Μπήκαμε στον ρυθμό των αποκριών με πολλή χαρά. Την Τσικνοπέμπτη, ντυθήκαμε και ξεφαντώσαμε, έστω και χωρίς ρεύμα!
Απολαύσαμε την πεντανόστιμη πίτσα Μαργαρίτα που μας πρόσφερε μητέρα του διπλανού τμήματος από το κατάστημά της! Την ευχαριστούμε πολύ!
Χορέψαμε το γαϊτανάκι.
Παίξαμε αστεία παιχνίδια
Τα παιδιά χαίρονται πολύ αυτή την γιορτή και ανυπομονούν να έρθει η μέρα που θα μασκαρευτούν.
Φέτος μασκαρευτήκαμε μελισσάκια, αφού είναι το θέμα μας από την αρχή της χρονιάς.
Διαβάσαμε τον Αρλεκίνο της Ζωρζ Σαρρή και τον ζωγραφίσαμε.
Φτιάξαμε μια κούκλα Αρλεκίνο, για να θυμόμαστε την ιστορία και να παίζουμε.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Το μαγικό σκουπόξυλο».
Ζωγραφίσαμε τα πόδια της μάγισσας με λαδοπαστέλ και νερομπογιές.
Μάθαμε να ζωγραφίζουμε μάγισσες και ο καθένας ζωγράφισε τη δική του όπως ήθελε. Εξ’ άλλου, δεν υπάρχουν μάγισσες και, επομένως, μπορούμε να τις φανταζόμαστε όπως θέλουμε!
Οι μάγισσες μας θύμισαν το βιβλίο «Ο μαγικός καθρέφτης», στις σελίδες του οποίου βλέπουμε ότι η μάγισσα Συμμετρία έκοψε τα πάντα μισά! Με τη βοήθεια του μαγικού καθρέφτη, ξαναγίνονται ολόκληρα.
Έτσι θυμηθήκαμε πάλι τη συμμετρία και παίξαμε ένα καινούργιο παιχνίδι: Στη μια πλευρά της γραμμής (που μάθαμε ότι λέγεται άξονας συμμετρίας), ένα παιδί φτιάχνει σιγά σιγά ένα σχέδιο, χρησιμοποιώντας μικρά αντικείμενα. Κάθε φορά που προσθέτει ένα αντικείμενο, ένα άλλο παιδί βάζει από την άλλη πλευρά της γραμμής, το ίδιο αντικείμενο στην ίδια ακριβώς θέση.
Φτιάξαμε χαρταετούς σε σχήμα ρόμβου και το κάθε παιδί άφησε τη φαντασία του να το οδηγήσει στο πώς θα τον ζωγραφίσει.
Τα παιδιά αναγνώρισαν τον κύριο ρόμβο παρόλο που φορούσε μάσκα, γιατί έμοιαζε με τα κομματάκια του υφάσματος της στολής του Αρλεκίνου και με τους χαρταετούς που φτιάξαμε. Μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες του, τον διπλώσαμε στις διαγώνιες του και είδαμε ότι αποτελείται από 4 τρίγωνα. Τον βάλαμε στο σπίτι των σχημάτων, όπως ζήτησαν τα παιδιά.
Έχοντας εξοικειωθεί με τη συμμετρία, μάθαμε τρόπους για να φτιάχνουμε ένα ρόμβο από χαρτί. Κόψαμε ρόμβους, τους χρωματίσαμε και τους κολλήσαμε σε χαρτόνι, που είχαμε χρωματίσει με σφουγγαράκι. Βάλαμε σπάγκο και φτιάξαμε φιογκάκια με τρίγωνα χαρτονάκια. Νάτη πάλι η συμμετρία! Αν κόψουμε στη μέση διαγώνια ένα τετράγωνο, έχουμε δυο τρίγωνα! Με την ευκαιρία, μάθαμε τι είναι ο άξονας συμμετρίας και ότι αυτός μπορεί να είναι οριζόντιος, κατακόρυφος η διαγώνιος.
Μάθαμε τρόπους να ζωγραφίζουμε εύκολα χαρταετούς, ρόμβους ή πολύγωνα. Κάθε παιδί ζωγράφισε στο χαρτί του όσους και όπως ήθελε.
Ρόμβους μπορούμε να φτιάξουμε με δυο ή με τέσσερα τρίγωνα. Πειραματιστήκαμε, δυσκολευτήκαμε, αλλά ο επιμένων νικά και όλα τα παιδιά τα κατάφεραν στο τέλος!
Διαβάσαμε το παραμύθι της Αντιγόνης Παρούση και του Αλέξη Κυριτσόπουλου” Ήταν ένα μικρό χαρτάκι” όπου ένα μικρό χαρτάκι σκέφτεται τι να γίνει άμα μεγαλώσει. Ρωτάει τους γονείς, τους φίλους και συγγενείς και στο τέλος γίνεται χαρταετός. Γνωρίσαμε όλους τους ήρωες του παραμυθιού που είναι σύνθετες λέξεις με το χαρτί και βρήκαμε κι άλλες.
Αποκριές χωρίς κυνήγι θησαυρού δε γίνονται. Παίξαμε λοιπόν και διασκεδάσαμε. Συγχρόνως εξασκήσαμε το μυαλό και τη γλώσσα μας. Στα παιδιά άρεσαν οι γρίφοι και γι αυτό έφτιαχναν και αυτά. Έτσι χρησιμοποιούν λέξεις με παρόμοια σημασία με την ζητούμενη λέξη, λέξεις που περιγράφουν μια έννοια και χωρικές έννοιες.
Τι είχε το κουτί που βρήκαν; Όχι ακόμη τον θησαυρό αλλά τον χάρτη που οδηγεί στον θησαυρό.
Η αγωνία κορυφώνεται και την επόμενη μέρα το κυνήγι συνεχίζεται ακολουθώντας τον χάρτη και λύνοντας καινούριους γρίφους.
Να τος ο θησαυρός! Τον βρήκαμε

Η χαρά μας δεν περιγράφεται




































