Αρχεία για 'Λογοτεχνία' Κατηγορία

Μάι 28 2025

Όμορφο απόγευμα στο σχολείο

Στις 23 Μαΐου περάσαμε ένα όμορφο απόγευμα στο σχολείο.

Επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά δραστηριότητες που αγαπάμε να κάνουμε και προσκαλέσαμε τους γονείς να λάβουν μέρος κι εκείνοι σε αυτές. 

Τα παιδιά ξενάγησαν με τον δικό τους τρόπο τους γονείς στο σχολείο και τους έδειξαν στην πράξη αυτά που περιέγραφαν με λόγια όλο αυτόν τον καιρό.

Και τι δεν είχε το όμορφο απόγευμα στο σχολείο:

  •  Έκθεση έργων που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων που πραγματοποιήσαμε τη φετινή χρονιά.
  •  Ξενάγηση στην έκθεση
  •  Εργαστήρι ανοιξιάτικων κατασκευών 
  •  Παραδοσιακά Ομαδικά Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου. Πώς έπαιζαν τα παιδιά τα χρόνια τα παλιά; Παιχνίδια που πέρασαν από γενιά σε γενιά.
  •   Μεγαλόφωνη ανάγνωση βιβλίου που επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά επειδή τους άρεσε και ήθελαν να το ακούσουν και οι γονείς τους
  • Δώρα -εκπλήξεις που ετοίμασαν τα παιδιά για τους καλεσμένους μας
  •  Τραπέζι με εδέσματα. 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 07 2025

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με ένα ποίημα για το δρόμο.

Την περασμένη Παρασκευή αν περπατούσες στην Πλάκα και περνούσες έξω από το σχολείο ίσως να άκουσες μουσική και παιδιά να τραγουδάνε μαζί με «τα επτά κορίτσια» «τραγούδια ως τους ουρανούς». Αν κοίταζες ψηλά ίσως και να έβλεπες νεράιδες στο παράθυρο του σχολείου να απαγγέλουν μαζί με τα παιδιά στίχους του Λόρκα.

Πέντε χρόνια μετά την «Εκδρομή με τον Φεδερίκο» συναντηθήκαμε με τους παλιούς μου μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου ( μαθητές της Ε’ τάξης πια) και συνεχίσαμε την περιδιάβαση μας στα μονοπάτια ποίησης του Λόρκα. Η παρέα μας τώρα είχε μεγαλώσει. Μαζί μας όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της  Ε’ τάξης, ο δάσκαλος τους κ.Φίλιππος Στάθης  και τα  φετινά μου νήπια και προνήπια.

Είχαμε ορίσει σημείο συνάντησης τον Νάρκισσο.

Πρόσεχε, αγόρι, μη γλιστρήσεις
και πέσεις μες στον ποταμό.
Είναι στα βάθη του ένα ρόδο,
μέσα στο ρόδο, άλλο ποτάμι∙
μέσα στο ρόδο είμ’ εγώ.

Τ’ αγόρι χάθηκε στο ρέμα,
στον αφρισμένο ποταμό.
Τότε κατάλαβα, ποιος ήταν
κι άλλο δεν έχω να σας πω.

Θε μου, αγόρι, πως γλιστράνε
τα μάτια μου μες στο νερό!
Είναι στα βάθη του ένα ρόδο,
μέσα στο ρόδο, άλλο ποτάμι
και στο ποτάμι είμ’ εγώ.

                                                 Φεδερικο Γκαρθία Λόρκα              Μετάφραση: Σωτήρης Τριβιζάς

 

Από άλλο δρόμο η Ε’ τάξη και από άλλο δρόμο εμείς κάναμε το ποίημα δικό μας, τις λέξεις εικόνες και τις εικόνες λέξεις.

Τι θα λέγαμε στον Νάρκισσο αν τον συναντούσαμε; Συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον φτιάξαμε το δικό μας ποίημα και σας το χαρίζουμε.

 

IMG 4975 2

 

Φεδερίκο, πρόσεχε μην πέσεις στο ποτάμι.

Δεν βαριέσαι να κοιτάς το πρόσωπό σου συνέχεια;

Μην περιμένεις εκεί γιατί θα γίνεις λουλούδι.

Πήγαινε να κάνεις φίλους.

Κάνε φίλους σε παρακαλώ.

Να μιλήσεις και στους άλλους.

Μη μένεις εκεί, πήγαινε να εξερευνήσεις το δάσος.

Δες τριγύρω σου τι έχει.

Σήκω, δες πόσο όμορφη είναι η λίμνη.

Σήκω, δες πόσο όμορφα είναι τα ζώα.

Κοίτα την πόλη πόσο όμορφη είναι.

Πήγαινε στο δάσος, βρες ένα λουλούδι,

το λουλούδι θα είμαι εγώ.

Μη σκύβεις γιατί θα πέσεις στο νερό.

Θα σε βοηθήσουμε να βγεις.

Γύρνα σπίτι σου,

ξεκουράσου από όλα αυτά που είδες,

κι άλλο δεν έχω να σου πω.

 

Σαν μια μεγάλη αγκαλιά ήταν η Ε΄τάξη που μας καλοδέχτηκε, άκουσε  με προσοχή το ποίημα που είχαμε φτιάξει, μας πρόσφερε τη χαρά της  ανάγνωσης του εξαιρετικού βιβλίου του Σωτήρη Τριβιζά «Ο μαγικός κόσμος του Φεδερίκο», (εκδόσεις Διάπλαση) και τη χαρά να απολαύσουμε μαζί τα υπέροχα τραγούδια του Δημήτρη Μαραμή με τη ζεστή φωνή του Θοδωρή Βουτσικάκη.

 

 

Μας χάρισαν δυο όμορφες ζωγραφιές που έφτιαξε η Μαριλένα και κρατώντας μας από το χέρι με περισσή φροντίδα μας βοήθησαν να κατέβουμε τη μεγάλη ξύλινη σκάλα του διώροφου.

 

IMG 4954

IMG 4955IMG 4947 2

 

 

Ευχαριστούμε  από καρδιάς τον κύριο Φίλιππο Στάθη, δάσκαλο της Ε΄τάξης  του 74ου Δημοτικού Σχολείου για τη συνεργασία και τη ζεστή φιλοξενία. Δώρα πολύτιμα για μικρούς και μεγάλους οι αναμνήσεις από αυτή τη συνάντηση. Ευχαριστούμε  τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ τάξης για την υποδοχή.

Μας άρεσε πολύ που κάναμε καινούργιους φίλους!


Ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε φέτος για την βελτίωση της σχολικής μονάδας στον άξονα Σχολική διαρροή – φοίτηση.

Στόχοι του σχεδίου δράσης είναι τα παιδιά του νηπιαγωγείου να συμμετέχουν ενεργά σε κοινές δράσεις με τα παιδιά του δημοτικού και να νιώσουν ότι:

– τα καταφέρνουν

– μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που διαθέτουν

– τα άτομα του νέου περιβάλλοντος τα καλοδέχονται, τα αποδέχονται και τα υποστηρίζουν.

Υλοποίηση έχει ξεκινήσει από την αρχή του σχολικού έτους με δραστηριότητες που στόχο είχαν τόσο την ομαλή μετάβαση των παιδιών από τις καλοκαιρινές διακοπές και τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, όσο και την καλλιέργεια ενός κλίματος συνεργασίας με τους γονείς και κηδεμόνες ώστε να γνωρίσουν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να γίνουν υποστηρικτές των παιδιών στην μαθησιακή διαδικασία.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.

Κάλη Καββαθά

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μαρ 02 2025

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με μια ζωγραφιά κι ένα βιβλίο για τον δρόμο!

Σας αρέσει που πηγαίνετε στην Α’ τάξη;

Τι μαθήματα κάνετε;

Μαθαίνετε γράμματα;

Μαθαίνετε αριθμούς;

Τρώτε στο σχολείο;

Πόσα διαλείμματα κάνετε;

Διαβάζετε βιβλία; Έχετε δανειστική βιβλιοθήκη;

Ζωγραφίζετε;

Σας αρέσουν τ΄αγγλικά;

Πάτε εκδρομές;

Περνάτε ωραία;

Τι ώρα σχολάτε;

Σας αρέσει η γυμναστική;

Σας αρέσει να μυρίζετε τα λουλούδια;

Αυτές ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που έκαναν τα νήπια στα παιδιά και τη δασκάλα της  Α΄τάξης του 74ου Δημοτικού Σχολείου. Αφού εντοπίσαμε τα κοινά στοιχεία και τις διαφορές στο πρόγραμμα μας και λύσαμε τις απορίες μας, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και δώσαμε υπόσχεση να ξανασυναντηθούμε σύντομα με τους καινούργιους μας φίλους.

IMG 4155

Η ζωγραφιά που  χαρίσαμε στην Α’ ταξη!

 

 🌻 Διαβάζοντας το ίδιο βιβλίο 🌻

Και πράγματι, σε λίγες μέρες συναντηθήκαμε ξανά έχοντας μαζί μας την Ηλιάνα να μας καθοδηγεί.

IMG 4330

IMG 4441

Με την Ηλιάνα, την πρωταγωνίστρια του βιβλίου «Κίτρινο του Ηλιοτρόπιου»  των Ζουλιέτ Αντάμ και Μορίν Πουανιονέκ των εκδόσεων Πατάκη, συναντηθήκαμε με τα παιδιά της Α’ τάξης στην  πιο σκοτεινή σελίδα και μαζί χέρι-χέρι, λέξη -λέξη φτάσαμε ως την τελευταία σελίδα του βιβλίου. Τι θα κάναμε αν ήμασταν εμείς στη θέση της Ηλιάνας;

Λίγο πριν το τέλος της συνάντησης μας,  χορέψαμε το soundtrack του βιβλίου που δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την «όμορφη ζωή» των Nicola Piovani – Λίνας Νικολακοπούλου – Θοδωρή Βουτσικάκη και δώσαμε υπόσχεση να ξανασυναντηθούμε στο κίτρινο του ηλιοτρόπιου 🌻

Ευχαριστούμε  πολύ την κυρία Στεργιανή Αποστολίδη, δασκάλα της Α΄τάξης για τη συνεργασία και την υποδοχή και φυσικά τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης που μας καλωσόρισαν,  μας φιλοξένησαν κι έπαιξαν μαζί μας.

 


Ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε φέτος για την βελτίωση της σχολικής μονάδας στον άξονα Σχολική διαρροή – φοίτηση.

Στόχοι του σχεδίου δράσης είναι τα παιδιά του νηπιαγωγείου να συμμετέχουν ενεργά σε κοινές δράσεις με τα παιδιά του δημοτικού και να νιώσουν ότι:

– τα καταφέρνουν

– μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που διαθέτουν

– τα άτομα του νέου περιβάλλοντος τα καλοδέχονται, τα αποδέχονται και τα υποστηρίζουν.

Υλοποίηση έχει ξεκινήσει από την αρχή του σχολικού έτους με δραστηριότητες που στόχο είχαν τόσο την ομαλή μετάβαση των παιδιών από τις καλοκαιρινές διακοπές και τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, όσο και την καλλιέργεια ενός κλίματος συνεργασίας με τους γονείς και κηδεμόνες ώστε να γνωρίσουν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και να γίνουν υποστηρικτές των παιδιών στην μαθησιακή διαδικασία.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.

Κάλη Καββαθά

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιούν 10 2023

Με τα βιβλία μου

Ένα μεγάλο παιχνίδι φιλαναγνωσίας, ή αλλιώς μια λέσχη ανάγνωσης προσαρμοσμένη στην καθημερινή ζωή του νηπιαγωγείου, κι ένα εργαστήρι φωτογραφίας ολοκληρώνονται την Τρίτη 13 Ιουνίου 2023 με μια έκθεση φωτογραφίας που θα στήσουν τα παιδιά μπροστά στους καλεσμένους τους.

Δεκατέσσερα παιδιά με μία φωτογραφική μηχανή, φωτογραφίζουν τις φανταστικές συνθέσεις που έφτιαξαν με τα ενενήντα βιβλία που διάβασαν, ξεχωρίζουν τα αγαπημένα τους βιβλία, συνομιλούν με τους ήρωες, δημιουργούν και παίζουν τις δικές τους ιστορίες και μοιράζονται τη χαρά τους για την σχολική χρονιά που πέρασαν μαζί.

 

afisa books

 

ΕΝΑΣ ΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΑ- Κυριάκος_

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 12 2022

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Φροντίζω το περιβάλλον

Δεκέμβριος 2021- Ιανουάριος 2022

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!

Με σκοπό να γίνει κατανοητό από τους μαθητές και τις μαθήτριες μας ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείριση τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων, αναπτύσσουμε μια σειρά από δραστηριότητες  για να διερευνήσουμε τι γίνεται με τα άχρηστα αντικείμενα και τα σκουπίδια και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να προστατεύσουμε το περιβάλλον.

Μέσα από τις δραστηριότητες του εργαστηρίου καλλιεργούνται οι δεξιότητες μάθησης όπως η κριτική σκέψη  και δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία, η παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας, δεξιότητες του Νου – Οργανωσιακή σκέψη, Δεξιότητες ζωής – Υπευθυνότητα, Δεξιότητες Κοινωνικής ενσυναίσθησης.

  • Τι συμβαίνει με τα άχρηστα πράγματα; Τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
  • Τι είναι η ανακύκλωση;  Τι βάζουμε στον μπλε κάδο;
  • Από τι γίνεται το χαρτί; Το γυαλί; Το πλαστικό;
  • Αποκτάμε καθημερινές συνήθειες ανακύκλωσης.
  • Ανακυκλώνουμε χαρτιά. Ανακυκλώνουμε συσκευασίες.

 

IMG 3021

 

  • Φτιάχνουμε παιχνίδια από συσκευασίες.

IMG 2974IMG 2975

 

  • Διαβάζουμε – Παίζουμε ιστορίες  

 

Το κλαδί που γαργαλιέται, Μάνος Κοντολέων, Ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα, εκδόσεις Άγκυρα

Μια ευχάριστη ιστορία για την έννοια της ανακύκλησης δηλ της επιστροφής στη αφετηρία.

IMG 2994

 

 

10 Κίτρινα Παπάκια, Eric Carle, εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

Ο Eric Carle εμπνεύστηκε την ιστορία από ένα πραγματικό γεγονός. Τον Ιανουάριο του 1992, ένα φορτίο από 29.000 πλαστικά παπάκια και άλλα ζωάκια φορτώθηκε στο Χονγκ Κονγκ για λογαρισμό της Friendly Floatee toys.

Λίγο μετά, το κοντέινερ με τα πλαστικά ζωάκια έπεσε στον βόρειο Ειρηνικό και για δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια, τα παιχνίδια ταξίδευαν στις θάλασσες του κόσμου.

Ένα βιβλίο με πολλές διαστάσεις, μεταξύ άλλων και οικολογική, αφού ευαισθητοποιεί  τα παιδιά για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την χρήση των πλαστικών

 

 

0

 

 

Η Φωτούλα αγαπούσε τα πλαστικά, Ανδρικόπουλος Νικόλας, εκδόσεις Πατάκη

Η φώκια η Φωτούλα βρήκε μια μέρα ένα πλαστικό μπουκάλι κι άρχισε να παίζει μαζί του.

Την άλλη μέρα μια πολύχρωμη πλαστική μπάλα της κίνησε το ενδιαφέρον. Ένα πλαστικό καλαμάκι, ένα πλαστικό ποτήρι, ένα κουτάκι αναψυκτικού, μια πλαστική οδοντόβουρτσα και ένα μεγάλο πλαστικό δίκτυ. Κι ήταν όμορφη η ζωή με τα πλαστικά για την μικρή Φωτούλα. Ίσαμε εκείνη τη μέρα που μια πλαστική σακούλα έκανε την εμφάνισή της στη θάλασσα

 

fotoula.jpeg

  • Με φαντασία και υλικά συσκευασίας  ζωγραφίζουμε, κατασκευάζουμε  κι άλλα παιχνίδια! Καραβάκια, κότερα, πισίνες, κήπους, γήπεδα ποδοσφαίρου, φιδάκια, σπίτια…

 

IMG 8175

 

 

IMG 3039

 

IMG 3036

 

 

 

IMG 3076

 

IMG 8177

 

IMG 3126

 

  • οι αφίσες της Ανακύκλωσης

IMG 3087IMG 3086

 

 

Συνεργασία: Σοφία Στεφανίδη – Κάλη Καββαθά

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 23 2021

Παιχνίδια φιλαναγνωσίας

Τα παιχνίδια φιλαναγνωσίας που αρχίσαμε μαζί κατά την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης συνεχίζονται τώρα στο σχολείο.

Μετά από το μικρό βιβλίο που φτιάξαμε την περασμένη εβδομάδα, σειρά είχε ένα παιχνίδι με τίτλους βιβλίων.

Οι οδηγίες ήταν:

  • Διαλέγω ένα βιβλίο
  • Διαβάζω τον τίτλο και το παρουσιάζω στους φίλους μου
  • Φτιάχνουμε μια ιστορία με όλους τους τίτλους, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον
  • Φωτογραφίζω το βιβλίο

Απολαύστε την ιστορία μας και τις φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά.

 


Να έχετε μια όμορφη Κυριακή!

κα Κάλη

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 01 2021

Η μουσική των λέξεων

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων

για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για την

Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2.4.2021

 

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.

Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

 

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,

καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,

ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,

πεταλούδες που στροβιλίζονται

ψηλά στον αέρα!

 

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους, χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,

φανταστικές και αληθινές.

 

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής

ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα

και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα

σου ανήκουν.

Margarita Engle(Η.Π.Α.)

Ελληνική απόδοση ποιήματος: Λότη Πέτροβιτς -Ανδρουτσοπούλου

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Φέτος υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η  αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Roger Mello, που γεννήθηκε στην Μπραζίλια το 1965.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Έτσι κι εμείς γιορτάζουμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας μικρά βιβλία, παίζοντας και διαβάζοντας και φτιάχνοντας την αφίσα της γιορτής των βιβλίων.

 

 

 

και η γιορτή δεν τελειώνει…  🙂

Κα Κάλη

 

 

 

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Δεκ 24 2020

Τα παιδιά εύχονται

 

Μετάβαση στο padlet.com

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Μετάβαση στο padlet.com

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 22 2020

Που πάει ο καιρός που φεύγει;

Έχεις παρατηρήσει πόσο  συχνά  οι μεγάλοι κοιτάζουν την ώρα στα ρολόγια τους και στα κινητά τους;

 

Το μαγικό ρολόι, τικ τακ τικ τακ. Γυρνάς τους δείκτες πίσω και βλέπεις το παρελθόν. Πώς ήσουν μικρό μωράκι. Γυρνάς τους δείκτες μπροστά και βλέπεις το μέλλον. Όταν μεγαλώσω θα είμαι ευτυχισμένη και θα έχω πολλά παιδιά.

 

Είναι ώρα να ξυπνήσεις, ώρα να πας σχολείο, είναι ώρα να μαζέψουμε τα παιχνίδια, ώρα να βγούμε  διάλειμμα, ώρα να φάμε, ώρα να σχολάσουμε, ώρα να κάνεις μπάνιο, είναι αργά, είναι νωρίς, πέρασε η ώρα, ώρα να κοιμηθείς…

– Πώς μετριέται  και που πάει “ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει”;

– Με τα χρόνια,  τις εποχές, τους μήνες, τις εβδομάδες, τις μέρες, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.  Αλλά μετριέται και με όλα αυτά που ζούμε και κάνουμε και όταν περνάνε τα θυμόμαστε και γίνονται οι αναμνήσεις μας.

Έχεις παρατηρήσει πως όταν περιμένουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους, μια γιορτή ας πούμε ή μια συνάντηση, ανυπομονούμε να έρθει αυτή η μέρα; Κι όταν φτάνει, περνάει και μετά την θυμόμαστε. “Φτάνει και ξαναφεύγει” όπως λέει το και το τραγούδι. 

Σε λίγες μέρες έρχεται το Καλοκαίρι και όσοι από εσάς είστε νήπια φέτος, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα πάτε στην Α΄τάξη του Δημοτικού.  Και τα μικρά μας προνήπια θα είναι μεγάλα νήπια του χρόνου και θα βοηθούν τους νέους μας μαθητές.

Όταν εσύ ήσουν ακόμη  μωρό, με τα παιδιά που έρχονταν στο νηπιαγωγείο είχαμε γιορτάσει τα 140 χρόνια από τότε που χτίστηκε το σχολείο μας. Μπορείς να φανταστείς πόσα πολλά παιδιά, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν πατήσει στα ίδια σκαλοπάτια κι έχουν παίξει στην ίδια αυλή που παίζεις κι εσύ τώρα;

Τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει διάφορα σημεία του σχολείου και τα παιχνίδια τους. Θυμάσαι το σχολείο μας; είχαμε ονομάσει αυτή τη συλλογή φωτογραφιών. Δες την και θα αναγνωρίσεις πολλά από αυτά που θα δεις.

 

 

Κι εδώ, τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει τα χέρια των φίλων τους να κάνουν διάφορα πράγματα που κάνεις κι εσύ. Να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να ξεφυλλίζουν βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να παίζουν κουκλοθέατρο.  Ο καιρός πέρασε, τα παιδιά μεγάλωσαν και αυτές οι φωτογραφίες ίσως τώρα να τους θυμίζουν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο.

 

Η κουδουνοχώρα και το πάρτι της πριγκίπισας

 

Ο ήλιος κάνει κάθε μέρα το ταξίδι του, η νύχτα διαδέχεται την ημέρα και ο καιρός περνάει. Οι σπόροι που φύτεψες τον περασμένο μήνα έχουν φυτρώσει κι έχουν γίνει φυτά  (στείλε μας μια φωτογραφία να τους δούμε πως είναι τώρα).

Θυμάσαι τη μεγάλη ανθισμένη κερασιά που είχα φωτογραφίσει; Δεν έχει πια λουλούδια, τα κλαδιά της έχουν πρασινίσει και έχει κιόλας τα πρώτα κόκκινα κεράσια.

 

Όλα γίνονται στο καιρό τους. Όλα χρειάζονται τον χρόνο τους για να ετοιμαστούν.

“Σκέψου – τι πράματα γλυκά, κοιμούνται κάτωθε απ’ το χιόνι. Κοιμάται ο σπόρος, μυστικά, καθώς το φύτρο του φυτρώνει”. Κι όταν έρθει η άνοιξη «ρόδα, γιασεμιά, γλυκά κεράσια, χρυσά στάχυα» θα στολίσουν τη γη.

Το κάστρο που έχτισες βάζοντας τα τουβλάκια σου το ένα πάνω στο άλλο, η κατασκευή που έφτιαξες με τα χαρτόνια, η σκάλα του φεγγαροσκεπαστή, το στεφάνι με τα λουλούδια, η ζωγραφιά σου,  πέρασαν μερικά λεπτά μέχρι να τα φτιάξεις.

 

Αν οι άνθρωποι δεν μετρούσαμε τον χρόνο, δεν θα ξέραμε πότε να δώσουμε ένα ραντεβού. Πως θα ήξεραν οι φίλοι σου τι ώρα να έρθουν στο πάρτι σου, αν δεν έγραφες  την ημερομηνία και την ώρα πάνω στην πρόσκληση;

Τι λες, να φτιάξουμε ένα ρολόι και να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα;

Πριν από αυτό όμως θα  ήθελα να σου διαβάσω μια μικρή ιστορία από το βιβλίο του δασκάλου μου, Λάκη Κουρετζή Στο μικρό περιβολάκι μας“. Η ιστορία λέγεται “Τα ρολόγια”. 

Πάτα πάνω στο κόκκινο βέλος της εικόνας  για να αρχίσει η ιστορία.

 

 

Τύπωσε το ρολόι που βλέπεις παρακάτω και ζωγράφισε ό,τι θέλεις μέσα σε αυτό με προσοχή για να μην καλύψεις με χρώματα τους αριθμούς. Κόψε  και στερέωσε τους δείχτες μ΄ένα διπλόκαρφο στο κέντρο.

Αν δεν έχεις εκτυπωτή στο σπίτι και διπλόκαρφο, μην ανησυχείς. Σου έχω τη λύση: Πάρε ένα πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, βάλτο πάνω στο χαρτί σου και σχεδίασε το περίγραμμα. Ζήτα τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά για να γράψετε τους αριθμούς στη σωστή θέση.  Μπορείς να στερεώσεις τους δείκτες με ένα μικρό σχοινί δένοντας ένα κόμπο στις δυο άκρες του.

 

Να μερικά λόγια που είχαν φτιάξει πριν λίγα χρόνια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο. Δείτε την σημερινή πρόταση σαν μια αφορμή να συζητήσετε μαζί τους.

Η έννοια της χρονικότητας στη γλώσσα μας περιγράφεται με δύο λέξεις.
Η μια είναι ο χρόνος και η άλλη ο καιρός. Ο χρόνος αναφέρεται στα λεπτά του ρολογιού και τον μετράμε με νούμερα.
Ο καιρός έχει μια πνευματική διάσταση και ιδιαίτερη σημασία και αναφέρεται στη στιγμή που ζεις κάτι.
Αυτά είναι δύσκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά.

Ίσως όμως να μπορούν μέσα από την παρατήρηση των εμπειριών τους και παραδείγματα να αισθανθούν την διαφορά.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 20 2020

Κοιτάξτε τι σας έχω σήμερα….

το ημερολόγιο μας

 

Θυμάστε;

Κι αυτό εδώ;

 

 

Κα λη μέ ρα- Κα λη μέ ρα

τώρα θα σας πω!!!

 

Να μετρηθούμε τώρα;

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 

11 12  13  14  15  16  17  18  19  20

 

20 στο σπίτι και κανένας στο σχολείο!

 

Λοιπόν για κοιτάξτε παρακάτω, έχει μια  πολύ διασκεδαστική ιστορία που έγραψε ο Χρήστος Μπουλώτης για μια πασχαλίτσα που έχασε  μία βούλα της.

 

 

 

Κοιτάξτε τι  μπορείτε να κάνετε τώρα:

στον παρακάτω πίνακα έχει πασχαλίτσες που δεν είναι ίδιες μεταξύ τους. Μετρήστε τις βούλες που έχει κάθε μία και βρείτε τον σωστό αριθμό κάτω από την κάθε εικόνα.

Πάρτε ένα χαρτί και σημειώστε από την μία μεριά τις βούλες κάθε μιας πασχαλίτσας και γράψτε δίπλα τον σωστό αριθμό.

 

 

Καλή επιτυχία!

Κος Θανάσης

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 15 2020

Η μπλούζα του καπετάνιου

Καλημέρα σας παιδιά,
Παρασκευή σήμερα και όπως βλέπετε αυτές τις μέρες κάνει αρκετή ζέστη. Λογικό είναι αφού ο Μάιος είναι ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης και πλησιάζει το Καλοκαίρι. Και μ’ αυτή τη ζέστη σίγουρα όλοι σκεφτόμαστε την θάλασσα και τα μπάνια.Ίσως μερικοί από σας να έχετε ήδη κάνει τις πρώτες σας βουτιές. Είμαι σίγουρος πάντως ότι σας αρέσουν και τα παιγνίδια στην παραλία.

Τι λέτε, θέλετε να μάθετε να φτιάχνετε χάρτινες βαρκούλες και να τις ταξιδέψετε στην θάλασσα; ή σε μια λεκάνη με νερό;

Παρακάτω  μπορείτε να δείτε τις οδηγίες, χρειάζεστε μόνο ένα κομμάτι χαρτί.

 

  • Αφού φτιάξατε την χάρτινη βάρκα ελάτε να την βάλουμε να παίξει σε μια ιστορία!

 

Η ΜΠΛΟΥΖΑ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ*

Κάποτε ζούσε ένας καπετάνιος, που καθώς δεν ήταν και πολύ έξυπνος, αποφάσισε να σαλπάρει με ένα καραβάκι φτιαγμένο από χαρτί! Όχι πως κανένας δεν προσπάθησε να τον σταματήσει, αλλά  νόμιζε πως τα ξέρει όλα, και για να πούμε την αλήθεια ήταν και λιγάκι ξεροκέφαλος.

 

 

Πριν όμως καλά το καταλάβει, ο καιρός άρχισε να χαλάει… Ξέσπασε μια δυνατή καταιγίδα και ο καπετάνιος άρχισε να ανησυχεί… Και οι ανησυχίες του γρήγορα επιβεβαιώθηκαν καθώς ένας κεραυνός χτύπησε την πλώρη του καραβιού και τη διέλυσε…

 

 

Η θάλασσα αγρίεψε! Τα κύματα έφταναν τα δέκα μέτρα ύψος! Βαριά, μαύρα σύννεφα σκέπαζαν τον ουρανό, κι ο αέρας λυσσομανούσε. Ώσπου ένας ακόμη κεραυνός έπεσε πάνω στην πρύμνη του καραβιού και την κατέστρεψε κι αυτή…

 

 

Και ξαφνικά με έναν δυνατό κρότο, ο άγριος, μανιασμένος αέρας έσπασε το κατάρτι και γκρέμισε τα πανιά..

 

 

Ο καπετάνιος και οι ναύτες του κινδύνευαν… Στεριά δεν φαινόταν πουθενά… Μήτε καράβι στον ορίζοντα για να τους σώσει… Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα κοπάδι καρχαρίες εμφανίστηκε στον ορίζοντα… Άραγε τί επρόκειτο να τους συμβεί; Να σας πω την αλήθεια κανείς δεν έμαθε ποτέ! Απλά αυτό που ξέρουν όλοι είναι πως τελικά έμεινε μόνο …

Ξεδιπλώνετε τώρα το χαρτί…

 

….και να η μπλούζα του καπετάνιου!!!  🙂

 

* Πηγές: http://www.instructables.com/id/Captains-T-shirt-Story

 

Μπορείτε να ακούσετε ένα πολύ ωραίο παραδοσιακό τραγούδι που λέγεται  Το γιαλό γιαλό πηγαίνω. Μπορείτε να το τραγουδήσετε με τους δικούς σας.

 

 

Το γιαλό γιαλό πηγαίνω – πέσ’τε το ματάκια μου
την αγάπη μου να βρω – πεσ’το όπως το λέω κι εγώ.

Μα επήγα και την ηύρα – πέσ’τε το ματάκια μου
σ’ ασημένιον αργαλειό – πεσ’το όπως το λέω κι εγώ.

Της μιλώ, δε μου μιλάει – πέσ’τε το ματάκια μου
της μιλώ, δε μου μιλεί – Βάσω μου η Βασιλική.

Πού ’σουν ξένε το χειμώνα – πέσ’τε το ματάκια μου
και την άνοιξη – μικρή Ελένη καλαματιανή.

Ήμουνα ψηλά στα πλάγια – πέσ’τε το ματάκια μου
και στα βαθινά νερά – Κωσταντίνα και κυρά.

 

 

Καλό Σαββατοκύριακο

Κος Θανάσης

 

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

13 απαντήσεις μέχρι τώρα

Επόμενα »