Αρχεία για 'Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)' Κατηγορία

Απρ 22 2015

Κινούμενα σχέδια

Μικρές ιστορίες – animation

Φτιάξαμε τα πρώτα μας κινούμενα σχέδια με ένα online εργαλείο animation που είναι πολύ απλό κι εύκολο να το χρησιμοποιήσουν μικρά παιδιά και να διηγηθούν σύντομες ιστορίες μέσα από τα σχέδια τους.

Η διαδικασία δεν είναι μόνο δημιουργική και ευχάριστη αλλά βοηθά και στην ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων  αφού προϋποθέτει να αποφασίσουν την χρονική ακολουθία των σχεδίων ώστε να δημιουργείται μια εξέλιξη στην ιστορία τους, να συγκρίνουν και να αποφασίζουν για την ταχύτητα της κίνησης.

animation

Αν θέλετε να φτιάξετε κινούμενες ιστορίες και στο σπίτι μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα Parapara Animation.

Δείτε τις ιστορίες μας:

Βενετία, «Παιδάκια που παίζουν»

Νικόλας Τ, «Γαλάζιο λουλούδι»

Ορφέας, «Ο χρόνος που γυρνάει γύρω-γύρω»

Νικόλας Β, «Λεμονάκι μυρωδάτο»

 

Πελαγία «Η Τριανταφυλλιά»

Σοφία, «Μια ωραία πεταλούδα»

 

 

Αγάπη «Η βόλτα»

 Ειδύλλη, «Το κοριτσάκι και η πεταλούδα»

Σπύρος, «4 εποχές»

Φίλιππος, «Πρωί, μεσημέρι, βράδυ»

Σταματία, «η Μηλιά»

 

 Ειρήνη, «λουλούδι»

Αλέξανδρος, «Ο καυτερός ήλιος»

Αλίσια, «Το κόκκινο μπαλάκι»

 

 

Στέλιος,  «Μωβ λουλούδι που μεγαλώνει»

 

Βασιλεία, «Ουράνιο τόξο μετά τη βροχή»

 

Σπυριδούλα «Παπαρούνα»

 

Φοίβη «Σύννεφα, βροχή, ήλιος»

 

 

Χριστίνα «Το κόκκινο μπαλόνι»

10 Σχόλια

Φεβ 15 2015

Μαθαίνοντας για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση.

Η Χελώνα Καρέτα Καρέτα

 

Οι χελώνες Caretta Caretta είναι ένα από τα παλαιότερα είδη στον κόσμο. Οι θαλάσσιες χελώνες είναι γνωστές από τουλάχιστον 130 εκατομμύρια έτη πριν και μερικά απολιθώματα μπορούμε να τα χρονολογήσουμε ακόμη και από 200 εκατομμύρια έτη πριν. Οι πρώτες θαλάσσιες χελώνες ζούσαν ταυτόχρονα με τους δεινόσαυρους.

Εάν δείτε λοιπόν μια χελώνα να κολυμπάει στη θάλασσα, απολαύστε τη στιγμή και σκεφτείτε  ότι ένα αρχαίο είδος, κολυμπά στα καθαρά ήρεμα νερά χωρίς να ξέρει οτι κινδυνευει να εξαφανιστεί.

Δείτε στο παρακάτω βιντεο τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε την Καρέτα Καρέτα να σωθεί.

 

Τα νεογέννητα καρετάκια καρετάκια που φτιάξαμε, καταφέρνουν όλα να φτάσουν στην θάλασσα !

 

10 Σχόλια

Ιαν 14 2015

Πλάκα, η γειτονιά μας.

Μαθαίνοντας να διαβάζουμε έναν χάρτη.

 

Η γειτονιά μας, χώρος τόσο οικείος για τα παιδιά.Ο δρόμος που ακολουθούν καθημερινά για να έρθουν στο σχολείο. Ένα μικρό σημείο στον πλανήτη, που μεγαλώνει στην οθόνη του υπολογιστή καθώς την εντοπίζουμε στον παγκόσμιο χάρτη χρησιμοποιώντας το λογισμικό Google Earth και που στην πραγματικότητα είναι τόσο μεγάλο που χωράει το σχολείο μας, σπίτια, μαγαζιά, δρόμους, ανθρώπους.

Την περασμένη Δευτέρα περπατώντας για το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Οργάνων κάναμε μια πρώτη παρατήρηση και καταγραφή όσων είδαμε, σημειώσαμε στον χάρτη την διαδρομή που ακολουθήσαμε και βέβαια φτιάξαμε και τον δικό μας χάρτη.

 

 

Πλάκα

Πλάκα, ο χάρτης που φτιάξαμε όλα μαζί τα παιδιά του 46ου Νηπιαγωγείου Αθηνών

Σκέφτομαι πως η γειτονιά μας είναι πολύχρωμη τελικά, αρκεί να έχεις μάτια και καρδιά ανοιχτά για να δεις τα χρώματα.

 

 

 

10 Σχόλια

Ιούν 28 2014

Μια ιστορία όλοι μαζί!

Τώρα μπορούμε να βλέπουμε την ιστορία που φτιάξαμε και στο μπλόγκ μας 🙂

Πρώτα οι ζωγραφιές, ύστερα τα λόγια, οι ρόλοι, οι φιγούρες, η κίνηση, ο αυτοσχεδιασμός, η μουσική και η ιστορία ετοιμάστηκε για να την παίξουμε στους γονείς και τους φίλους στην γιορτή του σχολείου.
Δουλέψαμε όλοι μαζί σε ολομέλεια, σε ζευγάρια, σε μικρές ομάδες 3-4 παιδιών, αλλά και ατομικά.

Η διαδικασία ανάπτυξης αυτού του εκπαιδευτικού σεναρίου στηρίχτηκε στο τρίπτυχο: Συναπόφαση, Αλληλεγγύη, Αυτονομία και αυτό το video είναι  ένα μέρος του.

 

10 Σχόλια

Απρ 06 2014

Στο Μουσείο Ακρόπολης

Επιτέλους ήρθε η 1η Απριλίου, όχι για να πούμε ψέματα, αλλά για να πάμε στο Μουσείο Ακρόπολης. Έχοντας επιλέξει να δούμε συγκεκριμένα εκθέματα για τα οποία είχαμε μιλήσει στην τάξη, ξεκινήσαμε με πολλή χαρά.

Να μερικά από όσα είδαμε, ζωγραφίσαμε και παίξαμε:

100_9085

παρατηρώντας το Δυτικό Αέτωμα- η γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία

100_9090

ζωγραφίζοντας το Δυτικό Αέτωμα – η διαμάχη της Αθηνάς και του Πωσειδώνα (Νίκος)

Το παιδι του Κριτίου

 

Το παιδί του Κριτίου ζωγραφισμένο από τον Γρηγόρη

Το παιδί του Κριτίου (Γρηγόρης)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

καρυατιδες στο μουσείο

Καρυάτιδες

dimitris

Καρυάτιδες (Δημήτρης)

 

 

Ο Μοσχοφόρος

Ο Μοσχοφόρος

ο Μοσχοφόρος (Χάρης)

ο Μοσχοφόρος (Χάρης)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

η Αθηνά της Γιγαντομαχίας

η Αθηνά που πολεμά τον Γίγαντα Εγκέλαδο

100_9095

η Αθηνά που πολεμά τον Γίγαντα Εγκέλαδο (Μάριος)

 

Ο λίθος ΙΧ της δυτικής ζωφόρου. Δύο ιππείς σε καλπασμό.

Λίθος της δυτικής ζωφόρου με δύο ιππείς σε καλπασμό.

NIKG

Λίθος της δυτικής ζωφόρου με δύο ιππείς (Νικόλας)

 

Παίζοντας με την ψηφιακή εφαρμογή με τίτλο «Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης» κάνουμε μια εικονική περιήγηση στο  Μουσείο Ακρόπολης, αναζητώντας διαφορετικές μορφές της θεάς.

 

100_9118

Παίζοντας η Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης

 

100_9107

Παίζοντας η Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης

 

 

 

 

 

 

10 Σχόλια

Μαρ 24 2014

Παναθήναια, η μεγάλη γιορτή της Αθηνάς.

Παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε, παίξαμε με τα ανάγλυφα της Ζωφόρου του Παρθενώνα και μάθαμε για την γιορτή των Παναθηναίων.

Πάτα πάνω στην εικόνες για να παίξεις με τη Ζωφόρο.

Χρωμάτισε

b.zof.47

 

Παίξε παζλ

panauhnaia

 

 

Ζωγραφίσαμε την δική μας πομπή.

Έχει άλογα, ιππείς, αθλητές, ζώα, ανθρώπους, θεούς και το παιδί που δίνει τον πέπλο.

100_9081

100_9074

100_9075

100_9076

100_9080

100_9079

100_9078

10 Σχόλια

Ιαν 23 2014

Ένα γράμμα, μια ζωγραφιά …

Ένα γράμμα, μια ζωγραφιά … ένα  Αλφαβητάρι.

Πάτα πάνω στο όνομά σου για να ξεφυλλίσεις το αλφαβητάρι που έφτιαξες.

Υβόννη      Μάριος          Νικόλας Α      Αλίνα

Νικόλας Γ       Κατερίνα         Κωνσταντίνα

 Χάρης       Βικτόρια          Γρηγόρης

   Σοφία           Γιώργος       Δημήτρης 

Ευαγγελία         Σάρα

 

Λίγα λόγια για τους γονείς:

Η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, οι αναγνώσεις κειμένων, οι δημιουργίες βιβλίων με αυτοσχέδιες ιστορίες που εικονογραφούν τα παιδιά, μας τις διηγούνται κι εμείς τις γράφουμε, ένα αλφαβητάρι που μας έκαναν δώρο, η δημιουργία ενός κατάλληλου περιβάλλοντος με διαφορετικά ερεθίσματα  και η υποστήριξη των παιδιών σε κάθε πρόθεση τους να γράψουν, συμβάλλουν στην κατανόηση του γραπτού λόγου.

Τα αλφαβητάρια που φτιάξαμε έγιναν αυθόρμητα και με χαρά. Στη συνέχεια, η δημιουργία αρχείων pdf, το ανέβασμά τους στο μπλογκ και  η δυνατότητα να παρουσιάσει κάθε παιδί ξεχωριστά στην ομάδα το αλφαβητάρι που έφτιαξε, προβάλλοντάς το στην μεγάλη οθόνη του προτζέκτορα, δίνει ακόμη  μεγαλύτερη χαρά αλλά και βοηθάει στο να συνειδητοποιήσουν την χρησιμότητα των Τ.Π.Ε.  στη μάθηση και την επικοινωνία.

100_8877100_8878100_8879

 

10 Σχόλια

Οκτ 13 2013

Βιβλία

«Υπάρχει τίποτα αληθινότερο από την αλήθεια;

Ναι, το παραμύθι! Αυτό δίνει νόημα αθάνατο στην εφήμερη αλήθεια». 

Νίκος Καζαντζάκης, «Αναφορά στον Γκρέκο»

 

flying-books1

Στη νέα σελίδα μας Βιβλία μπορείτε να διαβάζετε επιλεγμένα ψηφιακά βιβλία και να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες της δανειστικής βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου μας.

 

 

 

10 Σχόλια

Μαΐ 16 2013

Δημιουργία παρουσίασης φωτογραφιών

Τα παιδιά περιγράφουν τη διαδικασία δημιουργίας μιας παρουσίασης φωτογραφιών βήμα-βήμα :

– Είχε βάλει η δασκάλα ένα μεγάλο χαρτί στον πίνακα κι εμείς λέγαμε ονόματα λουλουδιών και η δασκάλα τα έγραφε.

– Εμείς σκεφτήκαμε πολλά ονόματα και η δασκάλα λιγότερα.

– Μετά κόψαμε τα χαρτάκια με τις λέξεις, τα βάλαμε σ’ ένα καλάθι κι ένας -ένας διάλεγε ένα χαρτάκι, όποιο ήθελε, και διαβάζαμε τι έγραφε.

– Φτιάξαμε ένα φάκελο ο καθένας στον υπολογιστή με το όνομά μας. Βρήκαμε πολλές φωτογραφίες από το λουλούδι μας, αλλά διαλέξαμε τρεις που μας άρεσαν πιο πολύ και τις βάλαμε στον φάκελό μας.

– Μετά διαλέξαμε μια φωτογραφία ο καθένας και είχε ένα μπλε πράγμα στον υπολογιστή με τετραγωνάκια και εκεί βάζαμε κάθε λουλούδι. Όταν το τελειώσαμε διαλέξαμε μια μουσική και μετά γράψαμε τα ονόματα μας και το όνομα του λουλουδιού και στο τέλος γράψαμε 46ο Νηπιαγωγείο Αθήνας.

– Κι όταν το βάλουμε στο ιστολόγιο του σχολείου μας θα μπορούμε να το βλέπουμε και από το σπίτι μας όπως το βλέπουμε κι εδώ.
 

Πατήστε πάνω στην λέξη

  λουλουδόκηπος

για να δείτε τι φτιάξαμε

 

 

 

10 Σχόλια

Σεπ 10 2012

Ένα τραγούδι για Αρχή

Αρχίζοντας με μια γλυκιά ανάμνηση από την καλοκαιρινή γιορτή μας

«Χάρτινο Το Φεγγαράκι»
στίχοι: Νίκος Γκάτσος
μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
τραγουδάει η Μαργαρίτα μας
(2011-2012)

Ευχόμαστε Καλή Πρόοδο στα Πρωτάκια μας: Αλέξανδρο, Αλέξανδρο, Ανδριάνα, Άννα, Αντωνία, Βαρβάρα, Βασίλη, Γιώργο, Κατερίνα, Μαργαρίτα, Ματία, Ναταλία, Νικόλα, Νικόλα, Ορφέα, Σοφία, Χριστίνα.

και

Καλωσορίζουμε τους καινούργιους μαθητές μας :Αλίνα, Γιάννη, Δάειρα, Ελένη, Ηλέκτρα, Θανάση, Θησέα, Μαρίνα, Ντένη, Μελίνα, Οδυσσέα, Παύλο, Σάρα, Σαρίτα, Σοφία, Φωτεινή

Κι επειδή εμείς τα χάρτινα τα κάνουμε αληθινά,

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε όλους μας !

10 Σχόλια

Μαρ 07 2012

o Αρλεκίνος

Το Παραμύθι (1η μέρα)
Ζωρζ Σαρρή, “Ο Αρλεκίνος”, εκδόσεις Πατάκης, Αθήνα 2001.
Η δύναμη της φαντασίας, της αγάπης, της αισιόδοξης στάσης απέναντι στη ζωή… Τα πολύχρωμα κουρέλια ενώνονται και γίνονται η πιο όμορφη αποκριάτικη στολή.

Η Στολή του Αρλεκίνου (2η μέρα)
Δουλεύοντας σε ομάδες, σχεδιάζουμε, χρωματίζουμε, κόβουμε, συνθέτουμε τα κομμάτια.“Να φτιάξουμε και την Χορεύτρια” είπε κάποιος και όλοι συμφώνησαν.

Η Χορεύτρια (3η μέρα)
Καινούργιες ομάδες, σχεδιάζουν, κόβουν, συνθέτουν
Αρλεκίνος και Χορεύτρια έτοιμοι, μαζί.
Η αποδόμηση
Αλλάζουμε θέσεις στα κομμάτια. Το χέρι της χορεύτριας γίνεται πόδι του Αρλεκίνου, το πόδι του Αρλεκίνου γίνεται καπέλο, το παπουτσάκι της μπαλαρίνας μάσκα πειρατή κ.λπ.
Φαντασία και πολλά γέλια.
Η ανασύνθεση
Τα κομμάτια ένα-ένα μπαίνουν στον πίνακα και σχηματίζουμε την αρχική μας σύνθεση.

-Προβολή του video (μετά από λίγες μέρες)
Χαμόγελα και ικανοποίηση.

Ο Αρλεκίνος και η Χορεύτρια” είναι στον πίνακα ακόμη και κάθε μέρα σκέφτομαι να πάω κρυφά να τους “πειράξω”. Ίσως αρχίσει ένα νέο παιχνίδι.  🙂

10 Σχόλια

Φεβ 12 2012

Παίζοντας με τις σκιές μας κι ένα Δέντρο…


(λίγα λόγια για την δραστηριότητα)
Στην αρχή παίξαμε με το φως και την σκιά και το σχήμα του σώματός μας και διαπιστώσαμε πως άλλάζε το μέγεθος της σκιας μας καθώς πλησιάζαμε ή απομακρυνόμασταν από το φως.
Ένας –ένας σχημάτισε με το σώμα του ένα δέντρο με απλωμένα κλαδιά και ζωγραφίσαμε το περίγραμμα της σκιάς του. Καθένας έπρεπε να στέκεται έτσι ώστε το σώμα του να ταυτίζεται με τον κορμό του δέντρου ενώ άπλωνε τα χέρια του (κλαδιά) έτσι ώστε να μην καλύπτει τα άλλα κλαδιά (σκιές χεριών).
Όταν το σχήμα του δέντρου ολοκληρώθηκε στο παιχνίδι μπήκαν και τα χρώματα.
Οι φωτογραφίες περάστηκαν στον υπολογιστή και δημιουργήθηκε αυτό το video.
Στόχοι:
– να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους και την ικανότητα να εκφράζονται και να μιμούνται με την κίνηση (Δραματική Τέχνη)
– να πειραματιστούν με το φως την σκιά και το σχήμα του σώματός τους (Φυσικές Επιστήμες)
– να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού ένα εικαστικό έργο (Επικοινωνία, Εικαστικά)
– να αντιληφθούν την χρονική ακολουθία γεγονότων δηλ. τις φάσεις και τα στάδια ολοκλήρωσης του έργου τους (Μαθηματικά)
– να μάθουν να αναπτύσσουν και να εκφράζουν τις ιδέες τους χρησιμόποιώντας ψηφιακά μέσα και να παράγουν πολυτροπικά έργα (Τεχνολογία)
(Η δραστηριότητα ήταν μέρος ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού σεναρίου με θέμα “το Δέντρο” που περιελάμβανε ποικίλες δραστηριότητες εμπλέκοντας γνωστικές περιοχές όπως Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση, Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογίες κ.λπ., χρησιμοποιώντας διάφορετικές τεχνικές προσέγγισης του θέματος όπως Παρατήρηση, Καταιγισμό Ιδεών, Ομαδική εργασία, Πειράματα, Ερωτήσεις-απαντήσεις, Παιχνίδι, Εκπαιδευτική επίσκεψη, κ.λπ.)

10 Σχόλια

« Προηγ