Το σχολείο μας

41ο Νηπιαγωγείο Αθήνας

Το σχολείο μας συστεγάζεται με το 102ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, με το οποίο έχουν κοινή είσοδο (από την οδό Ιμίων) και κοινή αυλή.

 

IMG 4dcf478b1b273ffffca65a518625accd V 1 1

 

 

IMG c56e18642a29b63aa00a0d13d6577b9c V 1 1

Το 41ο Νηπιαγωγείο αποτελείται από ένα ολοήμερο τμήμα που φιλοξενεί νήπια και προνήπια. Διαθέτει μία ισόγεια αίθουσα η οποία εξυπηρετεί τόσο τις ανάγκες των μαθητών/-τριών που φοιτούν στο σχολείο όσο και των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτό. Η αίθουσα είναι φωτεινή και έχει μεγάλα παράθυρα. Επίσης έχει δύο πόρτες, μία που την συνδέει με το εσωτερικό του κτιρίου (πρόσβαση στην είσοδο του σχολείου, στο γραφείο, στις τουαλέτες) και μία που οδηγεί κατευθείαν στην αυλή.

IMG 1427

Το παιχνίδι των παιδιών στο εσωτερικό του σχολείου πραγματοποιείται στα κέντρα δραστηριοτήτων/μάθησης (γωνιές) τα οποία έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, ώστε να προσελκύουν το ενδιαφέρον τους και να ευνοούν την αλληλεπίδραση των μαθητών/-τριών μεταξύ τους. Μερικές από τις γωνιές που υπάρχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς είναι: το μαγαζάκι, η βιβλιοθήκη, η γωνιά του ηλεκτρονικού υπολογιστή, το κουκλοθέατρο, η γωνιά του οικοδομικού υλικού, το κουκλόσπιτο, η κουζίνα κ.ά. Κάποιες γωνιές προστίθενται ανάλογα με την εποχή ή τη θεματική που επεξεργαζόμαστε (π.χ. φθινοπωρινή γωνιά με καρπούς, ξύλα, φύλλα)

IMG 1432

IMG 1436

IMG 1430

IMG 1431

IMG 1434

IMG 1438

IMG 1428

IMG 1433

Η αυλή του σχολείου μας είναι αρκετά μεγάλη και τα παιδιά μπορούν να παίξουν με  τα λάστιχα, να ακολουθήσουν χρωματιστές διαδρομές, να “οδηγήσουν” καράβι και λεωφορείο , να παίξουν μπάσκετ, να βρουν την έξοδο του λαβύρινθου,να κάνουν πατίνι,  να καταγράψουν τον καιρό, να ζωγραφίσουν με κιμωλία, να παίξουν τρίλιζα ή να εξερευνήσουν/παρατηρήσουν τα πιο φυσικά σημεία που έχουν χώμα και φυτά.

1 .jpg.jpg

 

 

 

 

 

 

.jpg.jpg

 

 

 

.jpg.jpg

 

.jpg.jpg

 

 

 

Η διαμόρφωση του χώρου εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες των μαθητών/-τριών του Νηπιαγωγείου (παρεούλα, ταμπλό με ρουτίνες, φελοπίνακες για ανάρτηση των εργασιών των μαθητών, ατομικά συρτάρια για αποθήκευση των εργασιών, γωνιές, τραπεζάκια, χώρος για τσάντες, νεροχύτης μέσα στην αίθουσα, κρεμάστρες κ.ά.) και βοηθά τα παιδιά να ανεξαρτητοποιηθούν και να νιώσουν ασφάλεια μέσα στην τάξη τους. Ακόμα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείο οργανώνουν δραστηριότητες και παιχνίδια που προάγουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, την ελεύθερη έκφραση και την επικοινωνία των μαθητών/-τριών αξιοποιώντας το υλικό που διαθέτει η σχολική μονάδα (βιβλία, παιχνίδια κ.ά.). Με αυτό το τρόπο τα παιδιά αναπτύσσονται ολόπλευρα (γνωστικά, συναισθηματικά, κοινωνικά) και «μαθαίνουν πως να μαθαίνουν», μέσα από τη συνεργασία και τις βιωματικές δραστηριότητες που τους καλούν να πειραματιστούν, να αναρωτηθούν και να εξερευνήσουν.