Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο με τους Αισώπειους Μύθους … και όχι μόνο!

    

Με αφορμή το Πάσχα διαβάσαμε ένα ακόμα παραμύθι του Αισώπου «Η κότα με τα χρυσά αβγά». Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι και το προσθέσαμε στην βιβλιοθήκη μας, στην στήλη με τους υπόλοιπους μύθους του Αισώπου.     

 Στη συνέχεια θυμηθήκαμε ποιους μύθους έχουμε διαβάσει ως τώρα. Φέραμε όλα τα παραμύθια στην παρέουλα και διαβάσαμε τους τίτλους.     

Αντιστοιχήσαμε στο κάθε παραμύθι την κάρτα του (φωτοτυπία εξωφύλλου σε 2 όμοιες κάρτες) και προσπαθούμε να θυμηθούμε τι ήθελε να μας πει ο Αίσωπος με το κάθε παραμύθι.     

 Με τις διπλές όμοιες κάρτες(εξώφυλλα παραμυθιών) παίξαμε το γνωστό παιχνίδι μνήμης. Διαφοροποιούμε τη δραστηριότητα για τα προνήπια με στόχο να βρίσκουν τα όμοια εξώφυλλα.     

Κι έτσι τα καταφέραμε μια χαρά όλοι!     

  Τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα στην επόμενη ‘‘πολυδιάστατη’’ δραστηριότητα αλλά και πάλι βρήκαμε τη λύση.     

Άλλωστε τόσα μας έμαθε ο Αίσωπος με τα παραμύθια του:     

μικροί και μεγάλοι – όπως το λιοντάκι και το ποντίκι, όμοιοι και διαφορετικοί – όπως το μυρμήγκι και το περιστέρι, όλοι μαζί να συνεργαζόμαστε και να αλληλοβοηθούμαστε!     

Χωριστήκαμε, λοιπόν,  σε ζευγαράκια και πήραμε από μια νέα κάρτα, η οποία ήταν φωτοτυπία από μια σελίδα του κάθε παραμυθιού. Στόχος ήταν να περιγράψουμε τι δείχνει και να βρούμε σε ποιο παραμύθι «ανήκει» η συγκεκριμένη σκηνή. (Επιλέχτηκαν σελίδες που απεικονίζουν ξεκάθαρα τις μαθηματικές έννοιες που επιθυμούμε.)     

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η συνεργασία μεταξύ μας. Στις περισσότερες ομάδες ο ένας περιέγραφε την σκηνή και ο άλλος έλεγε σε ποιο παραμύθι ανήκει.     

 

   

  Οι μύθοι που επιλέχτηκαν είναι:  

   

  1. Ο τράγος και η αλεπού για τις έννοιες  μέσα – έξω
  2. Το κοράκι και η αλεπού για τις έννοιες πάνω – κάτω
  3. Ο ψεύτης βοσκός για τις έννοιες κοντά – μακριά (στο χωριό)
  4. Η αλεπού και τα σταφύλια για τις έννοιες ψηλά – χαμηλά
  5. Ο λαγός και η χελώνα για τις έννοιες αργά – γρήγορα
  6. Η αλεπού με την κομμένη ουρά  για τις έννοιες κοντό – μακρύ
  7. Η αλεπού και ο πελαργός για τις έννοιες πλατύ – στενό
  8. Το ποντίκι και το λιοντάρι για τις έννοιες μεγάλο – μικρό
  9. Το κοράκι και το παγώνι για τις έννοιες όμοιο – διαφορετικό (φτερό).
  10. Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας για τις έννοιες άδεια – γεμάτη (φωλιά),  πολλά –λίγα – καθόλου.
  11. Η κότα με τα χρυσά αβγά για τις έννοιες πολλά – ένα – κανένα.

      

Επίσης  προτείνουμε     

  • Ο σκύλος και ο λύκος για τις έννοιες χοντρό – λεπτό,
  • Το συμβούλιο των ποντικών για τις έννοιες μπροστά – πίσω (στην ουρά)
  • Ο μυλωνάς, ο γιος και ο γάιδαρος για τις έννοιες πρώτος- δεύτερος ή μεσαίος – τρίτος ή τελευταίος

 … και παρά πολλά άλλα που δεν τα χωράει μια σχολική χρονιά. Σημειώνουμε εδώ ότι στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς κάθε παραμύθι με την αντίστοιχη μαθηματική έννοια αποτελούσε αυτόνομη δραστηριότητα. Δείτε εδώ.   

  
Όλα τα παραπάνω σε επιτραπέζιο παιχνίδι

     

 Τέλος, ενώ μας αρέσουν οι μύθοι και οι θρύλοι και οι παραδόσεις …θεωρούμε πολύ σημαντικό να βάζουμε και μεις μια πινελιά, να τα προσαρμόζουμε τις σημερινές αναγκαιότητες …έτσι η αλεπού μπορεί να φτάσει τα σταφύλια με την βοήθεια μας, ίσως πάει και για ψώνια αφού κατάλαβε ότι της λείπει ένα σερβίτσιο με βαθιά πιάτα ενώ τα μυρμήγκια ψάχνουν μελωδίες ευχάριστες για να διασκεδάζουν το χειμώνα κι επιτέλους θα αναγνωριστεί  η εργασία του τζίτζικα!!     

… κι ίσως βοηθήσει και μας να βρούμε τις κατάλληλες μουσικές για να κλείσουμε τη σχολική μας χρονιά με μια μουσική παράσταση.     

Θα ξεκουραστούμε για λίγο και θα τα πούμε ξανά μετά τις διακοπές του Πάσχα!     

Καλό Πάσχα  σε όλους!!!!!     

  

 

    

 

1 σχόλιο στο “Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο με τους Αισώπειους Μύθους … και όχι μόνο!

  1. Pingback: Ανώνυμος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *