Αρχεία για 'Φυσικές επιστήμες' Κατηγορία

Μαρ 27 2019

Βύθιση και επίπλευση (πειράματα)

  • Ας δοκιμάσουμε να ρίξουμε στο νερό διάφορα αντικείμενα. Μερικά  από αυτά βυθίζονται και άλλα επιπλέουν.

  • Κάνουμε υποθέσεις, δοκιμάζουμε και   καταγράφουμε .

  • Γιατί όμως άλλα αντικείμενα βυθίζονται κι άλλα επιπλέουν;
  • Τι είναι η άνωση;
  • Το αυγό βουλιάζει μέσα στο νερό.Ρίχνουμε αλάτι στο νερό και αλλάζουμε την πυκνότητά του και το αυγό επιπλέει.

  • Το λεμόνι επιπλέει. Ξεφλουδίζουμε το λεμόνι και βουλιάζει.Τι συμβαίνει; Η φλούδα του λεμονιού περιέχει φυσαλίδες αέρα που το κάνουν ελαφρύ για το μέγεθός του κι έτσι επιπλέει. Αφαιρώντας την φλούδα, αφαιρούμε και τον αέρα, κι έτσι ζυγίζει πολύ για το μέγεθός του και βυθίζεται.

9 Σχόλια

Φεβ 22 2019

Παρατηρητήριο σπόρων

Ενθαρρύνοντας τα παιδιά να παρατηρούν και να καταγράφουν.

Τη Δευτέρα φυτέψαμε φασόλια σε βαμβάκι και καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας στο «βιβλίο παρατήρησης σπόρου». Ονομάσαμε το τραπέζι με τα ποτηράκια «παρατηρητήριο σπόρων». Τα παιδιά παρατηρούν τις αλλαγές από μέρα σε μέρα και τις καταγράφουν στο βιβλίο τους.

9 Σχόλια

Φεβ 08 2019

Το νερό που ανεβαίνει.

ή Η τριχοειδής δράση με απλά πειράματα και λόγια στο Νηπιαγωγείο.

Γιατί η χαρτοπετσέτα απορροφά τόσο πολύ νερό;

Πώς το νερό ρέει προς τα πάνω, ενάντια στη βαρύτητα;

Πώς το νερό φτάνει από τις ρίζες ενός φυτού στα φύλλα και στην  κορυφή του;

 

 

9 Σχόλια

Ιαν 15 2019

Ανακαλύπτοντας τον στατικό ηλεκτρισμό

Πείραμα 1ο

Υλικά: μπαλόνι, μικρά χαρτάκια, μάλλινο ρούχο

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Όλα όσα υπάρχουν γύρω μας αποτελούνται από μικροσκοπικά σωματίδια που λέγονται άτομα.Όταν παίζουμε με τα Lego χρησιμοποιούμε μικρά κομμάτια που τα ενώνουμε για να φτιάξουμε μια κατασκευή. Κάπως έτσι συμβαίνει και με τα άτομα. Είναι σαν κομμάτια Lego.Είναι όμως τόσο μικρά που χρειάζονται πολύ ειδικά μικροσκόπια για να τα δει κανείς.

Αλλά ακόμη και τα άτομα, που είναι τόσο μικρά, αποτελούνται κι αυτά από πιο μικρά σωματίδια, τα πρωτόνια, τα νετρόνια και τα ηλεκτρόνια. Τα πρωτόνια και τα νετρόνια αποτελούν τον πυρήνα του ατόμου. Γύρω από τον πυρήνα κινούνται τα ηλεκτρόνια. Τα πρωτόνια και τα ηλεκτρόνια είναι σωματίδια φορτισμένα και μάλιστα με αντίθετο φορτίο. Το φορτίο των πρωτονίων είναι θετικό, ενώ των ηλεκτρονίων αρνητικό.

Αν το μπαλόνι το τρίψουμε πάνω στο μάλλινο ύφασμα τότε του αφαιρούμε ηλεκτρόνια και τα στέλνουμε στην μπλούζα και το μπαλόνι φορτίζεται θετικά.

Πάτα πάνω στην εικόνα και τρίψε το μπαλόνι πάνω στην μπλουζα και δες τι θα συμβεί.

 

9 Σχόλια

Μαΐ 14 2018

Μέλισσα Μέλισσα, Μέλι Γλυκύτατο!

Μέλισσες, τόσο μικρές και τόσο σημαντικές για την φύση!

Σήμερα ο επισκέπτης μας  ο κ. Μανώλης Γερογιαννάκης από το Περιβόλι της Βάρης , δεν ήρθε μόνος του. Έφερε μαζί του πολλές μέλισσες, μια ολόκληρη κυψέλη! Είδαμε τα σύνεργα και την στολή του Μελισσοκόμου.

Μάθαμε πως ζουν οι μέλισσες, πως εργάζονται και συνεργάζονται, πως γίνεται το μέλι και ο βασιλικός πολτός.  Μάθαμε για την βασίλσσα, τους κηφήνες και τις εργάτριες και πως μεταφέρουν το νέκταρ και τη γύρη των λουλουδιών. Πιάσαμε και μυρίσαμε την κηρήθρα. Είδαμε να γεννιέται μια μέλισσα!

 

 

9 Σχόλια

Μαΐ 29 2017

Αέρηδες, ο αρχαιότερος μετεωρολογικός σταθμός

Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων 2016-2017.

Οι Αέρηδες της Πλάκας ή Ωρολόγιο του Ανδρόνικου Κυρρήστου είναι ο αρχαιότερος μετεωρολογικός σταθμός που υπολόγιζε τον καιρό και την ώρα. Το Μνημείο που συντηρήθηκε και αποκαταστάθηκε πρόσφατα, άνοιξε τις πύλες του το περασμένο Καλοκαίρι και ειναι επισκέψιμο για το κοινό μετά από πολλά χρόνια, βρίσκεται στη γειτονιά του σχολείου μας.

Στο διάστημα των τεσσαρων περίπου εβδομάδων που διήρκησε το πρόγραμμα κάναμε πολλές δραστηριότες μέσα απο τις οποίες όχι μόνο γνωρίσαμε το μνημείο και την ιστορία του, αλλά μυηθήκαμε και στις Φυσικές επιστήμες.

Δείτε μια σύντομη περιγραφή.IMG_9301

 

9 Σχόλια

Ιούν 15 2012

Θαλασσογραφία 2012

Γιορτή Λήξης Σχολικού Έτους  2011-2012

Ευχόμαστε σε όλους Καλό, Όμορφο, Δροσερό Καλοκαίρι!

(οι φωτογραφίες είναι από την προετοιμασία της γιορτής μας)

9 Σχόλια

Φεβ 12 2012

Παίζοντας με τις σκιές μας κι ένα Δέντρο…


(λίγα λόγια για την δραστηριότητα)
Στην αρχή παίξαμε με το φως και την σκιά και το σχήμα του σώματός μας και διαπιστώσαμε πως άλλάζε το μέγεθος της σκιας μας καθώς πλησιάζαμε ή απομακρυνόμασταν από το φως.
Ένας –ένας σχημάτισε με το σώμα του ένα δέντρο με απλωμένα κλαδιά και ζωγραφίσαμε το περίγραμμα της σκιάς του. Καθένας έπρεπε να στέκεται έτσι ώστε το σώμα του να ταυτίζεται με τον κορμό του δέντρου ενώ άπλωνε τα χέρια του (κλαδιά) έτσι ώστε να μην καλύπτει τα άλλα κλαδιά (σκιές χεριών).
Όταν το σχήμα του δέντρου ολοκληρώθηκε στο παιχνίδι μπήκαν και τα χρώματα.
Οι φωτογραφίες περάστηκαν στον υπολογιστή και δημιουργήθηκε αυτό το video.
Στόχοι:
– να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους και την ικανότητα να εκφράζονται και να μιμούνται με την κίνηση (Δραματική Τέχνη)
– να πειραματιστούν με το φως την σκιά και το σχήμα του σώματός τους (Φυσικές Επιστήμες)
– να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού ένα εικαστικό έργο (Επικοινωνία, Εικαστικά)
– να αντιληφθούν την χρονική ακολουθία γεγονότων δηλ. τις φάσεις και τα στάδια ολοκλήρωσης του έργου τους (Μαθηματικά)
– να μάθουν να αναπτύσσουν και να εκφράζουν τις ιδέες τους χρησιμόποιώντας ψηφιακά μέσα και να παράγουν πολυτροπικά έργα (Τεχνολογία)
(Η δραστηριότητα ήταν μέρος ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού σεναρίου με θέμα “το Δέντρο” που περιελάμβανε ποικίλες δραστηριότητες εμπλέκοντας γνωστικές περιοχές όπως Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση, Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογίες κ.λπ., χρησιμοποιώντας διάφορετικές τεχνικές προσέγγισης του θέματος όπως Παρατήρηση, Καταιγισμό Ιδεών, Ομαδική εργασία, Πειράματα, Ερωτήσεις-απαντήσεις, Παιχνίδι, Εκπαιδευτική επίσκεψη, κ.λπ.)

9 Σχόλια