Καθώς η βδομάδα μας ξεκίνησε με πολλή βροχή, ασχοληθήκαμε με τη βροχή!
Με αφορμή το βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα», ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με τον κύκλο του νερού.
Κάναμε και το πρώτο μας σχετικό πείραμα: βάλαμε νερό σε ένα διάφανο βαζάκι και σημειώσαμε τη στάθμη του με μαρκαδόρο. Το αφήσαμε στο παράθυρο να το βλέπει ο ήλιος και θα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει.
Φυσικά, κάναμε τις υποθέσεις μας. Τα παιδιά είπαν:
– Θα γεμίσει περισσότερο νερό
– Θα καίει
– Θα είναι πιο χαμηλά ή πιο ψηλά η στάθμη του νερού, επειδή δεν είναι πάντα το ίδιο
– Θα ανέβει η στάθμη
– Θα είναι πολύ ψηλά ή όχι
– Θα γίνει ατμός, θα πάει στον ουρανό και θα βγει το περισσότερο νερό
Προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τον ήχο της βροχής, χρησιμοποιώντας τα μουσικά όργανα της τάξης μας, με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που έχουμε μάθει. Αφού πειραματιστήκαμε, ο καθένας διάλεξε ένα μουσικό όργανο, κλείσαμε τα μάτια μας, για να είμαστε συγκεντρωμένοι στον ήχο που κάνουμε, και αναπαραστήσαμε τη βροχή, από την ψιχάλα ως την καταιγίδα.
Ζωγραφίσαμε την καταιγίδα, χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ (ευθείες, σπείρες) και νερομπογιές. Κόψαμε ομπρέλες που ζωγραφίσαμε μόνοι μας (καμπύλες) και… αφήσαμε την καταιγίδα να τις παρασύρει στο χορό της!
Παίξαμε με τα όργανα της βροχής:








