Αρχεία για 'Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)' Κατηγορία

Μαρ 09 2017

Παίζοντας και Μαθαίνοντας στην Αρχαία Ελλάδα

 

Παίζοντας στην Αρχαία Ελλάδα. Η μουσειοσκευη του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης ήταν για λίγες μέρες στο σχολείο μας κι εμείς παίξαμε, παρατηρήσαμε, συγκρίναμε, φωτογραφίσαμε, φτιάξαμε πλαγγόνες από χαρτί  και παίξαμε κουκλοθέατρο. 

 

 

 

46nipath-πλαγγόνα

 

46nipath- τα παιδιά στην αρχαια Ελλάδα

 

9 Σχόλια

Ιαν 14 2017

Περπατώντας στον αέρα με τον Χιονάνθρωπο μου.

Η 1η εβδιμάδα του 2017 στο σχολείο άρχισε με χιόνι και κρύο.
Την Δευτέρα το πρωί “χιόνισε” στην τάξη μας μεγάλες χρωματιστές χιονονιφάδες.

Το βράδυ χιόνισε και στην Αθήνα και σε ολόκληρη σχεδόν την χώρα.

φωτογραφία Eurokinissi/Reuters

φωτογραφία Eurokinissi/Reuters

Η χαρά των παιδιών ήταν μεγάλη. Δεν χιονίζει και συχνά στην πόλη μας…
Το χιόνι μπορεί να έλιωσε γρήγορα, αλλά κάθε παιδί είχε να διηγηθεί και μια μικρή ιστορία για τα παιχνίδια που έκανε με αυτό.
Το θέμα Χιόνι και Χειμώνας λοιπόν μας απασχόλησε αυτές τις μέρες. Εξηγήσαμε πως γίνεται, είδαμε πίνακες σπουδαίων ζωγράφων,  φωτογραφίες και βίντεο με χιονονιφάδες, φτιάξαμε τις δικές μας χιονισμένες ζωγραφιές.

Την Παρασκευή ολοκληρωσαμε το θέμα μας παρακολουθώντας την βραβευμένη με Οσκαρ ταινία μικρού μήκους Κινουμένων Σχεδίων “Ο Χιονάνθρωπος” του Dianne Jackson (1982)

 

9 Σχόλια

Δεκ 13 2016

Φυτεύουμε, Παρατηρούμε, Φωτογραφίζουμε

Πως φυτρώνουν οι σπόροι; Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;

Ας δοκιμάσουμε να φυτέψουμε.

Η περιγραφή της δραστηρότητας και οι φωτογραφίες  είναι των παιδιών:

-Φωτογραφίζουμε τα φυτά που μεγαλώνουν.

-Τα φυτά για να μεγαλώσουν χρειάζονται χώμα, νερό και ήλιο.

-Φυτέψαμε φακές και φασόλια και τα ποτίσαμε.

-Τα κοιτάγαμε να μεγαλώνουν και τα φωτογραφίζαμε.

-Κάθε μέρα ένας με τη σειρά έβγαζε μια φωτογραφία και γράφαμε το όνομα μας και την ημερομηνία.

-Όταν πέρασαν οι μέρες και βγάλαμε όλοι φωτογραφία οι φασολιές είχαν βγάλει δυο μικρά φυλλαράκια.

-Στην αρχή δεν είχαν φύλλα.

-Τα βλέπουμε κάθε μέρα να μεγαλώνουν.

 

9 Σχόλια

Ιούν 13 2016

Θυμάσαι το σχολείο μας;

Οι φωτογρφραφίες της έκθεσης με τα λαχνίσματα, ένα για κάθε θέμα φωτογραφίας που έφτιαξαν τα παιδιά παίζοντας με τις λέξεις και τις ομοικαταληξίες, βρίσκονται στο άλμπουμ μας στο flickr και στην σελίδα μας στο facebook.

 

poster

9 Σχόλια

Φεβ 07 2016

Μαθαίνοντας για την Αρχαία Αθήνα

Πώς ζούσαν οι Αρχαίοι Αθηναίοι; Τι δουλειές έκαναν; πως ήταν τα σπίτια τους; τι έτρωγαν; πώς ήταν τα ρούχα τους; Πού ήταν η Αγορά τους;Έκαναν γιορτές;
Πώς ζούσαν τα παιδιά; πήγαιναν σχολείο; τι μαθήματα έκαναν; με τι παιχνίδια έπαιζαν; μοιάζουν τα παιχνίδια τους με τα δικά μας; τους έλεγαν παραμύθια;
Που βρίσκουμε όλες αυτές τις πληροφορίες; ποιά ειναι η δουλειά του αρχαιολόγου; Που φυλάσσονται οι αρχαίοι θησαυροί;

Δείτε πως μερικά από τα σημερινά παιχνίδια μοιάζουν με τα αρχαία.

Συγκρίνουμε τα παιχνίδια μας με τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα

Συγκρίνουμε τα παιχνίδια μας με τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα

Δείτε πως ζωγραφίσαμε την πομπή των Παναθηναίων.

9 Σχόλια

Απρ 22 2015

Κινούμενα σχέδια

Μικρές ιστορίες – animation

Φτιάξαμε τα πρώτα μας κινούμενα σχέδια με ένα online εργαλείο animation που είναι πολύ απλό κι εύκολο να το χρησιμοποιήσουν μικρά παιδιά και να διηγηθούν σύντομες ιστορίες μέσα από τα σχέδια τους.

Η διαδικασία δεν είναι μόνο δημιουργική και ευχάριστη αλλά βοηθά και στην ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων  αφού προϋποθέτει να αποφασίσουν την χρονική ακολουθία των σχεδίων ώστε να δημιουργείται μια εξέλιξη στην ιστορία τους, να συγκρίνουν και να αποφασίζουν για την ταχύτητα της κίνησης.

animation

Αν θέλετε να φτιάξετε κινούμενες ιστορίες και στο σπίτι μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα Parapara Animation.

Δείτε τις ιστορίες μας:

Βενετία, «Παιδάκια που παίζουν»

Νικόλας Τ, «Γαλάζιο λουλούδι»

Ορφέας, «Ο χρόνος που γυρνάει γύρω-γύρω»

Νικόλας Β, «Λεμονάκι μυρωδάτο»

 

Πελαγία «Η Τριανταφυλλιά»

Σοφία, «Μια ωραία πεταλούδα»

 

 

Αγάπη «Η βόλτα»

 Ειδύλλη, «Το κοριτσάκι και η πεταλούδα»

Σπύρος, «4 εποχές»

Φίλιππος, «Πρωί, μεσημέρι, βράδυ»

Σταματία, «η Μηλιά»

 

 Ειρήνη, «λουλούδι»

Αλέξανδρος, «Ο καυτερός ήλιος»

Αλίσια, «Το κόκκινο μπαλάκι»

 

 

Στέλιος,  «Μωβ λουλούδι που μεγαλώνει»

 

Βασιλεία, «Ουράνιο τόξο μετά τη βροχή»

 

Σπυριδούλα «Παπαρούνα»

 

Φοίβη «Σύννεφα, βροχή, ήλιος»

 

 

Χριστίνα «Το κόκκινο μπαλόνι»

9 Σχόλια

Φεβ 15 2015

Μαθαίνοντας για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση.

Η Χελώνα Καρέτα Καρέτα

 

Οι χελώνες Caretta Caretta είναι ένα από τα παλαιότερα είδη στον κόσμο. Οι θαλάσσιες χελώνες είναι γνωστές από τουλάχιστον 130 εκατομμύρια έτη πριν και μερικά απολιθώματα μπορούμε να τα χρονολογήσουμε ακόμη και από 200 εκατομμύρια έτη πριν. Οι πρώτες θαλάσσιες χελώνες ζούσαν ταυτόχρονα με τους δεινόσαυρους.

Εάν δείτε λοιπόν μια χελώνα να κολυμπάει στη θάλασσα, απολαύστε τη στιγμή και σκεφτείτε  ότι ένα αρχαίο είδος, κολυμπά στα καθαρά ήρεμα νερά χωρίς να ξέρει οτι κινδυνευει να εξαφανιστεί.

Δείτε στο παρακάτω βιντεο τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε την Καρέτα Καρέτα να σωθεί.

 

Τα νεογέννητα καρετάκια καρετάκια που φτιάξαμε, καταφέρνουν όλα να φτάσουν στην θάλασσα !

 

9 Σχόλια

Ιαν 14 2015

Πλάκα, η γειτονιά μας.

Μαθαίνοντας να διαβάζουμε έναν χάρτη.

 

Η γειτονιά μας, χώρος τόσο οικείος για τα παιδιά.Ο δρόμος που ακολουθούν καθημερινά για να έρθουν στο σχολείο. Ένα μικρό σημείο στον πλανήτη, που μεγαλώνει στην οθόνη του υπολογιστή καθώς την εντοπίζουμε στον παγκόσμιο χάρτη χρησιμοποιώντας το λογισμικό Google Earth και που στην πραγματικότητα είναι τόσο μεγάλο που χωράει το σχολείο μας, σπίτια, μαγαζιά, δρόμους, ανθρώπους.

Την περασμένη Δευτέρα περπατώντας για το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Οργάνων κάναμε μια πρώτη παρατήρηση και καταγραφή όσων είδαμε, σημειώσαμε στον χάρτη την διαδρομή που ακολουθήσαμε και βέβαια φτιάξαμε και τον δικό μας χάρτη.

 

 

Πλάκα

Πλάκα, ο χάρτης που φτιάξαμε όλα μαζί τα παιδιά του 46ου Νηπιαγωγείου Αθηνών

Σκέφτομαι πως η γειτονιά μας είναι πολύχρωμη τελικά, αρκεί να έχεις μάτια και καρδιά ανοιχτά για να δεις τα χρώματα.

 

 

 

9 Σχόλια

Ιούν 28 2014

Μια ιστορία όλοι μαζί!

Τώρα μπορούμε να βλέπουμε την ιστορία που φτιάξαμε και στο μπλόγκ μας 🙂

Πρώτα οι ζωγραφιές, ύστερα τα λόγια, οι ρόλοι, οι φιγούρες, η κίνηση, ο αυτοσχεδιασμός, η μουσική και η ιστορία ετοιμάστηκε για να την παίξουμε στους γονείς και τους φίλους στην γιορτή του σχολείου.
Δουλέψαμε όλοι μαζί σε ολομέλεια, σε ζευγάρια, σε μικρές ομάδες 3-4 παιδιών, αλλά και ατομικά.

Η διαδικασία ανάπτυξης αυτού του εκπαιδευτικού σεναρίου στηρίχτηκε στο τρίπτυχο: Συναπόφαση, Αλληλεγγύη, Αυτονομία και αυτό το video είναι  ένα μέρος του.

 

9 Σχόλια

Απρ 06 2014

Στο Μουσείο Ακρόπολης

Επιτέλους ήρθε η 1η Απριλίου, όχι για να πούμε ψέματα, αλλά για να πάμε στο Μουσείο Ακρόπολης. Έχοντας επιλέξει να δούμε συγκεκριμένα εκθέματα για τα οποία είχαμε μιλήσει στην τάξη, ξεκινήσαμε με πολλή χαρά.

Να μερικά από όσα είδαμε, ζωγραφίσαμε και παίξαμε:

100_9085

παρατηρώντας το Δυτικό Αέτωμα- η γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία

100_9090

ζωγραφίζοντας το Δυτικό Αέτωμα – η διαμάχη της Αθηνάς και του Πωσειδώνα (Νίκος)

Το παιδι του Κριτίου

 

Το παιδί του Κριτίου ζωγραφισμένο από τον Γρηγόρη

Το παιδί του Κριτίου (Γρηγόρης)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

καρυατιδες στο μουσείο

Καρυάτιδες

dimitris

Καρυάτιδες (Δημήτρης)

 

 

Ο Μοσχοφόρος

Ο Μοσχοφόρος

ο Μοσχοφόρος (Χάρης)

ο Μοσχοφόρος (Χάρης)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

η Αθηνά της Γιγαντομαχίας

η Αθηνά που πολεμά τον Γίγαντα Εγκέλαδο

100_9095

η Αθηνά που πολεμά τον Γίγαντα Εγκέλαδο (Μάριος)

 

Ο λίθος ΙΧ της δυτικής ζωφόρου. Δύο ιππείς σε καλπασμό.

Λίθος της δυτικής ζωφόρου με δύο ιππείς σε καλπασμό.

NIKG

Λίθος της δυτικής ζωφόρου με δύο ιππείς (Νικόλας)

 

Παίζοντας με την ψηφιακή εφαρμογή με τίτλο «Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης» κάνουμε μια εικονική περιήγηση στο  Μουσείο Ακρόπολης, αναζητώντας διαφορετικές μορφές της θεάς.

 

100_9118

Παίζοντας η Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης

 

100_9107

Παίζοντας η Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης

 

 

 

 

 

 

9 Σχόλια

Μαρ 24 2014

Παναθήναια, η μεγάλη γιορτή της Αθηνάς.

Παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε, παίξαμε με τα ανάγλυφα της Ζωφόρου του Παρθενώνα και μάθαμε για την γιορτή των Παναθηναίων.

Πάτα πάνω στην εικόνες για να παίξεις με τη Ζωφόρο.

Χρωμάτισε

b.zof.47

 

Παίξε παζλ

panauhnaia

 

 

Ζωγραφίσαμε την δική μας πομπή.

Έχει άλογα, ιππείς, αθλητές, ζώα, ανθρώπους, θεούς και το παιδί που δίνει τον πέπλο.

100_9081

100_9074

100_9075

100_9076

100_9080

100_9079

100_9078

9 Σχόλια

Ιαν 23 2014

Ένα γράμμα, μια ζωγραφιά …

Ένα γράμμα, μια ζωγραφιά … ένα  Αλφαβητάρι.

Πάτα πάνω στο όνομά σου για να ξεφυλλίσεις το αλφαβητάρι που έφτιαξες.

Υβόννη      Μάριος          Νικόλας Α      Αλίνα

Νικόλας Γ       Κατερίνα         Κωνσταντίνα

 Χάρης       Βικτόρια          Γρηγόρης

   Σοφία           Γιώργος       Δημήτρης 

Ευαγγελία         Σάρα

 

Λίγα λόγια για τους γονείς:

Η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, οι αναγνώσεις κειμένων, οι δημιουργίες βιβλίων με αυτοσχέδιες ιστορίες που εικονογραφούν τα παιδιά, μας τις διηγούνται κι εμείς τις γράφουμε, ένα αλφαβητάρι που μας έκαναν δώρο, η δημιουργία ενός κατάλληλου περιβάλλοντος με διαφορετικά ερεθίσματα  και η υποστήριξη των παιδιών σε κάθε πρόθεση τους να γράψουν, συμβάλλουν στην κατανόηση του γραπτού λόγου.

Τα αλφαβητάρια που φτιάξαμε έγιναν αυθόρμητα και με χαρά. Στη συνέχεια, η δημιουργία αρχείων pdf, το ανέβασμά τους στο μπλογκ και  η δυνατότητα να παρουσιάσει κάθε παιδί ξεχωριστά στην ομάδα το αλφαβητάρι που έφτιαξε, προβάλλοντάς το στην μεγάλη οθόνη του προτζέκτορα, δίνει ακόμη  μεγαλύτερη χαρά αλλά και βοηθάει στο να συνειδητοποιήσουν την χρησιμότητα των Τ.Π.Ε.  στη μάθηση και την επικοινωνία.

100_8877100_8878100_8879

 

9 Σχόλια

Επόμενα »