Αρχεία για 'Γλώσσα' Κατηγορία

Μαρ 17 2021

Οι φωτογραφίες λένε ιστορίες.

Τρίτη 16 Μαρτίου 2021. Οι χαρταετοί της Καθαράς Δευτέρας κατέβηκαν από τον ουρανό, αλλά οι δικοί μας χαρταετοί θα συνεχίζουν να πετάνε παρέα με το κορίτσι της φωτογραφίας.

Νίκος Αλιάγας

Με αφορμή αυτή τη φωτογραφία του Νίκου Αλιάγα, παρατηρήσαμε, περιγράψαμε, φανταστήκαμε δημιουργήσαμε τις δικές μας μικρές ιστορίες.

 

Σκοποί: η εξάσκηση της παρατηρητικότητας, η ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης, η επικοινωνία μέσα από τον προφορικό λόγο και τη ζωγραφική, η καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας, η γνωριμία με την τέχνη της φωτογραφίας.

 

Κάθε καινούργια εικόνα είχε να μας διηγηθεί τη δική της μικρή ιστορία και για το τέλος 

«Όλος ο κόσμος της παραλίας! Σαν  γιορτή ! Αν ήταν αλήθεια, θα ήταν τέλειο!»

 

«Όλος ο κόσμος της παραλίας! Σαν  γιορτή ! Αν ήταν αλήθεια, θα ήταν τέλειο!» / ομαδική σύνθεση - κολάζ - φωτογραφία

Με την ευχή να γίνει σύντομα αυτή η γιορτή αληθινή! Καλή Σαρακοστή!

Κα Κάλη

10 Σχόλια

Φεβ 09 2021

Η γειτονιά των ονείρων μας, η Πλάκα.

Μια μέρα πριν από την ανακοίνωση οτι θα κλείσουν τα σχολεία λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην Αττική, προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την μακέτα της γειτονιάς μας. Μια ομαδική εργασία που φτιάχτηκε με χαρά, φαντασία και πολλά χρώματα. Σήμερα 10 Φεβρουαρίου, σπιτάκια, ανθρωπάκια, δέντρα, λουλούδια, αεροπλάνα, πεταλούδες, αμαξάκια, φανάρια, παγκάκια και όλες οι πολύχρωμες κατασκευές μπήκαν προσεκτικά σε σακουλάκια για να τις πάρει κάθε παιδί στο σπίτι του. 

Από αύριο, και για όσες μέρες χρειαστεί, θα βλεπόμαστε μέσα από τις οθόνες, τα κομμάτια της «ονειρεμένης μας γειτονιάς » που θα έχουμε στο σπίτι θα μας θυμίζουν τους φίλους μας και η ομάδα μας θα περιμένει με υπομονή να ανταμώσει ξανά την Άνοιξη!

 

«Η γειτονιά μας έχει χρωματιστά σπίτια, σχολεία παλαιά σαν το δικό μας, έχει δέντρα, λουλούδια, άμαξες και αυτοκίνητα, παιδάκια που πηγαίνουν στο σχολείο, φανάρια, πεταλούδες, αεροπλάνα, παιχνίδια.

Έχει την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα.

Η Πλάκα είναι η καλύτερη και ομορφότερη και θαυμαστότερη γειτονιά στον κόσμο.

Το σχολείο μας είναι στην Πλάκα, στην οδό Ανδριανού.

 

Αυτή είναι η Πλάκα των ονείρων μας!»

 

 μακέτα και λόγια: Αργύρης,  Βίκτωρας, Γιώργος Ρ, Γιώργος Λ, Γιώργος Μπ, Ελπίδα, Ζωή, Ιάσονας, Κωνσταντίνα, Λάουρα, Μελίνα, Μυρτώ, Νικολής, Οδυσσέας, Όλγα, Πρωτέας, Σοφία, Στέλιος, Φίλια

 

 

κα Κάλη

10 Σχόλια

Δεκ 22 2020

ο Άγιος Βασίλης φέτος θα βρει την αλφαβήτα μας στις οθόνες

Κάθε χρόνο στο Νηπιαγωγείο μας συνηθίζουμε να  φτιάχνουμε όλοι μαζί μιαν αλφαβήτα για τον Άγιο Βασίλη. Έχει γίνει  πια έθιμο. Την γράφουμε, την ζωγραφίζουμε σ’ ένα μεγάλο χαρτί και την αφήνουμε στο σχολείο για να την δει ο Άγιος Βασίλης την Πρωτοχρονιά.

 

«Άγιος Βασίλης έρχεται Γενά- Γενάρης ξημερώνει
Βασίλη μ’ πούθεν έρχεσαι κι απού- κι απούθε κατεβαίνεις.

Από τη μάνα μ’ έρχομαι και στο σχολειό πηγαίνω
να πα να μάθω γράμματα, να πω την αλφαβήτα»,

τραγουδάμε στα Κάλαντα που μπορείτε να τα ακούσετε εδώ

 

Φέτος που η δια ζώσης διδασκαλία στα σχολεία έχει ανασταλεί λόγω του κορονοϊού, η Αλφαβήτα μας ετοιμάστηκε διαδικτυακά.

Η παιδαγωγική αρχή της συντροφικότητας και της συνεργατικής δράσης προσαρμόστηκε στις δυνατότητες που δίνει η τηλεκπαίδευση. Τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά κατά την διάρκεια του μαθήματος για να καταλήξουμε σε ένα κοινό αποτέλεσμα, την Αλφαβήτα μας.

Στην δια ζώσης εκπαίδευση η χαρά της συμμετοχής σ΄ένα κοινό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονη με την δημιουργία. Στην περίπτωσή μας όμως μεσολάβησε ο χρόνος που χρειάζεται να φωτογραφηθούν τα έργα, να σταλούν με e-mail και να μονταριστούν σε video. Στο διάστημα αυτό τα παιδιά έχουν κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα και πιθανόν να έχουν «ξεχάσει» την δραστηριότητα.

Αναρωτιόμουν πως θα νιώσουν βλέποντας ξανά τα έργα τους, ο καθένας από την δική του οθόνη, ένα- ένα να συνθέτουν αυτή τη φορά την αλφαβήτα.

Ευτυχώς την οθόνη μου διαπέρασαν μερικά χαμόγελα  και μια υποψία ότι ίσως οι στόχοι της δραστηριότητας – κύριοι και επιμέρους- ως ένα βαθμό, να  επιτεύχθηκαν.

 

Ας απολαύσουμε την Αλφαβήτα! Έχουμε συμφωνήσει πως την Πρωτοχρονιά θα ανοίξουμε τις οθόνες μας για 2 λεπτά, όσο διαρκεί το βίντεο, για να την δει ο Άγιος Βασίλης  🙂 

Με την αγάπη μου, καλή αντάμωση!  κα Κάλη

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία σας όλο αυτό το δύσκολο διάστημα που γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις .

Από τις μεγαλύτερες δυσκολίες της τηλεκπαίδευσης στα μικρά παιδιά είναι η έλλειψη της συναισθηματικής επικοινωνίας, η οποία όχι μόνο προάγει τις σχέσεις αλλά και διευκολύνει τη μάθηση. Η ένταξη στην ομάδα, η συνεργασία τους ως υπεύθυνα μέλη, ισότιμα και δημιουργικά, καλλιεργεί τις ψυχικές τους δυνάμεις, αναπτύσσει τις  φιλικές τους σχέσεις και δημιουργεί συνθήκες που  κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται χαρούμενα.

Συνεχίζουμε με υπομονή και δύναμη, για όσο χρειαστεί, τα διαδικτυακά μας μαθήματα φροντίζοντας την υγεία μας.

Παρακαλούμε συνεχίστε να στέκεστε διακριτικά  κοντά στα παιδιά την ώρα του μαθήματος, ώστε να νιώθουν ότι τα υποστηρίζετε και τα βοηθάτε, χωρίς να τα υποκαθιστάτε.

Προσπαθήστε, όσο είναι δυνατόν, να έχουν χώρο να κινηθούν μέσα στο σπίτι, να χορέψουν, να κάνουν γυμναστική ή να πηγαίνετε  μια βόλτα. Αγκαλιάστε τα περισσότερο αυτό το διάστημα, ίσως να  το έχουν περισσότερη ανάγκη.

Όπως θα έχετε παρατηρήσει, το διάστημα αυτό  δεν έχουμε κάνει αναρτήσεις. Καθώς οι στόχοι του ιστολογίου μας είναι να λειτουργεί σαν  ένα είδος ημερολογίου της σχολικής τάξης και μια συνέχεια του σχολείου στο σπίτι, τώρα που  η σχολική τάξη έχει μεταφερθεί στο σπίτι, οι αναρτήσεις μας θα είναι λιγότερες.

 

10 Σχόλια

Νοέ 22 2020

Ένα ρόδι στο σχολείο ( μύηση στις Φυσικές Επιστήμες)

Ένα πρωί του Οκτωβρίου ο Νικολής, μετά από μια εκδρομή στο χωριό του, ήρθε στο σχολείο κρατώντας ένα ρόδι και δυο κλαδιά βαμβακιού. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν.

Το ρόδι τράβηξε την προσοχή τους λόγω του σχήματος του χρώματος αλλά και των γλυκών σπόρων που ήξεραν ότι έχει μέσα.

Βαμβάκι έβλεπαν για πρώτη φορά. Κάποιος είπε «έβαλαν βαμβάκι στα κλαδιά για να μην μας τρυπάνε τα αγκάθια». Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση εκείνη την ημέρα και αξιοποιώντας το ενδιαφέρον τους οργανώθηκε μια σειρά δραστηριοτήτων που περιλάμβανε:

  • Συζητήσεις και υποθέσεις
  • Πειραματισμούς
  • Συλλογή πληροφοριών από ηλεκτρονικές πηγές και βιβλία
  • Προβολή σύντομων βίντεο που δείχνουν τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου, πως συλλέγεται το βαμβάκι και πως γίνεται το ύφασμα κλπ.)
  • Περιγραφές
  • Αφήγηση ιστοριών (ο μύθος της Περσεφόνης)
  • Ζωγραφική και ομαδικά κολάζ
  • Φωτογράφιση
  • Οργάνωση «του τραπεζιού της επιστήμης» με τον απαραίτητο εξοπλισμό ( φακούς, δοχεία κλπ) ώστε να μπορούν να παρατηρούν, να διερευνούν, να καταγράφουν, να επιλύουν προβλήματα.

Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid 19 βρήκε το «τραπέζι της επιστήμης» με φυτρωμένους σπόρους φακής, με μια κορδέλα από φωτογραφίες που έβγαζαν τα παιδιά παρατηρώντας την ανάπτυξη των φυτών ( για τα περισσότερα παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έβγαζαν φωτογραφία με φωτογραφική μηχανή) και το ημερολόγιο των σπόρων συμπληρωμένο μέχρι την 29η μέρα.

Μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο και να συνεχίσουμε τα πειράματα και τις  παρατηρήσεις μας, ας  δούμε σ’ ένα μικρό βίντεο  με τις φωτογραφίες.

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας

από την πρώτη κιόλας μέρα των τηλεδιασκέψεων.  

Ευχόμαστε να συναντηθούμε σύντομα στο σχολείο!

 

10 Σχόλια

Οκτ 13 2020

Μια φωτογραφία, μια ιστορία όλοι μαζί.

Ένας αρκούδος στη βάρκα

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό ένα αρκουδάκι ζούσε σ’ ένα σπίτι με ένα παιδάκι που είχε μια μαμά κι έναν μπαμπά.

Το παιδάκι κοιμόταν παρέα με το αρκουδάκι.

Μια μέρα πήγανε ταξίδι με μια βάρκα στη Γλυφάδα.

Το παιδάκι ξέχασε το αρκουδάκι στη βάρκα και γύρισε στο σπίτι χωρίς αυτό.

Το παιδάκι και το αρκουδάκι στενοχωρήθηκαν πολύ.

Η μαμά και ο μπαμπάς πήγαν να ψάξουν για το αρκουδάκι, αλλά δεν το βρήκαν γιατί το είχε ένας ψαράς στη βάρκα του. Στενοχωρήθηκε πάλι το παιδί. Το αρκουδάκι ήταν κι αυτό στενοχωρημένο, αλλά οι δυο μαύρες γάτες του ψαρά του έκαναν παρέα.

Έψαξαν όμως ξανά και πήγαν σε άλλα νησιά και το βρήκαν.

Το παιδάκι χάρηκε πάρα πολύ, αγκάλιασε τους γονείς του με φιλιά πολλά και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

 

Με αφορμή μια φωτογραφία που τράβηξα σε μια θαλασσινή μου βόλτα, φτιάξαμε όλοι μαζί αυτή την ιστορία. Είναι η πρώτη μας. Θα ακολουθήσουν κι άλλες  🙂    

                                                                            κυρία Κάλη

 

 

 

 

10 Σχόλια

Μαΐ 27 2020

Οι καταπληκτικές σας εργασίες

Ας δούμε τις υπέροχες εργασίες που κάνατε τις τελευταίες μέρες! Μπράβο, Μπράβο Μπράβο!!!

 

Made with Padlet

Αγαπητοί γονείς,

Προσπαθήσαμε όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο ήταν κλειστό να διατηρήσουμε,  την επικοινωνία και το ενδιαφέρον των μαθητών μας για το σχολείο, μέσα από τις δραστηριότητες που προτείναμε.

Δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη δική σας συνεργασία και γι΄αυτό σας ευχαριστούμε πολύ!

10 Σχόλια

Μαΐ 25 2020

Γλωσσοδέτες

Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα!
Σήμερα σας έχω γλωσσοδέτες. Ξέρετε τι είναι νομίζω, έχουμε μάθει στο σχολείο μερικούς. Η γλώσσα μας όταν προφέρει τα γράμματα με τα οποία σχηματίζονται οι λέξεις ,αλλάζει θέση μέσα στο στόμα μας.

 

 

 

Σταθείτε μπροστά σε έναν καθρέφτη και παρατηρείστε την γλώσσα σας καθώς προφέρετε διάφορα γράμματα:

Α-Δ-Θ-Λ-Ρ-Σ…

Οι γλωσσοδέτες είναι μικρές φράσεις που όταν τις λέμε μας δένουν την γλώσσα σαν κόμπο, μας δυσκολεύουν δηλαδή να τις πούμε. Είναι μεγάλο στοίχημα λοιπόν να μπορέσει κάποιος να πει έναν γλωσσοδέτη χωρίς να μπερδευτεί.

Πάμε να δοκιμάσουμε; Μην ξεχνάτε ότι για να τα καταφέρετε πρέπει να τους πείτε πολλές φορές.

 

 

 

Να κι άλλος ένας:

 

 

 

Kι άλλος ένας :

 

Θέλετε παραπάνω; Ορίστε:

 

Μην απογοητευτείτε αν δεν τα καταφέρετε, είναι αστείο αυτό το μπέρδεμα της γλώσσας. Μπορείτε να επαναλαμβάνετε αυτές τις φράσεις παρέα και με τους γονείς σας.
Ξέρετε εσείς κάποιον γλωσσοδέτη;
Μπορείτε να τον εικονογραφήσετε αν θέλετε και να μας τον στείλετε.

Καλή επιτυχία,
Κος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 15 2020

Η μπλούζα του καπετάνιου

Καλημέρα σας παιδιά,
Παρασκευή σήμερα και όπως βλέπετε αυτές τις μέρες κάνει αρκετή ζέστη. Λογικό είναι αφού ο Μάιος είναι ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης και πλησιάζει το Καλοκαίρι. Και μ’ αυτή τη ζέστη σίγουρα όλοι σκεφτόμαστε την θάλασσα και τα μπάνια.Ίσως μερικοί από σας να έχετε ήδη κάνει τις πρώτες σας βουτιές. Είμαι σίγουρος πάντως ότι σας αρέσουν και τα παιγνίδια στην παραλία.

Τι λέτε, θέλετε να μάθετε να φτιάχνετε χάρτινες βαρκούλες και να τις ταξιδέψετε στην θάλασσα; ή σε μια λεκάνη με νερό;

Παρακάτω  μπορείτε να δείτε τις οδηγίες, χρειάζεστε μόνο ένα κομμάτι χαρτί.

 

  • Αφού φτιάξατε την χάρτινη βάρκα ελάτε να την βάλουμε να παίξει σε μια ιστορία!

 

Η ΜΠΛΟΥΖΑ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ*

Κάποτε ζούσε ένας καπετάνιος, που καθώς δεν ήταν και πολύ έξυπνος, αποφάσισε να σαλπάρει με ένα καραβάκι φτιαγμένο από χαρτί! Όχι πως κανένας δεν προσπάθησε να τον σταματήσει, αλλά  νόμιζε πως τα ξέρει όλα, και για να πούμε την αλήθεια ήταν και λιγάκι ξεροκέφαλος.

 

 

Πριν όμως καλά το καταλάβει, ο καιρός άρχισε να χαλάει… Ξέσπασε μια δυνατή καταιγίδα και ο καπετάνιος άρχισε να ανησυχεί… Και οι ανησυχίες του γρήγορα επιβεβαιώθηκαν καθώς ένας κεραυνός χτύπησε την πλώρη του καραβιού και τη διέλυσε…

 

 

Η θάλασσα αγρίεψε! Τα κύματα έφταναν τα δέκα μέτρα ύψος! Βαριά, μαύρα σύννεφα σκέπαζαν τον ουρανό, κι ο αέρας λυσσομανούσε. Ώσπου ένας ακόμη κεραυνός έπεσε πάνω στην πρύμνη του καραβιού και την κατέστρεψε κι αυτή…

 

 

Και ξαφνικά με έναν δυνατό κρότο, ο άγριος, μανιασμένος αέρας έσπασε το κατάρτι και γκρέμισε τα πανιά..

 

 

Ο καπετάνιος και οι ναύτες του κινδύνευαν… Στεριά δεν φαινόταν πουθενά… Μήτε καράβι στον ορίζοντα για να τους σώσει… Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα κοπάδι καρχαρίες εμφανίστηκε στον ορίζοντα… Άραγε τί επρόκειτο να τους συμβεί; Να σας πω την αλήθεια κανείς δεν έμαθε ποτέ! Απλά αυτό που ξέρουν όλοι είναι πως τελικά έμεινε μόνο …

Ξεδιπλώνετε τώρα το χαρτί…

 

….και να η μπλούζα του καπετάνιου!!!  🙂

 

* Πηγές: http://www.instructables.com/id/Captains-T-shirt-Story

 

Μπορείτε να ακούσετε ένα πολύ ωραίο παραδοσιακό τραγούδι που λέγεται  Το γιαλό γιαλό πηγαίνω. Μπορείτε να το τραγουδήσετε με τους δικούς σας.

 

 

Το γιαλό γιαλό πηγαίνω – πέσ’τε το ματάκια μου
την αγάπη μου να βρω – πεσ’το όπως το λέω κι εγώ.

Μα επήγα και την ηύρα – πέσ’τε το ματάκια μου
σ’ ασημένιον αργαλειό – πεσ’το όπως το λέω κι εγώ.

Της μιλώ, δε μου μιλάει – πέσ’τε το ματάκια μου
της μιλώ, δε μου μιλεί – Βάσω μου η Βασιλική.

Πού ’σουν ξένε το χειμώνα – πέσ’τε το ματάκια μου
και την άνοιξη – μικρή Ελένη καλαματιανή.

Ήμουνα ψηλά στα πλάγια – πέσ’τε το ματάκια μου
και στα βαθινά νερά – Κωσταντίνα και κυρά.

 

 

Καλό Σαββατοκύριακο

Κος Θανάσης

 

 

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο.

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Μαΐ 14 2020

Τα νέα σας

Λάβαμε πολύ ωραίες εργασίες! Μπράβο που κάνετε τόσο δημιουργικά και σπουδαία πράγματα! Θα πρέπει να είστε πολύ χαρούμενοι για όλα αυτά που κάνετε. 

Ο Άρης έβαλε τις φακές που είχε φυτέψει στον ήλιο και ζωγράφισε την σκιά τους.

Η Λάουρα μας έστειλε πολλές ωραίες ζωγραφιές και κατασκευές.

Ο Χρόνης κάνει βόλτες στην ακροθαλασσιά και μας στέλνει φωτογραφίες

Η Μελίνα μας έστειλε φωτογραφίες το αλφαβητάριό της και το καταπληκτικό μουσείο από κούτες που έφτιαξε μαζί με την αδερφή της, την Φρύνη.

Η Μελίνα, ο Άρης, η Ελπίδα και η Λάουρα έφτιαξαν  Ανοιξιάτικα πριγκιπικά στέμματα. 

Φύτρωσαν και οι σπόροι που φύτεψε η Ελπίδα.

Η Λάουρα έφτιαξε το αλφαβητάρι της, ονειρεύτηκε να ταξιδέψει στην Γαλλία, έφτιαξε ένα κάστρο, φύτεψε σπόρους και περιμένει να φυτρώσουν, και η Άνοιξη της έχει κίτρινα λουλούδια. 

Έφτασε και το πρώτο αηδονάκι της Ιωάννας και το δεύτερο της Λάουρας.

Περιμένουμε κι άλλα νέα και πρωτομαγιάτικα στεφάνια και ζωγραφιές για το αηδόνι του αυτοκράτορα και ό,τι άλλο όμορφο θέλετε να μοιραστείτε με τους φίλους σας.

Δείτε

Made with Padlet

10 Σχόλια

Μαΐ 08 2020

Μάνα, Μητέρα, Μαμά.

Μάνα, Μητέρα, Μαμά, Μητερούλα, Μαμάκα, Μανούλα, μανουλίτσα! 

Αλήθεια, εσύ πως φωνάζεις τη μαμά σου;

Το ξέρεις ότι την Κυριακή 10 Μαΐου είναι η γιορτή της μητέρας; Είναι ευκαιρία  να της δείξεις πόσο πολύ την αγαπάς.

Και στην αρχαία Ελλάδα, κάθε Άνοιξη γιόρταζαν τη «Μητέρα των Θεών» την θεά Ρέα. Αργότερα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που η εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον  σαράντα ημερών μικρό Ιησού στο Ναό. 

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου σαν Ημέρα της Μητέρας και γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Θυμήσου λοιπόν την Κυριακή να δώσεις μια μεγάλη αγκαλιά στη μαμά σου, να της πεις Χρόνια Πολλά και πόσο πολύ την αγαπάς!

  • Πολλά ποιήματα έχουν γραφτεί για την μητέρα. Διάλεξα ένα να το διαβάσεις.

Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.

                                                         – Γιώργος Μαρτινέλλης-

 

  • Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μητέρα. Πάτα πάνω στην εικόνα να δεις μερικούς.

Γκούσταφ Κλιμτ – μητέρα και παιδί

 

  • Ένα ακορντεόν με χρώματα  δώρο για τη μαμά

Αν ήμασταν στο σχολείο θα φτιάχναμε ένα δώρο – έκπληξη, θα το έκρυβες στην τσάντα σου και θα το έδινες στη μαμά σου την Κυριακή.

Τώρα όμως που το σχολείο είναι κλειστό και μπορεί να διαβάζεις αυτά που σου γράφω μαζί με τη μαμά σου, θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Όλα  λίγο διαφορετικά  δεν γίνονται τον τελευταίο καιρό;

Σου προτείνω να φτιάξεις ένα μικρό βιβλίο  με ζωγραφιές σε σχήμα ακορντεόν. 

Ξέρεις τι είναι το ακορντεόν; Είναι ένα μουσικό όργανο. Δες το σχήμα του και άκου την φωνή του.

 

 

Το δικό σου ακορντεόν δεν θα βγάζει νότες και ήχους, αλλά χρώματα, ζωγραφιές και αγάπη.

-Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σε βοηθήσουν να κόψεις και να διπλώσεις το χαρτί όπως δείχνουν οι εικόνες.

 

-Όταν θα είναι έτοιμο διπλωμένο, ζήτα από την μαμά να μην κοιτάει τι θα ζωγραφίσεις. Σε κάθε σελίδα του θα κάνεις  μια όμορφη ζωγραφιά- έκπληξη!

Γράψε στη πρώτη σελίδα τη λέξη     Μ Α Μ Α

-Μόλις το τελειώσεις δίπλωσέ το και φύλαξέ το για να της δώσεις την Κυριακή μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!

Το βιβλίο ακορντεόν θα είναι κάπως έτσι αλλά με τις δικές σου υπέροχες ζωγραφιές. 

 

Σου εύχομαι καλή επιτυχία και σου στέλνω την αγάπη μου!

Στις μαμάδες αφιερώνω ένα νανούρισμα, το «Βλέφαρό μου» σε μουσική Νίκου Κυπουργού και στίχους Λίνας Νικολακοπούλου που ερμηνεύει ο Χρόνης Αηδονίδης.

Καλό Σαββατοκύριακο!

κυρία Κάλη

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε έχουν σκοπό να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας με τους μαθητές μας

και  να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το σχολείο

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Μαΐ 06 2020

Ένας κότσυφας στην αυλή μου

Καλημέρα σας,
χθες καθώς ήμουν σπίτι άκουσα το κελάηδημα ενός πουλιού. Κοιτάζω έξω και βλέπω ένα μαύρο πουλί με πορτοκαλοκίτρινο ράμφος να κάθεται πάνω στην στέγη του διπλανού σπιτιού. Ήταν ένας αρσενικός κότσυφας.
Τώρα την άνοιξη τα αρσενικά κοτσύφια για να γοητεύσουν τα θηλυκά και να ζευγαρώσουν χρησιμοποιούν το κελάηδημά τους.

 

 

Κότσυφας

 

Εδώ μπορείτε να ακούσετε έναν ερωτευμένο κότσυφα!

Κι  εδώ μερικές πληροφορίες για τα κοτσύφια.

 

Από τα διαδραστικά σχολικά βιβλία e books.edu.gr

 

Θυμάστε ένα ποιηματάκι που είχαμε μάθει τον χειμώνα στο σχολείο;

ΚΑΝΕΙ ΚΡΥΟ ΚΑΝΕΙ ΤΣΙΦΙ,
ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΛΙΟ ΤΟ ΚΟΤΣΥΦΙ

 

Άκου τον Διονύση Σαββόπουλο να διηγείται ένα λαϊκό παραμύθι από την Μακεδονία για έναν κότσυφα.

 

Σας προτείνω να φτιάξετε τον κότσυφα του παραμυθιού σχεδιάζοντας τον σε ένα λευκό χαρτί όπως βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία.

 

 

  • Τον χρωματίζετε όλον μαύρο και το ράμφος του πορτοκαλί.
  • Μην ξεχάσετε να φτιάξετε έναν πορτοκαλί κύκλο γύρω από κάθε μάτι του.
  • Κόβετε το περίγραμμα και διπλώνετε το χαρτί και ….έτοιμος!
  • Μπορείτε να τον κρεμάσετε με μια κλωστή στο δωμάτιό σας και όταν φυσάει αεράκι από το ανοικτό παράθυρο θα κινείται και θα μοιάζει σαν αληθινός.

Καλή επιτυχία!

κύριος Θανάσης.

 

Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για την συνεργασία!

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

 

10 Σχόλια

Απρ 29 2020

Ένα είναι το αηδόνι που γλυκά λαλεί

Σήμερα θα σου γνωρίσω ένα πουλί μικρό, που δύσκολα μπορείς να το δεις γιατί συνηθίζει κρύβεται ανάμεσα στα φυλλώματα των δέντρων. Είναι όμως πολύ εύκολο να το ακούσεις να κελαηδάει με την υπέροχη φωνή του την Άνοιξη και το Καλοκαίρι στο δάσος κοντά σε ποτάμια. Το τραγούδι του είναι τόσο δυνατό που μπορεί ακουστεί πολύ μακριά. Κελαηδάει συνήθως τη νύχτα μέχρι τα ξημερώματα.

 

Είναι γκρίζο ή καφετί, φτιάχνει τη φωλιά στο έδαφος, ανάμεσα στα πεσμένα φύλλα ή στα κλαδιά των θάμνων. Τρώει σπόρους και μικρά έντομα και είναι πουλί αποδημητικό. Δηλαδή το Φθινόπωρο φεύγει από την πατρίδα μας και πηγαίνει σε άλλες χώρες που είναι πιο ζεστές. Έρχεται πάλι την Άνοιξη.

 

  • Άκου το κελάϊδισμα του.

 

 

  • Τώρα σου προτείνω να καθίσεις αναπαυτικά στη καρέκλα σου, να κλείσεις τα μάτια σου και να ακούσεις άλλη μια φορά το τραγούδι του. 
  • Πώς ένιωσες;

 

Ώρα για παραμύθι.

Βρήκα στη βιβλιοθήκη  μου ένα παλαιό παιδικό βιβλίο που έχει μέσα 30 ιστορίες. Διάλεξα να σου διαβάσω μια ιστορία για ένα αηδόνι. Το « Αηδόνι του αυτοκράτορα». Το έχει γράψει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Παλαιότερα τα παιδικά βιβλία δεν είχαν πολλές εικόνες όπως τα βιβλία που έχεις εσύ σήμερα. Τα παιδιά άκουγαν τα παραμύθια που τους διάβαζαν  οι μεγάλοι και φαντάζονταν τις δικές τους εικόνες.

Αυτό θα δοκιμάσουμε να κάνουμε κι εμείς σήμερα.

Εγώ θα διαβάζω κι εσύ θα φαντάζεσαι.

  • Όταν τελειώσει η ιστορία πάρε χαρτί και χρώματα και ζωγράφισε ό,τι θέλεις από αυτά που φαντάστηκες.
  • Ζήτα από τους γονείς σου να φωτογραφίσουν  τη ζωγραφιά και να μου την στείλουν.
  • Με τις ζωγραφιές που θα στείλεις εσύ και οι συμμαθητές σου θα βάλουμε εικόνες στο παραμύθι.
  • Άκουσε το

 

Φτιάξε ένα αηδόνι από χαρτί

Μπορείς αν θέλεις να φτιάξεις  πολύ εύκολα ένα μικρό αηδονάκι. Θα χρειαστείς μολύβι, ψαλίδι, χαρτί, κόλλα, ξυλομπογιά κι ένα μικρό ποτήρι για να σχηματίσεις τον κύκλο. Δες τις εικόνες.

 

 

 

Με την αγάπη μου,

κυρία Κάλη

 

 

Αγαπητοί γονείς,

Ευχαριστώ  πολύ για την συνεργασία.

 Ήθελα σήμερα να στείλω στους μαθητές μου ένα παραμύθι όπως θα τους το διάβαζα αν ήμασταν στο σχολείο.

Τα παιδιά σήμερα έχουν συνηθίσει να βλέπουν πάρα πολλές εικόνες οι οποίες εναλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα, ειδικά στις οθόνες.

Το ζητούμενο σε αυτή την δραστηριότητα είναι να συγκεντρωθούν μέσω της ακοής για 9 λεπτά και να κατανοήσουν μια ιστορία. 

Μπορείτε να στέλνετε τις ζωγραφιές και τα νέα σας στο mail: 46nipath@gmail.com

ή με μήνυμα στη σελίδα του σχολείου στο Facebook

10 Σχόλια

Επόμενα »