Αρχεία για 'Μαθηματικά' Κατηγορία

Νοέ 22 2020

Ένα ρόδι στο σχολείο ( μύηση στις Φυσικές Επιστήμες)

Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.

Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.

Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:

  • Συζητήσεις και υποθέσεις
  • Πειραματισμούς
  • Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
  • Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
  • Περιγραφές
  • Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
  • Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
  • Φωτογράφιση
  • Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.

Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.

Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις  παρατηρήσεις μας, ας  δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο  με τις φωτογραφίες.

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

από την πρώτη κιόλας μέρα των τηλεδιασκέψεων.  

Ευχόμαστε να συναντηθούμε σύντομα στο σχολείο!

 

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Μαΐ 22 2020

Που πάει ο καιρός που φεύγει;

Έχεις παρατηρήσει πόσο  συχνά  οι μεγάλοι κοιτάζουν την ώρα στα ρολόγια τους και στα κινητά τους;

 

Το μαγικό ρολόι, τικ τακ τικ τακ. Γυρνάς τους δείκτες πίσω και βλέπεις το παρελθόν. Πώς ήσουν μικρό μωράκι. Γυρνάς τους δείκτες μπροστά και βλέπεις το μέλλον. Όταν μεγαλώσω θα είμαι ευτυχισμένη και θα έχω πολλά παιδιά.

 

Είναι ώρα να ξυπνήσεις, ώρα να πας σχολείο, είναι ώρα να μαζέψουμε τα παιχνίδια, ώρα να βγούμε  διάλειμμα, ώρα να φάμε, ώρα να σχολάσουμε, ώρα να κάνεις μπάνιο, είναι αργά, είναι νωρίς, πέρασε η ώρα, ώρα να κοιμηθείς…

– Πώς μετριέται  και που πάει «ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει»;

– Με τα χρόνια,  τις εποχές, τους μήνες, τις εβδομάδες, τις μέρες, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.  Αλλά μετριέται και με όλα αυτά που ζούμε και κάνουμε και όταν περνάνε τα θυμόμαστε και γίνονται οι αναμνήσεις μας.

Έχεις παρατηρήσει πως όταν περιμένουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους, μια γιορτή ας πούμε ή μια συνάντηση, ανυπομονούμε να έρθει αυτή η μέρα; Κι όταν φτάνει, περνάει και μετά την θυμόμαστε. «Φτάνει και ξαναφεύγει» όπως λέει το και το τραγούδι. 

Σε λίγες μέρες έρχεται το Καλοκαίρι και όσοι από εσάς είστε νήπια φέτος, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα πάτε στην Α΄τάξη του Δημοτικού.  Και τα μικρά μας προνήπια θα είναι μεγάλα νήπια του χρόνου και θα βοηθούν τους νέους μας μαθητές.

Όταν εσύ ήσουν ακόμη  μωρό, με τα παιδιά που έρχονταν στο νηπιαγωγείο είχαμε γιορτάσει τα 140 χρόνια από τότε που χτίστηκε το σχολείο μας. Μπορείς να φανταστείς πόσα πολλά παιδιά, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν πατήσει στα ίδια σκαλοπάτια κι έχουν παίξει στην ίδια αυλή που παίζεις κι εσύ τώρα;

Τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει διάφορα σημεία του σχολείου και τα παιχνίδια τους. Θυμάσαι το σχολείο μας; είχαμε ονομάσει αυτή τη συλλογή φωτογραφιών. Δες την και θα αναγνωρίσεις πολλά από αυτά που θα δεις.

 

 

Κι εδώ, τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει τα χέρια των φίλων τους να κάνουν διάφορα πράγματα που κάνεις κι εσύ. Να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να ξεφυλλίζουν βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να παίζουν κουκλοθέατρο.  Ο καιρός πέρασε, τα παιδιά μεγάλωσαν και αυτές οι φωτογραφίες ίσως τώρα να τους θυμίζουν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο.

 

Η κουδουνοχώρα και το πάρτι της πριγκίπισας

 

Ο ήλιος κάνει κάθε μέρα το ταξίδι του, η νύχτα διαδέχεται την ημέρα και ο καιρός περνάει. Οι σπόροι που φύτεψες τον περασμένο μήνα έχουν φυτρώσει κι έχουν γίνει φυτά  (στείλε μας μια φωτογραφία να τους δούμε πως είναι τώρα).

Θυμάσαι τη μεγάλη ανθισμένη κερασιά που είχα φωτογραφίσει; Δεν έχει πια λουλούδια, τα κλαδιά της έχουν πρασινίσει και έχει κιόλας τα πρώτα κόκκινα κεράσια.

 

Όλα γίνονται στο καιρό τους. Όλα χρειάζονται τον χρόνο τους για να ετοιμαστούν.

«Σκέψου – τι πράματα γλυκά, κοιμούνται κάτωθε απ’ το χιόνι. Κοιμάται ο σπόρος, μυστικά, καθώς το φύτρο του φυτρώνει». Κι όταν έρθει η άνοιξη «ρόδα, γιασεμιά, γλυκά κεράσια, χρυσά στάχυα» θα στολίσουν τη γη.

Το κάστρο που έχτισες βάζοντας τα τουβλάκια σου το ένα πάνω στο άλλο, η κατασκευή που έφτιαξες με τα χαρτόνια, η σκάλα του φεγγαροσκεπαστή, το στεφάνι με τα λουλούδια, η ζωγραφιά σου,  πέρασαν μερικά λεπτά μέχρι να τα φτιάξεις.

 

Αν οι άνθρωποι δεν μετρούσαμε τον χρόνο, δεν θα ξέραμε πότε να δώσουμε ένα ραντεβού. Πως θα ήξεραν οι φίλοι σου τι ώρα να έρθουν στο πάρτι σου, αν δεν έγραφες  την ημερομηνία και την ώρα πάνω στην πρόσκληση;

Τι λες, να φτιάξουμε ένα ρολόι και να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα;

Πριν από αυτό όμως θα  ήθελα να σου διαβάσω μια μικρή ιστορία από το βιβλίο του δασκάλου μου, Λάκη Κουρετζή «Στο μικρό περιβολάκι μας«. Η ιστορία λέγεται «Τα ρολόγια». 

Πάτα πάνω στο κόκκινο βέλος της εικόνας  για να αρχίσει η ιστορία.

 

 

Τύπωσε το ρολόι που βλέπεις παρακάτω και ζωγράφισε ό,τι θέλεις μέσα σε αυτό με προσοχή για να μην καλύψεις με χρώματα τους αριθμούς. Κόψε  και στερέωσε τους δείχτες μ΄ένα διπλόκαρφο στο κέντρο.

Αν δεν έχεις εκτυπωτή στο σπίτι και διπλόκαρφο, μην ανησυχείς. Σου έχω τη λύση: Πάρε ένα πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, βάλτο πάνω στο χαρτί σου και σχεδίασε το περίγραμμα. Ζήτα τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά για να γράψετε τους αριθμούς στη σωστή θέση.  Μπορείς να στερεώσεις τους δείκτες με ένα μικρό σχοινί δένοντας ένα κόμπο στις δυο άκρες του.

 

Να μερικά λόγια που είχαν φτιάξει πριν λίγα χρόνια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο. Δείτε την σημερινή πρόταση σαν μια αφορμή να συζητήσετε μαζί τους.

Η έννοια της χρονικότητας στη γλώσσα μας περιγράφεται με δύο λέξεις.
Η μια είναι ο χρόνος και η άλλη ο καιρός. Ο χρόνος αναφέρεται στα λεπτά του ρολογιού και τον μετράμε με νούμερα.
Ο καιρός έχει μια πνευματική διάσταση και ιδιαίτερη σημασία και αναφέρεται στη στιγμή που ζεις κάτι.
Αυτά είναι δύσκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά.

Ίσως όμως να μπορούν μέσα από την παρατήρηση των εμπειριών τους και παραδείγματα να αισθανθούν την διαφορά.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 20 2020

Κοιτάξτε τι σας έχω σήμερα….

το ημερολόγιο μας

 

Θυμάστε;

Κι αυτό εδώ;

 

 

Κα λη μέ ρα- Κα λη μέ ρα

τώρα θα σας πω!!!

 

Να μετρηθούμε τώρα;

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 

11 12  13  14  15  16  17  18  19  20

 

20 στο σπίτι και κανένας στο σχολείο!

 

Λοιπόν για κοιτάξτε παρακάτω, έχει μια  πολύ διασκεδαστική ιστορία που έγραψε ο Χρήστος Μπουλώτης για μια πασχαλίτσα που έχασε  μία βούλα της.

 

 

 

Κοιτάξτε τι  μπορείτε να κάνετε τώρα:

στον παρακάτω πίνακα έχει πασχαλίτσες που δεν είναι ίδιες μεταξύ τους. Μετρήστε τις βούλες που έχει κάθε μία και βρείτε τον σωστό αριθμό κάτω από την κάθε εικόνα.

Πάρτε ένα χαρτί και σημειώστε από την μία μεριά τις βούλες κάθε μιας πασχαλίτσας και γράψτε δίπλα τον σωστό αριθμό.

 

 

Καλή επιτυχία!

Κος Θανάσης

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Απρ 22 2015

Κινούμενα σχέδια

Μικρές ιστορίες – animation

Φτιάξαμε τα πρώτα μας κινούμενα σχέδια με ένα online εργαλείο animation που είναι πολύ απλό κι εύκολο να το χρησιμοποιήσουν μικρά παιδιά και να διηγηθούν σύντομες ιστορίες μέσα από τα σχέδια τους.

Η διαδικασία δεν είναι μόνο δημιουργική και ευχάριστη αλλά βοηθά και στην ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων  αφού προϋποθέτει να αποφασίσουν την χρονική ακολουθία των σχεδίων ώστε να δημιουργείται μια εξέλιξη στην ιστορία τους, να συγκρίνουν και να αποφασίζουν για την ταχύτητα της κίνησης.

animation

Αν θέλετε να φτιάξετε κινούμενες ιστορίες και στο σπίτι μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα Parapara Animation.

Δείτε τις ιστορίες μας:

Βενετία, «Παιδάκια που παίζουν»

Νικόλας Τ, «Γαλάζιο λουλούδι»

Ορφέας, «Ο χρόνος που γυρνάει γύρω-γύρω»

Νικόλας Β, «Λεμονάκι μυρωδάτο»

 

Πελαγία «Η Τριανταφυλλιά»

Σοφία, «Μια ωραία πεταλούδα»

 

 

Αγάπη «Η βόλτα»

 Ειδύλλη, «Το κοριτσάκι και η πεταλούδα»

Σπύρος, «4 εποχές»

Φίλιππος, «Πρωί, μεσημέρι, βράδυ»

Σταματία, «η Μηλιά»

 

 Ειρήνη, «λουλούδι»

Αλέξανδρος, «Ο καυτερός ήλιος»

Αλίσια, «Το κόκκινο μπαλάκι»

 

 

Στέλιος,  «Μωβ λουλούδι που μεγαλώνει»

 

Βασιλεία, «Ουράνιο τόξο μετά τη βροχή»

 

Σπυριδούλα «Παπαρούνα»

 

Φοίβη «Σύννεφα, βροχή, ήλιος»

 

 

Χριστίνα «Το κόκκινο μπαλόνι»

10 Σχόλια

Ιαν 14 2015

Πλάκα, η γειτονιά μας.

Μαθαίνοντας να διαβάζουμε έναν χάρτη.

 

Η γειτονιά μας, χώρος τόσο οικείος για τα παιδιά.Ο δρόμος που ακολουθούν καθημερινά για να έρθουν στο σχολείο. Ένα μικρό σημείο στον πλανήτη, που μεγαλώνει στην οθόνη του υπολογιστή καθώς την εντοπίζουμε στον παγκόσμιο χάρτη χρησιμοποιώντας το λογισμικό Google Earth και που στην πραγματικότητα είναι τόσο μεγάλο που χωράει το σχολείο μας, σπίτια, μαγαζιά, δρόμους, ανθρώπους.

Την περασμένη Δευτέρα περπατώντας για το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Οργάνων κάναμε μια πρώτη παρατήρηση και καταγραφή όσων είδαμε, σημειώσαμε στον χάρτη την διαδρομή που ακολουθήσαμε και βέβαια φτιάξαμε και τον δικό μας χάρτη.

 

 

Πλάκα

Πλάκα, ο χάρτης που φτιάξαμε όλα μαζί τα παιδιά του 46ου Νηπιαγωγείου Αθηνών

Σκέφτομαι πως η γειτονιά μας είναι πολύχρωμη τελικά, αρκεί να έχεις μάτια και καρδιά ανοιχτά για να δεις τα χρώματα.

 

 

 

10 Σχόλια

Ιαν 14 2013

Βασιλόπιτα φτιαγμένη με τα χεράκια μας

🙂 Νόστιμη και Αφράτη η Τυχερή Βασιλόπιτα μας!


Για να την φτιάξουμε χρειαστήκαμε :

τα υλικά μας,


πολύ καλό ανακάτεμα και, στο τέλος μια ευχή για να πετύχει!

Το νόμισμα έτυχε στη Λένη μας

🙂 🙂 🙂

10 Σχόλια

Μαΐ 01 2012

Η Άνοιξη στο σχολείο μας

Καλός  μας Μάης 🙂

10 Σχόλια

Φεβ 12 2012

Παίζοντας με τις σκιές μας κι ένα Δέντρο…


(λίγα λόγια για την δραστηριότητα)
Στην αρχή παίξαμε με το φως και την σκιά και το σχήμα του σώματός μας και διαπιστώσαμε πως άλλάζε το μέγεθος της σκιας μας καθώς πλησιάζαμε ή απομακρυνόμασταν από το φως.
Ένας –ένας σχημάτισε με το σώμα του ένα δέντρο με απλωμένα κλαδιά και ζωγραφίσαμε το περίγραμμα της σκιάς του. Καθένας έπρεπε να στέκεται έτσι ώστε το σώμα του να ταυτίζεται με τον κορμό του δέντρου ενώ άπλωνε τα χέρια του (κλαδιά) έτσι ώστε να μην καλύπτει τα άλλα κλαδιά (σκιές χεριών).
Όταν το σχήμα του δέντρου ολοκληρώθηκε στο παιχνίδι μπήκαν και τα χρώματα.
Οι φωτογραφίες περάστηκαν στον υπολογιστή και δημιουργήθηκε αυτό το video.
Στόχοι:
– να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους και την ικανότητα να εκφράζονται και να μιμούνται με την κίνηση (Δραματική Τέχνη)
– να πειραματιστούν με το φως την σκιά και το σχήμα του σώματός τους (Φυσικές Επιστήμες)
– να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού ένα εικαστικό έργο (Επικοινωνία, Εικαστικά)
– να αντιληφθούν την χρονική ακολουθία γεγονότων δηλ. τις φάσεις και τα στάδια ολοκλήρωσης του έργου τους (Μαθηματικά)
– να μάθουν να αναπτύσσουν και να εκφράζουν τις ιδέες τους χρησιμόποιώντας ψηφιακά μέσα και να παράγουν πολυτροπικά έργα (Τεχνολογία)
(Η δραστηριότητα ήταν μέρος ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού σεναρίου με θέμα “το Δέντρο” που περιελάμβανε ποικίλες δραστηριότητες εμπλέκοντας γνωστικές περιοχές όπως Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση, Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογίες κ.λπ., χρησιμοποιώντας διάφορετικές τεχνικές προσέγγισης του θέματος όπως Παρατήρηση, Καταιγισμό Ιδεών, Ομαδική εργασία, Πειράματα, Ερωτήσεις-απαντήσεις, Παιχνίδι, Εκπαιδευτική επίσκεψη, κ.λπ.)

10 Σχόλια