Σκοπός μας είναι να ενισχύσουμε στους μαθητές την περιβαλλοντική συνείδηση και να τους εμπνεύσουμε να γίνουν ενεργοί πολίτες, συμβάλλοντας σε έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.
Για να γίνουμε μέλη της κοινότητας Plastic Clever Schools, που αναλαμβάνουν δράση για την προστασία του ωκεανού και της θαλάσσιας ζωής, υλοποιούμε δραστηριότητες. Οι θάλασσές μας χρειάζονται μια νέα γενιά ανθρώπων που θα τις προστατεύσει. Πιστεύουμε ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες, γνώσεις και εμπειρίες, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε έναν κόσμο που επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή και να συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία ενός πιο πράσινου, δίκαιου και βιώσιμου μέλλοντος (CommonSeas)
Ξεκινάμε τη δραστηριότητα, καταγράφοντας τις απόψεις των παιδιών για τα πλαστικά. Παρακολουθούμε στην ολομέλεια σχετικό βίντεο. Συλλέγουμε αντικείμενα από την τάξη και τα ομαδοποιούμε ανάλογα με το υλικό κατασκευής.
Βγαίνουμε στην αυλή του σχολείου, φοράμε γάντια μιας χρήσης, τηρώντας κανόνες υγιεινής, ώστε να συλλέξουμε τυχόν απορρίμματα και να καθαρίσουμε την αυλή μας. Στα παιδιά δίνονται οδηγίες υγιεινής συλλογής των απορριμμάτων. Επιστρέφοντας στην τάξη, καταγράφουμε ποια ήταν τα αντικείμενα που βρήκαμε πεταμένα στην αυλή μας.
Συζητάμε για την ανακύκλωση και καταγράφονται οι απόψεις των παιδιών. Μετά αποφασίζουμε να χρησιμοποιούμε τον κάδο ανακύκλωσης στο σχολείο μας κι όλα μαζί να τα πετάμε στους αντίστοιχους κάδους που υπάρχουν στο Δημοτικό Σχολείο.
Διεξάγουμε έρευνα στο σχολείο με τα πλαστικά αντικείμενα που χρησιμοποιούμε περισσότερο. Κάνουμε καταγραφή:
Διαβάζουμε σχετικά βιβλία από τη Βαλίτσα με ρόδες, αξιοποιώντας το υλικό της.
Η ιστορία “Οι περιπέτειες μιας σακούλας”. Δημιουργούμε αφίσα και διηγούμαστε την ιστορία
Παίζουμε μουσικοκινητικό παιχνίδι:
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες: Μικρά ψαράκια, μεγάλα ψάρια, χταπόδι, άνθρωποι, ομάδα καθαριστές. Κάθε ομάδα βγαίνει με διαφορετικό μουσικό κομμάτι. Όταν έρχονται οι άνθρωποι, αφήνουν σκουπίδια. Η ομάδα καθαριστές αναλαμβάνει να καθαρίσει τα σκουπίδια από την παραλία και τη θάλασσα. Έτσι όλοι μαζί στο τέλος χορεύουν χαρούμενοι για το επίτευγμά τους, που καθάρισαν τη θάλασσα από τα πλαστικά σκουπίδια
Στην πρώτη έρευνα που κάναμε, αποφασίσαμε να μειώσουμε όσο μπορούμε τα πλαστικά μπουκάλια και τις πλαστικές σακούλες, προτείνοντας τα παιδιά την αντικατάστασή τους από μπουκάλια και σακούλες πολλαπλών χρήσεων.
Μετά από δεύτερη έρευνα, αποφασίσαμε τα πλαστικά παιχνίδια, να τα αντικαταστήσουμε σταδιακά κι όσο αυτό είναι δυνατό, με ξύλινα ή υφασμάτινα.
Σχετικό ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς (το ερωτηματολόγιο αντλήθηκε από το αντίστοιχο υλικό Plastic Clever Schools)
PCS_Factsheets_GREECE_Questionnaire
Τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους, γιατί θέλουμε να μπούμε στην ομάδα Clever Plastic Schools.
Τα παιδιά μετά από την έρευνα που έκαναν στο σχολείο, προτείνουν την αντικατάσταση δύο πλαστικών αντικειμένων καθημερινής χρήσης, με επαναχρησιμοποιούμενα
Υλοποιώντας τις δράσεις και αναρτώντας τες στη σελίδα μας στο Plastic Clever Schools, λαμβάνουμε σταδιακά
Φτιάχνουμε μια αφίσα ενημέρωσης, η οποία θα σταλεί στους γονείς και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα
Τα καταφέραμε!!! Με χαρά μάθαμε σήμερα ότι το Νηπιαγωγείο μας, έλαβε την ετικέτα Plastic Clever School – Έξυπνο Σχολείο χωρίς Πλαστικά” και θα συνεχίσουμε προς αυτό το σκοπό με όλα τα παιδιά, για ένα καλύτερο σχολείο, για ένα καλύτερο περιβάλλον κι έναν καλύτερο βιώσιμο πλανήτη για τα παιδιά όλου του κόσμου.
Κατασκευάζουμε παιχνίδια με πλαστικά αντικείμενα, τα δίνουμε φωνή και παίζουμε!
Αξιοποιώντας τη χρηματοδότηση που λάβαμε για τις δραστηριότητες που εντάσσονται στο πρόγραμμα Plastic Clever Schools, “Έξυπνα Σχολεία χωρίς πλαστικά”, τηρώντας τη δέσμευσή μας, προβήκαμε στην αγορά παιχνιδιών κατασκευασμένα από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον.






















