Αρχεία για 'Λογοτεχνία' Κατηγορία

Φεβ 12 2022

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Φροντίζω το περιβάλλον

Δεκέμβριος 2021- Ιανουάριος 2022

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!

Με σκοπό να γίνει κατανοητό από τους μαθητές και τις μαθήτριες μας ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείριση τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων, αναπτύσσουμε μια σειρά από δραστηριότητες  για να διερευνήσουμε τι γίνεται με τα άχρηστα αντικείμενα και τα σκουπίδια και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να προστατεύσουμε το περιβάλλον.

Μέσα από τις δραστηριότητες του εργαστηρίου καλλιεργούνται οι δεξιότητες μάθησης όπως η κριτική σκέψη  και δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία, η παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας, δεξιότητες του Νου – Οργανωσιακή σκέψη, Δεξιότητες ζωής – Υπευθυνότητα, Δεξιότητες Κοινωνικής ενσυναίσθησης.

  • Τι συμβαίνει με τα άχρηστα πράγματα; Τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
  • Τι είναι η ανακύκλωση;  Τι βάζουμε στον μπλε κάδο;
  • Από τι γίνεται το χαρτί; Το γυαλί; Το πλαστικό;
  • Αποκτάμε καθημερινές συνήθειες ανακύκλωσης.
  • Ανακυκλώνουμε χαρτιά. Ανακυκλώνουμε συσκευασίες.

 

IMG 3021

 

  • Φτιάχνουμε παιχνίδια από συσκευασίες.

IMG 2974IMG 2975

 

  • Διαβάζουμε – Παίζουμε ιστορίες  

 

Το κλαδί που γαργαλιέται, Μάνος Κοντολέων, Ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα, εκδόσεις Άγκυρα

Μια ευχάριστη ιστορία για την έννοια της ανακύκλησης δηλ της επιστροφής στη αφετηρία.

IMG 2994

 

 

10 Κίτρινα Παπάκια, Eric Carle, εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

Ο Eric Carle εμπνεύστηκε την ιστορία από ένα πραγματικό γεγονός. Τον Ιανουάριο του 1992, ένα φορτίο από 29.000 πλαστικά παπάκια και άλλα ζωάκια φορτώθηκε στο Χονγκ Κονγκ για λογαρισμό της Friendly Floatee toys.

Λίγο μετά, το κοντέινερ με τα πλαστικά ζωάκια έπεσε στον βόρειο Ειρηνικό και για δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια, τα παιχνίδια ταξίδευαν στις θάλασσες του κόσμου.

Ένα βιβλίο με πολλές διαστάσεις, μεταξύ άλλων και οικολογική, αφού ευαισθητοποιεί  τα παιδιά για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την χρήση των πλαστικών

 

 

0

 

 

Η Φωτούλα αγαπούσε τα πλαστικά, Ανδρικόπουλος Νικόλας, εκδόσεις Πατάκη

Η φώκια η Φωτούλα βρήκε μια μέρα ένα πλαστικό μπουκάλι κι άρχισε να παίζει μαζί του.

Την άλλη μέρα μια πολύχρωμη πλαστική μπάλα της κίνησε το ενδιαφέρον. Ένα πλαστικό καλαμάκι, ένα πλαστικό ποτήρι, ένα κουτάκι αναψυκτικού, μια πλαστική οδοντόβουρτσα και ένα μεγάλο πλαστικό δίκτυ. Κι ήταν όμορφη η ζωή με τα πλαστικά για την μικρή Φωτούλα. Ίσαμε εκείνη τη μέρα που μια πλαστική σακούλα έκανε την εμφάνισή της στη θάλασσα

 

fotoula.jpeg

  • Με φαντασία και υλικά συσκευασίας  ζωγραφίζουμε, κατασκευάζουμε  κι άλλα παιχνίδια! Καραβάκια, κότερα, πισίνες, κήπους, γήπεδα ποδοσφαίρου, φιδάκια, σπίτια…

 

IMG 8175

 

 

IMG 3039

 

IMG 3036

 

 

 

IMG 3076

 

IMG 8177

 

IMG 3126

 

  • οι αφίσες της Ανακύκλωσης

IMG 3087IMG 3086

 

 

Συνεργασία: Σοφία Στεφανίδη – Κάλη Καββαθά

10 Σχόλια

Μαΐ 23 2021

Παιχνίδια φιλαναγνωσίας

Τα παιχνίδια φιλαναγνωσίας που αρχίσαμε μαζί κατά την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης συνεχίζονται τώρα στο σχολείο.

Μετά από το μικρό βιβλίο που φτιάξαμε την περασμένη εβδομάδα, σειρά είχε ένα παιχνίδι με τίτλους βιβλίων.

Οι οδηγίες ήταν:

  • Διαλέγω ένα βιβλίο
  • Διαβάζω τον τίτλο και το παρουσιάζω στους φίλους μου
  • Φτιάχνουμε μια ιστορία με όλους τους τίτλους, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον
  • Φωτογραφίζω το βιβλίο

Απολαύστε την ιστορία μας και τις φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά.

 


Να έχετε μια όμορφη Κυριακή!

κα Κάλη

10 Σχόλια

Απρ 01 2021

Η μουσική των λέξεων

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων

για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για την

Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2.4.2021

 

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.

Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

 

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,

καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,

ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,

πεταλούδες που στροβιλίζονται

ψηλά στον αέρα!

 

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους, χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,

φανταστικές και αληθινές.

 

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής

ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα

και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα

σου ανήκουν.

Margarita Engle(Η.Π.Α.)

Ελληνική απόδοση ποιήματος: Λότη Πέτροβιτς -Ανδρουτσοπούλου

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Φέτος υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η  αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Roger Mello, που γεννήθηκε στην Μπραζίλια το 1965.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Έτσι κι εμείς γιορτάζουμε γράφοντας και ζωγραφίζοντας μικρά βιβλία, παίζοντας και διαβάζοντας και φτιάχνοντας την αφίσα της γιορτής των βιβλίων.

 

 

 

και η γιορτή δεν τελειώνει…  🙂

Κα Κάλη

 

 

 

10 Σχόλια

Δεκ 24 2020

Τα παιδιά εύχονται

 

Made with Padlet

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Μαΐ 22 2020

Που πάει ο καιρός που φεύγει;

Έχεις παρατηρήσει πόσο  συχνά  οι μεγάλοι κοιτάζουν την ώρα στα ρολόγια τους και στα κινητά τους;

 

Το μαγικό ρολόι, τικ τακ τικ τακ. Γυρνάς τους δείκτες πίσω και βλέπεις το παρελθόν. Πώς ήσουν μικρό μωράκι. Γυρνάς τους δείκτες μπροστά και βλέπεις το μέλλον. Όταν μεγαλώσω θα είμαι ευτυχισμένη και θα έχω πολλά παιδιά.

 

Είναι ώρα να ξυπνήσεις, ώρα να πας σχολείο, είναι ώρα να μαζέψουμε τα παιχνίδια, ώρα να βγούμε  διάλειμμα, ώρα να φάμε, ώρα να σχολάσουμε, ώρα να κάνεις μπάνιο, είναι αργά, είναι νωρίς, πέρασε η ώρα, ώρα να κοιμηθείς…

– Πώς μετριέται  και που πάει «ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει»;

– Με τα χρόνια,  τις εποχές, τους μήνες, τις εβδομάδες, τις μέρες, τις ώρες, τα λεπτά, τα δευτερόλεπτα.  Αλλά μετριέται και με όλα αυτά που ζούμε και κάνουμε και όταν περνάνε τα θυμόμαστε και γίνονται οι αναμνήσεις μας.

Έχεις παρατηρήσει πως όταν περιμένουμε κάτι που μας κάνει χαρούμενους, μια γιορτή ας πούμε ή μια συνάντηση, ανυπομονούμε να έρθει αυτή η μέρα; Κι όταν φτάνει, περνάει και μετά την θυμόμαστε. «Φτάνει και ξαναφεύγει» όπως λέει το και το τραγούδι. 

Σε λίγες μέρες έρχεται το Καλοκαίρι και όσοι από εσάς είστε νήπια φέτος, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, θα πάτε στην Α΄τάξη του Δημοτικού.  Και τα μικρά μας προνήπια θα είναι μεγάλα νήπια του χρόνου και θα βοηθούν τους νέους μας μαθητές.

Όταν εσύ ήσουν ακόμη  μωρό, με τα παιδιά που έρχονταν στο νηπιαγωγείο είχαμε γιορτάσει τα 140 χρόνια από τότε που χτίστηκε το σχολείο μας. Μπορείς να φανταστείς πόσα πολλά παιδιά, όλα αυτά τα χρόνια, έχουν πατήσει στα ίδια σκαλοπάτια κι έχουν παίξει στην ίδια αυλή που παίζεις κι εσύ τώρα;

Τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει διάφορα σημεία του σχολείου και τα παιχνίδια τους. Θυμάσαι το σχολείο μας; είχαμε ονομάσει αυτή τη συλλογή φωτογραφιών. Δες την και θα αναγνωρίσεις πολλά από αυτά που θα δεις.

 

 

Κι εδώ, τα παιδιά  είχαν φωτογραφίσει τα χέρια των φίλων τους να κάνουν διάφορα πράγματα που κάνεις κι εσύ. Να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να ξεφυλλίζουν βιβλία, να φτιάχνουν παζλ, να παίζουν κουκλοθέατρο.  Ο καιρός πέρασε, τα παιδιά μεγάλωσαν και αυτές οι φωτογραφίες ίσως τώρα να τους θυμίζουν τις αναμνήσεις τους από το νηπιαγωγείο.

 

Η κουδουνοχώρα και το πάρτι της πριγκίπισας

 

Ο ήλιος κάνει κάθε μέρα το ταξίδι του, η νύχτα διαδέχεται την ημέρα και ο καιρός περνάει. Οι σπόροι που φύτεψες τον περασμένο μήνα έχουν φυτρώσει κι έχουν γίνει φυτά  (στείλε μας μια φωτογραφία να τους δούμε πως είναι τώρα).

Θυμάσαι τη μεγάλη ανθισμένη κερασιά που είχα φωτογραφίσει; Δεν έχει πια λουλούδια, τα κλαδιά της έχουν πρασινίσει και έχει κιόλας τα πρώτα κόκκινα κεράσια.

 

Όλα γίνονται στο καιρό τους. Όλα χρειάζονται τον χρόνο τους για να ετοιμαστούν.

«Σκέψου – τι πράματα γλυκά, κοιμούνται κάτωθε απ’ το χιόνι. Κοιμάται ο σπόρος, μυστικά, καθώς το φύτρο του φυτρώνει». Κι όταν έρθει η άνοιξη «ρόδα, γιασεμιά, γλυκά κεράσια, χρυσά στάχυα» θα στολίσουν τη γη.

Το κάστρο που έχτισες βάζοντας τα τουβλάκια σου το ένα πάνω στο άλλο, η κατασκευή που έφτιαξες με τα χαρτόνια, η σκάλα του φεγγαροσκεπαστή, το στεφάνι με τα λουλούδια, η ζωγραφιά σου,  πέρασαν μερικά λεπτά μέχρι να τα φτιάξεις.

 

Αν οι άνθρωποι δεν μετρούσαμε τον χρόνο, δεν θα ξέραμε πότε να δώσουμε ένα ραντεβού. Πως θα ήξεραν οι φίλοι σου τι ώρα να έρθουν στο πάρτι σου, αν δεν έγραφες  την ημερομηνία και την ώρα πάνω στην πρόσκληση;

Τι λες, να φτιάξουμε ένα ρολόι και να μάθουμε να διαβάζουμε την ώρα;

Πριν από αυτό όμως θα  ήθελα να σου διαβάσω μια μικρή ιστορία από το βιβλίο του δασκάλου μου, Λάκη Κουρετζή «Στο μικρό περιβολάκι μας«. Η ιστορία λέγεται «Τα ρολόγια». 

Πάτα πάνω στο κόκκινο βέλος της εικόνας  για να αρχίσει η ιστορία.

 

 

Τύπωσε το ρολόι που βλέπεις παρακάτω και ζωγράφισε ό,τι θέλεις μέσα σε αυτό με προσοχή για να μην καλύψεις με χρώματα τους αριθμούς. Κόψε  και στερέωσε τους δείχτες μ΄ένα διπλόκαρφο στο κέντρο.

Αν δεν έχεις εκτυπωτή στο σπίτι και διπλόκαρφο, μην ανησυχείς. Σου έχω τη λύση: Πάρε ένα πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, βάλτο πάνω στο χαρτί σου και σχεδίασε το περίγραμμα. Ζήτα τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά για να γράψετε τους αριθμούς στη σωστή θέση.  Μπορείς να στερεώσεις τους δείκτες με ένα μικρό σχοινί δένοντας ένα κόμπο στις δυο άκρες του.

 

Να μερικά λόγια που είχαν φτιάξει πριν λίγα χρόνια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο. Δείτε την σημερινή πρόταση σαν μια αφορμή να συζητήσετε μαζί τους.

Η έννοια της χρονικότητας στη γλώσσα μας περιγράφεται με δύο λέξεις.
Η μια είναι ο χρόνος και η άλλη ο καιρός. Ο χρόνος αναφέρεται στα λεπτά του ρολογιού και τον μετράμε με νούμερα.
Ο καιρός έχει μια πνευματική διάσταση και ιδιαίτερη σημασία και αναφέρεται στη στιγμή που ζεις κάτι.
Αυτά είναι δύσκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά.

Ίσως όμως να μπορούν μέσα από την παρατήρηση των εμπειριών τους και παραδείγματα να αισθανθούν την διαφορά.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 20 2020

Κοιτάξτε τι σας έχω σήμερα….

το ημερολόγιο μας

 

Θυμάστε;

Κι αυτό εδώ;

 

 

Κα λη μέ ρα- Κα λη μέ ρα

τώρα θα σας πω!!!

 

Να μετρηθούμε τώρα;

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 

11 12  13  14  15  16  17  18  19  20

 

20 στο σπίτι και κανένας στο σχολείο!

 

Λοιπόν για κοιτάξτε παρακάτω, έχει μια  πολύ διασκεδαστική ιστορία που έγραψε ο Χρήστος Μπουλώτης για μια πασχαλίτσα που έχασε  μία βούλα της.

 

 

 

Κοιτάξτε τι  μπορείτε να κάνετε τώρα:

στον παρακάτω πίνακα έχει πασχαλίτσες που δεν είναι ίδιες μεταξύ τους. Μετρήστε τις βούλες που έχει κάθε μία και βρείτε τον σωστό αριθμό κάτω από την κάθε εικόνα.

Πάρτε ένα χαρτί και σημειώστε από την μία μεριά τις βούλες κάθε μιας πασχαλίτσας και γράψτε δίπλα τον σωστό αριθμό.

 

 

Καλή επιτυχία!

Κος Θανάσης

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 15 2020

Η μπλούζα του καπετάνιου

Καλημέρα σας παιδιά,
Παρασκευή σήμερα και όπως βλέπετε αυτές τις μέρες κάνει αρκετή ζέστη. Λογικό είναι αφού ο Μάιος είναι ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης και πλησιάζει το Καλοκαίρι. Και μ’ αυτή τη ζέστη σίγουρα όλοι σκεφτόμαστε την θάλασσα και τα μπάνια.Ίσως μερικοί από σας να έχετε ήδη κάνει τις πρώτες σας βουτιές. Είμαι σίγουρος πάντως ότι σας αρέσουν και τα παιγνίδια στην παραλία.

Τι λέτε, θέλετε να μάθετε να φτιάχνετε χάρτινες βαρκούλες και να τις ταξιδέψετε στην θάλασσα; ή σε μια λεκάνη με νερό;

Παρακάτω  μπορείτε να δείτε τις οδηγίες, χρειάζεστε μόνο ένα κομμάτι χαρτί.

 

  • Αφού φτιάξατε την χάρτινη βάρκα ελάτε να την βάλουμε να παίξει σε μια ιστορία!

 

Η ΜΠΛΟΥΖΑ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ*

Κάποτε ζούσε ένας καπετάνιος, που καθώς δεν ήταν και πολύ έξυπνος, αποφάσισε να σαλπάρει με ένα καραβάκι φτιαγμένο από χαρτί! Όχι πως κανένας δεν προσπάθησε να τον σταματήσει, αλλά  νόμιζε πως τα ξέρει όλα, και για να πούμε την αλήθεια ήταν και λιγάκι ξεροκέφαλος.

 

 

Πριν όμως καλά το καταλάβει, ο καιρός άρχισε να χαλάει… Ξέσπασε μια δυνατή καταιγίδα και ο καπετάνιος άρχισε να ανησυχεί… Και οι ανησυχίες του γρήγορα επιβεβαιώθηκαν καθώς ένας κεραυνός χτύπησε την πλώρη του καραβιού και τη διέλυσε…

 

 

Η θάλασσα αγρίεψε! Τα κύματα έφταναν τα δέκα μέτρα ύψος! Βαριά, μαύρα σύννεφα σκέπαζαν τον ουρανό, κι ο αέρας λυσσομανούσε. Ώσπου ένας ακόμη κεραυνός έπεσε πάνω στην πρύμνη του καραβιού και την κατέστρεψε κι αυτή…

 

 

Και ξαφνικά με έναν δυνατό κρότο, ο άγριος, μανιασμένος αέρας έσπασε το κατάρτι και γκρέμισε τα πανιά..

 

 

Ο καπετάνιος και οι ναύτες του κινδύνευαν… Στεριά δεν φαινόταν πουθενά… Μήτε καράβι στον ορίζοντα για να τους σώσει… Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα κοπάδι καρχαρίες εμφανίστηκε στον ορίζοντα… Άραγε τί επρόκειτο να τους συμβεί; Να σας πω την αλήθεια κανείς δεν έμαθε ποτέ! Απλά αυτό που ξέρουν όλοι είναι πως τελικά έμεινε μόνο …

Ξεδιπλώνετε τώρα το χαρτί…

 

….και να η μπλούζα του καπετάνιου!!!  🙂

 

* Πηγές: http://www.instructables.com/id/Captains-T-shirt-Story

 

Μπορείτε να ακούσετε ένα πολύ ωραίο παραδοσιακό τραγούδι που λέγεται  Το γιαλό γιαλό πηγαίνω. Μπορείτε να το τραγουδήσετε με τους δικούς σας.

 

 

Το γιαλό γιαλό πηγαίνω – πέσ’τε το ματάκια μου
την αγάπη μου να βρω – πεσ’το όπως το λέω κι εγώ.

Μα επήγα και την ηύρα – πέσ’τε το ματάκια μου
σ’ ασημένιον αργαλειό – πεσ’το όπως το λέω κι εγώ.

Της μιλώ, δε μου μιλάει – πέσ’τε το ματάκια μου
της μιλώ, δε μου μιλεί – Βάσω μου η Βασιλική.

Πού ’σουν ξένε το χειμώνα – πέσ’τε το ματάκια μου
και την άνοιξη – μικρή Ελένη καλαματιανή.

Ήμουνα ψηλά στα πλάγια – πέσ’τε το ματάκια μου
και στα βαθινά νερά – Κωσταντίνα και κυρά.

 

 

Καλό Σαββατοκύριακο

Κος Θανάσης

 

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 14 2020

Τα νέα σας

Λάβαμε πολύ ωραίες εργασίες! Μπράβο που κάνετε τόσο δημιουργικά και σπουδαία πράγματα! Θα πρέπει να είστε πολύ χαρούμενοι για όλα αυτά που κάνετε. 

Ο Άρης έβαλε τις φακές που είχε φυτέψει στον ήλιο και ζωγράφισε την σκιά τους.

Η Λάουρα μας έστειλε πολλές ωραίες ζωγραφιές και κατασκευές.

Ο Χρόνης κάνει βόλτες στην ακροθαλασσιά και μας στέλνει φωτογραφίες

Η Μελίνα μας έστειλε φωτογραφίες το αλφαβητάριό της και το καταπληκτικό μουσείο από κούτες που έφτιαξε μαζί με την αδερφή της, την Φρύνη.

Η Μελίνα, ο Άρης, η Ελπίδα και η Λάουρα έφτιαξαν  Ανοιξιάτικα πριγκιπικά στέμματα. 

Φύτρωσαν και οι σπόροι που φύτεψε η Ελπίδα.

Η Λάουρα έφτιαξε το αλφαβητάρι της, ονειρεύτηκε να ταξιδέψει στην Γαλλία, έφτιαξε ένα κάστρο, φύτεψε σπόρους και περιμένει να φυτρώσουν, και η Άνοιξη της έχει κίτρινα λουλούδια. 

Έφτασε και το πρώτο αηδονάκι της Ιωάννας και το δεύτερο της Λάουρας.

Περιμένουμε κι άλλα νέα και πρωτομαγιάτικα στεφάνια και ζωγραφιές για το αηδόνι του αυτοκράτορα και ό,τι άλλο όμορφο θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας.

Δείτε

Made with Padlet

10 Σχόλια

Μαΐ 08 2020

Μάνα, Μητέρα, Μαμά.

Μάνα, Μητέρα, Μαμά, Μητερούλα, Μαμάκα, Μανούλα, μανουλίτσα! 

Αλήθεια, εσύ πως φωνάζεις τη μαμά σου;

Το ξέρεις ότι την Κυριακή 10 Μαΐου είναι η γιορτή της μητέρας; Είναι ευκαιρία  να της δείξεις πόσο πολύ την αγαπάς.

Και στην αρχαία Ελλάδα, κάθε Άνοιξη γιόρταζαν τη «Μητέρα των Θεών» την θεά Ρέα. Αργότερα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που η εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον  σαράντα ημερών μικρό Ιησού στο Ναό. 

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου σαν Ημέρα της Μητέρας και γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Θυμήσου λοιπόν την Κυριακή να δώσεις μια μεγάλη αγκαλιά στη μαμά σου, να της πεις Χρόνια Πολλά και πόσο πολύ την αγαπάς!

  • Πολλά ποιήματα έχουν γραφτεί για την μητέρα. Διάλεξα ένα να το διαβάσεις.

Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.

                                                         – Γιώργος Μαρτινέλλης-

 

  • Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μητέρα. Πάτα πάνω στην εικόνα να δεις μερικούς.

Γκούσταφ Κλιμτ – μητέρα και παιδί

 

  • Ένα ακορντεόν με χρώματα  δώρο για τη μαμά

Αν ήμασταν στο σχολείο θα φτιάχναμε ένα δώρο – έκπληξη, θα το έκρυβες στην τσάντα σου και θα το έδινες στη μαμά σου την Κυριακή.

Τώρα όμως που το σχολείο είναι κλειστό και μπορεί να διαβάζεις αυτά που σου γράφω μαζί με τη μαμά σου, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Όλα  λίγο διαφορετικά  δεν γίνονται τον τελευταίο καιρό;

Σου προτείνω να φτιάξεις ένα μικρό βιβλίο  με ζωγραφιές σε σχήμα ακορντεόν. 

Ξέρεις τι είναι το ακορντεόν; Είναι ένα μουσικό όργανο. Δες το σχήμα του και άκου την φωνή του.

 

 

Το δικό σου ακορντεόν δεν θα βγάζει νότες και ήχους, αλλά χρώματα, ζωγραφιές και αγάπη.

-Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σε βοηθήσουν να κόψεις και να διπλώσεις το χαρτί όπως δείχνουν οι εικόνες.

 

-Όταν θα είναι έτοιμο διπλωμένο, ζήτα από την μαμά να μην κοιτάει τι θα ζωγραφίσεις. Σε κάθε σελίδα του θα κάνεις  μια όμορφη ζωγραφιά- έκπληξη!

Γράψε στη πρώτη σελίδα τη λέξη     Μ Α Μ Α

-Μόλις το τελειώσεις δίπλωσέ το και φύλαξέ το για να της δώσεις την Κυριακή μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!

Το βιβλίο ακορντεόν θα είναι κάπως έτσι αλλά με τις δικές σου υπέροχες ζωγραφιές. 

 

Σου εύχομαι καλή επιτυχία και σου στέλνω την αγάπη μου!

Στις μαμάδες αφιερώνω ένα νανούρισμα, το «Βλέφαρό μου» σε μουσική Νίκου Κυπουργού και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου που ερμηνεύει ο Χρόνης Αηδονίδης.

Καλό Σαββατοκύριακο!

κυρία Κάλη

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Μαΐ 06 2020

Ένας κότσυφας στην αυλή μου

Καλημέρα σας,
χθες καθώς ήμουν σπίτι άκουσα το κελάηδημα ενός πουλιού. Κοιτάζω έξω και βλέπω ένα μαύρο πουλί με πορτοκαλοκίτρινο ράμφος να κάθεται πάνω στην στέγη του διπλανού σπιτιού. Ήταν ένας αρσενικός κότσυφας.
Τώρα την άνοιξη τα αρσενικά κοτσύφια για να γοητεύσουν τα θηλυκά και να ζευγαρώσουν χρησιμοποιούν το κελάηδημά τους.

 

 

Κότσυφας

 

Εδώ μπορείτε να ακούσετε έναν ερωτευμένο κότσυφα!

Κι  εδώ μερικές πληροφορίες για τα κοτσύφια.

 

Από τα διαδραστικά σχολικά βιβλία e books.edu.gr

 

Θυμάστε ένα ποιηματάκι που είχαμε μάθει τον χειμώνα στο σχολείο;

ΚΑΝΕΙ ΚΡΥΟ ΚΑΝΕΙ ΤΣΙΦΙ,
ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΛΙΟ ΤΟ ΚΟΤΣΥΦΙ

 

Άκου τον Διονύση Σαββόπουλο να διηγείται ένα λαϊκό παραμύθι από την Μακεδονία για έναν κότσυφα.

 

Σας προτείνω να φτιάξετε τον κότσυφα του παραμυθιού σχεδιάζοντας τον σε ένα λευκό χαρτί όπως βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία.

 

 

  • Τον χρωματίζετε όλον μαύρο και το ράμφος του πορτοκαλί.
  • Μην ξεχάσετε να φτιάξετε έναν πορτοκαλί κύκλο γύρω από κάθε μάτι του.
  • Κόβετε το περίγραμμα και διπλώνετε το χαρτί και ….έτοιμος!
  • Μπορείτε να τον κρεμάσετε με μια κλωστή στο δωμάτιό σας και όταν φυσάει αεράκι από το ανοικτό παράθυρο θα κινείται και θα μοιάζει σαν αληθινός.

Καλή επιτυχία!

κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Απρ 29 2020

Ένα είναι το αηδόνι που γλυκά λαλεί

Σήμερα θα σου γνωρίσω ένα πουλί μικρό, που δύσκολα μπορείς να το δεις γιατί συνηθίζει κρύβεται ανάμεσα στα φυλλώματα των δέντρων. Είναι όμως πολύ εύκολο να το ακούσεις να κελαηδάει με την υπέροχη φωνή του την Άνοιξη και το Καλοκαίρι στο δάσος κοντά σε ποτάμια. Το τραγούδι του είναι τόσο δυνατό που μπορεί ακουστεί πολύ μακριά. Κελαηδάει συνήθως τη νύχτα μέχρι τα ξημερώματα.

 

Είναι γκρίζο ή καφετί, φτιάχνει τη φωλιά στο έδαφος, ανάμεσα στα πεσμένα φύλλα ή στα κλαδιά των θάμνων. Τρώει σπόρους και μικρά έντομα και είναι πουλί αποδημητικό. Δηλαδή το Φθινόπωρο φεύγει από την πατρίδα μας και πηγαίνει σε άλλες χώρες που είναι πιο ζεστές. Έρχεται πάλι την Άνοιξη.

 

  • Άκου το κελάϊδισμα του.

 

 

  • Τώρα σου προτείνω να καθίσεις αναπαυτικά στη καρέκλα σου, να κλείσεις τα μάτια σου και να ακούσεις άλλη μια φορά το τραγούδι του. 
  • Πώς ένιωσες;

 

Ώρα για παραμύθι.

Βρήκα στη βιβλιοθήκη  μου ένα παλαιό παιδικό βιβλίο που έχει μέσα 30 ιστορίες. Διάλεξα να σου διαβάσω μια ιστορία για ένα αηδόνι. Το « Αηδόνι του αυτοκράτορα». Το έχει γράψει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Παλαιότερα τα παιδικά βιβλία δεν είχαν πολλές εικόνες όπως τα βιβλία που έχεις εσύ σήμερα. Τα παιδιά άκουγαν τα παραμύθια που τους διάβαζαν  οι μεγάλοι και φαντάζονταν τις δικές τους εικόνες.

Αυτό θα δοκιμάσουμε να κάνουμε κι εμείς σήμερα.

Εγώ θα διαβάζω κι εσύ θα φαντάζεσαι.

  • Όταν τελειώσει η ιστορία πάρε χαρτί και χρώματα και ζωγράφισε ό,τι θέλεις από αυτά που φαντάστηκες.
  • Ζήτα από τους γονείς σου να φωτογραφίσουν  τη ζωγραφιά και να μου την στείλουν.
  • Με τις ζωγραφιές που θα στείλεις εσύ και οι συμμαθητές σου θα βάλουμε εικόνες στο παραμύθι.
  • Άκουσε το

 

Φτιάξε ένα αηδόνι από χαρτί

Μπορείς αν θέλεις να φτιάξεις  πολύ εύκολα ένα μικρό αηδονάκι. Θα χρειαστείς μολύβι, ψαλίδι, χαρτί, κόλλα, ξυλομπογιά κι ένα μικρό ποτήρι για να σχηματίσεις τον κύκλο. Δες τις εικόνες.

 

 

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστώ  πολύ για την συνεργασία.

 Ήθελα σήμερα να στείλω στους μαθητές μου ένα παραμύθι όπως θα τους το διάβαζα αν ήμασταν στο σχολείο.

Τα παιδιά σήμερα έχουν συνηθίσει να βλέπουν πάρα πολλές εικόνες οι οποίες εναλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα, ειδικά στις οθόνες.

Το ζητούμενο σε αυτή την δραστηριότητα είναι να συγκεντρωθούν μέσω της ακοής για 9 λεπτά και να κατανοήσουν μια ιστορία. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Επόμενα »