Ταξίδι στη γειτονιά του Ήλιου

0

Συγγραφέας: ΜΑΡΑΥΓΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 28-02-2021

Μια κρυμμένη έκπληξη στη γωνιά του επιστήμονα αποτέλεσε την αφορμή για να ξεκινήσει το ταξίδι μας στη “γειτονιά του ήλιου”.

Ήταν ένα κουτί με μπάλες που είχαν “μεταμφιεστεί” σε πλανήτες. Από την πρώτη κιόλας στιγμή τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ιδιαίτερα όταν είπαμε ότι θα ταξιδέψουμε για να γνωρίσουμε τους γείτονες του Ήλιου. Γνώριζαν πολλά από τα ονόματα των πλανητών και μάλιστα ανέφεραν ότι ήταν αρχαία ελληνικά ονόματα.

Σε ένα τέτοιο ταξίδι όμως, απαραίτητο είναι το διαστημόπλοιο. Έτσι ξεκινήσαμε να το φτιάχνουμε με μία μεγάλη κούτα που θα χωρούσε μέσα τον αστροναύτη.

Καθένας έφτιαξε και το δικό του διαστημόπλοιο, με ρολά. Ήμασταν πλέον έτοιμοι! Μετρήσαμε αντίστροφα και η εκτόξευση έγινε με μεγάλη επιτυχία!

Φτάσαμε στο ηλιακό σύστημα που αποτελείται από τον Ήλιο και τους 8 πλανήτες:  τον Ερμή, την Αφροδίτη, τη Γη, τον Άρη, τον Δία, τον Κρόνο, τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα. Τους γνωρίσαμε  και σ’ αυτό μας βοήθησε πολύ το εκπαιδευτικό βίντεο picou picou

“Ηλιακό σύστημα/Διάστημα”

Μάθαμε ότι όλοι οι πλανήτες δεν έχουν το ίδιο μέγεθος. Τους συγκρίναμε μεταξύ τους και σ’ αυτό μας βοήθησαν πολύ οι παρακάτω εικόνες από το Internet.

Μιλήσαμε για τις αποστάσεις τους από τον Ήλιο. Άλλες κοντινές και άλλες πολύ μακρινές γεγονός που κάνει τους πλανήτες άλλοτε να είναι πολύ ζεστοί και άλλοτε παγωμένοι.

Στη συνέχεια αναπαραστήσαμε κι εμείς το ηλιακό σύστημα, χρησιμοποιώντας τους πλανήτες που είχαμε βρει στη γωνιά του επιστήμονα.

Οι λωρίδες από γκοφρέ χαρτί συμβολίζουν την τροχιά του κάθε πλανήτη γύρω από τον ήλιο. Μάλιστα παρατηρήσαμε ότι όσο μακριά βρίσκεται ο πλανήτης από τον ήλιο, τόσο πιο μεγάλος είναι ο κύκλος που σχηματίζεται.

Αναπαραστήσαμε το ηλιακό σύστημα και με τις ζωγραφιές μας!

 

 

Τυπώσαμε εικόνες από τον υπολογιστή και παίξαμε το παιχνίδι “Βάλτε στη σωστή σειρά τους γείτονες του Ήλιου”.

Τυπώσαμε  και τους αριθμούς από το 1-8 και ξεκινήσαμε το παιχνίδι.

Κάποιους από τους πλανήτες τούς κρύψαμε. Έπρεπε να βρούμε ποιοι λείπουν και να τους βάλουμε στη σωστή θέση. Αντιστοιχίσαμε και τα ονόματά τους που ήταν …σκορπισμένα.

Τώρα ξέρουμε να τα διαβάζουμε με μεγάλη ευκολία!

Συλλέξαμε αρκετές πληροφορίες για τις συνθήκες που επικρατούν στους πλανήτες και με τις πιο βασικές φτιάξαμε ένα βιβλίο με κομμένες εικόνες όπως είπαν τα παιδιά (ιδέα από το pinterest).

Οι πιο κατάλληλοι, όμως, για να μας μιλήσουν για το διάστημα είναι οι αστροναύτες. Τρέξαμε λοιπόν, για άλλη μια φορά στον υπολογιστή και βρήκαμε το βίντεο

“ραντεβού στο διάστημα”

όπου οι αστροναύτες μας μίλησαν για την εκτόξευση των πυραύλων για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω έλλειψης της βαρύτητας. Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο είναι ότι όταν μετά από 6 μήνες οι αστροναύτες επιστρέφουν στη γη, δεν μπορούν να κινηθούν και να περπατήσουν κανονικά καθώς οι μύες και τα κόκκαλα ατονούν. Χρειάζεται ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για να επανέλθει το σώμα τους στην φυσιολογική του κατάσταση.

Ήταν η ευκαιρία να μιλήσουμε για την βαρύτητα, που είναι υπεύθυνη για την σταθερότητα των γαλαξιών.

Αναφερθήκαμε στο Νεύτωνα που μελέτησε την βαρύτητα όταν του έπεσε ένα μήλο στο κεφάλι. Μιλήσαμε για τη βροχή, τα φύλλα και τα φρούτα που πέφτουν κάτω. Πηδήξαμε προς τα πάνω και προσπαθήσαμε να μείνουμε εκεί αλλά… τίποτα! Πάντα κάτι μας τραβούσε προς τα κάτω. Συνεχίσαμε τα πειράματα και ρίξαμε προς τα πάνω αντικείμενα αλλά μάταια. Όλα έπεφταν είτε ήταν ελαφριά είτε βαριά!

Μετά από όλα αυτά τα παιδιά άρχισαν να αναρωτιούνται για το αν υπάρχει ζωή στους άλλους πλανήτες. Απ’ ότι γνωρίζουμε δεν υπάρχει.

Όμως το βιβλίο “Ο μαγικός πύραυλος” μας γνώρισε πολλούς …εξωγήινους.

Εξωγήινους που μυρίζουν άσχημα,

που είναι αχτένιστοι,

που μοιάζουν με χταπόδια.

 Φανταστήκαμε κι εμείς τους δικούς μας εξωγήινους, τους φτιάξαμε με μία μπάλα από πηλό και με …ένα  μάτι. Τους κολλήσαμε στον ιπτάμενο δίσκο (ένα χάρτινο πιατάκι που το βάψαμε και ένα καπάκι του καφέ) και τους στείλαμε στον πλανήτη τους!

Μάθαμε κι ότι ο αστροναύτης αρχίζει από το γράμμα Α. Μάλιστα το Α έγινε το σώμα του. Φτιάξαμε το πρόσωπο, τις μπότες και τα γάντια και να τον έτοιμος!(ιδέα από το pinterest)

Οι  5 αστροναύτες που έψαχναν να βρουν τα διαστημόπλοιά τους μας έμαθαν τον αριθμό 5.

Βρήκαμε και τον 5ο πλανήτη που φυσικά είναι ο Δίας.

Μετά απ’ όλα αυτά έγιναν αρκετές αλλαγές μέσα στην τάξη μας. Το κουκλόσπιτό μας έγινε διαστημικός σταθμός

και το μπακάλικο μουσείο- πλανητάριο.

Εκεί τώρα, καθημερινά δοκιμάζουμε τις γνώσεις μας και.. ταξιδεύουμε.

Κι ένα τραγουδάκι αφιερωμένο στους μικρούς ταξιδευτές της γειτονιάς του ήλιου!

“Planet song”

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση