Αρχεία για 'Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη' Κατηγορία

Απρ 01 2021

Η μουσική των λέξεων

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων

για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για την

Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2.4.2021

 

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.

Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

 

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,

καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,

ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,

πεταλούδες που στροβιλίζονται

ψηλά στον αέρα!

 

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους, χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,

φανταστικές και αληθινές.

 

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής

ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα

και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα

σου ανήκουν.

Margarita Engle(Η.Π.Α.)

Ελληνική απόδοση ποιήματος: Λότη Πέτροβιτς -Ανδρουτσοπούλου

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Φέτος υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η  αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Roger Mello, που γεννήθηκε στην Μπραζίλια το 1965.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Έτσι κι εμείς γιορτάζουμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας μικρά βιβλία, παίζοντας και διαβάζοντας και φτιάχνοντας την αφίσα της γιορτής των βιβλίων.

 

 

 

και η γιορτή δεν τελειώνει…  🙂

Κα Κάλη

 

 

 

10 Σχόλια

Μαρ 12 2021

Μαζί από μακριά!

– Γίνεται να είμαστε μακριά, αλλά να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί την ίδια ζωγραφιά;

– Γίνεται!

Ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάχνουμε τώρα στη στιγμή!

Δυο ματάκια στρογγυλά

κι ένα στόμα που γελά

δυο φρυδάκια κατσαρά

δυο μουστάκια γυριστά

μια μυτούλα στρογγυλή

μια γραβάτα μακρουλή

ένα σώμα πολύ χοντρό

κι ένα καπέλο πολύ ψηλό

μια ζώνη στη μέση σφιχτά

χέρια πόδια πολύ μικρά

ένα μασκαρά όλοι μαζί

φτιάξαμε τώρα στη στιγμή!!!

Ένα αποκριάτικο τραγούδι της Μαρίας Κυνηγού που κάθε φορά  που το τραγουδάω, του αλλάζω τους στίχους και παρακινώ τα παιδιά να αυτοσχεδιάζουν και  να δημιουργούν  τον δικό τους μασκαρά.

Έτσι λοιπόν μπροστά στις οθόνες μας, με τα χαρτιά και τα μολύβια μας έτοιμα, ένας- ένας πρόσθεσε το δικό του στίχο που όλοι ζωγραφίσαμε στο χαρτί μας. Στο τέλος του τραγουδιού, είχε ο καθένας μας ένα μασκαρά που ήταν σαν να τον είχε ζωγραφίσει μαζί με τους φίλους του.  Οι μασκαράδες  είναι ίδιοι  αλλά διαφορετικοί.

Στο διάστημα που κάνουμε τηλεκπαίδευση μας έχει λείψει η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Αυτό το αποκριάτικο τραγουδάκι που έγινε ζωγραφιά, ήταν μια προσπάθεια να φτιάξουμε κάτι όλοι μαζί διαδικτυακά.

Απολαύστε τους μασκαράδες μας! Καλή Αποκριά!

Κα Κάλη

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Φεβ 09 2021

Η γειτονιά των ονείρων μας, η Πλάκα.

Μια μέρα πριν από την ανακοίνωση οτι θα κλείσουν τα σχολεία λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην Αττική, προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την μακέτα της γειτονιάς μας. Μια ομαδική εργασία που φτιάχτηκε με χαρά, φαντασία και πολλά χρώματα. Σήμερα 10 Φεβρουαρίου, σπιτάκια, ανθρωπάκια, δέντρα, λουλούδια, αεροπλάνα, πεταλούδες, αμαξάκια, φανάρια, παγκάκια και όλες οι πολύχρωμες κατασκευές μπήκαν προσεκτικά σε σακουλάκια για να τις πάρει κάθε παιδί στο σπίτι του. 

Από αύριο, και για όσες μέρες χρειαστεί, θα βλεπόμαστε μέσα από τις οθόνες, τα κομμάτια της «ονειρεμένης μας γειτονιάς » που θα έχουμε στο σπίτι θα μας θυμίζουν τους φίλους μας και η ομάδα μας θα περιμένει με υπομονή να ανταμώσει ξανά την Άνοιξη!

 

«Η γειτονιά μας έχει χρωματιστά σπίτια, σχολεία παλαιά σαν το δικό μας, έχει δέντρα, λουλούδια, άμαξες και αυτοκίνητα, παιδάκια που πηγαίνουν στο σχολείο, φανάρια, πεταλούδες, αεροπλάνα, παιχνίδια.

Έχει την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα.

Η Πλάκα είναι η καλύτερη και ομορφότερη και θαυμαστότερη γειτονιά στον κόσμο.

Το σχολείο μας είναι στην Πλάκα, στην οδό Ανδριανού.

 

Αυτή είναι η Πλάκα των ονείρων μας!»

 

 μακέτα και λόγια: Αργύρης,  Βίκτωρας, Γιώργος Ρ, Γιώργος Λ, Γιώργος Μπ, Ελπίδα, Ζωή, Ιάσονας, Κωνσταντίνα, Λάουρα, Μελίνα, Μυρτώ, Νικολής, Οδυσσέας, Όλγα, Πρωτέας, Σοφία, Στέλιος, Φίλια

 

 

κα Κάλη

10 Σχόλια

Δεκ 24 2020

Τα παιδιά εύχονται

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Δεκ 22 2020

ο Άγιος Βασίλης φέτος θα βρει την αλφαβήτα μας στις οθόνες

Κάθε χρόνο στο Νηπιαγωγείο μας συνηθίζουμε να  φτιάχνουμε όλοι μαζί μιαν αλφαβήτα για τον Άγιο Βασίλη. Έχει γίνει  πια έθιμο. Την γράφουμε, την ζωγραφίζουμε σ’ ένα μεγάλο χαρτί και την αφήνουμε στο σχολείο για να την δει ο Άγιος Βασίλης την Πρωτοχρονιά.

 

«Άγιος Βασίλης έρχεται Γενά- Γενάρης ξημερώνει
Βασίλη μ’ πούθεν έρχεσαι κι απού- κι απούθε κατεβαίνεις.

Από τη μάνα μ’ έρχομαι και στο σχολειό πηγαίνω
να πα να μάθω γράμματα, να πω την αλφαβήτα»,

τραγουδάμε στα Κάλαντα που μπορείτε να τα ακούσετε εδώ

 

Φέτος που η δια ζώσης διδασκαλία στα σχολεία έχει ανασταλεί λόγω του κορονοϊού, η Αλφαβήτα μας ετοιμάστηκε διαδικτυακά.

Η παιδαγωγική αρχή της συντροφικότητας και της συνεργατικής δράσης προσαρμόστηκε στις δυνατότητες που δίνει η τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά κατά την διάρκεια του μαθήματος για να καταλήξουμε σε ένα κοινό αποτέλεσμα, την Αλφαβήτα μας.

Στην δια ζώσης εκπαίδευση η χαρά της συμμετοχής σ΄ένα κοινό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονη με την δημιουργία. Στην περίπτωσή μας όμως μεσολάβησε ο χρόνος που χρειάζεται να φωτογραφηθούν τα έργα, να σταλούν με e-mail και να μονταριστούν σε video. Στο διάστημα αυτό τα παιδιά έχουν κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα και πιθανόν να έχουν «ξεχάσει» την δραστηριότητα.

Αναρωτιόμουν πως θα νιώσουν βλέποντας ξανά τα έργα τους, ο καθένας από την δική του οθόνη, ένα- ένα να συνθέτουν αυτή τη φορά την αλφαβήτα.

Ευτυχώς την οθόνη μου διαπέρασαν μερικά χαμόγελα  και μια υποψία ότι ίσως οι στόχοι της δραστηριότητας – κύριοι και επιμέρους- ως ένα βαθμό, να  επιτεύχθηκαν.

 

Ας απολαύσουμε την Αλφαβήτα! Έχουμε συμφωνήσει πως την Πρωτοχρονιά θα ανοίξουμε τις οθόνες μας για 2 λεπτά, όσο διαρκεί το βίντεο, για να την δει ο Άγιος Βασίλης  🙂 

Με την αγάπη μου, καλή αντάμωση!  κα Κάλη

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία σας όλο αυτό το δύσκολο διάστημα που γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις .

Από τις μεγαλύτερες δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης στα μικρά παιδιά είναι η έλλειψη της συναισθηματικής επικοινωνίας, η οποία όχι μόνο προάγει τις σχέσεις αλλά και διευκολύνει τη μάθηση. Η ένταξη στην ομάδα, η συνεργασία τους ως υπεύθυνα μέλη, ισότιμα και δημιουργικά, καλλιεργεί τις ψυχικές τους δυνάμεις, αναπτύσσει τις  φιλικές τους σχέσεις και δημιουργεί συνθήκες που  κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται χαρούμενα.

Συνεχίζουμε με υπομονή και δύναμη, για όσο χρειαστεί, τα διαδικτυακά μας μαθήματα φροντίζοντας την υγεία μας.

Παρακαλούμε συνεχίστε να στέκεστε διακριτικά  κοντά στα παιδιά την ώρα του μαθήματος, ώστε να νιώθουν ότι τα υποστηρίζετε και τα βοηθάτε, χωρίς να τα υποκαθιστάτε.

Προσπαθήστε, όσο είναι δυνατόν, να έχουν χώρο να κινηθούν μέσα στο σπίτι, να χορέψουν, να κάνουν γυμναστική ή να πηγαίνετε  μια βόλτα. Αγκαλιάστε τα περισσότερο αυτό το διάστημα, ίσως να  το έχουν περισσότερη ανάγκη.

Όπως θα έχετε παρατηρήσει, το διάστημα αυτό  δεν έχουμε κάνει αναρτήσεις. Καθώς οι στόχοι του ιστολογίου μας είναι να λειτουργεί σαν  ένα είδος ημερολογίου της σχολικής τάξης και μια συνέχεια του σχολείου στο σπίτι, τώρα που  η σχολική τάξη έχει μεταφερθεί στο σπίτι, οι αναρτήσεις μας θα είναι λιγότερες.

 

10 Σχόλια

Ιούν 24 2020

Το Νηπιαγωγείο που είχε φτερά!

Άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της. Αυτή η χρονιά όμως δεν έμοιαζε με τις άλλες καθώς αναγκαστήκαμε λόγω της πανδημίας να κλείσουμε για δυόμιση σχεδόν μήνες.

Ο Ιούνιος μας βρήκε πάλι στο σχολείο  με διαφορετικές συνθήκες,  αλλά και πολλά χαμόγελα.

 

Τα παιδιά  έδειξαν για άλλη μια φορά πόσο πολύ υπεύθυνα μπορούν να είναι  για τον εαυτό τους και την ομάδα. Είναι αξιέπαινα και αξιοθαύμαστα!

 

Συνήθως λίγο πριν αποχαιρετιστούμε για το Καλοκαίρι, ετοιμάζουμε μια γιορτή και μοιραζόμαστε τη χαρά μας  με γονείς και φίλους για όλα όσα μάθαμε και ζήσαμε μαζί.

Φέτος που οι συνθήκες είναι διαφορετικές, αποφασίσαμε να μοιραστούμε την αγάπη μας με  ευχές, ζωγραφιές και τραγούδι στο βίντεο που ακολουθεί.

 

Ελπίζουμε να το χαρείτε!

 

 

 

Ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι με Υγεία! 

Καλή Αντάμωση!

Καλή αρχή στα μεγάλα παιδάκια μας

που τον Σεπτέμβριο θα πάνε στο Δημοτικό!

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Μαΐ 22 2020

Που πάει ο καιρός που φεύγει;

Έχεις παρατηρήσει πόσο  συχνά  οι μεγάλοι κοιτάζουν την ώρα στα ρολόγια τους και στα κινητά τους;

 

Το μαγικό ρολόι, τικ τακ τικ τακ. Γυρνάς τους δείκτες πίσω και βλέπεις το παρελθόν. Πώς ήσουν μικρό μωράκι. Γυρνάς τους δείκτες μπροστά και βλέπεις το μέλλον. Όταν μεγαλώσω θα είμαι ευτυχισμένη και θα έχω πολλά παιδιά.

 

Είναι ώρα να ξυπνήσεις, ώρα να πας σχολείο, είναι ώρα να μαζέψουμε τα παιχνίδια, ώρα να βγούμε  διάλειμμα, ώρα να φάμε, ώρα να σχολάσουμε, ώρα να κάνεις μπάνιο, είναι αργά, είναι νωρίς, πέρασε η ώρα, ώρα να κοιμηθείς…

– Πώς μετριέται  και που πάει «ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει»;

– Με τα χρόνια,  τις εποχές, τους μήνες, τις εβδομάδες, τις μέρες, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.  Αλλά μετριέται και με όλα αυτά που ζούμε και κάνουμε και όταν περνάνε τα θυμόμαστε και γίνονται οι αναμνήσεις μας.

Έχεις παρατηρήσει πως όταν περιμένουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους, μια γιορτή ας πούμε ή μια συνάντηση, ανυπομονούμε να έρθει αυτή η μέρα; Κι όταν φτάνει, περνάει και μετά την θυμόμαστε. «Φτάνει και ξαναφεύγει» όπως λέει το και το τραγούδι. 

Σε λίγες μέρες έρχεται το Καλοκαίρι και όσοι από εσάς είστε νήπια φέτος, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα πάτε στην Α΄τάξη του Δημοτικού.  Και τα μικρά μας προνήπια θα είναι μεγάλα νήπια του χρόνου και θα βοηθούν τους νέους μας μαθητές.

Όταν εσύ ήσουν ακόμη  μωρό, με τα παιδιά που έρχονταν στο νηπιαγωγείο είχαμε γιορτάσει τα 140 χρόνια από τότε που χτίστηκε το σχολείο μας. Μπορείς να φανταστείς πόσα πολλά παιδιά, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν πατήσει στα ίδια σκαλοπάτια κι έχουν παίξει στην ίδια αυλή που παίζεις κι εσύ τώρα;

Τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει διάφορα σημεία του σχολείου και τα παιχνίδια τους. Θυμάσαι το σχολείο μας; είχαμε ονομάσει αυτή τη συλλογή φωτογραφιών. Δες την και θα αναγνωρίσεις πολλά από αυτά που θα δεις.

 

 

Κι εδώ, τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει τα χέρια των φίλων τους να κάνουν διάφορα πράγματα που κάνεις κι εσύ. Να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να ξεφυλλίζουν βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να παίζουν κουκλοθέατρο.  Ο καιρός πέρασε, τα παιδιά μεγάλωσαν και αυτές οι φωτογραφίες ίσως τώρα να τους θυμίζουν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο.

 

Η κουδουνοχώρα και το πάρτι της πριγκίπισας

 

Ο ήλιος κάνει κάθε μέρα το ταξίδι του, η νύχτα διαδέχεται την ημέρα και ο καιρός περνάει. Οι σπόροι που φύτεψες τον περασμένο μήνα έχουν φυτρώσει κι έχουν γίνει φυτά  (στείλε μας μια φωτογραφία να τους δούμε πως είναι τώρα).

Θυμάσαι τη μεγάλη ανθισμένη κερασιά που είχα φωτογραφίσει; Δεν έχει πια λουλούδια, τα κλαδιά της έχουν πρασινίσει και έχει κιόλας τα πρώτα κόκκινα κεράσια.

 

Όλα γίνονται στο καιρό τους. Όλα χρειάζονται τον χρόνο τους για να ετοιμαστούν.

«Σκέψου – τι πράματα γλυκά, κοιμούνται κάτωθε απ’ το χιόνι. Κοιμάται ο σπόρος, μυστικά, καθώς το φύτρο του φυτρώνει». Κι όταν έρθει η άνοιξη «ρόδα, γιασεμιά, γλυκά κεράσια, χρυσά στάχυα» θα στολίσουν τη γη.

Το κάστρο που έχτισες βάζοντας τα τουβλάκια σου το ένα πάνω στο άλλο, η κατασκευή που έφτιαξες με τα χαρτόνια, η σκάλα του φεγγαροσκεπαστή, το στεφάνι με τα λουλούδια, η ζωγραφιά σου,  πέρασαν μερικά λεπτά μέχρι να τα φτιάξεις.

 

Αν οι άνθρωποι δεν μετρούσαμε τον χρόνο, δεν θα ξέραμε πότε να δώσουμε ένα ραντεβού. Πως θα ήξεραν οι φίλοι σου τι ώρα να έρθουν στο πάρτι σου, αν δεν έγραφες  την ημερομηνία και την ώρα πάνω στην πρόσκληση;

Τι λες, να φτιάξουμε ένα ρολόι και να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα;

Πριν από αυτό όμως θα  ήθελα να σου διαβάσω μια μικρή ιστορία από το βιβλίο του δασκάλου μου, Λάκη Κουρετζή «Στο μικρό περιβολάκι μας«. Η ιστορία λέγεται «Τα ρολόγια». 

Πάτα πάνω στο κόκκινο βέλος της εικόνας  για να αρχίσει η ιστορία.

 

 

Τύπωσε το ρολόι που βλέπεις παρακάτω και ζωγράφισε ό,τι θέλεις μέσα σε αυτό με προσοχή για να μην καλύψεις με χρώματα τους αριθμούς. Κόψε  και στερέωσε τους δείχτες μ΄ένα διπλόκαρφο στο κέντρο.

Αν δεν έχεις εκτυπωτή στο σπίτι και διπλόκαρφο, μην ανησυχείς. Σου έχω τη λύση: Πάρε ένα πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, βάλτο πάνω στο χαρτί σου και σχεδίασε το περίγραμμα. Ζήτα τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά για να γράψετε τους αριθμούς στη σωστή θέση.  Μπορείς να στερεώσεις τους δείκτες με ένα μικρό σχοινί δένοντας ένα κόμπο στις δυο άκρες του.

 

Να μερικά λόγια που είχαν φτιάξει πριν λίγα χρόνια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο. Δείτε την σημερινή πρόταση σαν μια αφορμή να συζητήσετε μαζί τους.

Η έννοια της χρονικότητας στη γλώσσα μας περιγράφεται με δύο λέξεις.
Η μια είναι ο χρόνος και η άλλη ο καιρός. Ο χρόνος αναφέρεται στα λεπτά του ρολογιού και τον μετράμε με νούμερα.
Ο καιρός έχει μια πνευματική διάσταση και ιδιαίτερη σημασία και αναφέρεται στη στιγμή που ζεις κάτι.
Αυτά είναι δύσκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά.

Ίσως όμως να μπορούν μέσα από την παρατήρηση των εμπειριών τους και παραδείγματα να αισθανθούν την διαφορά.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 18 2020

Η γιορτή των Μουσείων

Σήμερα είναι 18 Μαΐου, και όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα γιορτάζουν τα Μουσεία σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη μέρα όλα τα Μουσεία κάνουν διάφορες εκδηλώσεις και καλούν τους ανθρώπους να τα επισκεφθούν.

Τα Μουσεία όμως φέτος  είναι κλειστά λόγω του κορονοϊού.

Γι’ αυτό καλούν τον κόσμο να δει τις εκθέσεις τους και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών.

Περίπου όπως κάνουμε δηλαδή κι εμείς, όσο το σχολείο μας είναι κλειστό.

Αυτή είναι η αφίσα της φετινής γιορτής

 

 

Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Μουσεία για την Ισότητα: Ποικιλομορφία και Kοινωνική Συνοχή». 

Όλοι οι επισκέπτες είναι ίσοι, μα διαφορετικοί και μπορούν να περάσουν μοναδικά μέσα σε ένα Μουσείο.

 

Έλα να θυμηθούμε τα μουσεία που πήγαμε που φέτος μαζί.

 

Παρατηρήσαμε τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει άλλα παιδιά, συζητήσαμε, είπαμε την γνώμη μας, και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα. 

 

 

Πάτα πάνω στην εικόνα του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης για να δεις μερικά έργα. Τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει άλλα παιδιά από διαφορετικούς πολιτισμούς και τόπους, με διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, ρούχα και μαλλιά. 

Μπορείς να κάνεις  κι εσύ με τη σειρά σου τη δική σου ζωγραφιά, να την φωτογραφίσεις και να την στείλεις να την βάλουμε στο μπλόγκ μας για την ημέρα των μουσείων.

 

 

 

 

Παρατηρήσαμε έργα  σπουδαίων ζωγράφων και δημιουργήσαμε και τον δικό μας πίνακα με σχήματα που μας έδωσαν στο μουσείο. Θυμάσαι;

 

Πάτα πάνω στην εικόνα του μουσείου για να  ξαναδείς μερικούς από τους πίνακες που είδαμε στην επίσκεψη μας. Ποιους  από αυτούς θυμάσαι;

 

 

 

  • Και τώρα με την βοήθεια του υπολογιστή έλα να πάμε σε ένα άλλο μουσείο, που δεν έχουμε πάει μαζί. Ίσως  όμως να έχεις πάει μαζί τους γονείς σου. Είναι το Μουσείο Μπενάκη.

Δες μια σύντομη ταινία με κινούμενες εικόνες που έφτιαξε μια ομάδα παιδιών που παρακολουθούσε το «Μικρό Εργαστήρι της Τέχνης» του Μουσείου Μπενάκη.

Ο τίτλος της ταινίας είναι Μια Νύχτα στο Μουσείο

Μπορείς να μαντέψεις τι έγινε μια νύχτα στο μουσείο; 

 

  • Και μετά από αυτή την  διαφορετική βόλτα στα μουσεία, ας θυμηθούμε και το τραγούδι του μουσείου  από την Λιλιπούπολη,  με τις ζωγραφιές που έχουν κάνει οι μαθητές της Γ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιστιαίας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 14 2020

Τα νέα σας

Λάβαμε πολύ ωραίες εργασίες! Μπράβο που κάνετε τόσο δημιουργικά και σπουδαία πράγματα! Θα πρέπει να είστε πολύ χαρούμενοι για όλα αυτά που κάνετε. 

Ο Άρης έβαλε τις φακές που είχε φυτέψει στον ήλιο και ζωγράφισε την σκιά τους.

Η Λάουρα μας έστειλε πολλές ωραίες ζωγραφιές και κατασκευές.

Ο Χρόνης κάνει βόλτες στην ακροθαλασσιά και μας στέλνει φωτογραφίες

Η Μελίνα μας έστειλε φωτογραφίες το αλφαβητάριό της και το καταπληκτικό μουσείο από κούτες που έφτιαξε μαζί με την αδερφή της, την Φρύνη.

Η Μελίνα, ο Άρης, η Ελπίδα και η Λάουρα έφτιαξαν  Ανοιξιάτικα πριγκιπικά στέμματα. 

Φύτρωσαν και οι σπόροι που φύτεψε η Ελπίδα.

Η Λάουρα έφτιαξε το αλφαβητάρι της, ονειρεύτηκε να ταξιδέψει στην Γαλλία, έφτιαξε ένα κάστρο, φύτεψε σπόρους και περιμένει να φυτρώσουν, και η Άνοιξη της έχει κίτρινα λουλούδια. 

Έφτασε και το πρώτο αηδονάκι της Ιωάννας και το δεύτερο της Λάουρας.

Περιμένουμε κι άλλα νέα και πρωτομαγιάτικα στεφάνια και ζωγραφιές για το αηδόνι του αυτοκράτορα και ό,τι άλλο όμορφο θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας.

Δείτε

Made with Padlet

10 Σχόλια

Μαΐ 08 2020

Μάνα, Μητέρα, Μαμά.

Μάνα, Μητέρα, Μαμά, Μητερούλα, Μαμάκα, Μανούλα, μανουλίτσα! 

Αλήθεια, εσύ πως φωνάζεις τη μαμά σου;

Το ξέρεις ότι την Κυριακή 10 Μαΐου είναι η γιορτή της μητέρας; Είναι ευκαιρία  να της δείξεις πόσο πολύ την αγαπάς.

Και στην αρχαία Ελλάδα, κάθε Άνοιξη γιόρταζαν τη «Μητέρα των Θεών» την θεά Ρέα. Αργότερα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που η εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον  σαράντα ημερών μικρό Ιησού στο Ναό. 

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου σαν Ημέρα της Μητέρας και γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Θυμήσου λοιπόν την Κυριακή να δώσεις μια μεγάλη αγκαλιά στη μαμά σου, να της πεις Χρόνια Πολλά και πόσο πολύ την αγαπάς!

  • Πολλά ποιήματα έχουν γραφτεί για την μητέρα. Διάλεξα ένα να το διαβάσεις.

Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.

                                                         – Γιώργος Μαρτινέλλης-

 

  • Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μητέρα. Πάτα πάνω στην εικόνα να δεις μερικούς.

Γκούσταφ Κλιμτ – μητέρα και παιδί

 

  • Ένα ακορντεόν με χρώματα  δώρο για τη μαμά

Αν ήμασταν στο σχολείο θα φτιάχναμε ένα δώρο – έκπληξη, θα το έκρυβες στην τσάντα σου και θα το έδινες στη μαμά σου την Κυριακή.

Τώρα όμως που το σχολείο είναι κλειστό και μπορεί να διαβάζεις αυτά που σου γράφω μαζί με τη μαμά σου, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Όλα  λίγο διαφορετικά  δεν γίνονται τον τελευταίο καιρό;

Σου προτείνω να φτιάξεις ένα μικρό βιβλίο  με ζωγραφιές σε σχήμα ακορντεόν. 

Ξέρεις τι είναι το ακορντεόν; Είναι ένα μουσικό όργανο. Δες το σχήμα του και άκου την φωνή του.

 

 

Το δικό σου ακορντεόν δεν θα βγάζει νότες και ήχους, αλλά χρώματα, ζωγραφιές και αγάπη.

-Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σε βοηθήσουν να κόψεις και να διπλώσεις το χαρτί όπως δείχνουν οι εικόνες.

 

-Όταν θα είναι έτοιμο διπλωμένο, ζήτα από την μαμά να μην κοιτάει τι θα ζωγραφίσεις. Σε κάθε σελίδα του θα κάνεις  μια όμορφη ζωγραφιά- έκπληξη!

Γράψε στη πρώτη σελίδα τη λέξη     Μ Α Μ Α

-Μόλις το τελειώσεις δίπλωσέ το και φύλαξέ το για να της δώσεις την Κυριακή μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!

Το βιβλίο ακορντεόν θα είναι κάπως έτσι αλλά με τις δικές σου υπέροχες ζωγραφιές. 

 

Σου εύχομαι καλή επιτυχία και σου στέλνω την αγάπη μου!

Στις μαμάδες αφιερώνω ένα νανούρισμα, το «Βλέφαρό μου» σε μουσική Νίκου Κυπουργού και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου που ερμηνεύει ο Χρόνης Αηδονίδης.

Καλό Σαββατοκύριακο!

κυρία Κάλη

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Απρ 27 2020

Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν

 Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Τελευταίες μέρες του Απρίλη και η άνοιξη είναι εδώ, όχι μόνο στα λουλούδια που ανθίζουν αλλά και στα δέντρα που βγάζουν καινούρια κλαδιά και φύλλα, είναι και στα έντομα που πηγαινοέρχονται από λουλούδι σε λουλούδι, είναι και στα ζωάκια που ξυπνάνε από τον χειμωνιάτικο τους ύπνο και χαίρονται τον ήλιο και την ζέστη.

Ο σκαντζόχοιρος είναι ένα από αυτά, αστείος και αγαπητός από τα παιδιά.

Μπορείτε να ακούσετε μια ιστορία που πρωταγωνιστής είναι ένας μικρός σκαντζόχοιρος  πατώντας πάνω στην εικόνα. Ελπίζω να διασκεδάσετε με την ιστορία του.

Θέλετε να ζωγραφίσετε μια εικόνα που σας έκανε εντύπωση ή  να φτιάξετε έναν σκαντζόχοιρο με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες ή σπίρτα ή κομμένα καλαμάκια και να μας στείλετε φωτογραφία για να μπει στο ιστολόγιό μας; Σας δίνω ιδέες με τις παρακάτω φωτογραφίες.

Βρήκα κι ένα πολύ ωραίο λίμερικ (τα λίμερικ είναι μικρά αστεία ποιήματα που είναι λίγο σαν παιγνιδόλεξα).Το έγραψε μια ποιἠτρια που λέγεται Λιάνα Αρανίτου.

 

Ο ΛΑΙΜΑΡΓΟΣ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ

Ένας σκαντζόχοιρος χοντρός που έμενε στα Σπάτα

έτρωγε μόνο αυγά βραστά και τά ´θελε μελάτα.

Έπινε όμως τα αυγά σαν να ῾τανε νεράκι

κι απ῾ τα πολλά του τα κιλἀ έμοιαζε γουρουνάκι.

 

Μπορείτε να το αποστηθίσετε, έχει πολλή πλάκα.

Καλή εβδομάδα!

Ο κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Επόμενα »