Την περασμένη Παρασκευή αν περπατούσες στην Πλάκα και περνούσες έξω από το σχολείο ίσως να άκουσες μουσική και παιδιά να τραγουδάνε μαζί με «τα επτά κορίτσια» «τραγούδια ως τους ουρανούς». Αν κοίταζες ψηλά ίσως και να έβλεπες νεράιδες στο παράθυρο του σχολείου να απαγγέλουν μαζί με τα παιδιά στίχους του Λόρκα.
Πέντε χρόνια μετά την «Εκδρομή με τον Φεδερίκο» συναντηθήκαμε με τους παλιούς μου μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου ( μαθητές της Ε’ τάξης πια) και συνεχίσαμε την περιδιάβαση μας στα μονοπάτια ποίησης του Λόρκα. Η παρέα μας τώρα είχε μεγαλώσει. Μαζί μας όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης, ο δάσκαλος τους κ.Φίλιππος Στάθης και τα φετινά μου νήπια και προνήπια.
Είχαμε ορίσει σημείο συνάντησης τον Νάρκισσο.
Πρόσεχε, αγόρι, μη γλιστρήσεις
και πέσεις μες στον ποταμό.
Είναι στα βάθη του ένα ρόδο,
μέσα στο ρόδο, άλλο ποτάμι∙
μέσα στο ρόδο είμ’ εγώ.
Τ’ αγόρι χάθηκε στο ρέμα,
στον αφρισμένο ποταμό.
Τότε κατάλαβα, ποιος ήταν
κι άλλο δεν έχω να σας πω.
Θε μου, αγόρι, πως γλιστράνε
τα μάτια μου μες στο νερό!
Είναι στα βάθη του ένα ρόδο,
μέσα στο ρόδο, άλλο ποτάμι
και στο ποτάμι είμ’ εγώ.
Φεδερικο Γκαρθία Λόρκα Μετάφραση: Σωτήρης Τριβιζάς
Από άλλο δρόμο η Ε’ τάξη και από άλλο δρόμο εμείς κάναμε το ποίημα δικό μας, τις λέξεις εικόνες και τις εικόνες λέξεις.
Τι θα λέγαμε στον Νάρκισσο αν τον συναντούσαμε; Συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον φτιάξαμε το δικό μας ποίημα και σας το χαρίζουμε.
Φεδερίκο, πρόσεχε μην πέσεις στο ποτάμι.
Δεν βαριέσαι να κοιτάς το πρόσωπό σου συνέχεια;
Μην περιμένεις εκεί γιατί θα γίνεις λουλούδι.
Πήγαινε να κάνεις φίλους.
Κάνε φίλους σε παρακαλώ.
Να μιλήσεις και στους άλλους.
Μη μένεις εκεί, πήγαινε να εξερευνήσεις το δάσος.
Δες τριγύρω σου τι έχει.
Σήκω, δες πόσο όμορφη είναι η λίμνη.
Σήκω, δες πόσο όμορφα είναι τα ζώα.
Κοίτα την πόλη πόσο όμορφη είναι.
Πήγαινε στο δάσος, βρες ένα λουλούδι,
το λουλούδι θα είμαι εγώ.
Μη σκύβεις γιατί θα πέσεις στο νερό.
Θα σε βοηθήσουμε να βγεις.
Γύρνα σπίτι σου,
ξεκουράσου από όλα αυτά που είδες,
κι άλλο δεν έχω να σου πω.
Σαν μια μεγάλη αγκαλιά ήταν η Ε΄τάξη που μας καλοδέχτηκε, άκουσε με προσοχή το ποίημα που είχαμε φτιάξει, μας πρόσφερε τη χαρά της ανάγνωσης του εξαιρετικού βιβλίου του Σωτήρη Τριβιζά «Ο μαγικός κόσμος του Φεδερίκο», (εκδόσεις Διάπλαση) και τη χαρά να απολαύσουμε μαζί τα υπέροχα τραγούδια του Δημήτρη Μαραμή με τη ζεστή φωνή του Θοδωρή Βουτσικάκη.
- μικροί και μεγάλοι στα ίδια θρανία
- μαθήτρια της Ε’ διαβάζει απόσπασμα από το βιβλίο
- διαβάζοντας “τα επτά κορίτσια”
- μαθητής της Ε’ διαβάζει τον “Νάρκισσο”
Μας χάρισαν δυο όμορφες ζωγραφιές που έφτιαξε η Μαριλένα και κρατώντας μας από το χέρι με περισσή φροντίδα μας βοήθησαν να κατέβουμε τη μεγάλη ξύλινη σκάλα του διώροφου.
Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κύριο Φίλιππο Στάθη, δάσκαλο της Ε΄τάξης του 74ου Δημοτικού Σχολείου για τη συνεργασία και τη ζεστή φιλοξενία. Δώρα πολύτιμα για μικρούς και μεγάλους οι αναμνήσεις από αυτή τη συνάντηση. Ευχαριστούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ τάξης για την υποδοχή.
Μας άρεσε πολύ που κάναμε καινούργιους φίλους!
Κάλη Καββαθά, νηπιαγωγός
Ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε φέτος για την βελτίωση της σχολικής μονάδας στον άξονα Σχολική διαρροή – φοίτηση.
Στόχοι του σχεδίου δράσης είναι τα παιδιά του νηπιαγωγείου να συμμετέχουν ενεργά σε κοινές δράσεις με τα παιδιά του δημοτικού και να νιώσουν ότι:
– τα καταφέρνουν
– μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που διαθέτουν
– τα άτομα του νέου περιβάλλοντος τα καλοδέχονται, τα αποδέχονται και τα υποστηρίζουν.
Υλοποίηση έχει ξεκινήσει από την αρχή του σχολικού έτους με δραστηριότητες που στόχο είχαν τόσο την ομαλή μετάβαση των παιδιών από τις καλοκαιρινές διακοπές και τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, όσο και την καλλιέργεια ενός κλίματος συνεργασίας με τους γονείς και κηδεμόνες ώστε να γνωρίσουν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να γίνουν υποστηρικτές των παιδιών στην μαθησιακή διαδικασία.
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.