03/26/2021

Scientix ambassadors

http://www.scientix.eu/documents/10137/984495/SDC21-%20website-banner.png/

Join the 2021 STEM Discovery Campaign, a joint international initiative organised by Scientix, that invites projects, organisations, libraries, schools, universities and youth clubs across Europe and around the world, to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM).

The tagline for this year’s campaign is Sustainability and Citizenship We believe it’s the time to take action and encourage every stakeholder involved in education to organise activities that will increase students’ awareness about these topics, highlighting relevant skills that students will need in the near future.

We encourage everyone to get involved in the 2021 STEM Discovery Campaign by organising STEM activities and featuring them on the STEM Discovery Campaign map! Here are some ideas of what you can do to contribute to one of the biggest STEM campaigns worldwide:

Interested in becoming a partner?

By committing to the 2021 STEM Discovery Campaign, the partners agree to:

  • Organise and share information about (online) activities and actions in STEM education as part of the STEM Discovery Campaign.
  • Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities (online) or actions of their own and share information about them as part of the STEM Discovery Campaign.
  • Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Campaign, hence facilitating an active exchange of information among projects, organisations and schools.

For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please consult the guide for partners.

Are you organising a STEM activity or action between February and April 2021?

Include it on the map! Participants organising STEM activities and actions from 1 February to 30 April 2021 may also enter the STEM Discovery Campaign competitions. Visit the competitions’ section on the Scientix online portal for more information.

STEM Discovery Campaign activities Option 1:

STEM Discovery Campaign activities’ and actions’ map

Option 2: https://forms.gle/5gL3C9ZJe8gXoMvk9

STEM Discovery Campaign activities’ and actions’ map

SDC21_map

Sidebar banner Option 1: Option 2: var bannersnack_embed =
{“hash”:”b1c9stzgs”,”width”:250,”height”:2500,”t”:1611851224,”userId”:38672522,”type”:”html5”};

Σχετικά με Παρασκευή - Βιβή Φώτη Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών- ΠΕ60

Ονομάζομαι  Παρασκευή Φώτη και είμαι Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Γ΄Αθήνας (τ.Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής) και τ. προϊσταμένη στο 4ο Νηπιαγωγείο Αγίας Βαρβάρας. Έχω σπουδάσει πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και έχω ένα Μεταπτυχιακό στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και ένα δεύτερο στη συμπεριληπτική εκπαίδευση και την εκπαιδευτική ρομποτική/STEAM εκπαίδευση. Έχω ένα δεύτερο πτυχίο  από το τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών με εξειδίκευση στην Ψυχολογία το 2011 και η  διδακτορική μου διατριβή αφρορά στη Γλώσσα (Αρχαία και Νέα Ελληνική) σε συνδυασμό με τη συμβολή της Μουσικοπαιδαγωγικής και των ΤΠΕ. Το συγγραφικό μου έργο περιλαμβάνει  βιβλία με θεματικές που αφορούν στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, την Παιδική Λογοτεχνία , όπως και την ST(R)EAM προσέγγιση και  Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Νηπιαγωγείο. Συγκεκριμένα  αναφέρονται:

“Ετερότητα, Προκατάληψη και Στερεότυπα στη Σχολική Τάξη. Μέθοδοι διαχείρισης από τον Εκπαιδευτικό”  εκδ. Γρηγόρη, 2016
“Κατανοώντας τη Γλώσσα μας, Αρχαία και Νέα Ελληνική μέσα από τον Αίσωπο. Διαφοροποιημένα σχέδια διδασκαλίας” εκδ. Γρηγόρη, 2019
“S.T.R.E.A.M. και Εκπαιδευτική Ρομποτική για παιδιά ηλικίας από 3 έως 8 ετών”  με  Μαρία Ρέλλια, εκδ. Γρηγόρη, 2020
“Ονειρεύομαι να γίνω…μπορώ να γίνω Μηχανικός, Πληροφορικός, Μαθηματικός, Ερευνήτρια” Εκδ. Γρηγόρη, 2021
“Δημιουργώ και Καινοτομώ Διδακτικά Σενάρια ST(R)E(A)M και Εργαστήρια Δεξιοτήτων” με Μαρία Ρέλλια,   Εκδ. Γρηγόρη, 2023
“Συλλογικός τόμος  Διδακτικά σενάρια μέσα από τις Τ.Π.Ε. (εκδ. Γρηγόρη, 2017)” .

Είμαι εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης από το 2017 στο Διατμηματικό Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών :  «Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών  & Βιοιατρικών Προσεγγίσεων» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κστο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής  (μαθήματα: Παιδική Λογοτεχνία, Παιδαγωγική της Εικόνας, Ψυχοπαιδαγωγική στην Προσχολική Ηλικία, Εικαστική Έκφραση και Δημιουργικότητα) και έχω έντονο ενδιαφέρον στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας , στην εκπαιδευτική ρομποτική (αξιολογήτρια σε διαγωνισμούς ΕΛΛΑΚ ) και στο STREAM και τη συμβολή τους  στο διδακτικό έργο ως συντονίστρια επιμορφωτών  στα διαδικτυακά προγράμματα του eTwinning και του moodle από το 2014.

Τέλος θα ήθελα να σας παραθέσω και το link του Ιστολογίου μου ως Νηπιαγωγός – Προϊσταμένη του αγαπημένου μου Νηπιαγωγείου, του 4ου Νηπιαγωγείου Αγίας Βαρβάρας !!!!

http://vivifoti.blogspot.com


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.