Χθες ήταν μια μέρα αφιερωμένη στον Ναό του Ηφαίστου και της Αθηνάς. Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί και περπατώντας μέσα από τα στενά δρομάκια της Πλάκας φτάσαμε στην Αρχαία Αγορά. Εκεί μας υποδέχθηκε η κα Κλειώ Στρατηγάκη, Συντηρήτρια Αρχαιοτήτων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και μαζί της ξεκινήσαμε μια από τις ομορφότερες βόλτες μας.
Περπατήσαμε στην οδό Παναθηναίων, εκεί από όπου περνούσε η πομπή της μεγάλης γιορτής της θεάς Αθηνάς κι ύστερα ανεβήκαμε στον λόφο του Αγοραίου Κολωνού στον Ναό του Ηφαίστου και της Αθηνάς Εργάνης.
Παρατηρήσαμε τον ναό, βρήκαμε αρχαίους θησαυρούς, γίναμε αρχαιολόγοι και συντηρητές αρχαιοτήτων,
φωτογραφίσαμε, σχεδιάσαμε, παίξαμε και διηγηθήκαμε αρχαίους μύθους.
Η πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη της φετινής χρονιάς είχε πολλή κίνηση!
«Μαθαίνω για το πώς κινείται το σώμα μου» ήταν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο λάβαμε μέρος.
Με ωραίο ζεστό καιρό την περασμένη Δευτέρα επισκεφθήκαμε το ΚΠΙΣΝ και με την καθοδήγηση των γυμναστριών της ομάδας Αναγέννηση & Πρόοδος, παίξαμε σε 5 διαφορετικούς σταθμούς-παιχνίδια, ανακαλύπτοντας τα βασικά χαρακτηριστικά της κίνησης.
Την Τρίτη 12 Απριλίου περπατήσαμε στην Πλάκα. Παρατηρήσαμε το κτήριο του σχολείου μας, πέτρινα σπίτια και μπαλκόνια με φουρούσια, ακροκέραμα και αγάλματα στις στέγες των σπιτιών, είδαμε το Διογένειο Γυμνάσιο. Στο δρόμο μας συναντήσαμε μαγαζιά με τουριστικά είδη.
Επισκεφτήκαμε το αρχοντικό των Μπενιζέλων.
Στο κατάστημα της κυρίας Κοράκη είδαμε και αγγίξαμε ακροκέραμα και ενθουσιαστήκαμε! Την ευχαριστούμε πάρα πολύ!
Την περασμένη Πέμπτη επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης.
Αντλώντας ερεθίσματα από έργα ζωγραφικής και κατασκευές που έχουν δημιουργήσει παιδιά και με την καθοδήγηση των εμψυχωτών του Μουσείου εστιάσαμε στην πολύπλευρη έννοια της φροντίδας και στη σταδιακή μετάβαση από το ατομικό πλαίσιο δράσης στο συλλογικό.
Στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και σε μια όμορφη πλατεία της Πλάκας γνωρίσαμε και παίξαμε παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά τα παλιά χρόνια στις γειτονιές.
Μερικά από αυτά τα παιχνίδια τα παίζουμε και τώρα.
Κοίτα ψηλά! έχει ζωγραφιές!
Πότε θα κολυμπήσουμε στο ταβάνι;
Κούκλες άλλης εποχής.
Ιστορίες του παππού
Στης Πλάκας της ανηφοριές έχει όμορφες πλατείες για παιχνίδι
Σήμερα είναι 18 Μαΐου, και όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα γιορτάζουν τα Μουσεία σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη μέρα όλα τα Μουσεία κάνουν διάφορες εκδηλώσεις και καλούν τους ανθρώπους να τα επισκεφθούν.
Τα Μουσεία όμως φέτος είναι κλειστά λόγω του κορονοϊού.
Γι’ αυτό καλούν τον κόσμο να δει τις εκθέσεις τους και να κάνουν διάφορες δραστηριότητες μέσα από τις οθόνες των υπολογιστών.
Περίπου όπως κάνουμε δηλαδή κι εμείς, όσο το σχολείο μας είναι κλειστό.
Αυτή είναι η αφίσα της φετινής γιορτής
Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Μουσεία για την Ισότητα: Ποικιλομορφία και Kοινωνική Συνοχή».
Όλοι οι επισκέπτες είναι ίσοι, μα διαφορετικοί και μπορούν να περάσουν μοναδικά μέσα σε ένα Μουσείο.
Έλα να θυμηθούμε τα μουσεία που πήγαμε που φέτος μαζί.
Παρατηρήσαμε τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει άλλα παιδιά, συζητήσαμε, είπαμε την γνώμη μας, και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα.
Πάτα πάνω στην εικόνα του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης για να δεις μερικά έργα. Τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει άλλα παιδιά από διαφορετικούς πολιτισμούς και τόπους, με διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, ρούχα και μαλλιά.
Μπορείς να κάνεις κι εσύ με τη σειρά σου τη δική σου ζωγραφιά, να την φωτογραφίσεις και να την στείλεις να την βάλουμε στο μπλόγκ μας για την ημέρα των μουσείων.
Παρατηρήσαμε έργα σπουδαίων ζωγράφων και δημιουργήσαμε και τον δικό μας πίνακα με σχήματα που μας έδωσαν στο μουσείο. Θυμάσαι;
Πάτα πάνω στην εικόνα του μουσείου για να ξαναδείς μερικούς από τους πίνακες που είδαμε στην επίσκεψη μας. Ποιους από αυτούς θυμάσαι;
Και τώρα με την βοήθεια του υπολογιστή έλα να πάμε σε ένα άλλο μουσείο, που δεν έχουμε πάει μαζί. Ίσως όμως να έχεις πάει μαζί τους γονείς σου. Είναι το Μουσείο Μπενάκη.
Δες μια σύντομη ταινία με κινούμενες εικόνες που έφτιαξε μια ομάδα παιδιών που παρακολουθούσε το «Μικρό Εργαστήρι της Τέχνης» του Μουσείου Μπενάκη.
Ο τίτλος της ταινίας είναι Μια Νύχτα στο Μουσείο.
Μπορείς να μαντέψεις τι έγινε μια νύχτα στο μουσείο;
Και μετά από αυτή την διαφορετική βόλτα στα μουσεία, ας θυμηθούμε και το τραγούδι του μουσείου από την Λιλιπούπολη, με τις ζωγραφιές που έχουν κάνει οι μαθητές της Γ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιστιαίας.
Με την αγάπη μου,
κυρία Κάλη
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας
και να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.
Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com
Σήμερα με τους χάρτες μας στα χέρια περπατήσαμε στη γειτονιά μας την Πλάκα, την αρχαιότερη συνοικία της Αθήνας.
Στη διαδρομή μας συναντήσαμε νεοκλασικά κτήρια με μπαλκόνια που έχουν φουρούσια, με ακροκέραμα και αγάλματα στις στέγες τους. Είδαμε το Διογένειο Γυμνάσιο, σπίτια με γκράφιτι στους τοίχους, αλλά και σπίτια φρεσκοβαμένα και καθαρά, μαγαζιά με τουριστικά είδη.
Περάσαμε και από την μικρή πλατεία Πλατάνου με τον μεγάλο πλάτανο και την ταβέρνα.
Στο τέλος της βόλτας μας μπήκαμε στο αρχοντικό των Μπενιζέλων.
Πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη του 2020 σήμερα στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και είμαστε το πρώτο σχολείο που πραγματοποιεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο νέο μουσείο.
Ευχόμαστε καλή αρχή στα σχολικά προγράμματα και ελπίζουμε οτι κάναμε καλό ποδαρικό!
Με την βοήθεια των εμψυχωτών του μουσείου παρατηρήσαμε έργα των Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Pablo Picasso, Jan Miro, Edgar Degas, Παναγιώτη Τέτση, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίγκα, και δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα.
Περάσαμε πολύ όμορφα, τόσο όμορφα που
😀 😀
Θέλουμε, θέλουμε, θέλουμε μουσείο
θέλουμε να βλέπουμε τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους
Όμορφη και διαφορετική η μέρα μας σήμερα, αφού βρεθήκαμε στο ΚΠΣΙΝ για να παρακολουθήσουμε την παράσταση “τέσσερις εποχές” στην Εθνική Λυρική Σκηνή.
Σε μια κυκλική σκηνή γεμάτη σκουπίδια οι εποχές διαδέχονταν η μιά την άλλη, ανταγωνίζονταν βάζοντας μπροστά τον εγωισμό τους. Μουσική και μουσικοί στη μέση έδιναν το ρυθμό της κίνησης και προειδοποιούσαν για τις καταστροφές.
Τυφώνες, βροχές, ξηρασίες μυρωδιές, πάγοι που λιώνουν, ζώα που χάνονται.
Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Μόνος ή μοναδικός; Διαφορετικότητα και ρατσισμός”.
Με ερεθίσματα τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει συνομήλικοί τους, τα παιδιά οδηγήθηκαν να εκφράσουν τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες τους και να προσεγγίσουν δημιουργικά τις έννοιες της διαφορετικότητας και του ρατσισμού.
Η διαδρομή μας από το σχολείο μέχρι το Μουσείο ήταν η πρωτη μας άσκηση να μάθουμε να περπατάμε όλοι μαζί σε γραμμή.