Αρχεία για 'Εκπαιδευτικές επισκέψεις' Κατηγορία

Φεβ 13 2020

Μικρός περίπατος στην Πλάκα

Σήμερα με  τους χάρτες  μας στα χέρια περπατήσαμε στη γειτονιά μας την Πλάκα, την αρχαιότερη συνοικία της Αθήνας.

Στη διαδρομή μας συναντήσαμε νεοκλασικά κτήρια με μπαλκόνια που έχουν φουρούσια, με ακροκέραμα και αγάλματα στις στέγες τους. Είδαμε το Διογένειο Γυμνάσιο, σπίτια με γκράφιτι στους τοίχους, αλλά και σπίτια φρεσκοβαμένα και καθαρά, μαγαζιά με τουριστικά είδη.

Περάσαμε και από την μικρή πλατεία Πλατάνου με τον μεγάλο πλάτανο και την ταβέρνα.

Στο τέλος της βόλτας μας μπήκαμε στο αρχοντικό των Μπενιζέλων.

Ιαν 14 2020

Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο, φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό!

Πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη του 2020 σήμερα στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και είμαστε το πρώτο σχολείο που πραγματοποιεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο  νέο μουσείο.

Ευχόμαστε καλή αρχή στα σχολικά προγράμματα και ελπίζουμε οτι κάναμε καλό ποδαρικό!

Με την βοήθεια των εμψυχωτών του μουσείου παρατηρήσαμε έργα των Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Pablo Picasso, Jan Miro, Edgar Degas, Παναγιώτη Τέτση, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίγκα, και δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα.

Περάσαμε πολύ όμορφα, τόσο όμορφα που

😀  😀

Θέλουμε, θέλουμε, θέλουμε μουσείο
θέλουμε να βλέπουμε τους θησαυρούς
που δεν τους χωράει ανθρώπου νους

και

απ` το μουσείο δε θέλαμε να βγούμε!

λα λα λα

Νοέ 22 2019

οι Τέσσερις εποχές του Βιβάλντι στον καιρό της ανακύκλωσης

Όμορφη και διαφορετική η μέρα μας σήμερα, αφού βρεθήκαμε στο ΚΠΣΙΝ για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «τέσσερις εποχές»  στην  Εθνική Λυρική Σκηνή.

Σε μια κυκλική σκηνή  γεμάτη σκουπίδια οι εποχές διαδέχονταν η μιά την άλλη, ανταγωνίζονταν  βάζοντας μπροστά τον εγωισμό τους. Μουσική και μουσικοί στη μέση  έδιναν το ρυθμό της κίνησης  και προειδοποιούσαν για τις καταστροφές.

Τυφώνες, βροχές, ξηρασίες μυρωδιές, πάγοι που λιώνουν, ζώα που χάνονται.

Θα σωθεί  στο τέλος ο πλανήτης;

;

Οκτ 10 2019

Στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης

Στο αγαπημένο μας Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης η πρώτη  εκπαιδευτική επίσκεψη της χρονιάς  🙂

Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα  «Μόνος ή μοναδικός; Διαφορετικότητα και ρατσισμός».

Με ερεθίσματα τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν κάνει συνομήλικοί τους, τα παιδιά οδηγήθηκαν να εκφράσουν τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες τους και να προσεγγίσουν δημιουργικά τις έννοιες της διαφορετικότητας και του ρατσισμού.

Η διαδρομή μας από το σχολείο μέχρι το Μουσείο ήταν η πρωτη μας άσκηση να μάθουμε να περπατάμε όλοι μαζί σε γραμμή.

Ευτυχώς είχαμε βοηθούς μας τους γονείς!  🙂

Απρ 14 2019

Οι Λουλουδένιες

Τα παιδιά το πρωί μιλούσαν για την χθεσινή καταιγίδα, το χαλάζι και τους κεραυνούς.

Ευτυχώς σήμερα μας έκανε ωραίο καιρό κι έτσι ξεκινήσαμε για το Μουσείο Μπενάκη- Ισλαμικής Τέχνης.

Στο δρόμο μας είδαμε τη βιβλιοθήκη του Αδριανού, περπατήσαμε δίπλα από την Αρχαία Αγορά και το ναό του Ηφαίστου ( που επισκεφθήκαμε πριν λίγες μέρες) και φτάσαμε στο νεοκλασικό κτήριο που στεγάζει το Μουσείο.

Το παραμύθι μας ξεκίνησε από ένα σπίτι της μακρινή Ανατολής με το σιντριβάνι του, τα καφασωτά και πολύχρωμα γύψινα παράθυρά του. Το σπίτι του Αχμέτ που μια μέρα κίνησε να βρει την Λουλουδένια του.

Οι περιπέτειες του ήρωά μας ζωντάνεψαν μέσα από τα αντικείμενα του Μουσείου κι εμείς παίζοντας γνωρίσαμε τους θησαυρούς της Ανατολής και βρήκαμε τη Λουλουδένια μας.

Ευχαριστούμε πολύ τους ανθρώπους του Μουσείου και ιδιάιτερα την κυρία Φωτεινή Γραμματικού για την τόσο ωραία ξενάγηση. Γυρίσαμε στο σχολείο ενθουσιασμένοι! 🙂

Απρ 04 2019

Μια μέρα στο «Ηφαιστείο»

Μια μέρα στο Ναό του Ηφαίστου και της Αθηνάς Εργάνης γίναμε αρχαιολόγοι και συντηρητές αρχαιοτήτων, φωτογραφίσαμε, σχεδιάσαμε, παίξαμε και διηγηθήκαμε αρχαίους μύθους.

Ευχαριστούμε πολύ το Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης της διεύθυνσης αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς- Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και ιδιαίτερα την κυρία Κλειώ Στρατηγάκη για το εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μας προσέφεραν.

Φεβ 13 2019

Θεατροποιώντας παλιά ομαδικά παιχνίδια

Στο Σχολείο Παιχνιδιού σήμερα όλα άρχισαν, όταν τα παιδιά από την Πλάκα, συναντήθηκαν για να παίξουν ομαδικά παιχνίδια, όπως γινόταν παλιά στις γειτονιές και στις αυλές…

Γιατί γνωρίζοντας πως ζούσαν κι έπαιζαν άλλοτε τα παιδιά, καταλαβαίνουμε περισσότερα για τη σημερινή εποχή και τα δικά μας παιχνίδια.

Φεβ 08 2019

Με το βλέμμα στη γειτονιά μας

Πετώντας πάνω από την υδρόγειο, η μικρή μας γειτονιά, η Πλάκα, μεγαλώνει με μια κίνηση του δαχτύλου στην οθόνη μας. Να και το σχολείο μας, η αυλή, τα δέντρα,  οι δρόμοι.

Με  χάρτες στα χέρια μας βγήκαμε την περασμένη εβδομάδα να κάνουμε μια βόλτα και να γνωρίσουμε καλύτερα τη γειτονιά του σχολείου μας.

Η διαδρομή μας: Αδριανού, Φλέσσα, Κυρρήστου, Ερεχθέως, Διογένους, Μνησικλέους, Αδριανού.

Συναντήσαμε πέτρινα κτήρια και μπαλκόνια με φουρούσια, ακροκέραμα και αγάλματα στις στέγες των σπιτιών, το Διογένειο Γυμνάσιο, σπίτια με γκράφιτι στους τοίχους ,αλλά σπίτια φρεσκοβαμένα και καθαρά, μαγαζιά με τουριστικά είδη, το αρχοντικό των Μπενιζέλων και φυσικά  παρατηρήσαμε το σχολείο μας με τα ψηλά τοξωτά παράθυρα και την νεοκλασική είσοδο.

Η βόλτα μας κράτησε περίπου 45 λεπτά αλλά εμείς «περπατήσαμε» από τον 2ο αιώνα πΧ ως σήμερα!

Στη μακέτα μας αποτυπώσαμε όσα είδαμε στη διαδρομή μας κι άλλα που θα θέλαμε να δούμε όπως ουράνια τόξα, πεταλούδες και λουλούδια.

Νοέ 20 2018

Μαθαίνω για το πως κινείται το σώμα μου

Φτάνοντας στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος μας καλωσόρισαν η λεβάντα και το δεντρολίβανο με τα αρώματά τους. Είχαμε λίγο χρόνο πριν αρχίσει το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, και έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε ανάμεσα στα δέντρα και να συναντήσουμε χαμογελαστούς ανθρώπους.

Οι γυμναστές του προγράμματος «Μαθαίνω για το πως κινείται το σώμα μου» είχαν ετοιμάσει τον εξοπλισμό τους και μας περίμεναν να παίξουμε.

Περάσαμε μιάμιση ώρα γεμάτη δράση, εναλλαγές και ποικιλία  πολύ καλά οργανωμένων δραστηριοτήτων που μας γέμισε χαρά και ενέργεια. Παίζοντας ανακαλύψαμε βασικά χαρακτηριστικά της κίνησης του σώματός μας. Πως λειτουργεί το σώμα όταν βαδίζουμε, τρέχουμε ακόμα και όταν πέφτουμε, αλλά και όταν ρίχνουμε και πιάνουμε μια μπάλα.  Ισορροπώντας γνωρίσαμε περισσότερο την έννοια της ακινητοποίησης, της προσγείωσης, του ρυθμού, των στροφών και της κύλισης.

Περάσαμε πολύ όμορφα!  🙂

Οκτ 23 2018

Από τον μικρόκοσμο του εγώ στον πλανήτη του εμείς, με οδηγό την Τέχνη.

Πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη της χρονιάς σήμερα, και όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πήγαμε στο αγαπημένο μας  Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης.

Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα «Φροντίζω με Τέχνη».

Με ερεθίσματα τα έργα ζωγραφικής και τις κατασκευές που έχουν δημιουργήσει συνομήλικοί τους, τα παιδιά οδηγήθηκαν να εκφράσουν τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες τους και να προσεγγίσουν δημιουργικά την έννοια της φροντίδας ( φροντίζω τον εαυτό μου, την οικογένεια και την τρίτη ηλικία, το αστικό και φυσικό περιβάλλον, τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες).

Θα συνεχίζουμε με ανάλογες δραστηριότητες και στο σχολείο, αξιοποιώντας την αντίστοιχη μουσειοσκευή.

Μαΐ 14 2018

Μέλισσα Μέλισσα, Μέλι Γλυκύτατο!

Μέλισσες, τόσο μικρές και τόσο σημαντικές για την φύση!

Σήμερα ο επισκέπτης μας  ο κ. Μανώλης Γερογιαννάκης από το Περιβόλι της Βάρης , δεν ήρθε μόνος του. Έφερε μαζί του πολλές μέλισσες, μια ολόκληρη κυψέλη! Είδαμε τα σύνεργα και την στολή του Μελισσοκόμου.

Μάθαμε πως ζουν οι μέλισσες, πως εργάζονται και συνεργάζονται, πως γίνεται το μέλι και ο βασιλικός πολτός.  Μάθαμε για την βασίλσσα, τους κηφήνες και τις εργάτριες και πως μεταφέρουν το νέκταρ και τη γύρη των λουλουδιών. Πιάσαμε και μυρίσαμε την κηρήθρα. Είδαμε να γεννιέται μια μέλισσα!

Απρ 26 2018

Η τέχνη της υφαντικής

Την τέχνη της υφαντικής γνωρίσαμε σήμερα στην επίσκεψη μας στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού.

Μαζί με τους εμψυχωτές του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού» μέσα από παραδοσιακά παραμύθια, παιχνίδια, χειροτεχνίες και οπτικοακουστικό υλικό ξεκινήσαμε από το μαλλί και φτάσαμε ως την ύφανση γνωρίζοντας όλα τα στάδια επεξεργασίας του μαλλιού.

Φτιάξαμε και τα δικά μας υφαντά με χαρτόνια και κορδέλες