O Γεωργός παει στον αγρό. { Δραστηριότητα για την αναγνώριση των γραμμάτων του αλφάβητου} Της Σάσας Καραγιαννίδου – Πέννα

Ο ΓΕΩΡΓΟΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ

Της Σάσας Καραγιαννίδου – Πέννα

 

Μία δραστηριότητα για την αναγνώριση των γραμμάτων του αλφάβητου από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου.

Πρόκειται για μία δραστηριότητα που συνδυάζει την απόκτηση γνώσεων, τη ψυχαγωγία, την κίνηση, την ανάπτυξη της οπτικής αντίληψης.

Υλικά: Θα χρειαστούμε χαρτοτέϊπ, τους κώνους από τα ψυχοκινητικά μας όργανα , μικρά στρογγυλά από κίτρινο χαρτόνι κανσόν, τα υποτιθέμενα σποράκια τοποθετημένα μέσα σε ένα τσουβαλάκι, όπου επάνω είναι γραμμένα τα γράμματα του αλφάβητου.

Περιγραφή του παιχνιδιού: Ορίζουμε με χαρτοτέιπ μέσα στην αίθουσα ή έξω στην αυλή, ένα δρόμο σε ευθεία γραμμή. Τελειώνοντας ο δρόμος με το χαρτοτέιπ, τοποθετούμε τους κώνους σε απόσταση τον έναν από τον άλλο και εξηγούμε τι πρέπει να κάνουν τα παιδιά.  Ένα παιδί είναι ο γεωργός που πάει να οργώσει και να σπείρει. Παίρνει στο χεράκι του το τσουβαλάκι και με το τραγούδι ο Γεωργός πάει στον αργό, κάνει τη διαδρομή. Σε ευθεία γραμμή πρώτα, όσο προχωράει ανάμεσα στο δρομάκι από το χαρτοτέϊπ, σε ζικ – ζακ στη συνέχεια και όσο περνάει  ανάμεσα από τους κώνους. Κάνοντας τη διαδρομή ρίχνει ξοπίσω του και τα υποτιθέμενα σποράκια. Κάθε φορά όμως  που παίρνει και αφήνει κάτω τα σποράκια, λέει και το γράμμα που έχουν επάνω, αν το αναγνωρίζει. Μόλις τελειώσει τη διαδρομή του, έρχεται ένα άλλο παιδί που υποδύεται το σπουργιτάκι. Το σπουργιτάκι χαίρεται που βλέπει τα σποράκια και ετοιμάζεται να τα φάει δηλαδή να τα μαζέψει. Για να τα μαζέψει όμως, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αναγνωρίζει τα γράμματα που βλέπει επάνω σε αυτά. Αν τα αναγνωρίζει τα παίρνει, αν όχι τα αφήνει κάτω. Θα μείνει άραγε νηστικό; Ή θα καταφέρει να φάει και να χορτάσει την πείνα του;

Το παιχνίδι συνεχίζεται με άλλα παιδιά, μέχρι να παίξουν όλα.

 

Αφήστε μια απάντηση