεν έγραφες  την ημερομηνία και την ώρα πάνω στην πρόσκληση;

Τι λες, να φτιάξουμε ένα ρολόι και να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα;

Πριν από αυτό όμως θα  ήθελα να σου διαβάσω μια μικρή ιστορία από το βιβλίο του δασκάλου μου, Λάκη Κουρετζή «Στο μικρό περιβολάκι μας«. Η ιστορία λέγεται «Τα ρολόγια». 

Πάτα πάνω στο κόκκινο βέλος της εικόνας  για να αρχίσει η ιστορία.

 

 

Τύπωσε το ρολόι που βλέπεις παρακάτω και ζωγράφισε ό,τι θέλεις μέσα σε αυτό με προσοχή για να μην καλύψεις με χρώματα τους αριθμούς. Κόψε  και στερέωσε τους δείχτες μ΄ένα διπλόκαρφο στο κέντρο.

Αν δεν έχεις εκτυπωτή στο σπίτι και διπλόκαρφο, μην ανησυχείς. Σου έχω τη λύση: Πάρε ένα πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, βάλτο πάνω στο χαρτί σου και σχεδίασε το περίγραμμα. Ζήτα τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά για να γράψετε τους αριθμούς στη σωστή θέση.  Μπορείς να στερεώσεις τους δείκτες με ένα μικρό σχοινί δένοντας ένα κόμπο στις δυο άκρες του.

 

Να μερικά λόγια που είχαν φτιάξει πριν λίγα χρόνια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο. Δείτε την σημερινή πρόταση σαν μια αφορμή να συζητήσετε μαζί τους.

Η έννοια της χρονικότητας στη γλώσσα μας περιγράφεται με δύο λέξεις.
Η μια είναι ο χρόνος και η άλλη ο καιρός. Ο χρόνος αναφέρεται στα λεπτά του ρολογιού και τον μετράμε με νούμερα.
Ο καιρός έχει μια πνευματική διάσταση και ιδιαίτερη σημασία και αναφέρεται στη στιγμή που ζεις κάτι.
Αυτά είναι δύσκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά.

Ίσως όμως να μπορούν μέσα από την παρατήρηση των εμπειριών τους και παραδείγματα να αισθανθούν την διαφορά.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 13 2020

Έλα να παίξουμε με τις σκιές μας

Γρήγορα που περνάει ο καιρός! Προχθες συμπληρώσαμε δύο μήνες που το σχολείο είναι κλειστό και θέλω να σας πω πόσο πολύ σας έχω επιθυμήσει! 

Βλέπω τις ηλιόλουστες μέρες και σκέφτομαι τι ωραία  ευκαιρία θα είχαμε να παίζαμε παιχνίδια με τις σκιές μας στην αυλή του σχολείου.

Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τις σκιές διαφόρων πραγμάτων γύρω σου.

Ξέρεις τι είναι η σκιά και γιατί σχηματίζεται;

Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν ευθύγραμμα. Αν οι ακτίνες πέσουν σε ένα αδιαφανές αντικείμενο (όπως το ποτιστήρι στην εικόνα) τότε πίσω από αυτό σχηματίζεται σκιά, όπου το φως δε μπορεί να φτάσει. 

 

Όταν  όμως το αντικείμενο είναι διαφανές,  όπως για παράδειγμα το τζάμι του παραθύρου,  δεν έχει σκιά γιατί το φως περνάει μέσα από  αυτό.

Να μερικές ιδέες για παιχνίδια με τις σκιές  που μπορείς να κάνεις στο σπίτι ή στην βόλτα που θα βγεις για να παίξεις.

 

  • Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!

Παίκτες: 2 

Ηλικία παικτών: από 4 χρονών και πάνω

Το παιχνίδι παίζεται σε ανοιχτό χώρο χωρίς εμπόδια μια ηλιόλουστη ημέρα.

Ο ένας παίχτης κυνηγάει να πατήσει την σκιά του άλλου στο έδαφος. Ο δεύτερος παίχτης προσπαθεί με τις κινήσεις του να κάνει την σκιά του να ξεφύγει.

Όταν ο ένας παίκτης καταφέρει να πατήσει την σκιά του άλλου, αλλάζουν ρόλους.

 

  • Ζωγραφίζω τις σκιές!

Υλικά: χαρτί, μολυβι, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι, διάφορα αντικείμενα όπως ζωάκια, τουβλάκια και άλλα που μπορείς να διαλέξεις.

Που; Στην βεράντα  ή στο πάρκο ή στην αυλή μια ηλιόλουστη μέρα. Μπορείς και στο δωμάτιο σου, αλλά θα χρειαστεί να έχεις κι έναν φακό.

Βάζεις τα αντικείμενα έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί. Ζωγραφίζεις  με το μολύβι γύρω-γύρω το περίγραμμα της σκιάς. Στη συνέχεια χρωματίζεις και συμπληρώνεις τη ζωγραφιά σου όπως θέλεις.

 

 

Πριν μερικά χρόνια είχαμε παίξει με τις σκιές μας  στο σχολείο και ζωγραφίσαμε όλοι μαζί ένα δέντρο. Ένα  παιδί γινόταν  με το σώμα του δέντρο κι ένα άλλο ζωγράφιζε το περίγραμμα της σκιάς του στο χαρτί, ώσπου  σιγά- σιγά σχηματίσαμε ένα δέντρο με πολλά κλαδιά. Μετά χρωματίσαμε το δέντρο. 

Δες το βίντεο.

 

 

  • Χορός με τη σκιά μου!

Υλικά: η μουσική που σου αρέσει, ένας φακός, ένας άδειος τοίχος.

-Ανάβεις τον φακό και τον τοποθετείς πάνω σ΄ένα τραπέζι απέναντι από τον άδειο τοίχο.

-Μόλις  σταθείς ανάμεσα  στον φακό και τον τοίχο θα δεις την σκιά σου στον τοίχο.

-Τι θα συμβεί στην σκιά σου αν πας πιο κοντά στον τοίχο ή πιο κοντά στον φακό;

-Βάλε την αγαπημένη σου μουσική, κάνε διάφορες κινήσεις με τα χέρια και το σώμα σου, χόρεψε παρατηρώντας την σκιά σου.

 

-Σχημάτισε φιγούρες με τα χέρια σου.  Μπορείς να παίξεις αυτό το παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά για να σε βοηθήσουν να τοποθετήσεις τις παλάμες σου  με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθούν οι σκιές-φιγούρες.

 

 

Δες τις φιγούρες που μπορείς να κάνεις στην εικόνα, και δοκίμασε να σχηματίσεις με τα χέρια σου νέα σχήματα.

 

  • Παρατήρησε στην  παρακάτω εικόνα τι συμβαίνει με την σκιά του δέντρου το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Πότε η σκιά είναι μικρότερη;  Πότε η σκιά εξαφανίζεται;

 

 

Βρες ένα δέντρο κοντά στο σπίτι σου ή ένα φυτό στο μπαλκόνι ή  ένα άλλο αντικείμενο και παρατήρησε την σκιά του διαφορετικές στιγμές της ημέρας. Το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα.

Δες την σκιά μιας καρέκλας.

 

Το ήξερες ότι τα πρώτα ρολόγια  που έφτιαξαν οι άνθρωποι ήταν ηλιακά και μετρούσαν τον χρόνο με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο;

Κοντά στο σχολείο μας υπάρχει ένα μνημείο  που σίγουρα το ξέρεις, το  Ωρολόγιο Κυρρήστου που κάτω από τις ανάγλυφες παραστάσεις των ανέμων, ήταν  τοποθετημένα τα ηλιακά ρολόγια του μνημείου.

 

Αέρηδες

 

ένα χάρτινο ηλιακό ρολόι στο παγκάκι της αυλής μας

 

 

Περιμένω φωτογραφίες με τις σκιές σου και σου στέλνω την αγάπη μου!

Κυρία  Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Μαρ 27 2019

Βύθιση και επίπλευση (πειράματα)

  • Ας δοκιμάσουμε να ρίξουμε στο νερό διάφορα αντικείμενα. Μερικά  από αυτά βυθίζονται και άλλα επιπλέουν.

  • Κάνουμε υποθέσεις, δοκιμάζουμε και   καταγράφουμε .

  • Γιατί όμως άλλα αντικείμενα βυθίζονται κι άλλα επιπλέουν;
  • Τι είναι η άνωση;
  • Το αυγό βουλιάζει μέσα στο νερό.Ρίχνουμε αλάτι στο νερό και αλλάζουμε την πυκνότητά του και το αυγό επιπλέει.

  • Το λεμόνι επιπλέει. Ξεφλουδίζουμε το λεμόνι και βουλιάζει.Τι συμβαίνει; Η φλούδα του λεμονιού περιέχει φυσαλίδες αέρα που το κάνουν ελαφρύ για το μέγεθός του κι έτσι επιπλέει. Αφαιρώντας την φλούδα, αφαιρούμε και τον αέρα, κι έτσι ζυγίζει πολύ για το μέγεθός του και βυθίζεται.

10 Σχόλια

Φεβ 22 2019

Παρατηρητήριο σπόρων

Ενθαρρύνοντας τα παιδιά να παρατηρούν και να καταγράφουν.

Τη Δευτέρα φυτέψαμε φασόλια σε βαμβάκι και καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας στο «βιβλίο παρατήρησης σπόρου». Ονομάσαμε το τραπέζι με τα ποτηράκια «παρατηρητήριο σπόρων». Τα παιδιά παρατηρούν τις αλλαγές από μέρα σε μέρα και τις καταγράφουν στο βιβλίο τους.

10 Σχόλια

Φεβ 08 2019

Το νερό που ανεβαίνει.

ή Η τριχοειδής δράση με απλά πειράματα και λόγια στο Νηπιαγωγείο.

Γιατί η χαρτοπετσέτα απορροφά τόσο πολύ νερό;

Πώς το νερό ρέει προς τα πάνω, ενάντια στη βαρύτητα;

Πώς το νερό φτάνει από τις ρίζες ενός φυτού στα φύλλα και στην  κορυφή του;

 

 

10 Σχόλια

Ιαν 15 2019

Ανακαλύπτοντας τον στατικό ηλεκτρισμό

Πείραμα 1ο

Υλικά: μπαλόνι, μικρά χαρτάκια, μάλλινο ρούχο

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Όλα όσα υπάρχουν γύρω μας αποτελούνται από μικροσκοπικά σωματίδια που λέγονται άτομα.Όταν παίζουμε με τα Lego χρησιμοποιούμε μικρά κομμάτια που τα ενώνουμε για να φτιάξουμε μια κατασκευή. Κάπως έτσι συμβαίνει και με τα άτομα. Είναι σαν κομμάτια Lego.Είναι όμως τόσο μικρά που χρειάζονται πολύ ειδικά μικροσκόπια για να τα δει κανείς.

Αλλά ακόμη και τα άτομα, που είναι τόσο μικρά, αποτελούνται κι αυτά από πιο μικρά σωματίδια, τα πρωτόνια, τα νετρόνια και τα ηλεκτρόνια. Τα πρωτόνια και τα νετρόνια αποτελούν τον πυρήνα του ατόμου. Γύρω από τον πυρήνα κινούνται τα ηλεκτρόνια. Τα πρωτόνια και τα ηλεκτρόνια είναι σωματίδια φορτισμένα και μάλιστα με αντίθετο φορτίο. Το φορτίο των πρωτονίων είναι θετικό, ενώ των ηλεκτρονίων αρνητικό.

Αν το μπαλόνι το τρίψουμε πάνω στο μάλλινο ύφασμα τότε του αφαιρούμε ηλεκτρόνια και τα στέλνουμε στην μπλούζα και το μπαλόνι φορτίζεται θετικά.

Πάτα πάνω στην εικόνα και τρίψε το μπαλόνι πάνω στην μπλουζα και δες τι θα συμβεί.

 

10 Σχόλια

Μαΐ 14 2018

Μέλισσα Μέλισσα, Μέλι Γλυκύτατο!

Μέλισσες, τόσο μικρές και τόσο σημαντικές για την φύση!

Σήμερα ο επισκέπτης μας  ο κ. Μανώλης Γερογιαννάκης από το Περιβόλι της Βάρης , δεν ήρθε μόνος του. Έφερε μαζί του πολλές μέλισσες, μια ολόκληρη κυψέλη! Είδαμε τα σύνεργα και την στολή του Μελισσοκόμου.

Μάθαμε πως ζουν οι μέλισσες, πως εργάζονται και συνεργάζονται, πως γίνεται το μέλι και ο βασιλικός πολτός.  Μάθαμε για την βασίλσσα, τους κηφήνες και τις εργάτριες και πως μεταφέρουν το νέκταρ και τη γύρη των λουλουδιών. Πιάσαμε και μυρίσαμε την κηρήθρα. Είδαμε να γεννιέται μια μέλισσα!

 

 

10 Σχόλια

Μαΐ 29 2017

Αέρηδες, ο αρχαιότερος μετεωρολογικός σταθμός

Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων 2016-2017.

Οι Αέρηδες της Πλάκας ή Ωρολόγιο του Ανδρόνικου Κυρρήστου είναι ο αρχαιότερος μετεωρολογικός σταθμός που υπολόγιζε τον καιρό και την ώρα. Το Μνημείο που συντηρήθηκε και αποκαταστάθηκε πρόσφατα, άνοιξε τις πύλες του το περασμένο Καλοκαίρι και ειναι επισκέψιμο για το κοινό μετά από πολλά χρόνια, βρίσκεται στη γειτονιά του σχολείου μας.

Στο διάστημα των τεσσαρων περίπου εβδομάδων που διήρκησε το πρόγραμμα κάναμε πολλές δραστηριότες μέσα απο τις οποίες όχι μόνο γνωρίσαμε το μνημείο και την ιστορία του, αλλά μυηθήκαμε και στις Φυσικές επιστήμες.

Δείτε μια σύντομη περιγραφή.IMG_9301

 

10 Σχόλια

Ιούν 15 2012

Θαλασσογραφία 2012

Γιορτή Λήξης Σχολικού Έτους  2011-2012

Ευχόμαστε σε όλους Καλό, Όμορφο, Δροσερό Καλοκαίρι!

(οι φωτογραφίες είναι από την προετοιμασία της γιορτής μας)

10 Σχόλια

Φεβ 12 2012

Παίζοντας με τις σκιές μας κι ένα Δέντρο…


(λίγα λόγια για την δραστηριότητα)
Στην αρχή παίξαμε με το φως και την σκιά και το σχήμα του σώματός μας και διαπιστώσαμε πως άλλάζε το μέγεθος της σκιας μας καθώς πλησιάζαμε ή απομακρυνόμασταν από το φως.
Ένας –ένας σχημάτισε με το σώμα του ένα δέντρο με απλωμένα κλαδιά και ζωγραφίσαμε το περίγραμμα της σκιάς του. Καθένας έπρεπε να στέκεται έτσι ώστε το σώμα του να ταυτίζεται με τον κορμό του δέντρου ενώ άπλωνε τα χέρια του (κλαδιά) έτσι ώστε να μην καλύπτει τα άλλα κλαδιά (σκιές χεριών).
Όταν το σχήμα του δέντρου ολοκληρώθηκε στο παιχνίδι μπήκαν και τα χρώματα.
Οι φωτογραφίες περάστηκαν στον υπολογιστή και δημιουργήθηκε αυτό το video.
Στόχοι:
– να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους και την ικανότητα να εκφράζονται και να μιμούνται με την κίνηση (Δραματική Τέχνη)
– να πειραματιστούν με το φως την σκιά και το σχήμα του σώματός τους (Φυσικές Επιστήμες)
– να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού ένα εικαστικό έργο (Επικοινωνία, Εικαστικά)
– να αντιληφθούν την χρονική ακολουθία γεγονότων δηλ. τις φάσεις και τα στάδια ολοκλήρωσης του έργου τους (Μαθηματικά)
– να μάθουν να αναπτύσσουν και να εκφράζουν τις ιδέες τους χρησιμόποιώντας ψηφιακά μέσα και να παράγουν πολυτροπικά έργα (Τεχνολογία)
(Η δραστηριότητα ήταν μέρος ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού σεναρίου με θέμα “το Δέντρο” που περιελάμβανε ποικίλες δραστηριότητες εμπλέκοντας γνωστικές περιοχές όπως Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση, Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογίες κ.λπ., χρησιμοποιώντας διάφορετικές τεχνικές προσέγγισης του θέματος όπως Παρατήρηση, Καταιγισμό Ιδεών, Ομαδική εργασία, Πειράματα, Ερωτήσεις-απαντήσεις, Παιχνίδι, Εκπαιδευτική επίσκεψη, κ.λπ.)

10 Σχόλια