Τα ηλιοτρόπια των παιδιών του νηπιαγωγείου στα σκαλοπάτια του παλαιότερου σχολείου της Αθήνας. Με καινούργια βήματα πάνω στα παλιά, πάντα με το βλέμμα στραμμένο προς το φως για «να μη λείψει ο κήπος του ήλιου πάνου απ᾿ τους κήπους των ανθρώπων»
Καλό Καλοκαίρι! Καλή αντάμωση!
το ηλιοτρόπιο του κήπου μας, έτοιμο ν΄ανθίσει τη μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου
όσο εμείς θα παίζουμε στις παραλίες ο κήπος θα μας περιμένει ανθισμένος.
Για μας που έχουμε την τύχη να ζούμε την καθημερινότητα μας μέσα σ’ ένα μνημείο, το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είχε αντικείμενο μελέτης το σχολείο μας.
Το κτήριο της Δημοτικής σχολής που στεγάζει σήμερα το 74ο Δημοτικό Σχολείο και το 46ο Νηπιαγωγείο Αθήνας είναι χτισμένο το 1875-1876 σε σχέδια του Παναγή Κάλκου και είναι το παλαιότερο εν λειτουργία σχολείο της πόλης μας.
Στο σχολικό συγκρότημα του σχολείου ανήκει και ένα διώροφο νεοκλασικό κτίσμα του 1910, η πρόσοψη του οποίου κοσμείται από τοξοειδείς θύρες στο ισόγειο, μπαλκόνι με μαρμάρινα φουρούσια και ακροκέραμα στην κεραμοσκεπή.
Το κτηριακό συγκρότημα, αληθινό κόσμημα της πόλης των Αθηνών, αποτελεί διατηρητέο μνημείο από το 1977 με διάταγμα στο οποίο αναφέρεται: «Χαρακτηρίζουμε τα δύο κτήρια του 74 ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, επί της οδού Αδριανού 106-108 στην Πλάκα, ιδιοκτησίας του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων, σαν έργα τέχνης που χρειάζονται ειδική προστασία, γιατί αποτελούν εξαιρετικά ενδιαφέροντα δείγματα του Αθηναϊκού Νεοκλασικισμού με μεγάλο μορφολογικό ενδιαφέρον. Επί πλέον το κτήριο της οδού Αδριανού 108 είναι ένα από τα λίγα δείγματα νεοκλασικού σχολείου που σώζεται στην πόλη της Αθήνας».
Δώσαμε στο πρόγραμμα τον τίτλο “Θυμάσαι το σχολείο μας;” (2). Το πρώτο “θυμάσαι το σχολείο μας;” είχε πραγματοποιηθεί το 2016.
Αυτή τη φορά για να ξετυλίξουμε το κουβάρι της ιστορίας του σχολείου ξεκινήσαμε από τα σπίτια μας και τους δρόμους που τα συνδέουν με το σχολείο. Έτσι τον Φεβρουάριο ξεκίνησε η δημιουργία ενός χάρτη που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες καθώς τα παιδιά πρόσθεταν συνεχώς στοιχεία. Ο χάρτης σιγά-σιγά γέμισε με όλα αυτά που βλέπουν στη διαδρομή τους. Μνημεία, σπίτια, καταστήματα, ανθρώπους, αυτοκίνητα, μηχανές και πατίνια, δέντρα και λουλούδια, κατοικίδια, κακάκια, πουλιά και ουράνια τόξα και… νεράιδες. Στη μέση του χάρτη λάμπει το σχολείο.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεγαλώσει.
(διαστάσεις έργου 208 Χ 100 εκ)
Ακούστε τι λένε τα παιδιά για τον χάρτη.
Ακούστε τι λένε τα παιδιά για το σχολείο.
Στη συνέχεια σκαλίσαμε παλιά αρχεία, διαβάσαμε βιβλία, ανακαλύψαμε παλιές φωτογραφίες, περπατήσαμε στην Πλάκα, καλέσαμε ειδικούς να μας μιλήσουν, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, ακούσαμε ιστορίες παλαιότερων μαθητών, παίξαμε όπως έπαιζαν τα παιδιά τα χρόνια τα παλιά.
Το 2016 τα παιδιά του νηπιαγωγείου είχαν διαλέξει ένα σημείο του κτηρίου και ένα αγαπημένο αντικείμενο από την τάξη και το είχαν φωτογραφίσει.
Εννέα χρόνια μετά, συναντήσαμε μέσα από αυτές τις φωτογραφίες τους αποφοίτους του 2016, προσθέσαμε τα δικά μας στοιχεία και φτιάξαμε τις δικές μας αναμνήσεις πάνω στις παλιές. Τι θα πουν άραγε βλέποντας αυτές τις εικόνες, οι σημερινοί έφηβοι πια, Άκης, Αμαλία, Απόστολος, Άρης, Γιάννης Μ, Γιάννης Ν, Ειρήνη Δ, Ειρήνη Ρ, Έλενα, Ελένη, Εύα, Θοδωρής, Κύνθια, Μιχάλης , Νικόλας, Ξένια, Σουτζόϊ και Τζώρτζης ;
Δείτε παλιές και νέες αναμνήσεις σε αυτό το βίντεο.
Την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025 θα λάβουμε κι εμείς μέρος μαζί με άλλα σχολεία στην εκδήλωση για τη ολοκλήρωση του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία” που θα γίνει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Μια μεγάλη γιορτή όπου τα σχολεία του προγράμματος συναντιούνται, χαίρονται και χειροκροτούν το ένα τη δουλειά του άλλου.
Το πρόγραμμα αποτελεί πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων. Υλοποιείται από την Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας (Περιβαλλοντική εκπαίδευση και Πολιτιστικά θέματα) και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας (Περιβαλλοντική εκπαίδευση), και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Γραφείο Διασύνδεσης Α.Σ.Κ.Τ.)
Η έκθεση με τα έργα που δημιουργηθήκαν θα είναι ανοιχτή για το κοινό την ίδια μέρα 16:00-18:00
Δείτε την εξέλιξη του προγράμματος σε μια σύντομη παρουσίαση.
Αυτό το γαρύφαλλο, που κρατώντας το ανάμεσα στα τρία μου δάχτυλα το σηκώνω στο φως, μου μίλησε και παρά τον κοινό νου μου το κατανόησα. Μι’ αλυσίδα από ατέλειωτους γαλαξίες συνεργάστηκαν, διασταύρωσαν κάτω στη γη φωταψίες – το σύμπαν ολόκληρο πήρε μέρος στη γέννηση αυτού του γαρύφαλλου.
Κι’ αυτό που ακούω είναι οι φωνές των μαστόρων του μέσα του.
Νικηφόρος Βρεττάκος
Μικρά θαυμαστά πράγματα συμβαίνουν στον κήπο μας κι εμείς τα παρατηρούμε και μαθαίνουμε από αυτά.
Οι σπόροι για να φυτρώσουν χρειάζονται τη φροντίδα και την αγάπη μας και χρόνο για να βγάλουν ρίζες και μίσχο και λουλούδια και καρπούς. Ξεκινήσαμε Φεβρουάριο φυτεύοντας βολβούς, φυτά και σπόρους φασολιάς και κολοκυθιάς. Τώρα έχουμε έναν ολάνθιστο κήπο και τους πρώτους καρπούς!
Τα παιδιά φροντίζουν τα φυτά και ο μικρός μας κήπος είναι σημείο καθημερινής αυθόρμητης παρατήρησης.
Καλλιεργούμε τα δικά μας φυτά και παρατηρούμε την εκπληκτική πορεία της ανάπτυξής τους από το αρχικό στάδιο της σποράς.
Θαυμάζουμε τα λουλούδια κι απολαμβάνουμε τα αρώματα και τα χρώματα.
Ένα μικρός βιότοπος έχει δημιουργηθεί. Πεταλούδες, σαλιγκάρια, μυρμήγκια και πουλιά επισκέπτονται το παρτέρι μας.
Πόσο συναρπαστικό είναι και πόση η χαρά μας να βλέπουμε ένα φυτό να μεγαλώνει, χάρη στις δικές μας φροντίδες!
Φυτά που μυρίζουμε (μυρωδικά)και φυτά που βλέπουμε (καλλωπιστικά) Φεβρουάριος 2022
Φυτά που τρώμε ( λαχανικά και φρούτα) Διαλέξαμε να φυτέψουμε σπόρους κολοκυθιάς και φασολιάς. Κοιτούσαμε καθημερινά τα κεσεδάκια και περιμέναμε να φυτρώσουν οι σπόροι, να μεγαλώσουν λίγο και να μεταφέρουμε τα φυτά στον κήπο μας.
– Φεβρουάριος 2022
Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμο Αθηναίων για τις ζαρντινιέρες και το χώμα! – Μάρτιος 2022
Οι κολοκυθιές και οι φασολιές μας μέσα στην ζαρντινιέρα. Είναι ακόμη πολύ μικρές… – Μάρτιος 2022
Με την φροντίδα μας θα μεγαλώσουν – Μάρτιος 2022
Η κολοκυθιά μεγάλωσε λίγο! -4 Απριλίου 2022
Όσο εμείς λείπαμε για τις διακοπές του Πάσχα, ένα σαλιγκάρι επισκέφθηκε τη γλάστρα μας και οι βολβοί της κάλλας άρχισαν να σκάνε τις μυτούλες τους προς το φως. – 23 Απριλίου 2022
και η κολοκυθιά μας μεγαλώνει! – 23 Απριλίου 2022
Επιστρέφουμε στο σχολείο μετά από τις Πασχαλινές διακοπές. Μικρά κολοκυθάκια αρχίζουν να σχηματίζονται! – 3 Μαΐου 2022
Κοίτα πόσο ψήλωσε η φασολιά! – ( 9 Μαΐου 2022)
Παρατηρούμε τις αλλαγές – Μάιος 2022
Μάιος, ο μήνας των λουλουδιών! Αποκτήσαμε δυο ακόμη ζαρντινιέρες και φυτέψαμε καλλωπιστικά φυτά. Πετούνιες και σκυλάκια. – 4 Μαΐου 2022
Τα καινούργια αρωματικά μας. Λεβάντα και αρμπαρόριζα – 9 Μαΐου 2022
Κι άλλο ένα αρωματικό φυτό. Θυμάρι. – 9 Μαΐου 2022
Η κολοκυθιά άνθισε! Τα κολοκυθάκια ετοιμάζονται!
Φύτρωσαν και οι βολβοί! Άνθισε η κάλλα!
Πεταλούδες, πουλιά, μέλισσες και σαλιγκάρια επισκέπτονται τον κήπο μας. Ένας μικρός βιότοπος!
Φτιάξαμε και τη νεράιδα του κήπου μας, την Λουλουδένια!
Περισσότερα στιγμιότυπα από τον κήπο μας και την αυλή μας εδώ κι εδώ
Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!
Με σκοπό να γίνει κατανοητό από τους μαθητές και τις μαθήτριες μας ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείριση τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων, αναπτύσσουμε μια σειρά από δραστηριότητες για να διερευνήσουμε τι γίνεται με τα άχρηστα αντικείμενα και τα σκουπίδια και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να προστατεύσουμε το περιβάλλον.
Μέσα από τις δραστηριότητες του εργαστηρίου καλλιεργούνται οι δεξιότητες μάθησης όπως η κριτική σκέψη και δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία, η παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας, δεξιότητες του Νου – Οργανωσιακή σκέψη, Δεξιότητες ζωής – Υπευθυνότητα, Δεξιότητες Κοινωνικής ενσυναίσθησης.
Τι συμβαίνει με τα άχρηστα πράγματα; Τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Τι είναι η ανακύκλωση; Τι βάζουμε στον μπλε κάδο;
Από τι γίνεται το χαρτί; Το γυαλί; Το πλαστικό;
Αποκτάμε καθημερινές συνήθειες ανακύκλωσης.
Ανακυκλώνουμε χαρτιά. Ανακυκλώνουμε συσκευασίες.
Φτιάχνουμε παιχνίδια από συσκευασίες.
Διαβάζουμε – Παίζουμε ιστορίες
Το κλαδί που γαργαλιέται, Μάνος Κοντολέων, Ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα, εκδόσεις Άγκυρα
Μια ευχάριστη ιστορία για την έννοια της ανακύκλησης δηλ της επιστροφής στη αφετηρία.
10 Κίτρινα Παπάκια, Eric Carle, εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.
Ο Eric Carle εμπνεύστηκε την ιστορία από ένα πραγματικό γεγονός. Τον Ιανουάριο του 1992, ένα φορτίο από 29.000 πλαστικά παπάκια και άλλα ζωάκια φορτώθηκε στο Χονγκ Κονγκ για λογαρισμό της Friendly Floatee toys.
Λίγο μετά, το κοντέινερ με τα πλαστικά ζωάκια έπεσε στον βόρειο Ειρηνικό και για δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια, τα παιχνίδια ταξίδευαν στις θάλασσες του κόσμου.
Ένα βιβλίο με πολλές διαστάσεις, μεταξύ άλλων και οικολογική, αφού ευαισθητοποιεί τα παιδιά για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την χρήση των πλαστικών
Η Φωτούλα αγαπούσε τα πλαστικά, Ανδρικόπουλος Νικόλας, εκδόσεις Πατάκη
Η φώκια η Φωτούλα βρήκε μια μέρα ένα πλαστικό μπουκάλι κι άρχισε να παίζει μαζί του.
Την άλλη μέρα μια πολύχρωμη πλαστική μπάλα της κίνησε το ενδιαφέρον. Ένα πλαστικό καλαμάκι, ένα πλαστικό ποτήρι, ένα κουτάκι αναψυκτικού, μια πλαστική οδοντόβουρτσα και ένα μεγάλο πλαστικό δίκτυ. Κι ήταν όμορφη η ζωή με τα πλαστικά για την μικρή Φωτούλα. Ίσαμε εκείνη τη μέρα που μια πλαστική σακούλα έκανε την εμφάνισή της στη θάλασσα
Με φαντασία και υλικά συσκευασίας ζωγραφίζουμε, κατασκευάζουμε κι άλλα παιχνίδια! Καραβάκια, κότερα, πισίνες, κήπους, γήπεδα ποδοσφαίρου, φιδάκια, σπίτια…
Στην αυλή μας έχει Άνοιξη! Στο διάλειμμα βγαίνουμε σιγανά και με προσοχή για να ακούσουμε το κελάϊδισμα των πουλιών. Μετά από δυο λεπτά αρχίζουμε τα παιχνίδια και οι φωνές μας γίνονται ένα με τα κελαϊδίσματα.
Μαθαίνουμε για τους φτερωτούς φίλους μας και τους φτιάχνουμε σπιτάκια- ταΐστρες.
Όταν φυσάει τα ανθάκια πέφτουν βροχή από το δέντρο. Τα μαζεύουμε και παίζουμε.
Με αφορμή τις φωτογραφίες με τις γάτες που έβγαλε η Ελπίδα σε μια βόλτα της, μιλήσαμε για τα αδέσποτα ζώα. Είδαμε την ταινία KITBULL της PIXAR, διαβάσαμε μια ιστορία, γίναμε δημοσιογράφοι, είπαμε ποιήματα, μιλήσαμε για τα δικά μας κατοικίδια, φανταστικά και πραγματικά, είδαμε τον πίνακα του Paul Klee “Γάτα και πουλί” και σχεδιάσαμε με γραμμές το δικό μας αντίγραφο και το χρωματίσαμε. Φτιάξαμε έτσι ένα φανταστικό μουσείο και εδώ μπορείτε να δείτε τα έργα της συλλογής.
Μια μέρα πριν από την ανακοίνωση οτι θα κλείσουν τα σχολεία λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην Αττική, προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την μακέτα της γειτονιάς μας. Μια ομαδική εργασία που φτιάχτηκε με χαρά, φαντασία και πολλά χρώματα. Σήμερα 10 Φεβρουαρίου, σπιτάκια, ανθρωπάκια, δέντρα, λουλούδια, αεροπλάνα, πεταλούδες, αμαξάκια, φανάρια, παγκάκια και όλες οι πολύχρωμες κατασκευές μπήκαν προσεκτικά σε σακουλάκια για να τις πάρει κάθε παιδί στο σπίτι του.
Από αύριο, και για όσες μέρες χρειαστεί, θα βλεπόμαστε μέσα από τις οθόνες, τα κομμάτια της “ονειρεμένης μας γειτονιάς ” που θα έχουμε στο σπίτι θα μας θυμίζουν τους φίλους μας και η ομάδα μας θα περιμένει με υπομονή να ανταμώσει ξανά την Άνοιξη!
“Η γειτονιά μας έχει χρωματιστά σπίτια, σχολεία παλαιά σαν το δικό μας, έχει δέντρα, λουλούδια, άμαξες και αυτοκίνητα, παιδάκια που πηγαίνουν στο σχολείο, φανάρια, πεταλούδες, αεροπλάνα, παιχνίδια.
Έχει την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα.
Η Πλάκα είναι η καλύτερη και ομορφότερη και θαυμαστότερη γειτονιά στον κόσμο.
Το σχολείο μας είναι στην Πλάκα, στην οδό Ανδριανού.
Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.
Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.
Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:
Συζητήσεις και υποθέσεις
Πειραματισμούς
Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
Περιγραφές
Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
Φωτογράφιση
Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.
Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.
Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις παρατηρήσεις μας, ας δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο με τις φωτογραφίες.
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας
Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε, την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.
Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!
Τα ευχάριστα νέα τα έχεις μάθει! Σε λίγες μέρες ανοίγει το σχολείο και θα ξανασυναντηθούμε!
Ναι! την Δευτέρα 1η Ιουνίου, αρχίζει το Καλοκαίρι και θα ανοίξει και πάλι το σχολείο!
Μερικά πράγματα βέβαια θα χρειαστεί να γίνονται λίγο διαφορετικά γιατί πρέπει να συνεχίσουμε να προσέχουμε την υγεία μας και την υγεία των φίλων μας και της οικογένειάς μας.
Θα βρούμε καινούργιους τρόπους να παίζουμε. Πολύ σύντομα θα ενημερώσουμε τους γονείς σου για όλες τις λεπτομέρειες.
Μέχρι τότε σε προσκαλώ να κάνεις μια μικρή εξερεύνηση στη γειτονιά σου.
Μερικές φορές περπατάμε βιαστικά και δεν βλέπουμε όλα όσα υπάρχουν γύρω μας.
Προχθές, περπατούσα σε ένα δρόμο κοντά στο σπίτι μου και για πρώτη φορά πρόσεξα πως στον κήπο μιας πολυκατοικίας υπάρχει μια μουσμουλιά με ολόχρυσα γλυκά μούσμουλα.
Ένα δέντρο για να μεγαλώσει και να γίνει ψηλό περνάνε μερικά χρόνια. Για να αναπτυχθεί χρειάζεται χώμα, νερό, αέρα και ήλιο.
Δες σε αυτό το βίντεο ένα μικρό δέντρο να μεγαλώνει.
Κι εδώ τον κύκλο της ζωής μια μηλιάς.
Βγες μια μικρή βόλτα στη γειτονιά μαζί με τους γονείς σου. Πάρε μαζί σου χαρτί και μολύβι.
Υπάρχουν δέντρα κοντά στο σπίτι σου;
Παρατήρησε τα. Πόσο ψηλά είναι, αν έχουν χοντρό ή λεπτό κορμό. Παρατήρησε το σχήμα των φύλλων τους. Είναι ανθισμένα; Έχουν καρπούς;
Μέτρησε πόσα δέντρα θα δεις στη διαδρομή σου και γράψε στο χαρτί σου τον αριθμό.
Ζήτα την βοήθεια των γονιών σου για να φωτογραφίσετε το δέντρο που σου αρέσει πιο πολύ.
Μάθε το όνομα του.
Όταν γυρίσεις στο σπίτι ζωγράφισε στο χαρτί σου το δέντρο που σου άρεσε. Βάλε την φαντασία σου και χρώματα πολλά και ζωγράφισε το δέντρο σου, όπως θέλεις εσύ.
Δες μερικά δέντρα που είχαν ζωγραφίσει παιδιά του νηπιαγωγείου μας πριν μερικά χρόνια. Στο τέλος είχαμε φτιάξει μέσα στην τάξη ένα ολόκληρο δάσος με πολύχρωμα φανταστικά δέντρα.
Κι ένα αστείο τραγούδι που μπερδεύει πάνω στο δέντρο του κήπου τα λουλούδια, τα πουλιά, τα άγρια ζώα και τα θαλασσινά 😆
Σου εύχομαι να περάσεις όμορφα στην μικρή σου εξερεύνηση.
Σου στέλνω την αγάπη μου!
Καλή αντάμωση!
κυρία Κάλη
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Δεν θα υπάρχει άλλη ανάρτηση αυτή την εβδομάδα.
Περιμένουμε τις ειδικές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ
για να οργανώσουμε τον χώρο του νηπιαγωγείου.
Θα σας ενημερώσουμε για όλες τις λεπτομέρειες με e-mail.
Λάβαμε πολύ ωραίες εργασίες! Μπράβο που κάνετε τόσο δημιουργικά και σπουδαία πράγματα! Θα πρέπει να είστε πολύ χαρούμενοι για όλα αυτά που κάνετε.
Ο Άρης έβαλε τις φακές που είχε φυτέψει στον ήλιο και ζωγράφισε την σκιά τους.
Η Λάουρα μας έστειλε πολλές ωραίες ζωγραφιές και κατασκευές.
Ο Χρόνης κάνει βόλτες στην ακροθαλασσιά και μας στέλνει φωτογραφίες
Η Μελίνα μας έστειλε φωτογραφίες το αλφαβητάριό της και το καταπληκτικό μουσείο από κούτες που έφτιαξε μαζί με την αδερφή της, την Φρύνη.
Η Μελίνα, ο Άρης, η Ελπίδα και η Λάουρα έφτιαξαν Ανοιξιάτικα πριγκιπικά στέμματα.
Φύτρωσαν και οι σπόροι που φύτεψε η Ελπίδα.
Η Λάουρα έφτιαξε το αλφαβητάρι της, ονειρεύτηκε να ταξιδέψει στην Γαλλία, έφτιαξε ένα κάστρο, φύτεψε σπόρους και περιμένει να φυτρώσουν, και η Άνοιξη της έχει κίτρινα λουλούδια.
Έφτασε και το πρώτο αηδονάκι της Ιωάννας και το δεύτερο της Λάουρας.
Περιμένουμε κι άλλα νέα και πρωτομαγιάτικα στεφάνια και ζωγραφιές για το αηδόνι του αυτοκράτορα και ό,τι άλλο όμορφο θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας.