Του Μάη τη δεύτερη την Κυριακή, είναι της μανούλας η γιορτή!

Οι διακοπές τελείωσαν και επιστρέψαμε μπαίνοντας στην τελική ευθεία της σχολικής μας χρονιάς …

 

Ξεκινάμε τη βδομάδα μας φτιάχνοντας το ημερολόγιο του Μάη.

Εντοπίζουμε τις σημαντικές μέρες: την πρωτομαγιά και τη γιορτή της μητέρας.

Μιλάμε για την πρωτομαγιά και φτιάχνουμε ένα πρωτομαγιάτικο στεφάνι για να στολίσουμε την τάξη μας.

Στη συνέχεια μιλάμε για ένα σημαντικό πρόσωπο στη ζωή μας: τη μητέρα.  Είναι αυτή που μας φέρνει στον κόσμο, που μας φροντίζει βιολογικά, σωματικά και ψυχολογικά (φαγητό, υγιεινή, αφοσίωση και αγάπη.) Μας μαθαίνει τι είναι σωστό και τι λάθος και γι’ αυτό καμιά φορά …μας πληγώνει.

Για το σκοπό αυτό διαβάζουμε το παραμύθι του Βαγγέλη Ηλιοπούλου «Ζητώ μαμά ή Ζήτω η μαμά», και μαθαίνουμε το τραγούδι «η Μαργαρίτα».

 

 

Ιστορικό της γιορτής αυτής

Η Άννα Jerrin στη Φιλαδέλφεια της Αμερικής είχε χάσει τη μητέρα της και είχε αναλάβει και την φροντίδα της τυφλής αδελφής της. Συνέβαλε λοιπόν, την ιδέα να δημιουργήσει μια γιορτή αφιερωμένη αποκλειστικά στη Μάνα. Γι’ αυτό άρχισε να γράφει σε εφημερίδες. Έφτασε και μέχρι τον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Ουίλσον και ανέφερε τις απόψεις της. Τελικά πέτυχε και η ημέρα αυτή καθιερώθηκε. Διέθεσε για τον σκοπό αυτό όλα τα χρήματά της και πέθανε φτώχια το 1948.

Όλοι οι λαοί την ημέρα αυτή αποδίδουν φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης στη Μάνα, στο μόνο πλάσμα που ξέρει να συγχωράει και που αγαπά αγνά, δυνατά και ειλικρινά.

 

 

Έτσι αποφασίζουμε  και μεις να της τραγουδήσουμε και να της προσφέρουμε δώρα:

Δυο τραγούδια, δυο φιλιά

Δυο τραγούδια, δυο φιλιά

τρέχω δίνω στη μαμά

και εκείνη μου γελά

και με κλείνει αγκαλιά

Αχ μανούλα μου καλή

πόσο σε αγαπώ πολύ

θέλω κάτι να σου πω

πως πολύ σε αγαπώ

Τραγούδι και παιχνίδι με τα δάχτυλα: Με το ένα το χεράκι  

Με το ένα το χεράκι (σηκώνουμε το δεξί μας χέρι –  είναι το παιδί – και κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις)

μανούλα σε αγαπώ
πέντε δαχτυλάκια έχω να σου πω
ένα το μεγάλο

δυο το δειχτικό
τρία το μεσαίο
τέσσερα το παράμεσο
και πέντε το μικρό

Με αυτά τα δαχτυλάκια
μαζί και ανοιχτά
αρπάζω απ το ντουλάπι
μανούλα τα γλυκά

Κι εγώ αν θα σε πιάσω (σηκώνουμε το αριστερό χέρι – η μαμά – και όμοια κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις)

να παίρνεις τα γλυκά
θα σε ξυλοφορτώσω

με  τόσες μοναχά

Μαργαρίτα μου μικρή

Μαργαρίτα μου μικρή συ του κήπου μου στολή

άκουσέ με να σου πω  πως πολύ σε αγαπώ

χτες το βράδυ η μαμά  απ τις τρέλες τις πολλές

μου πε πως δεν μ αγαπά  κι η καρδούλα μου χτυπά

μα αγαπά , δε μ αγαπά  μ αγαπά, δε μ αγαπά

κι η καρδούλα μου χτυπά κι η καρδούλα μου χτυπαά

Κατασκευές  

  1. Μια κάρτα – καρδούλα
  2. Ένα όμορφο λουλούδι
  3. Έναν έπαινο για τη διαρκή της αφοσίωση και αγάπη

 

Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι:

Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό

Στα Μαθηματικά :

  1. Αντιστοιχούμε σε κάθε λουλούδι έναν έπαινο για να το προσφέρουμε στη μαμά μας.
  2. Κάνουμε επανάληψη τους αριθμούς 1- 10.  

Στη Γλώσσα:

  1. Μαθαίνουμε τα τελευταία  ποιηματάκια από το Αλφαβητάρι μας
  2. Εικονογραφούμε τα ποιηματάκια  από το Αλφαβητάρι μας για να φτιάξουμε «βιβλίο».
  3. Εξηγούμε ποιες λέξεις λέγονται  συνώνυμες με αφορμή τις: μαμά, μάνα, μητέρα και βρίσκουμε τα υποκοριστικά των λέξεων: μανούλα, μαμάκα, μητερούλα.
  4. Γράφουμε όπως μπορούμε το όνομα της μαμάς στον έπαινο που θα της δώσουμε.
  5. Γράφουμε μόνοι μας, στην ευχετήρια κάρτα, « ΜΑΜΑ ΣΕ ΑΓΑΠΩ»
  6. Διαβάζουμε από το σχολικό ανθολόγιο για το νηπιαγωγείο του ΟΕΔΒ την ιστορία «Πώς γράφεται η μητέρα» της Αγγελικής Βαρελλά.

 Στην πληροφορική:

  1. Ζωγραφίζουμε στον υπολογιστή.
  2. Ολοκληρώνουμε  την ηχογράφηση των ποιημάτων με τα γράμματα και την κατασκευή βίντεο.

Αφήστε μια απάντηση