Στα παιδιά τίθεται ο προβληματισμός βλέποντας την κουκουβάγια παγιδευμένη στον πάγο: Πώς θα τη βοηθήσουμε;
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τις ιδέες τους
Σε επόμενη δραστηριότητα, συζητάμε για τις ιδέες που πρότειναν τα παιδιά. Δοκιμάζουμε κάποιες από αυτές. Τελικά καταλήγουμε ότι αν βάλουμε την κουκουβάγια σε ζεστό μέρος (καλοριφέρ σχολείου) ο πάγος θα λιώσει. Την τοποθετούμε λοιπόν εκεί και την επόμενη μέρα παρατηρούμε ότι το νερό έλιωσε.
Πειράματα με πάγο, με αφορμή τη ζωή στους πόλους της γης.
Συζητάμε για τις συνέπειες του λιώσιμου των πάγων στον πλανήτη, τόσο στα ζώα όσο και στους ανθρώπους. Το συνδυάζουμε με το πρόγραμμα Blue Adventure για τον ωκεανό.
Τα παιδιά στέλνουν τις ευχές τους και εκφράζουν τις απόψεις τους για τα Χριστούγεννα
Παιχνίδια με ένα παραμύθι
Διαβάζουμε το παραμύθι: Η Μπουγάδα του Άγιου Βασίλη, της συγγραφέας Ιωάννας Κυρίτση
Έπειτα τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες, σύμφωνα με τις πέντε Ηπείρους, τις οποίες βρίσκουμε στο χάρτη.
Με παιχνίδι θησαυρού, κάθε ομάδα ψάχνει να βρει τον αντίστοιχο φάκελο
Αφού βρούνε τους φακέλους, τοποθετούν στην κάθε Ήπειρο, το αντίστοιχο ρούχο
Θα καταφέρουμε να στεγνώσουμε τα ρούχα του Άγιου Βασίλη, ώστε να είναι έτοιμος να μοιράσει τα δώρα στα παιδιά;
Το Αστέρι της Ευχής – Make A Wish
Φέτος το Σχολείο μας γίνεται Αστέρι της Ευχής για όλα τα παιδιά, δίνοντας δύναμη στην ευχή. Με αφορμή το Αστέρι της Ευχής, ευαισθητοποιούμε τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου μας. Πλάθουμε πολίτες με ενσυναίσθηση, αγάπη για το συνάνθρωπο, με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ισότητας και της αποδοχής.
Λάβαμε πιστοποιητικό υιοθεσίας για τις δράσεις μας
“Το Αστέρι της Ευχής, γίνεται ταχυδρόμος της αγάπης, της φιλίας και της αποδοχής. Με αφετηρία και προορισμό τα ίδια τα παιδιά, θα φωτίσει το δρόμο σε κάθε παιδί”.
Γράψαμε τις ευχές μας στο ουράνιο τόξο του αστεριού
Δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα
Κουκλοθέατρο: Ο Πινόκιο και το αστέρι της Ευχής των Χριστουγέννων
Παρακολουθήσαμε την εκπληκτική παράσταση από την ομάδα Κουκλοθεάτρου στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας
“Κανένα μικρό σχολείο δεν είναι μόνο του». Είμαστε όλοι μαζί. Και πλέουμε σε ένα μικρό καράβι. Ελάτε να δώσουμε χαρά και να πάρουμε χαρά. Το αξίζουμε, Δε Νομίζετε;”
Συζητάμε με τα παιδιά για τα μικρά σχολεία, στα απομακρυσμένα μέρη της χώρας μας. Ετοιμάζουμε τις κάρτες, χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές και υλικά:
Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε τι θα γράψουμε στις κάρτες. Οι ιδέες των παιδιών καταγράφονται. Στη συνέχεια συντάσσουμε το κείμενο και το καθαρογράφουμε στον υπολογιστή
Βλέπουμε στο χάρτη πού βρίσκονται τα μικρά σχολεία – φίλοι μας, και τοποθετούμε τις κάρτες που θα στείλουμε, επάνω στο χάρτη
Η Γέννηση του Χριστού
Βάζουμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες στη σειρά και διηγούμαστε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές – δημιουργίες για το Χριστουγεννιάτικο Bazar
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο… δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση
Με αφορμή την ιστορία της Ντενεκεδούπολης, εκτελούμε πείραμα με μαγνήτη. Ποια αντικείμενα μαγνητίζονται και ποια όχι;
Εργασία σε ομάδες, σε σχέση με το πείραμα. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες με τυχαία επιλογή ονομάτων. Έπειτα συζητάνε κι αποφασίζουν για το όνομα της ομάδας τους. Στη συνέχεια επιλέγουν αντικείμενα από την τάξη και πειραματίζονται αν μαγνητίζονται. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφονται στο αντίστοιχο φύλλο κάθε ομάδας. Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσιάζει το αποτελέσμα στην ολομέλεια της τάξης.
Ολοκληρώνουμε τις δράσεις για το Πολυτεχνείο με ατομικές κατασκευές
Αρχικά καταγράφηκαν οι απόψεις των παιδιών για το τι είναι φθινόπωρο.
Έπειτα βγήκαμε στην αυλή για παρατήρηση
Μέσα στην τάξη δημιουργήσαμε κέντρο ενδιαφέροντος που εμπλουτίστηκε με διάφορα υλικά και αντικείμενα παρατήρησης
Συλλέξαμε φθινοπωρινά φρούτα – Υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες
Μαγειρεύεται άραγε το Φθινόπωρο; Με λίγη καλή διάθεση και φαντασία όλα γίνονται!!! Τα παιδιά έγιναν Μάγειρες του Φθινοπώρου. Η απλή φρουτοσαλάτα είναι πεντανόστιμη και δεν έμεινε κομμάτι φρούτου στα πιάτα!
Ζωγραφιές με τα χρώματα του Φθινοπώρου
Κι επειδή μας πιάσανε οι καλλιτεχνικές μας ανησυχίες, πειραματιζόμαστε με υλικά και τεχνικές ζωγραφικής
Τεχνική Φροτάζ με φύλλα
Τυπώματα με φύλλα
Πείραμα με φύλλα και άλλα αντικείμενα. Ποιο θα πέσει πιο γρήγορα και γιατί;
Εργασία σε ζευγάρια. Δραστηριότητα STEAM με φύλλα φακό – παιχνίδι με σκιές
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που αποσκοπεί στην προαγωγή της ανάγνωσης και τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από την απόλαυση του διαβάσματος. Φέρνει στην τάξη ένα πλήθος βιβλίων γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, με στόχο την ανάδειξη της σχολικής τάξης ως κοινότητας αναγνωστών. Τα βιβλία κάθε βαλίτσας μπορεί να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των παιδιών να τα εξερευνήσουν, αλλά και να χαράξουν την προσωπική τους αναγνωστική διαδρομή, καθώς το ένα βιβλίο τούς δημιουργεί το ενδιαφέρον να διαβάσουν ένα άλλο. Επιπλέον, δίνουν τη δυνατότητα να συζητηθούν θέματα από το σύγχρονο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Έτσι, τα παιδιά αντιλαμβάνονται πως για κάθε θέμα υπάρχουν πολλές, και συχνά αντικρουόμενες, αφηγήσεις, πως ένα βιβλίο μπορεί να γίνει συνοδοιπόρος τους σε διαφορετικές διαδρομές και πως το θαυμαστό με την ανάγνωση δεν είναι τόσο οι γνώσεις και οι πληροφορίες που αποκομίζουμε, όσο το συναρπαστικό ταξίδι από το ένα βιβλίο στο άλλο, ένα ταξίδι που μπορεί να μας μαγέψει και να μας κάνει πραγματικούς αναγνώστες.
Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Τα βιβλία που προτείνονται σε κάθε βαλίτσα είναι διαφόρων ειδών. Εμείς επιλέξαμε το θέμα: Περιβάλλον, καθώς θα το συνδέσουμε με το πρόγραμμα etwining Blue Adventure, Clever Plastic Schools και εργαστήριο δεξιοτήτων: Θάλασσα SOS.
Τα Βιβλία σε Ρόδες ήρθαν στο Νηπιαγωγείο μας και τα υποδεχτήκαμε με πολλή χαρά. Τα παιδιά στην ερώτηση τι μπορεί να έχει μέσα η βαλίτσα απάντησαν:
κυρία θα πας ταξίδι;
ρούχα
παιχνίδια
Υλοποιούμε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας: Συζητάμε για τα στοιχεία του εξώφυλλου και τα στοιχεία του παραμυθιού
Συζητάμε για τον τίτλο του βιβλίου:
Επιλέγουμε κάποια βιβλία, φωτοτυπούμε τα εξώφυλλα και τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν το εξώφυλλο στο σωστό βιβλίο. Το ίδιο γίνεται μετά και με τον τίτλο
Ζωγραφική:
Διαβάζουμε το παραμύθι: Οι περιπέτειες μιας σακούλας. Μετά την επεξεργασία του παραμυθιού, τα παιδιά κάνουν ζωγραφική – κολάζ την ιστορία
Στις ελεύθερες δραστηριότητες, τα παιδιά “διαβάζουν” βιβλία από τη Βαλίτσα με ρόδες
Γεμίζουμε τη δική μας βαλίτσα με βιβλία σχετικά με το θαλάσσιο περιβάλλον
Τα παιδιά σε ομάδες, δημιουργούν αφίσες και στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για το περιβάλλον
Γράφουμε το δικό μας γράμμα που θα βάλουμε στη βαλίτσα, μαζί με τις ζωγραφιές κολάζ, θα συνοδεύσουν τη βαλίτσα που τόσο αγαπήσαμε στο ταξίδι της στο επόμενο Νηπιαγωγείο
Και μια φωτογραφία όλοι μαζί αποχαιρετώντας τη βαλίτσα – Βιβλία σε ρόδες
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε. Η εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών από μικρή ηλικία συμβάλλει στην καλλιέργεια μιας πιο ουσιαστικής και ολοκληρωμένης κατανόησης της μαθηματικής και προγραμματιστικής σκέψης. Διδάσκουμε προγραμματισμό στα παιδιά γιατί τους προσφέρει σημαντικές δεξιότητες για το μέλλον. Ο προγραμματισμός αναπτύσσει την κριτική σκέψη, τη λογική επίλυση προβλημάτων και την ικανότητα ανάλυσης καταστάσεων. Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να διασπούν σύνθετα προβλήματα σε μικρότερα και διαχειρίσιμα μέρη, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και την αυτοπεποίθησή τους. Ο προγραμματισμός βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον ψηφιακό κόσμο γύρω τους και να γίνουν πιο ενεργοί και δημιουργικοί πολίτες.
Σε επόμενο χρόνο θα εκδοθούν πιστοποιητικά συμμετοχής για όλα τα παιδιά
1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες
Προγραμματιστές: γράφουν τον κώδικα
Ρομπότ: Εκτελούν τον κώδικα
Ελεγκτές: Ελέγχουν αν ο κώδικας εκτελέστηκε σωστά
Με αφορμή τη θεματική για τα ζώα, ασχολούμαστε με τις σωστές και λάθος συμπεριφορές απέναντι σ’ αυτά. Τα παιδιά πρέπει να αποφύγουν τις λάθος συμπεριφορές και το ρομπότ να φτάσει στο χαρούμενο ζωάκι.
2η Δραστηριότητα:
Με αφορμή το παραμύθι ¨ΧΑΘΗΚΑ”, τα παιδιά προγραμματίζουν τη μελισσούλα beebot, βοηθώντας τη μικρή κουκουβάγια να φτάσει στη μαμά της.
Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα χωρίζεται σε προγραμματιστές, ρομπότ και ελεγκτές. Προγραμματίζουν τη μελισσούλα και κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, εντοπίζουν τα τυχόν λάθη στον κώδικα και διορθώνουν τη διαδρομή, όπου χρειάζεται.
Στο βίντεο παρουσιάζονται δύο δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας
Παρουσιάζονται κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο σχολείο μας, σχετικά με τα Ζώα. Πρώτα έγινε καταγραφή τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα ζώα και τι θέλουν να μάθουν.
Χωρίσαμε τα ζώα σε ομάδες, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους.
Ακούσαμε και αναγνωρίσαμε το διαδίκτυο φωνές των ζώων
Διαβάσαμε το παραμύθι “Χάθηκα” και κάναμε δραστηριότητες, όπως επεξεργασία της ιστορίας: ποιος είναι η ήρωας, πού διαδραματίζεται η ιστορία μας, ποιο είναι το πρόβλημα, ποιος έδωσε τη λύση. Μετά τοποθετήσαμε τα ζωάκια στη σειρά: τακτικά αριθμητικά και τα παιδιά διαλέγοντας τις καρτέλες με τις εικόνες των ζώων της ιστορίας, μπήκανε στη σειρά 1ος, 2ος κλπ.
Δραστηριότητα STEM: εργασία σε ζευγάρια – παιχνίδι με τις σκιές των ζώων. Ένα παιδί κρατάει το φακό και κάνει σκιά και το άλλο παιδί ζωγραφίζει τη σκιά του ζώου που επέλεξε.
Παίξαμε με κατευθύνσεις: τα παιδιά τοποθετούν τα βέλη στο χαρτόνι και βάζουν τα ζωά προς τη σωστή κατεύθυνση (δραστηριότητα ρομποτικής)
STEM δραστηριότητα: Κάθε παιδί διάλεξε ένα παιχνίδι ζωάκι και στην πλαστελίνη αποτύπωσε τα ίχνη του, που τα παρατήρησαν με τη χρήση μεγεθυντικού φακού, συγκρίνοντάς τα με αποτυπώματα που δημιούργησαν τα άλλα παιδιά.
Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα:
Κάθε ομάδα συνεργάζεται και καταγράφει τα χαρακτηριστικά του ζώου. Παρουσιάζονται την ολομέλεια της τάξης.
Καλωσορίζοντας τα νήπια στο Νηπιαγωγείο μας, οργανώνουμε δραστηριότητες, που παρουσιάζονται παρακάτω:
Αφού παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ μας τις πρώτες μέρες, οργανώσαμε τους κανόνες της τάξης μας, που βγήκαν από τα ίδια τα παιδιά, καθώς τραβούσαμε φωτογραφίες με σωστές και λάθος συμπεριφορές, τις οποίες συζητήσαμε και τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις τους για το τι είναι σωστό και τι όχι. Οι κανόνες ενισχύθηκαν με τις γαντόκουκλες που παρουσιάζουν στα παιδιά ένα πρόβλημα μέσα από διάλογο και τα καλούν να δώσουν λύση. Μετά παίξαμε παιχνίδια ρόλων με ζευγάρια ή μικρές ομάδες των τριών παιδιών για την ενίσχυση της θετικής συμπεριφορές μέσα κι έξω από την τάξη, στην αυλή, ώστε να περνάμε όλοι καλά στο σχολείο και να είμαστε χαρούμενοι.
Με τις καρτέλες σωστής και λάθος συμπεριφοράς μέσα στην τάξη, τα παιδιά τοποθέτησαν στο πράσινο χαρτόνι τις αποδεκτές συμπεριφορές και στο κόκκινο χαρτόνι τις μη αποδεκτές, αφού αιτιολόγησαν την άποψή τους.
Παιχνίδια ρόλων, παιχνίδια με γαντόκουκλες, οι κανόνες της τάξης μας
Υπογράψαμε το συμβόλαιο του σχολείου μας, τα παιδιά το πήραν στο σπίτι για να το συζητήσουν με τους γονείς/κηδεμόνες.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” και φτιάξαμε τη δική μας αφίσα.
Παίζουμε παιχνίδια συνεργασίας και ενδυνάμωση της ομάδας μέσα στην τάξη κι έξω στην αυλή.
Παιχνίδι με το όνομά μας, καθώς και το αρχικό του ονόματος
Τα ονόματά μας πιάστηκαν στον ιστό της αράχνης… Ποιος θα καταφέρει να βρει το όνομά του και να το πάρει από τον ιστό;
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή