Συνοπτική έκθεση αξιολόγησης σχολείου 2020-2021

Παρατίθεται η συνοπτική έκθεση αξιολόγησης του σχολείου για την χρονιά 2020-2021 από την προϊσταμένη νηπιαγωγό

Πηνελόπη Χρήστου

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Τα θετικά σημεία είναι η εξοικείωση των μαθητών και των γονιών με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως μια
συμπληρωματική μορφή μάθησης όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, η διάθεση συνεργασίας και επικοινωνίας με
τους γονείς για την πρόοδο των μαθητών και για θέματα σχολικού ενδιαφέροντος, η δημιουργία της ιστοσελίδας
του σχολείου με σκοπό την διάχυση των καλών εκπαιδευτικών πρακτικών, η υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων
μάθησης & διδασκαλίας όπως η χρήση των νέων τεχνολογιών, η πιλοτική εφαρμογή των εργαστηρίων
δεξιοτήτων, η εκπόνηση σχεδίων εργασίας (ο κύκλος του νερού και η κυκλοφοριακή αγωγή, η εκπαιδευτική ρομποτική), η είσοδος των
αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση, ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών και η μη
ύπαρξη της σχολικής διαρροής.
Σημεία προς βελτίωση
Η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου: οι 2 υπολογιστές δεν επαρκούν για το μαθητικό δυναμικό των 42
μαθητών. Ακόμη το σχολείο δεν διαθέτει διαδραστικό πινακα.
Υπήρξε πρόβλημα με την έλλειψη ηλεκτρονικού εξοπλισμού από τους μαθητές και ο αποκλεισμός τους από την εξ
αποστάσεως εκπαίδευση. Το πρόβλημα επιλύθηκε μετά την περίοδο του κλεισίματος των σχολείων.
Επιμορφώσεις με πρακτικό προσανατισμό: επιζητούμε επιμορφώσεις με πρακτικό προσανατολισμό και με
επίκαιρα θέματα.

Παροχή βοηθητικού προσωπικού και ειδικοτήτων για την υποστήριξη της θεατρικής και μουσικής παιδείας,
ύπαρξη σε κάθε σχολείο ψυχολόγου για την συμβουλευτική καθοδήγηση σε παιδιά με επιθετική συμπεριφορά ή
ειδικές ικανότητες. Ακόμη χρειάζεται η αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων με την παροχή νέων
θεματικών ενοτήτων, όπως την εκμάθηση της ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγείο, της σεξουαλικής
διαπαιδαγώγησης των παιδιών με σκοπό την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης,της STEAM
εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Τα θετικά σημεία είναι η έγκαιρη διεκπεραίωση των διοικητικών λειτουργιών, η άσκηση μιας δημοκρατικής και
συμμετοχικής ηγεσίας, η εξασφάλιση της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου, η συνεργασία με
το διδακτικό προσωπικό και ο διαμοιρασμός των αρμοδιοτήτων, η συνεργασία με την σχολική επιτροπή για την
εξασφάλιση πόρων και η τήρηση αρχείου πρακτικών, οικονομικού απολογισμού και γενικότερης λειτουργίας του
σχολείου. Ακόμη το επιστημονικό υπόβαθρο της προϊσταμένης και το ενδιαφέρον της για επιμορφωτικές δράσεις
της επιτρέπει να ασκεί συνετά το διοικητικό της έργο και να προσπαθεί να βελτιώνεται ανταποκρινόμενη στις
απαιτήσεις της εποχής και στο σχολείο του εικοστού πρώτου αιώνα.
Σημεία προς βελτίωση
Ο περιορισμός των γραφειοκρατικών διαδικασιών, η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου , η
υποστήριξη με επιμορφωτικά σεμινάρια για την βελτίωση παροχής διοικητικού έργου, η συνεργασία μεταξύ των
εκπαιδευτικών ώστε να βοηθούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων , η εξασφάλιση περαιτέρω πόρων από
φορείς ή χορηγίες και η παροχή ενός ευέλικτου χρονοδιαγράμματος διεκπεραίωσης των διοικητικών λειτουργιών.

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία
Υπάρχει το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών να επιμορφώνονται, να ναι μέσα στα πράγματα και να επιτυγχάνουν
την βιωσιμότητα των εκπαιδευτικών καινοτομιών.Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών υποβοηθά στην
συμμετοχή τους σε ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης, σε θεματικά δίκτυα και στην απόκτηση ψηφιακών
δεξιοτήτων. Οι ΤΠΕ αποτελούν μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής και ο υπολογιστής
χρησιμοποιείται ως μέσο διδασκαλίας και μάθησης ως γνωστικό εργαλείο. Τα προγράμματα σχολικών
δραστηριοτήτων κινητοποιούν τους μαθητές και τους βοηθούν να ξεδιπλώσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά
τους.
Σημεία προς βελτίωση
Σκόπιμη θα ήταν η μελλοντική συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με
σκοπό την βελτίωση της τεχνογνωσίας μας και της ανταλλαγής καλών εκπαιδευτικών πρακτικών με
συναδέλφους. Ακόμη η συνεργασία του σχολείου με φορείς, οργανισμούς θα διεύρυνε τους πνευματικούς
ορίζοντες ως εκπαιδευτικοί. Η υποστήριξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης και ο περιορισμός των
παραδοσιακών μας αντιλήψεων θα υποβοηθούσαν στην δημιουργία ενός κοινού οράματος προώθησης της
καινοτομίας σε εκπαιδευτικό και διοικητικό επίπεδο.

Πηνελόπη Χρήστου/εκπαιδευτικός/συντονίστρια αξιολόγησης