ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Υποθεματική : Υγεία
Τίτλος : «Η κυρά Διατροφή και η μαγειρική της»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Δημιουργικότητα, Συνεργασία.
- Δεξιότητες του νου: Οργανωσιακή σκέψη, Δημιουργική σκέψη, Παιχνίδια, Κατασκευές, Αναστοχασμός.
- Δεξιότητες ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες (5 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
1ο Εργαστήριο:
- Τα παιδιά γνωρίζουν και ονομάζουν την ηρωίδα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
- Παρακολουθούν την παράσταση <<Οι τρείς σωματοφύλακες>> από το Κουκλοθέατρο Λαμίας, ώστε να έρθουν σε επαφή με την έννοια της υγιεινής διατροφής.
- Αναστοχασμός: Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν κάτι που τους έκανε εντύπωση από την παράσταση.
2ο Εργαστήριο:
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους φαγητό. Έπειτα δημιουργούν ομάδες με τα κοινά φαγητά, με στόχο να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν τις διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών τους.
- Ανάγνωση του παραμυθιού <<Η κυρά Διατροφή, Πρώτη στη μαγειρική>>.
- Αναστοχασμός: Δημιουργία κολάζ με υγιεινές και μη τροφές.
3ο Εργαστήριο:
- Παρουσίαση και συζήτηση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής. Έπειτα οι μαθητές χρωματίζουν ατομικά την δική τους πυραμίδα.
- Αναστοχασμός: Μουσικοκινητικό παιχνίδι με ντέφι. Ανάλογα με τον ρυθμό τα παιδιά κινούνται στο χώρο ή σταματούν και ξαπλώνουν. Αναπαριστούν το πως νιώθουμε όταν είμαστε νηστικοί και πως όταν είμαστε χορτάτοι.
4ο Εργαστήριο:
- Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες. Συλλέγουν εικόνες σχετικά με μια κατηγορία τροφίμων που επιλέγουν και στη συνέχεια δημιουργούν αφίσα. Η κάθε ομάδα παρουσιάζει την κατασκευή της στις υπόλοιπες.
- Τα παιδιά απασχολούνται με διάφορα παιχνίδια.
- Αναστοχασμός: Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους εβδομαδιαίο διατροφολόγιο.
5ο Εργαστήριο:
- Μουσικοκινητική άσκηση. Τα παιδιά χορεύουν τραγούδια όπως <<Το χοντρό μπιζέλι>> ώστε να έρθουν σε επαφή με την σωματική άσκηση.
- Τα παιδιά δημιουργούν το δικό τους πιάτο ημερήσιας διατροφής. Παρουσιάζουν όσα έμαθαν ζωγραφίζοντας ανάλογα με τη στιγμή της ημέρας το κατάλληλο υγιεινό φαγητό.
- Αναστοχασμός: Οι μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν τι είναι αυτό που τους άρεσε περισσότερο από την <<Κυρά Διατροφή>>.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο,2ο και 3ο τμήμα: Υποθεματική : Υγεία-Διατροφή-Αυτομέριμνα
Τίτλος : «Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, συνεργασίας, δημιουργικότητας
- Να αποκτήσουν δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, ενσυναίσθηση και ευαισθησία
Διάρκεια: περίπου 5 εβδομάδες (5 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα)
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος: <<Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη>>
1ο,2ο και 3ο τμήμα: Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος :<<Γνωρίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21 αιώνα (συνεργασία, κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα)
- Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία)
- Υιοθέτηση αξιών για τα δικαιώματα του παιδιού, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, κοινωνική ευαισθησία
Διάρκεια περίπου 5 εβδομάδες ( 5 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα )
Περίοδος υλοποίησης :Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
1ο,2ο και 3ο τμήμα: Υποθεματική: STEAM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: <<Τρέχει, τρέχει το νερό>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
- Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και υπολογιστικής σκέψης
- Δεξιότητες τεχνολογίας, επίλυση προβλήματος-ρομποτική
- Δεξιότητες εμπέδωσης, εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία
Διάρκεια περίπου 5 εβδομάδες (5 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα )
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
1ο,2ο και 3ο τμήμα: Υποθεματική: Οικολογία
Τίτλος: <<Η θάλασσα μολύνεται…τα θαλάσσια ζώα κινδυνεύουν>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
- Δεξιότητες ζωής
- Δεξιότητες του νου
- Δεξιότητες τεχνολογίας
- Διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση
Διάρκεια περίπου 5 εβδομάδες (5 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα )
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο,2ο και 3ο τμήμα: Υποθεματική : Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
Τίτλος : «Σε μια ρώγα από σταφύλι»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
- Να αποκτήσουν δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, ενσυναίσθηση και ευαισθησία.
- Να αποκτήσουν αυτομέριμνα και ψυχική υγεία, αισθητική αγωγή.
- Ανάπτυξη της ΦΙΛΙΑΣ και των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία θετικών διαπροσωπικών σχέσεων.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος: <<Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη>>
Υποθεματική: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος :<< Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική ,είναι απλώς μοναδική >>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21 αιώνα
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία , συνεργασία κριτική σκέψη , δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική ,ολιστική σκέψη ,αναστοχασμός .
- Οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη
- Υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας
- Δράσεις για την κατανόηση της διαφορετικής δομής άλλων οικογενειών, να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας και να καλλιεργήσουν ενσυναίσθηση για άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες.
Διάρκεια περίπου 7 εβδομάδες ( 5 έως 7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα )
Περίοδος υλοποίησης :Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEAM/Εκπαιδευτική Ρομποτική/Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας
Τίτλος: <<STEAM και η ΓΗ γυρίζει…>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
- Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
- Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία , συνεργασία , κριτική σκέψη , δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική παραγωγική ολιστική σκέψη, αναστοχασμός
- Δράσεις για να γνωρίσουν το ηλιακό σύστημα , τους πλανήτες και τα αστέρια , να παρατηρήσουν, να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους
- Να αναπτύξουν την λογικομαθηματική σκέψη
Διάρκεια περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα )
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση/Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά
Τίτλος: <<Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
- Καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων
- Δεξιότητες ζωής :κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση ,ευαισθησία ,υπευθυνότητα
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία , συνεργασία , κριτική σκέψη , δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική παραγωγική ολιστική σκέψη, αναστοχασμός
- Δράσεις για διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση
Διάρκεια περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα )
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022
4ος Θεματικός κύκλος : <<Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία >>
Υποθεματική : << STEM/STEAM-Ρομποτική>>
Γενικός στόχος : Κατανόηση του κύκλου του νερού και η χρήση του ως εναλλακτική μορφή ενέργειας.
Τίτλος : << Ο κύκλος του νερού>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης :Κριτική σκέψη, προβληματισμός.
- Δεξιότητες του νου: να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων.
- Δράσεις για την κατανόηση του κύκλου του νερού και την υδροδυναμική. Να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα. Να έρθουν σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, την μηχανική και την τεχνολογία.
Περίοδος υλοποίησης :Απρίλιος-Μάιος 2022 ( 7 εργαστήρια 2 ωρών την εβδομάδα).
3ος Θεματικός κύκλος : <<Ζω καλύτερα-Ευ ζην >>
Υποθεματική : << Αυτομέριμνα , Οδική Ασφάλεια>>
Γενικός στόχος : Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς.
Τίτλος : << Ρόδα είναι και γυρνά…>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης :Επικοινωνία, συνεργασία ,κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.
- Δεξιότητες : Κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Υπευθυνότητα.
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- Δράσεις για να γνωρίσουν τα παιδιά βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, να κατανοήσουν το ρόλο τους περιβάλλον.
Περίοδος υλοποίησης :Φεβρουάριος-Μάρτιος 2022 ( 7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα).
2ος Θεματικός κύκλος : <<Φροντίζω το περιβάλλον >>
Υποθεματική : <<Περιβάλλον- Ποιότητα ζωής-Οικολογική συνείδηση-Διατροφή>>
Γενικός στόχος : H ευαισθητοποίηση των νηπίων για το αποτύπωμα της τροφής στον πλανήτη μας.
Τίτλος : << Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης. Σέβομαι τη γη που μου δίνει την τροφή>>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης :Επικοινωνία, συνεργασία ,κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.
- Δεξιότητες : Κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Υπευθυνότητα.
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- Δράσεις για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για συνειδητοποίηση ότι τα τρόφιμα δεν παράγονται ως δια μαγείας: τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Περίοδος υλοποίησης :Δεκέμβριος-Ιανουάριος 2021-2022 (11 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα).
1ος Θεματικός κύκλος : <<Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη >>
Υποθεματική : <<Ανθρώπινα δικαιώματα-Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα>>
Γενικός στόχος: H ανάπτυξη και εδραίωση στάσεων και αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου, η αγάπη για τον πλησίον, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας.
Τίτλος : << Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί >>
Βασικοί στόχοι
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης :Επικοινωνία, συνεργασία ,κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.
- Δεξιότητες : Κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Υπευθυνότητα.
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- Δράσεις που θα προάγουν και θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλήμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη. Ανάπτυξη μιας γενικότερης κουλτούρας σεβασμού των δικαιωμάτων όλων.
Περίοδος υλοποίησης :Οκτώβριος-Νοέμβριος 2021 (7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα)