Αρχεία για 'Γλώσσα' Κατηγορία

Μάι 08 2020

Μάνα, Μητέρα, Μαμά.

Μάνα, Μητέρα, Μαμά, Μητερούλα, Μαμάκα, Μανούλα, μανουλίτσα! 

Αλήθεια, εσύ πως φωνάζεις τη μαμά σου;

Το ξέρεις ότι την Κυριακή 10 Μαΐου είναι η γιορτή της μητέρας; Είναι ευκαιρία  να της δείξεις πόσο πολύ την αγαπάς.

Και στην αρχαία Ελλάδα, κάθε Άνοιξη γιόρταζαν τη “Μητέρα των Θεών” την θεά Ρέα. Αργότερα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που η εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον  σαράντα ημερών μικρό Ιησού στο Ναό. 

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου σαν Ημέρα της Μητέρας και γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Θυμήσου λοιπόν την Κυριακή να δώσεις μια μεγάλη αγκαλιά στη μαμά σου, να της πεις Χρόνια Πολλά και πόσο πολύ την αγαπάς!

  • Πολλά ποιήματα έχουν γραφτεί για την μητέρα. Διάλεξα ένα να το διαβάσεις.

Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.

                                                         – Γιώργος Μαρτινέλλης-

 

  • Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μητέρα. Πάτα πάνω στην εικόνα να δεις μερικούς.

Γκούσταφ Κλιμτ – μητέρα και παιδί

 

  • Ένα ακορντεόν με χρώματα  δώρο για τη μαμά

Αν ήμασταν στο σχολείο θα φτιάχναμε ένα δώρο – έκπληξη, θα το έκρυβες στην τσάντα σου και θα το έδινες στη μαμά σου την Κυριακή.

Τώρα όμως που το σχολείο είναι κλειστό και μπορεί να διαβάζεις αυτά που σου γράφω μαζί με τη μαμά σου, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Όλα  λίγο διαφορετικά  δεν γίνονται τον τελευταίο καιρό;

Σου προτείνω να φτιάξεις ένα μικρό βιβλίο  με ζωγραφιές σε σχήμα ακορντεόν. 

Ξέρεις τι είναι το ακορντεόν; Είναι ένα μουσικό όργανο. Δες το σχήμα του και άκου την φωνή του.

 

 

Το δικό σου ακορντεόν δεν θα βγάζει νότες και ήχους, αλλά χρώματα, ζωγραφιές και αγάπη.

-Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σε βοηθήσουν να κόψεις και να διπλώσεις το χαρτί όπως δείχνουν οι εικόνες.

 

-Όταν θα είναι έτοιμο διπλωμένο, ζήτα από την μαμά να μην κοιτάει τι θα ζωγραφίσεις. Σε κάθε σελίδα του θα κάνεις  μια όμορφη ζωγραφιά- έκπληξη!

Γράψε στη πρώτη σελίδα τη λέξη     Μ Α Μ Α

-Μόλις το τελειώσεις δίπλωσέ το και φύλαξέ το για να της δώσεις την Κυριακή μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!

Το βιβλίο ακορντεόν θα είναι κάπως έτσι αλλά με τις δικές σου υπέροχες ζωγραφιές. 

 

Σου εύχομαι καλή επιτυχία και σου στέλνω την αγάπη μου!

Στις μαμάδες αφιερώνω ένα νανούρισμα, το “Βλέφαρό μου” σε μουσική Νίκου Κυπουργού και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου που ερμηνεύει ο Χρόνης Αηδονίδης.

Καλό Σαββατοκύριακο!

κυρία Κάλη

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μάι 06 2020

Ένας κότσυφας στην αυλή μου

Καλημέρα σας,
χθες καθώς ήμουν σπίτι άκουσα το κελάηδημα ενός πουλιού. Κοιτάζω έξω και βλέπω ένα μαύρο πουλί με πορτοκαλοκίτρινο ράμφος να κάθεται πάνω στην στέγη του διπλανού σπιτιού. Ήταν ένας αρσενικός κότσυφας.
Τώρα την άνοιξη τα αρσενικά κοτσύφια για να γοητεύσουν τα θηλυκά και να ζευγαρώσουν χρησιμοποιούν το κελάηδημά τους.

 

 

Κότσυφας

 

Εδώ μπορείτε να ακούσετε έναν ερωτευμένο κότσυφα!

Κι  εδώ μερικές πληροφορίες για τα κοτσύφια.

 

Από τα διαδραστικά σχολικά βιβλία e books.edu.gr

 

Θυμάστε ένα ποιηματάκι που είχαμε μάθει τον χειμώνα στο σχολείο;

ΚΑΝΕΙ ΚΡΥΟ ΚΑΝΕΙ ΤΣΙΦΙ,
ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΛΙΟ ΤΟ ΚΟΤΣΥΦΙ

 

Άκου τον Διονύση Σαββόπουλο να διηγείται ένα λαϊκό παραμύθι από την Μακεδονία για έναν κότσυφα.

 

Σας προτείνω να φτιάξετε τον κότσυφα του παραμυθιού σχεδιάζοντας τον σε ένα λευκό χαρτί όπως βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία.

 

 

  • Τον χρωματίζετε όλον μαύρο και το ράμφος του πορτοκαλί.
  • Μην ξεχάσετε να φτιάξετε έναν πορτοκαλί κύκλο γύρω από κάθε μάτι του.
  • Κόβετε το περίγραμμα και διπλώνετε το χαρτί και ….έτοιμος!
  • Μπορείτε να τον κρεμάσετε με μια κλωστή στο δωμάτιό σας και όταν φυσάει αεράκι από το ανοικτό παράθυρο θα κινείται και θα μοιάζει σαν αληθινός.

Καλή επιτυχία!

κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 29 2020

Ένα είναι το αηδόνι που γλυκά λαλεί

Σήμερα θα σου γνωρίσω ένα πουλί μικρό, που δύσκολα μπορείς να το δεις γιατί συνηθίζει κρύβεται ανάμεσα στα φυλλώματα των δέντρων. Είναι όμως πολύ εύκολο να το ακούσεις να κελαηδάει με την υπέροχη φωνή του την Άνοιξη και το Καλοκαίρι στο δάσος κοντά σε ποτάμια. Το τραγούδι του είναι τόσο δυνατό που μπορεί ακουστεί πολύ μακριά. Κελαηδάει συνήθως τη νύχτα μέχρι τα ξημερώματα.

 

Είναι γκρίζο ή καφετί, φτιάχνει τη φωλιά στο έδαφος, ανάμεσα στα πεσμένα φύλλα ή στα κλαδιά των θάμνων. Τρώει σπόρους και μικρά έντομα και είναι πουλί αποδημητικό. Δηλαδή το Φθινόπωρο φεύγει από την πατρίδα μας και πηγαίνει σε άλλες χώρες που είναι πιο ζεστές. Έρχεται πάλι την Άνοιξη.

 

  • Άκου το κελάϊδισμα του.

 

 

  • Τώρα σου προτείνω να καθίσεις αναπαυτικά στη καρέκλα σου, να κλείσεις τα μάτια σου και να ακούσεις άλλη μια φορά το τραγούδι του. 
  • Πώς ένιωσες;

 

Ώρα για παραμύθι.

Βρήκα στη βιβλιοθήκη  μου ένα παλαιό παιδικό βιβλίο που έχει μέσα 30 ιστορίες. Διάλεξα να σου διαβάσω μια ιστορία για ένα αηδόνι. Το « Αηδόνι του αυτοκράτορα». Το έχει γράψει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Παλαιότερα τα παιδικά βιβλία δεν είχαν πολλές εικόνες όπως τα βιβλία που έχεις εσύ σήμερα. Τα παιδιά άκουγαν τα παραμύθια που τους διάβαζαν  οι μεγάλοι και φαντάζονταν τις δικές τους εικόνες.

Αυτό θα δοκιμάσουμε να κάνουμε κι εμείς σήμερα.

Εγώ θα διαβάζω κι εσύ θα φαντάζεσαι.

  • Όταν τελειώσει η ιστορία πάρε χαρτί και χρώματα και ζωγράφισε ό,τι θέλεις από αυτά που φαντάστηκες.
  • Ζήτα από τους γονείς σου να φωτογραφίσουν  τη ζωγραφιά και να μου την στείλουν.
  • Με τις ζωγραφιές που θα στείλεις εσύ και οι συμμαθητές σου θα βάλουμε εικόνες στο παραμύθι.
  • Άκουσε το

 

Φτιάξε ένα αηδόνι από χαρτί

Μπορείς αν θέλεις να φτιάξεις  πολύ εύκολα ένα μικρό αηδονάκι. Θα χρειαστείς μολύβι, ψαλίδι, χαρτί, κόλλα, ξυλομπογιά κι ένα μικρό ποτήρι για να σχηματίσεις τον κύκλο. Δες τις εικόνες.

 

 

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστώ  πολύ για την συνεργασία.

 Ήθελα σήμερα να στείλω στους μαθητές μου ένα παραμύθι όπως θα τους το διάβαζα αν ήμασταν στο σχολείο.

Τα παιδιά σήμερα έχουν συνηθίσει να βλέπουν πάρα πολλές εικόνες οι οποίες εναλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα, ειδικά στις οθόνες.

Το ζητούμενο σε αυτή την δραστηριότητα είναι να συγκεντρωθούν μέσω της ακοής για 9 λεπτά και να κατανοήσουν μια ιστορία. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 27 2020

Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν

 Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Τελευταίες μέρες του Απρίλη και η άνοιξη είναι εδώ, όχι μόνο στα λουλούδια που ανθίζουν αλλά και στα δέντρα που βγάζουν καινούρια κλαδιά και φύλλα, είναι και στα έντομα που πηγαινοέρχονται από λουλούδι σε λουλούδι, είναι και στα ζωάκια που ξυπνάνε από τον χειμωνιάτικο τους ύπνο και χαίρονται τον ήλιο και την ζέστη.

Ο σκαντζόχοιρος είναι ένα από αυτά, αστείος και αγαπητός από τα παιδιά.

Μπορείτε να ακούσετε μια ιστορία που πρωταγωνιστής είναι ένας μικρός σκαντζόχοιρος  πατώντας πάνω στην εικόνα. Ελπίζω να διασκεδάσετε με την ιστορία του.

Θέλετε να ζωγραφίσετε μια εικόνα που σας έκανε εντύπωση ή  να φτιάξετε έναν σκαντζόχοιρο με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες ή σπίρτα ή κομμένα καλαμάκια και να μας στείλετε φωτογραφία για να μπει στο ιστολόγιό μας; Σας δίνω ιδέες με τις παρακάτω φωτογραφίες.

Βρήκα κι ένα πολύ ωραίο λίμερικ (τα λίμερικ είναι μικρά αστεία ποιήματα που είναι λίγο σαν παιγνιδόλεξα).Το έγραψε μια ποιἠτρια που λέγεται Λιάνα Αρανίτου.

 

Ο ΛΑΙΜΑΡΓΟΣ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ

Ένας σκαντζόχοιρος χοντρός που έμενε στα Σπάτα

έτρωγε μόνο αυγά βραστά και τά ´θελε μελάτα.

Έπινε όμως τα αυγά σαν να ῾τανε νεράκι

κι απ῾ τα πολλά του τα κιλἀ έμοιαζε γουρουνάκι.

 

Μπορείτε να το αποστηθίσετε, έχει πολλή πλάκα.

Καλή εβδομάδα!

Ο κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή,

ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 20 2020

Τα Πασχαλιάτικα νέα μας

Χρόνια Πολλά! Με Υγεία και Αγάπη!

Λάβαμε τα νέα σας και τα καταπληκτικά πράγματα που φτιάχνετε. 

  • Η Ελένη έφτιαξε πολύ νόστιμα κουλουράκια και ζωγράφισε πασχαλινά αυγά και λαγούς

Ελένη – κουλουράκια

Ελένη – κουλουράκια

Ελένη -Πασχαλινές χειροτεχνίες

 

Ελένη- πασχαλινές χειροτεχνίες

 

  • Ο Χρόνης ζωγράφισε πασχαλινά αυγά και τα φωτογράφισε στο παράθυρο του μαζί με τη συλλογή του από όστρακα!

Χρόνης-πασχαλινά αυγά

 

  • Η Ευαγγελία έφτιαξε το δικό της μοναδικό αλφαβητάρι

Ευαγγελία -α,β,γ

και ζωγράφισε ένα πασχαλινό αυγό!

Ευαγγελία – πασχαλινό αυγό

 

  • Ο Άρης έφτιαξε Λαζαράκια!

Λαζαράκια

 

  • Η Ιωάννα βρήκε για κάθε γράμμα μια λέξη, τη ζωγράφισε κι έφτιαξε μια αφίσα αλφαβητάρι!

Ιωάννα – α,β,γ

 

  • Ο Χρόνης έφτιαξε Λαζαράκια μαζί με την αδερφή του  Άννα-Μαρία!

Χρόνης – Λαζαράκια

Χρόνης- Λαζαράκια

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Απρ 08 2020

Το αλφαβητάρι με τις ζωγραφιές

Πόσο χαίρομαι  κάθε φορά που στέλνεις μια ζωγραφιά ή μια φωτογραφία με τις  κατασκευές σου. Τα βιβλία που αγαπάτε είναι όλα πολύ ωραία, οι σκάλες που φτιάξατε για τον Φεγγαροσκεπαστή υπέροχες και τα Ταξιδάκια που ονειρευτήκατε φανταστικά!

Θα σου στείλω κι εγώ κάτι δικό μου σήμερα. Δεν είναι ζωγραφιά, ούτε βιβλίο. Είναι ένα λουλούδι από το μπαλκόνι μου  🙂 

Το λένε μενεξέ και μυρίζει πολύ ωραία. Μακάρι να μπορούσα να σου στείλω και το άρωμα του.

Μενεξές

 

Μπορώ όμως να σου στείλω ένα τραγούδι που μιλάει για τον κύριο Μενεξέ.

 

Και τώρα ή πρόταση της ημέρας.

Σήμερα σου  προτείνω να  αρχίσεις να διαβάζεις και να βλέπεις  ιστορίες με γράμματα.

Αν πατήσεις πάνω στην εικόνα  “Ένα γράμμα μια ιστορία” θα ανοίξει ένα βιβλίο που έχει  24 μικρές ιστορίες. Μία για κάθε γράμμα της αλφαβήτας.

Μπορείς να διαλέγεις ένα γράμμα κάθε φορά και να ζητάς από έναν μεγάλο να σου διαβάζει την ιστορία του. Μπορείς επίσης να δεις βίντεο αυτή την ιστορία με ήρωες κινούμενα σχέδια.


 

Κι εδώ θα βρεις συγκεντρωμένα  όλα τα κινούμενα σχέδια για να διαλέξεις.

Όταν τελειώνει η ιστορία θα έχεις ακούσει πολλές λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα της. Θυμήσου μια λέξη από αυτές που άκουσες ή σκέψου μια δική σου που να αρχίζει από  αυτό το γράμμα.

  • Πάρε χαρτί, μολύβι και ξυλομπογιές και ζωγράφισε κάτι που αρχίζει από το γράμμα της ιστορίας που είδες.
  • Ζήτα από τους γονείς σου να σου γράψουν αυτή τη λέξη και αν θέλεις προσπάθησε να την γράψεις κι εσύ.
  • Φύλαξε τη ζωγραφιά στο συρτάρι σου ή σ΄ένα φάκελο. Αν το κάνεις αυτό για όλες τις ιστορίες και όλα τα γράμματα, σε μερικές μέρες θα έχεις  24 ζωγραφιές – λέξεις. 
  • Θα μπορείς τώρα να συρράψεις  ή να κολλήσεις τα χαρτιά σου, ώστε να φτιάξεις ένα βιβλίο. Αυτό θα είναι το δικό σου μοναδικό αλφαβητάρι. Το δικό σου μοναδικό λεξικό.

Δες δυο αλφαβητάρια που είχαν φτιάξει παιδιά του νηπιαγωγείου μας, η Σοφία και ο Νικόλας, πριν από μερικά χρόνια. 

ΣΟΦΙΑ-ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ

ΝΙΚΟΛΑΣ-ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ

 

Σου εύχομαι να περάσεις  όμορφα και δημιουργικά

και καλό αλφαβητάρι!

Με αγάπη,

κα Κάλη

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Φροντίζουμε να μην χρειάζονται μεγάλης διάρκειας υποστήριξη από Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, ώστε  να μειώνεται ο χρόνος απασχόλησης  των παιδιών μπροστά σε οθόνες. 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μαρ 01 2019

Ἦλθ΄ ἦλθε χελιδὼν, καλὰς ὥρας ἄγουσα

Χελιδονίσματα μας είπαν νωρίς το πρωί σήμερα τα παιδιά της Α’ Δημοτικού.

Κι εμείς με τη ξύλινη χελιδόνα μας,  τα χάρτινα χελιδόνια και τα μαρτάκια δεμένα στο χέρι, επισκεφθήκαμε όλες τις τάξεις του Δημοτικού για να  καλωσορίσουμε την Άνοιξη τραγουδώντας:

Xελιδόνα έρχεται
απ’ τη
Mαύρη θάλασσα
θάλασσα ν-απέρασε
έκατσε και λάλησε.
Mώρ’ καλή νοικοκυρά
σέβα, έβγα στο κελάρι
φέρε αυγά σαρακοστιά
και σκοινιά πεντηκοστά
για να δέσομε το Μάρτη
και το τσιλιμπουρδάκι
κι αν δεν έχετε αυγά
παίρνομε την κλωσσαριά
να γεννάει, να κλωσάει
και να σέρνει τα πουλιά.

 

Την ξύλινη χελιδόνα μας χάρισε η κυρία Μάρθα Αθανασιάδου, μαμά της  Ελένης μας που τώρα πηγαίνει στην Ά Δημοτικού. Την ευχαριστούμε παρα πολύ! 

 

 

“Πρόκειται για έθιμο  που κατάγεται από την αρχαιότητα, όπως αποδεικνύει το «χελιδόνισμα», δηλαδή το τραγούδι της χελιδόνας που μας παρέδωσε ο Αθηναίος (Η,60) γύρω στα 200μ.Χ αλλά ανάγεται και σε πολύ παλιότερα χρόνια… Η ομοιότητα του τραγουδιού με το σημερινό, ομοιότητα όχι μόνο εννοιολογική αλλά και εν μέρει λεκτική, είναι ολοφάνερη.

Ἦλθ΄ ἦλθε χελιδὼν 
  καλὰς ὥρας ἄγουσα, 
        καλοὺς ἐνιαυτούς, 
        ἐπὶ γαστέρα λευκά, 
   ἐπὶ νῶτα μέλαινα. 

        Παλάθαν σὺ προκύκλει ἐκ πίονος οἴκου 
        οἴνου τε δέπαστρον τυροῦ τε κάνιστρον. 
        καὶ πύρνα χελιδὼν καὶ λεκηθίταν οὐκ ἀπωθεῖται. 

        Πότερ᾽ ἀπίωμες ἢ λαβώμεθα; 
εἰ μέν τι δώσεις. εἰ δὲ μή, οὐκ ἐάσομες.
 
        ἢ τὰν θύραν φέρωμες ἢ τὸ ὑπέρθυρον 
        ἢ τὰν γυναῖκα τὰν ἔσω καθημέναν. 
        μικρὰ μέν ἐστι, ῥᾳδίως νιν οἴσομες. 
        ἂν δὴ φέρῃς τι, μέγα δή τι φέροις. 
 ἄνοιγ᾽ ἄνοιγε τὰν θύραν χελιδόνι. 
        οὐ γὰρ γέροντές ἐσμεν, ἀλλὰ παιδία”

Από το βιβλίο του Γ. Α. Μέγα «Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας»

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Φεβ 08 2019

Με το βλέμμα στη γειτονιά μας

Πετώντας πάνω από την υδρόγειο, η μικρή μας γειτονιά, η Πλάκα, μεγαλώνει με μια κίνηση του δαχτύλου στην οθόνη μας. Να και το σχολείο μας, η αυλή, τα δέντρα,  οι δρόμοι.

Με  χάρτες στα χέρια μας βγήκαμε την περασμένη εβδομάδα να κάνουμε μια βόλτα και να γνωρίσουμε καλύτερα τη γειτονιά του σχολείου μας.

Η διαδρομή μας: Αδριανού, Φλέσσα, Κυρρήστου, Ερεχθέως, Διογένους, Μνησικλέους, Αδριανού.

Συναντήσαμε πέτρινα κτήρια και μπαλκόνια με φουρούσια, ακροκέραμα και αγάλματα στις στέγες των σπιτιών, το Διογένειο Γυμνάσιο, σπίτια με γκράφιτι στους τοίχους ,αλλά σπίτια φρεσκοβαμένα και καθαρά, μαγαζιά με τουριστικά είδη, το αρχοντικό των Μπενιζέλων και φυσικά  παρατηρήσαμε το σχολείο μας με τα ψηλά τοξωτά παράθυρα και την νεοκλασική είσοδο.

Η βόλτα μας κράτησε περίπου 45 λεπτά αλλά εμείς “περπατήσαμε” από τον 2ο αιώνα πΧ ως σήμερα!

Στη μακέτα μας αποτυπώσαμε όσα είδαμε στη διαδρομή μας κι άλλα που θα θέλαμε να δούμε όπως ουράνια τόξα, πεταλούδες και λουλούδια.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Νοέ 27 2018

Αποχαιρετώντας το Φθινόπωρο

Νιώθουμε τη βροχή και τον αέρα, μαθαίνουμε τον κύκλο του νερού και αποχαιρετάμε το Φθινόπωρο ζωγραφίζοντας ιστορίες με φύλλα.

 

 

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Μαρ 09 2017

Παίζοντας και Μαθαίνοντας στην Αρχαία Ελλάδα

 

Παίζοντας στην Αρχαία Ελλάδα. Η μουσειοσκευη του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης ήταν για λίγες μέρες στο σχολείο μας κι εμείς παίξαμε, παρατηρήσαμε, συγκρίναμε, φωτογραφίσαμε, φτιάξαμε πλαγγόνες από χαρτί  και παίξαμε κουκλοθέατρο. 

 

 

 

46nipath-πλαγγόνα

 

46nipath- τα παιδιά στην αρχαια Ελλάδα

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Ιαν 16 2017

Βασιλόπιτα αφράτη και γλυκιά!

Συνταγή για Βασιλόπιτα Νηπιαγωγείου.

Το μυστικό για να πετύχει και να γίνει νόστιμη είναι να βάλουν όλοι ένα χεράκι  🙂

Υλικά:  250 γρ. βούτυρο

500 γρ. αλευρι

400 γρ. ζάχαρη

250 γρ. γάλα

ξύσμα ενός πορτοκαλιού

4 αυγά

Ο τυχερός βρίσκει το φλουρί.

Και ο τυχερός ήταν ο Παύλος μας.

Καλή Χρονιά σε όλους μας

και του Χρόνου με Υγεία!

Ευχαριστούμε πολυ

τον κ. Μιχαηλίδη

που μας βοήθησε

να φτιάξουμε την πίτα μας.

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

Δεκ 13 2016

Φυτεύουμε, Παρατηρούμε, Φωτογραφίζουμε

Πως φυτρώνουν οι σπόροι; Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;

Ας δοκιμάσουμε να φυτέψουμε.

Η περιγραφή της δραστηρότητας και οι φωτογραφίες  είναι των παιδιών:

-Φωτογραφίζουμε τα φυτά που μεγαλώνουν.

-Τα φυτά για να μεγαλώσουν χρειάζονται χώμα, νερό και ήλιο.

-Φυτέψαμε φακές και φασόλια και τα ποτίσαμε.

-Τα κοιτάγαμε να μεγαλώνουν και τα φωτογραφίζαμε.

-Κάθε μέρα ένας με τη σειρά έβγαζε μια φωτογραφία και γράφαμε το όνομα μας και την ημερομηνία.

-Όταν πέρασαν οι μέρες και βγάλαμε όλοι φωτογραφία οι φασολιές είχαν βγάλει δυο μικρά φυλλαράκια.

-Στην αρχή δεν είχαν φύλλα.

-Τα βλέπουμε κάθε μέρα να μεγαλώνουν.

 

11 απαντήσεις μέχρι τώρα

« Προηγ - Επόμενα »