“Με αυτήν την μπάλα ποιος θα παίξει;”

Το θέμα που εμείς επιλέξαμε για αυτήν την εβδομάδα είναι τα παιχνίδια μας! 

   

Παιχνίδια, λοιπόν, το Α και το Ω για ψυχαγωγία, κοινωνικοποίηση, εκπαίδευση και μάθηση!     

Παιχνίδια για μας είναι:    

  • Η κούκλα Ποπ σταρ και Πριγκίπισσα (Καλλιόπη)
  • Οι κατασκευές όπως τροχός με ταράνδους (Κατερίνα)
  • Το κουκλόσπιτο (Μαργαρίτα)
  • Το ποδόσφαιρο (Διονύσης)
  • Το κουκλοθέατρο (Δημήτρης)
  • Τα αυτοκινητάκια, τα ψεύτικα ζωάκια και ο υπολογιστής (Δόμνα)
  • Η Μάστερ χάι, τα κουζινικά και τα λέγκο (Σοφία Κ.)
  • Τα πλέιμομπιλ (Ειρήνη)
  • Είναι ο χιονάνθρωπος και ο πιγκουίνος μας – επιτραπέζια που φτιάξαμε στην τάξη (Μηνάς)
  • Είναι χειροποίητα (Σοφία Κ) και το επιτραπέζιο με τους πιγκουίνους που κάνουν πατινάζ (Μαργαρίτα)
  • Η πλαστελίνη (Μαριάννα)
  • Τα παζλ και οι βίδες (Έκτορας)
  • Τα ντόμινο (Άγγελος)
  • Τα τουβλάκια (Ειρήνη)
  • Τα μαγνητάκια με τα γράμματα (Αλέξανδρος)
  • Τα Γκορμίτι (Γιάννης)
  • Το οικοδομικό υλικό (Θένια)
  • Το Νίντζα γκόου (Δημήτρης)
  • Τα πακουγκάν (Μηνάς)

 Και η Κατερίνα έκλεισε τη συζήτηση με μια ευχή: «Παιχνίδια να έχουν όλα τα παιδάκια … να έχουν και ρούχα»    

Στη συνέχεια καταγράψαμε τι θέλουμε να κάνουμε και τι να μάθουμε. 

   

    

  Αναρωτηθήκαμε αν είχαν τα παλιά χρόνια τα ίδια παιχνίδια. Βρήκαμε πληροφορίες και εικόνες στο διαδίκτυο (www.benaki.gr). Είδαμε ότι παλιά τα παιχνίδια τα έφτιαχναν με απλά υλικά και ήταν χειροποίητα. Βρήκαμε κοινά παιχνίδια του τότε και του σήμερα όπως οι κούκλες και οι σβούρες. 

   

  

  Οι χειροποίητες σβούρες μας…  «τύφλα να έχουν» οι σβούρες beyblade. Ευχαριστούμε την κυρία Αριάδνη για την ιδέα της!

 

       

Παιχνίδια λοιπόν έπαιζαν πάντα και παντού!     

     

Όμως παιχνίδια παίζουν μόνο τα παιδιά ή και οι μεγάλοι;    

Με ποιο παιχνίδι παίζουν μικροί και μεγάλοι σε όλον σχεδόν τον κόσμο;    

 

  

Στρογγυλή θεά!!!!!!!

Παιχνίδια με την μπάλα    

  • Ποδόσφαιρο
  • Καλαθοσφαίριση ή μπάσκετ
  • Βόλεϊ ή πετοσφαίριση
  • Ράγκμπι
  • Τένις
  • Πινγκ – πονγκ
  • Μπουόλιγκ
  • Μπιλιάρδο
  • Γκολφ
  • Πόλο

    

Μπάλες μικρές και μεγάλες     

    

Είδαμε με ποια μπάλα παίζεται κάθε παιχνίδι, τις συγκρίναμε και τις βάλαμε στη σειρά από την μικρότερη στην μεγαλύτερη και στο τέλος αντιστοιχίσαμε κάθε μπάλα με το παιχνίδι το οποίο παίζεται.    

Συνεχίσαμε με τα παιχνίδια στην αυλή και στο διάλλειμα τα παίξαμε – με αρκετές παραλλαγές     

Μήλα από http://users.sch.gr/grfilip/games/games/game_59.htm )    

«Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Μετά κάνουν “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί” για να δουν ποια από τις δύο ομάδες θα είναι μέσα. Τα παιδιά που είναι μέσα πρέπει να τρέχουν εδώ κι εκεί για να μην τους ακουμπήσει η μπάλα. Αν καείς βγαίνεις έξω. Ο σκοπός αυτού του παιχνιδιού είναι να πιάσεις όσο περισσότερα μήλα μπορείς, πιάνοντας κάθε φορά τη μπάλα. Με κάθε μήλο έχεις μια ζωή παραπάνω, δηλαδή αν καείς παίζεις δεύτερη φορά, γιατί είχες πιάσει μήλο. Ο τελευταίος που θα μείνει πρέπει να κάνει τα δωδέκατα, δηλαδή για δώδεκα συνεχή κτυπήματα να μην τον κάψουν».     

     

Κορόιδο από http://www.mikrouli.gr     

« Για αυτό το παιχνίδι χρειάζονται 3 παιδιά και μια μπάλα. Τα δυο παιδιά κάθονται ο ένας απέναντι από τον άλλο και στη μέση ο τρίτος (δηλ. το κορόιδο). Τα δυο παιδιά πετούν ο ένας τη μπάλα στον άλλο και ο τρίτος προσπαθεί να την πιάσει. Αν καταφέρει να την πιάσει παίρνει τη θέση του αυτός που την πέταξε».    

Μήλα, ποια μήλα, ποιος είπε μίλα;    

    

Αφορμή για λεκτικό παιχνίδι και εμπλουτισμό λεξιλογίου.    

Βρίσκουμε ομώνυμες ή αλλιώς ομόηχες λέξεις (είναι οι λέξεις που προφέρονται το ίδιο αλλά έχουν διαφορετική σημασία.    

Καλάθι, ποιο καλάθι;      

Στέκα, ποια στέκα;     

Μάτι, ποιο μάτι;     

Φύλλο, ποιο φύλο;     

Φιλί, ποια φυλή ;     

Τόπι, ποιοι τόποι;      

Σήκω, ποιο σύκο;     

Λίρα, ποια Λύρα;     

Ρόδο, ποιο ρόδο;      

Καβάλα, ποια Καβάλα;     

    

Ανακαλύψαμε λοιπόν τι είναι ομόηχες λέξεις …και δεν μπορείτε σε τι παιχνίδι μπήκε το μυαλό μας… και πόσο αυτό θα μας βοηθήσει και στην ανάγνωση!!!!!!    

Το πρόγραμμά μας με την μπάλα ήταν να τελειώσει με το παραμύθι «Μ’ αυτήν την μπάλα παίζουμε όλοι» με στόχο να μάθουμε να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια μας… αλλά λόγω της σχολικής γιορτής των 3 Ιεραρχών θα το διαβάσουμε αύριο.    

    

Αρχικά θα παίξουμε παντομίμα τα παιχνίδια με την μπάλα…επανάληψη να δούμε τι θυμόμαστε. Θα χωριστούμε σε ζευγάρια, θα μιμηθούμε κάποιο άθλημα και οι υπόλοιποι θα πρέπει να βρουν ποιο είναι, με πόσους παίχτες παίζεται και τι άλλο χρειάζεται.    

Θα τα «βγάλουμε» με ένα λάχνισμα για να δούμε ποιο ζευγάρι θα ξεκινήσει πρώτο.     

ΤΟ ΨΩΜΙ (ηπειρώτικο, αν δεν παινέψουμε το τόπο μας…)     

Ραμ, ραμ, τιρι ραμ        

το ψωμί το λένε μαμ      

και τον πόντικα σωλήνα,        

που πηδάει στη κουζίνα      

και ψοφάει από την πείνα.      

      

Θα παίξουμε, θα γελάσουμε, όλοι μαζί και λίγο θα μας νοιάξει ποιος θα κερδίσει!     

  … και τις επόμενες μέρες θα συνεχίζουμε …πάλι με παιχνίδια!     

 Σας συμβουλεύουμε να βάλετε και σεις παιχνίδια στη ζωή σας.      

Καλή διασκέδαση     

 

     

 

    

    

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *