Αρχεία για 'Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη' Κατηγορία

Απρ 07 2025

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με ένα ποίημα για το δρόμο.

Την περασμένη Παρασκευή αν περπατούσες στην Πλάκα και περνούσες έξω από το σχολείο ίσως να άκουσες μουσική και παιδιά να τραγουδάνε μαζί με «τα επτά κορίτσια» «τραγούδια ως τους ουρανούς». Αν κοίταζες ψηλά ίσως και να έβλεπες νεράιδες στο παράθυρο του σχολείου να απαγγέλουν μαζί με τα παιδιά στίχους του Λόρκα.

Πέντε χρόνια μετά την «Εκδρομή με τον Φεδερίκο» συναντηθήκαμε με τους παλιούς μου μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου ( μαθητές της Ε’ τάξης πια) και συνεχίσαμε την περιδιάβαση μας στα μονοπάτια ποίησης του Λόρκα. Η παρέα μας τώρα είχε μεγαλώσει. Μαζί μας όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της  Ε’ τάξης, ο δάσκαλος τους κ.Φίλιππος Στάθης  και τα  φετινά μου νήπια και προνήπια.

Είχαμε ορίσει σημείο συνάντησης τον Νάρκισσο.

Πρόσεχε, αγόρι, μη γλιστρήσεις
και πέσεις μες στον ποταμό.
Είναι στα βάθη του ένα ρόδο,
μέσα στο ρόδο, άλλο ποτάμι∙
μέσα στο ρόδο είμ’ εγώ.

Τ’ αγόρι χάθηκε στο ρέμα,
στον αφρισμένο ποταμό.
Τότε κατάλαβα, ποιος ήταν
κι άλλο δεν έχω να σας πω.

Θε μου, αγόρι, πως γλιστράνε
τα μάτια μου μες στο νερό!
Είναι στα βάθη του ένα ρόδο,
μέσα στο ρόδο, άλλο ποτάμι
και στο ποτάμι είμ’ εγώ.

                                                 Φεδερικο Γκαρθία Λόρκα              Μετάφραση: Σωτήρης Τριβιζάς

 

Από άλλο δρόμο η Ε’ τάξη και από άλλο δρόμο εμείς κάναμε το ποίημα δικό μας, τις λέξεις εικόνες και τις εικόνες λέξεις.

Τι θα λέγαμε στον Νάρκισσο αν τον συναντούσαμε; Συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον φτιάξαμε το δικό μας ποίημα και σας το χαρίζουμε.

 

IMG 4975 2

 

Φεδερίκο, πρόσεχε μην πέσεις στο ποτάμι.

Δεν βαριέσαι να κοιτάς το πρόσωπό σου συνέχεια;

Μην περιμένεις εκεί γιατί θα γίνεις λουλούδι.

Πήγαινε να κάνεις φίλους.

Κάνε φίλους σε παρακαλώ.

Να μιλήσεις και στους άλλους.

Μη μένεις εκεί, πήγαινε να εξερευνήσεις το δάσος.

Δες τριγύρω σου τι έχει.

Σήκω, δες πόσο όμορφη είναι η λίμνη.

Σήκω, δες πόσο όμορφα είναι τα ζώα.

Κοίτα την πόλη πόσο όμορφη είναι.

Πήγαινε στο δάσος, βρες ένα λουλούδι,

το λουλούδι θα είμαι εγώ.

Μη σκύβεις γιατί θα πέσεις στο νερό.

Θα σε βοηθήσουμε να βγεις.

Γύρνα σπίτι σου,

ξεκουράσου από όλα αυτά που είδες,

κι άλλο δεν έχω να σου πω.

 

Σαν μια μεγάλη αγκαλιά ήταν η Ε΄τάξη που μας καλοδέχτηκε, άκουσε  με προσοχή το ποίημα που είχαμε φτιάξει, μας πρόσφερε τη χαρά της  ανάγνωσης του εξαιρετικού βιβλίου του Σωτήρη Τριβιζά «Ο μαγικός κόσμος του Φεδερίκο», (εκδόσεις Διάπλαση) και τη χαρά να απολαύσουμε μαζί τα υπέροχα τραγούδια του Δημήτρη Μαραμή με τη ζεστή φωνή του Θοδωρή Βουτσικάκη.

 

 

Μας χάρισαν δυο όμορφες ζωγραφιές που έφτιαξε η Μαριλένα και κρατώντας μας από το χέρι με περισσή φροντίδα μας βοήθησαν να κατέβουμε τη μεγάλη ξύλινη σκάλα του διώροφου.

 

IMG 4954

IMG 4955IMG 4947 2

 

 

Ευχαριστούμε  από καρδιάς τον κύριο Φίλιππο Στάθη, δάσκαλο της Ε΄τάξης  του 74ου Δημοτικού Σχολείου για τη συνεργασία και τη ζεστή φιλοξενία. Δώρα πολύτιμα για μικρούς και μεγάλους οι αναμνήσεις από αυτή τη συνάντηση. Ευχαριστούμε  τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ τάξης για την υποδοχή.

Μας άρεσε πολύ που κάναμε καινούργιους φίλους!

 Κάλη Καββαθά, νηπιαγωγός


Ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε φέτος για την βελτίωση της σχολικής μονάδας στον άξονα Σχολική διαρροή – φοίτηση.

Στόχοι του σχεδίου δράσης είναι τα παιδιά του νηπιαγωγείου να συμμετέχουν ενεργά σε κοινές δράσεις με τα παιδιά του δημοτικού και να νιώσουν ότι:

– τα καταφέρνουν

– μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που διαθέτουν

– τα άτομα του νέου περιβάλλοντος τα καλοδέχονται, τα αποδέχονται και τα υποστηρίζουν.

Υλοποίηση έχει ξεκινήσει από την αρχή του σχολικού έτους με δραστηριότητες που στόχο είχαν τόσο την ομαλή μετάβαση των παιδιών από τις καλοκαιρινές διακοπές και τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, όσο και την καλλιέργεια ενός κλίματος συνεργασίας με τους γονείς και κηδεμόνες ώστε να γνωρίσουν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να γίνουν υποστηρικτές των παιδιών στην μαθησιακή διαδικασία.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μαρ 02 2025

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με μια ζωγραφιά κι ένα βιβλίο για τον δρόμο!

Σας αρέσει που πηγαίνετε στην Α’ τάξη;

Τι μαθήματα κάνετε;

Μαθαίνετε γράμματα;

Μαθαίνετε αριθμούς;

Τρώτε στο σχολείο;

Πόσα διαλείμματα κάνετε;

Διαβάζετε βιβλία; Έχετε δανειστική βιβλιοθήκη;

Ζωγραφίζετε;

Σας αρέσουν τ΄αγγλικά;

Πάτε εκδρομές;

Περνάτε ωραία;

Τι ώρα σχολάτε;

Σας αρέσει η γυμναστική;

Σας αρέσει να μυρίζετε τα λουλούδια;

Αυτές ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που έκαναν τα νήπια στα παιδιά και τη δασκάλα της  Α΄τάξης του 74ου Δημοτικού Σχολείου. Αφού εντοπίσαμε τα κοινά στοιχεία και τις διαφορές στο πρόγραμμα μας και λύσαμε τις απορίες μας, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και δώσαμε υπόσχεση να ξανασυναντηθούμε σύντομα με τους καινούργιους μας φίλους.

IMG 4155

Η ζωγραφιά που  χαρίσαμε στην Α’ ταξη!

 

 🌻 Διαβάζοντας το ίδιο βιβλίο 🌻

Και πράγματι, σε λίγες μέρες συναντηθήκαμε ξανά έχοντας μαζί μας την Ηλιάνα να μας καθοδηγεί.

IMG 4330

IMG 4441

Με την Ηλιάνα, την πρωταγωνίστρια του βιβλίου «Κίτρινο του Ηλιοτρόπιου»  των Ζουλιέτ Αντάμ και Μορίν Πουανιονέκ των εκδόσεων Πατάκη, συναντηθήκαμε με τα παιδιά της Α’ τάξης στην  πιο σκοτεινή σελίδα και μαζί χέρι-χέρι, λέξη -λέξη φτάσαμε ως την τελευταία σελίδα του βιβλίου. Τι θα κάναμε αν ήμασταν εμείς στη θέση της Ηλιάνας;

Λίγο πριν το τέλος της συνάντησης μας,  χορέψαμε το soundtrack του βιβλίου που δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την «όμορφη ζωή» των Nicola Piovani – Λίνας Νικολακοπούλου – Θοδωρή Βουτσικάκη και δώσαμε υπόσχεση να ξανασυναντηθούμε στο κίτρινο του ηλιοτρόπιου 🌻

Ευχαριστούμε  πολύ την κυρία Στεργιανή Αποστολίδη, δασκάλα της Α΄τάξης για τη συνεργασία και την υποδοχή και φυσικά τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης που μας καλωσόρισαν,  μας φιλοξένησαν κι έπαιξαν μαζί μας.

 


Ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε φέτος για την βελτίωση της σχολικής μονάδας στον άξονα Σχολική διαρροή – φοίτηση.

Στόχοι του σχεδίου δράσης είναι τα παιδιά του νηπιαγωγείου να συμμετέχουν ενεργά σε κοινές δράσεις με τα παιδιά του δημοτικού και να νιώσουν ότι:

– τα καταφέρνουν

– μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που διαθέτουν

– τα άτομα του νέου περιβάλλοντος τα καλοδέχονται, τα αποδέχονται και τα υποστηρίζουν.

Υλοποίηση έχει ξεκινήσει από την αρχή του σχολικού έτους με δραστηριότητες που στόχο είχαν τόσο την ομαλή μετάβαση των παιδιών από τις καλοκαιρινές διακοπές και τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, όσο και την καλλιέργεια ενός κλίματος συνεργασίας με τους γονείς και κηδεμόνες ώστε να γνωρίσουν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να γίνουν υποστηρικτές των παιδιών στην μαθησιακή διαδικασία.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Δεκ 16 2023

“Παίξτε τα λαλούμενα, βροντήξτε τα κουδούνια”

Μια από τις αγαπημένες μας εκπαιδευτικές επισκέψεις είναι στο Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων «Φοίβος Ανωγειανάκης»

 Φέτος  «παίξαμε και βροντήξαμε» και ανακαλύψαμε ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα φτιάχνοντας ηχο-ιστορίες.

Περάσαμε πολύ-πολύ όμορφα! Ευχαριστούμε πολύ!

«Η καλύτερη εκδρομή» είπαν τα παιδιά γυρίζοντας στο σχολείο!

 

IMG 9479

IMG 9480

IMG 9482

 

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιούν 16 2023

Με τα βιβλία μας

Με τα βιβλία μας χαιρετάμε το σχολείο και καλωσορίζουμε το καλοκαίρι!

Καλές διακοπές!

Καλή αντάμωση!

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιούν 10 2023

Με τα βιβλία μου

Ένα μεγάλο παιχνίδι φιλαναγνωσίας, ή αλλιώς μια λέσχη ανάγνωσης προσαρμοσμένη στην καθημερινή ζωή του νηπιαγωγείου, κι ένα εργαστήρι φωτογραφίας ολοκληρώνονται την Τρίτη 13 Ιουνίου 2023 με μια έκθεση φωτογραφίας που θα στήσουν τα παιδιά μπροστά στους καλεσμένους τους.

Δεκατέσσερα παιδιά με μία φωτογραφική μηχανή, φωτογραφίζουν τις φανταστικές συνθέσεις που έφτιαξαν με τα ενενήντα βιβλία που διάβασαν, ξεχωρίζουν τα αγαπημένα τους βιβλία, συνομιλούν με τους ήρωες, δημιουργούν και παίζουν τις δικές τους ιστορίες και μοιράζονται τη χαρά τους για την σχολική χρονιά που πέρασαν μαζί.

 

afisa books

 

ΕΝΑΣ ΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΑ- Κυριάκος_

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 13 2023

Ο τραγουδιστής του κήπου μας!

Το πουλάκι της καρδιάς μας, ο κοκκινολαίμης μας!

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Σεπ 16 2022

Καλή σχολική χρονιά!

Το σχολείο άρχισε!

Ξαναβρήκαμε τους φίλους μας, τα παιχνίδια μας και τον κήπο μας ανθισμένο!

 

IMG 5045

 

Με τα καραβάκια και τα αυτοκινητάκια μας ταξιδέψαμε πάνω στον χάρτη και θυμηθήκαμε το Καλοκαίρι που πέρασε και τα ταξίδια που κάναμε.

IMG 5038 4

 

IMG 5042 2

 

Καλωσορίσαμε τους νέους  μας φίλους  και  είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ένα καινούργιο ταξίδι που θα κάνουμε όλοι μαζί.

 

Καλή σχολική χρονιά, όμορφη  σαν ταξιδάκι!

 

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιούν 15 2022

Καλό Καλοκαίρι 2022!

Ολοκληρώθηκε  σήμερα η σχολική χρονιά με πολλά χαμόγελα, ευχές και συγκινήσεις. Από σήμερα τα πλάσματα του βυθού θα κολυμπούν σε φανταστικές θάλασσες στα παιδικά δωμάτια.

 

 

Οι σπόροι που μαζέψαμε από τον κήπο μας μας, θα περιμένουν να τους φυτέψουμε τον Σεπτέμβριο και να ξαναρχίσουμε από την αρχή!

Ανακύκληση (επιστροφή στη αφετηρία) Ξαναγυρίζουμε στο ίδιο σημείο,  στους σπόρους!  Από αυτούς ξεκινήσαμε και όταν επιστρέψουμε τον Σεπτέμβριο θα φυτέψουμε τους δικούς μας νέους  σπόρους. Και ο κύκλος θα ξαναρχίσει…

Τώρα το καλοκαίρι μας καλεί, όπως λέει η Μάρω Λοϊζου για  παιχνίδια, γέλια, γεύσεις και ευωδιές!

 

ΔΕ Μ΄ΑΚΟΥΣ;

Έρχομαι μεσ΄απ΄τη θάλασσα

Έλα, έλα κοριτσάκι,

μυρίζω φύκι και πελαγίσιο άνεμο

Έλα, έλα αγοράκι,

κυλίσου στα βότσαλα,

χτίσε πύργους και κάστρα στην άμμο,

σκάψε πηγαδάκι να βρούμε νερό.

Θα πιάσουμε καβούρια;

Θα παίξουμε κρυφτό;

Μυρίζω καρπούζι, σταφύλια, κεράσια και μούσμουλα

και όπου περνώ όλα γίνονται κίτρινα.

Έλα, έλα αγοράκι,

έλα, έλα κοριτσάκι.

Δε μ’ ακούς;

Είμαι το καλοκαίρι

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 16 2022

Ένας κήπος ανθίζει στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας!

 

Αυτό το γαρύφαλλο, που κρατώντας το
ανάμεσα στα τρία μου δάχτυλα
το σηκώνω στο φως, μου μίλησε και
παρά τον κοινό νου μου το κατανόησα.
Μι’ αλυσίδα από ατέλειωτους γαλαξίες συνεργάστηκαν,
διασταύρωσαν κάτω στη γη φωταψίες
– το σύμπαν ολόκληρο πήρε μέρος στη γέννηση
αυτού του γαρύφαλλου.

Κι’ αυτό που ακούω είναι οι φωνές
των μαστόρων του μέσα του.

                                                                                                                                                        Νικηφόρος Βρεττάκος

 

 

Μικρά θαυμαστά πράγματα συμβαίνουν  στον κήπο μας κι εμείς τα παρατηρούμε και μαθαίνουμε από αυτά.

Οι σπόροι για να φυτρώσουν χρειάζονται τη φροντίδα και την αγάπη μας και χρόνο για να βγάλουν ρίζες και μίσχο και λουλούδια και καρπούς. Ξεκινήσαμε Φεβρουάριο φυτεύοντας βολβούς, φυτά και σπόρους φασολιάς και κολοκυθιάς. Τώρα έχουμε έναν ολάνθιστο κήπο και τους πρώτους καρπούς! 

Τα παιδιά φροντίζουν τα φυτά και ο μικρός μας  κήπος είναι σημείο καθημερινής αυθόρμητης παρατήρησης. 

Καλλιεργούμε τα δικά μας φυτά και παρατηρούμε την εκπληκτική πορεία της ανάπτυξής τους από το αρχικό στάδιο της σποράς.
Θαυμάζουμε τα λουλούδια κι απολαμβάνουμε τα αρώματα και τα χρώματα.
Ένα μικρός βιότοπος έχει δημιουργηθεί. Πεταλούδες, σαλιγκάρια, μυρμήγκια και πουλιά επισκέπτονται το παρτέρι μας.
Πόσο συναρπαστικό είναι και πόση η χαρά μας να βλέπουμε ένα φυτό να μεγαλώνει, χάρη στις δικές μας φροντίδες!

ο κήπος μας

Φυτά που μυρίζουμε (μυρωδικά)και φυτά που βλέπουμε (καλλωπιστικά)
Φεβρουάριος 2022

 

οι σπόροι μας

Φυτά που τρώμε ( λαχανικά και φρούτα)
Διαλέξαμε να φυτέψουμε σπόρους κολοκυθιάς και φασολιάς. Κοιτούσαμε καθημερινά τα κεσεδάκια και περιμέναμε να φυτρώσουν οι σπόροι, να μεγαλώσουν λίγο και να μεταφέρουμε τα φυτά στον κήπο μας.

– Φεβρουάριος 2022

 

ο κήπος μας

Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμο Αθηναίων για τις ζαρντινιέρες και  το χώμα! – Μάρτιος 2022

 

ο κήπος μας

Οι κολοκυθιές και οι φασολιές μας μέσα στην ζαρντινιέρα. Είναι  ακόμη πολύ μικρές…
 – Μάρτιος 2022

ο κήπος μας

Με την φροντίδα μας θα μεγαλώσουν – Μάρτιος 2022

 

Η κολοκυθιά μας μεγαλώνει

Η κολοκυθιά μεγάλωσε λίγο!
-4 Απριλίου 2022

 

ο κήπος μας

Όσο εμείς λείπαμε για τις διακοπές του Πάσχα, ένα σαλιγκάρι επισκέφθηκε τη γλάστρα μας και οι βολβοί της κάλλας άρχισαν να σκάνε τις μυτούλες τους προς το φως. – 23 Απριλίου 2022

 

ο κήπος μας

και η κολοκυθιά μας μεγαλώνει! – 23 Απριλίου 2022

 

ο κήπος μας

Επιστρέφουμε στο σχολείο μετά από τις Πασχαλινές διακοπές. Μικρά κολοκυθάκια αρχίζουν να σχηματίζονται!
– 3 Μαΐου 2022

 

ο κήπος μας

Κοίτα πόσο ψήλωσε η φασολιά! – ( 9 Μαΐου 2022)

 

ο κήπος μας

Παρατηρούμε τις αλλαγές – Μάιος 2022

 

ο κήπος μας

ο κήπος μας

Μάιος, ο μήνας των λουλουδιών!
Αποκτήσαμε δυο ακόμη ζαρντινιέρες και φυτέψαμε καλλωπιστικά φυτά. Πετούνιες και σκυλάκια.
– 4 Μαΐου 2022

ο κήπος μας

Τα καινούργια αρωματικά μας. Λεβάντα και αρμπαρόριζα – 9 Μαΐου 2022

ο κήπος μας

Κι άλλο ένα αρωματικό φυτό. Θυμάρι.
– 9 Μαΐου 2022

ο κήπος μας

Η κολοκυθιά άνθισε! Τα κολοκυθάκια ετοιμάζονται!

 

ο κήπος μας

Φύτρωσαν και οι βολβοί! Άνθισε η κάλλα!

Πεταλούδες, πουλιά, μέλισσες και σαλιγκάρια επισκέπτονται τον κήπο μας. Ένας μικρός βιότοπος!

 

 

 

Ταϊστρες για τα πουλιά

Η νεράιδα των λουλουδιών στον κήπο μας

Φτιάξαμε και τη νεράιδα  του κήπου μας, την Λουλουδένια!

 

Περισσότερα στιγμιότυπα από τον κήπο μας και την αυλή μας εδώ κι εδώ

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 15 2022

Από τον δεύτερο αιώνα π.Χ. ως σήμερα, σε 45 λεπτά!

Την Τρίτη 12 Απριλίου περπατήσαμε στην Πλάκα. Παρατηρήσαμε το κτήριο του σχολείου μας, πέτρινα σπίτια και μπαλκόνια με φουρούσια, ακροκέραμα και αγάλματα στις στέγες των σπιτιών, είδαμε το Διογένειο Γυμνάσιο. Στο δρόμο μας  συναντήσαμε μαγαζιά με τουριστικά είδη.

IMG 3703

 

Επισκεφτήκαμε το  αρχοντικό των Μπενιζέλων.

FDFB8E1C 6869 46B5 84A3 1D00356734DC 1 105 c

 

Στο κατάστημα της κυρίας Κοράκη είδαμε και αγγίξαμε ακροκέραμα και ενθουσιαστήκαμε! Την ευχαριστούμε  πάρα πολύ!

 

5DA2EB43 8127 4B94 ACB2 8ACA10043AD7 1 105 c

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 04 2022

Εξερευνώντας το ανθρώπινο σώμα

Την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήσαμε στο σχολείο ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προσεγγίζει την ανατομία του ανθρώπινου σώματος μέσα από την τέχνη του σύγχρονου χορού και της ψηφιακής τεχνολογίας. Τα παιδιά χόρεψαν, κινήθηκαν,  εκφράστηκαν  με το σώμα και τον λόγο με σκοπό να αντιληφθούν  ότι κάθε σώμα είναι μοναδικό.

Ήταν ένα πρόγραμμα που θέλαμε να πραγματοποιήσουμε εδώ και καιρό, αλλά λόγω συνθηκών Covid το είχαμε αναβάλει.

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Ειρήνη Τσιμπραγού, χορεύτρια-χορογράφο και μαμά της Γιασεμής μας, για την πρόταση και την υλοποίηση του προγράμματος.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μαρ 31 2022

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2022

Τα βιβλία είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα.

Richard Van Camp (Καναδάς) 

 

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2022 γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ( 2 Απριλίου 1805)

Τη γιορτή αυτή καθιέρωσε η  ΙΒΒΥ (International Board on Books for Young People) , Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο.  Για το 2022 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα του Καναδά.

 

afisa22

 

 

 

Κι εμείς πατάμε ψηλά κάθε μέρα!

Μοιραζόμαστε μαζί σας ένα χειροποίητο βιβλίο  που μόλις ολοκληρώσαμε με την ομάδα του Ολοήμερου τμήματος στο πλαίσιο δραστηριοτήτων που έχουν στόχο την καλλιέργεια της Φιλαναγνωσίας.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεγαλώσει και να  το διαβάσετε.

 

 

Η δραστηριότητα ξεκίνησε τον Ιανουάριο και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο 2022. Έμπνευση για το σχεδιασμό αυτής της δράσης ήταν το βιβλίο των Αντώνη Παπαθεοδούλου  και Δικαίου Χατζηπλή «Χαριστική Βιβλιοθήκη» των εκδόσεων Πατάκη. Να πως δουλέψαμε:

 Επιλογή

  • Κάθε παιδί διάλεξε ανάμεσα σε 30 βιβλία, ένα βιβλίο που του άρεσε το εξώφυλλο (καθώς τα παιδιά δεν γνωρίζουν ακόμη ανάγνωση, η εικόνα ήταν αυτή που έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο για την επιλογή).
  • Διαβάσαμε τους τίτλους.
  • Τα παιδιά φωτογράφισαν το βιβλίο που είχαν επιλέξει.
  • Τυπώσαμε και κόψαμε τις φωτογραφίες.
  • Φτιάξαμε μια ιστορία συνδυάζοντας τους τίτλους.

Ανάγνωση και έκφραση

  • Άρχισαμε να διαβάζουμε ένα- ένα τα βιβλία, να συζητάμε, να ζωγραφίζουν τις εντυπώσεις τους και να εκφράζουν τις σκέψεις τους σε ατομικές εργασίες ή να συνεργάζονται για να δημιουργήσουν μια αφίσα για το βιβλίο.
  • Ένα-ένα βιβλίο που διαβάζαμε έμπαινε στην βιβλιοθήκη στην ειδική θέση «αγαπημένα».                                            

Δημιουργία βιβλίου

  • Από κάθε βιβλίο τα παιδιά διάλεξαν έναν ήρωα και μία εικόνα του. Σκανάραμε μαζί τις εικόνες και τις τυπώσαμε.
  • Φτιάξαμε μια ιστορία με τους ήρωες που είχαν διαλέξει. Τα παιδιά συμπλήρωναν το ένα το άλλο και αποφάσιζαν ποια από τις ιδέες θα κρατήσουν  για την εξέλιξη της ιστορίας.
  • Εικονογράφησαν την ιστορία κι έγραψα τα λόγια τους.
  • Αποφασίσαμε τον τίτλο, φτιάξαμε το εξώφυλλο κι έτοιμο!   

Στην ηλεκτρονική μορφή του βιβλίου προστέθηκαν στο τέλος και οι αφίσες για τα  βιβλία που έφτιαξαν τα παιδιά δουλεύοντας ομαδικά.


 

Φτιάξαμε κι εμείς αφίσες για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2022.

 

Μετάβαση στο padlet.com

 

 Κάλη Καββαθά

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Επόμενα »