Χειμώνας

Δραστηριότητες για την εποχή του Χειμώνα

αρχική

Ο μεγάλος χνου

Χιονανθρωπάκια

Χιονάνθρωπος Χιονάνθρωπος1

Χιονάνθρωπος5 Χιονάνθρωπος3

Χιονάνθρωπος3 Χιονάνθρωπος2

παιχνίδι ρούχα

σύνθετες

λιώνει

Λιώνει1 Λιώνει2

αφίσα τοίχος

λέξεις

Ήλιος με δόντια

Στα παιδιά τίθεται ο προβληματισμός βλέποντας την κουκουβάγια παγιδευμένη στον πάγο: Πώς θα τη βοηθήσουμε;

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τις ιδέες τους

ice2

Σε επόμενη δραστηριότητα, συζητάμε για τις ιδέες που πρότειναν τα παιδιά. Δοκιμάζουμε κάποιες από αυτές. Τελικά καταλήγουμε ότι αν βάλουμε την κουκουβάγια σε ζεστό μέρος (καλοριφέρ σχολείου) ο πάγος θα λιώσει. Την τοποθετούμε λοιπόν εκεί και την επόμενη μέρα παρατηρούμε ότι το νερό έλιωσε.

Πειράματα με πάγο, με αφορμή τη ζωή στους πόλους της γης.

ice

Συζητάμε για τις συνέπειες του λιώσιμου των πάγων στον πλανήτη, τόσο στα ζώα όσο και στους ανθρώπους. Το συνδυάζουμε με το πρόγραμμα Blue Adventure για τον ωκεανό.

Ιανουάριος 2025

Καλωσορίζουμε το νέο χρόνο 2025 στο Νηπιαγωγείο μας.

Κοπή Βασιλόπιτας στο Νηπιαγωγείο μας.

Με ενθουσιασμό και χαρά, κόψαμε τη βασιλόπιτα το Νηπιαγωγείο μας.

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την υπέροχη βασιλόπιτα και τα βασιλοπιτάκια. Οι τυχεροί δύο, ένα παιδί σε κάθε τμήμα.

Και του χρόνου με υγεία, ειρήνη και αγάπη σε όλους.

473779109 1065758318558076 1418102108659406905 n 472878722 1544900336209867 8962404807612327782 n

Δραστηριότητες με τη νέα χρονιά!

Συζητάμε, μαθαίνουμε για τους μήνες.

Δημιουργούμε το δικό μας βιβλίο, μετά από πρόταση των παιδιών. Για να δείτε το βιβλίο πατήστε στο σύνδεσμο ή σκανάρετε το qrcode

https://read.bookcreator.com/oaizXvpDmsdY2JVk8GySxmMponU2/3yKUP65ORlm7zwwXTW4Paw

qrcode book 1736793103270

 

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας

Τα παιδιά στέλνουν τις ευχές τους και εκφράζουν τις απόψεις τους για τα Χριστούγεννα

Παιχνίδια με ένα παραμύθι

Διαβάζουμε το παραμύθι: Η Μπουγάδα του Άγιου Βασίλη, της συγγραφέας Ιωάννας Κυρίτση

Παραμύθι

Έπειτα τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες, σύμφωνα με τις πέντε Ηπείρους, τις οποίες βρίσκουμε στο χάρτη.

Δραστηριότητα 2

Με παιχνίδι θησαυρού, κάθε ομάδα ψάχνει να βρει τον αντίστοιχο φάκελο

Δραστηριότητα 3

Αφού βρούνε τους φακέλους, τοποθετούν στην κάθε Ήπειρο, το αντίστοιχο ρούχο

Δραστηριότητα 4

Θα καταφέρουμε να στεγνώσουμε τα ρούχα του Άγιου Βασίλη, ώστε να είναι έτοιμος να μοιράσει τα δώρα στα παιδιά;

Δραστηριότητα 5 Δραστηριότητα κρέμασμα

Το Αστέρι της Ευχής – Make A Wish

Φέτος το Σχολείο μας γίνεται Αστέρι της Ευχής για όλα τα παιδιά, δίνοντας δύναμη στην ευχή. Με αφορμή το Αστέρι της Ευχής, ευαισθητοποιούμε τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου μας. Πλάθουμε πολίτες με ενσυναίσθηση, αγάπη για το συνάνθρωπο, με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ισότητας και της αποδοχής.

Λάβαμε πιστοποιητικό υιοθεσίας για τις δράσεις μας

πιστοποιητικό υιοθεσίας Αστέρι ευχής

“Το Αστέρι της Ευχής, γίνεται ταχυδρόμος της αγάπης, της φιλίας και της αποδοχής. Με αφετηρία και προορισμό τα ίδια τα παιδιά, θα φωτίσει το δρόμο σε κάθε παιδί”.

Γράψαμε τις ευχές μας στο ουράνιο τόξο του αστεριού

Δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα

IMG 20241129 114255 IMG 20241129 114252 IMG 20241129 114248 IMG 20241129 114032 1

IMG 20241211 221915

Κουκλοθέατρο: Ο Πινόκιο και το αστέρι της Ευχής των Χριστουγέννων

Παρακολουθήσαμε την εκπληκτική παράσταση από την ομάδα Κουκλοθεάτρου στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας

IMG 20241210 112457 IMG 20241210 112446 IMG 20241210 112037 IMG 20241210 111220 IMG 20241210 105714

 

Συμμετέχουμε στη δράση: Κανένα Σχολείο Μόνο του 

https://www.humanstories.gr/drasi-humanstoriesgr-kanena-mikro-scholeio-den-einai-mono-tou/

“Κανένα μικρό σχολείο δεν είναι μόνο του». Είμαστε όλοι μαζί. Και πλέουμε σε ένα μικρό καράβι. Ελάτε να δώσουμε χαρά και να πάρουμε χαρά. Το αξίζουμε, Δε Νομίζετε;”

Συζητάμε με τα παιδιά για τα μικρά σχολεία, στα απομακρυσμένα μέρη της χώρας μας. Ετοιμάζουμε τις κάρτες, χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές και υλικά:

IMG 20241213 104606 IMG 20241213 104603   IMG 20241213 085617 IMG 20241213 085258 IMG 20241213 085255

IMG 20241213 090810 IMG 20241213 090812

Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε τι θα γράψουμε στις κάρτες. Οι ιδέες των παιδιών καταγράφονται. Στη συνέχεια συντάσσουμε το κείμενο και το καθαρογράφουμε στον υπολογιστή

IMG 20241213 104813 1

IMG 20241213 104804

Βλέπουμε στο χάρτη πού βρίσκονται τα μικρά σχολεία – φίλοι μας, και τοποθετούμε τις κάρτες που θα στείλουμε, επάνω στο χάρτη

IMG 20241213 093208 1

Η Γέννηση του Χριστού

Βάζουμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες στη σειρά και διηγούμαστε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού

IMG 20241211 114657 Καρτα γεννηση

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές – δημιουργίες για το Χριστουγεννιάτικο Bazar

IMG 20241212 075636

IMG 20241213 090148 IMG 20241213 090255 IMG 20241213 090302

 

Εδώ Πολυτεχνείο

25

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο… δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση

22

Με αφορμή την ιστορία της Ντενεκεδούπολης, εκτελούμε πείραμα με μαγνήτη. Ποια αντικείμενα μαγνητίζονται και ποια όχι;

23

Εργασία σε ομάδες, σε σχέση με το πείραμα. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες με τυχαία επιλογή ονομάτων. Έπειτα συζητάνε κι αποφασίζουν για το όνομα της ομάδας τους. Στη συνέχεια επιλέγουν αντικείμενα από την τάξη και πειραματίζονται αν μαγνητίζονται. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφονται στο αντίστοιχο φύλλο κάθε ομάδας. Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσιάζει το αποτελέσμα στην ολομέλεια της τάξης.

24

Ολοκληρώνουμε τις δράσεις για το Πολυτεχνείο με ατομικές κατασκευές

26

 

Στις αυλές του ελληνικού Φθινοπώρου

1

Αρχικά καταγράφηκαν οι απόψεις των παιδιών για το τι είναι φθινόπωρο.

Έπειτα βγήκαμε στην αυλή για παρατήρηση

2

Μέσα στην τάξη δημιουργήσαμε κέντρο ενδιαφέροντος που εμπλουτίστηκε με διάφορα υλικά και αντικείμενα παρατήρησης

3

4 5

6

Συλλέξαμε φθινοπωρινά φρούτα – Υλοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες

7

8

Μαγειρεύεται άραγε το Φθινόπωρο; Με λίγη καλή διάθεση και φαντασία όλα γίνονται!!! Τα παιδιά έγιναν Μάγειρες του Φθινοπώρου. Η απλή φρουτοσαλάτα είναι πεντανόστιμη και δεν έμεινε κομμάτι φρούτου στα πιάτα!

9

 

10

Ζωγραφιές με τα χρώματα του Φθινοπώρου

11 1 12

Κι επειδή μας πιάσανε οι καλλιτεχνικές μας ανησυχίες, πειραματιζόμαστε με υλικά και τεχνικές ζωγραφικής

Τεχνική Φροτάζ με φύλλα

13

Τυπώματα με φύλλα

17 16 15 14

18

Πείραμα με φύλλα και άλλα αντικείμενα. Ποιο θα πέσει πιο γρήγορα και γιατί;

Εργασία σε ζευγάρια. Δραστηριότητα STEAM με φύλλα φακό – παιχνίδι με σκιές

20 21

Τα Βιβλία σε ρόδες στο Νηπιαγωγείο μας

Γωνιά Ανάγνωσης και Γραφής 1Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που αποσκοπεί στην προαγωγή της ανάγνωσης και τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από την απόλαυση του διαβάσματος. Φέρνει στην τάξη ένα πλήθος βιβλίων γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, με στόχο την ανάδειξη της σχολικής τάξης ως κοινότητας αναγνωστών. Τα βιβλία κάθε βαλίτσας μπορεί να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των παιδιών να τα εξερευνήσουν, αλλά και να χαράξουν την προσωπική τους αναγνωστική διαδρομή, καθώς το ένα βιβλίο τούς δημιουργεί το ενδιαφέρον να διαβάσουν ένα άλλο. Επιπλέον, δίνουν τη δυνατότητα να συζητηθούν θέματα από το σύγχρονο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Έτσι, τα παιδιά αντιλαμβάνονται πως για κάθε θέμα υπάρχουν πολλές, και συχνά αντικρουόμενες, αφηγήσεις, πως ένα βιβλίο μπορεί να γίνει συνοδοιπόρος τους σε διαφορετικές διαδρομές και πως το θαυμαστό με την ανάγνωση δεν είναι τόσο οι γνώσεις και οι πληροφορίες που αποκομίζουμε, όσο το συναρπαστικό ταξίδι από το ένα βιβλίο στο άλλο, ένα ταξίδι που μπορεί να μας μαγέψει και να μας κάνει πραγματικούς αναγνώστες.

Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πηγή: https://www.vivliaserodes.gr/ekpaideytikos/

Τα Βιβλία

Τα βιβλία που προτείνονται σε κάθε βαλίτσα είναι διαφόρων ειδών. Εμείς επιλέξαμε το θέμα: Περιβάλλον, καθώς θα το συνδέσουμε με το πρόγραμμα etwining Blue Adventure, Clever Plastic Schools και εργαστήριο δεξιοτήτων: Θάλασσα SOS.

Έφτασαν

Έφτασαν

Τα Βιβλία σε Ρόδες ήρθαν στο Νηπιαγωγείο μας και τα υποδεχτήκαμε με πολλή χαρά. Τα παιδιά στην ερώτηση τι μπορεί να έχει μέσα η βαλίτσα απάντησαν:

  • κυρία θα πας ταξίδι;
  • ρούχα
  • παιχνίδια

Υλοποιούμε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας: Συζητάμε για τα στοιχεία του εξώφυλλου και τα στοιχεία του παραμυθιού

εξώφυλλο στοιχεία

στοιχεία παραμυθιού

Συζητάμε για τον τίτλο του βιβλίου:

τίτλος

Επιλέγουμε κάποια βιβλία, φωτοτυπούμε τα εξώφυλλα και τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν το εξώφυλλο στο σωστό βιβλίο. Το ίδιο γίνεται μετά και με τον τίτλο

Δραστηριότητα Τίτλος επεξεργασία

Ζωγραφική:

11

Διαβάζουμε το παραμύθι: Οι περιπέτειες μιας σακούλας. Μετά την επεξεργασία του παραμυθιού, τα παιδιά κάνουν  ζωγραφική – κολάζ την ιστορία

Plastic Clever School 3rd Kindergarten Stavroupolis

Στις ελεύθερες δραστηριότητες, τα παιδιά “διαβάζουν” βιβλία από τη Βαλίτσα με ρόδες

Βιβλία σε ρόδες Γωνιά Ανάγνωσης και Γραφής

Γεμίζουμε τη δική μας βαλίτσα με βιβλία σχετικά με το θαλάσσιο περιβάλλον

Βιβλία σε ρόδες Γωνιά Ανάγνωσης και Γραφής

Τα παιδιά σε ομάδες, δημιουργούν αφίσες και στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για το περιβάλλον

IMG 20241128 081443 IMG 20241128 081428 IMG 20241128 081425 IMG 20241128 081422 IMG 20241128 081416 IMG 20241128 081413

Γράφουμε το δικό μας γράμμα που θα βάλουμε στη βαλίτσα, μαζί με τις ζωγραφιές κολάζ, θα συνοδεύσουν τη βαλίτσα που τόσο αγαπήσαμε στο ταξίδι της στο επόμενο Νηπιαγωγείο

1734190112766

Και μια φωτογραφία όλοι μαζί αποχαιρετώντας τη βαλίτσα – Βιβλία σε ρόδες

IMG 20241127 111633

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Eurocode Code Week 2024

EUcodeweek2023 TwitterPost

Certification owl Anastasia codeweek

Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε. Η εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών από μικρή ηλικία συμβάλλει στην καλλιέργεια μιας πιο ουσιαστικής και ολοκληρωμένης κατανόησης της μαθηματικής και προγραμματιστικής σκέψης. Διδάσκουμε προγραμματισμό στα παιδιά γιατί τους προσφέρει σημαντικές δεξιότητες για το μέλλον. Ο προγραμματισμός αναπτύσσει την κριτική σκέψη, τη λογική επίλυση προβλημάτων και την ικανότητα ανάλυσης καταστάσεων. Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να διασπούν σύνθετα προβλήματα σε μικρότερα και διαχειρίσιμα μέρη, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και την αυτοπεποίθησή τους. Ο προγραμματισμός βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον ψηφιακό κόσμο γύρω τους και να γίνουν πιο ενεργοί και δημιουργικοί πολίτες.

Σε επόμενο χρόνο θα εκδοθούν πιστοποιητικά συμμετοχής για όλα τα παιδιά

1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες

Προγραμματιστές: γράφουν τον κώδικα

Ρομπότ: Εκτελούν τον κώδικα

Ελεγκτές: Ελέγχουν αν ο κώδικας εκτελέστηκε σωστά

Με αφορμή τη θεματική για τα ζώα, ασχολούμαστε με τις σωστές και λάθος συμπεριφορές απέναντι σ’ αυτά. Τα παιδιά πρέπει να αποφύγουν τις λάθος συμπεριφορές και το ρομπότ να φτάσει στο χαρούμενο ζωάκι.Ρομποτική1

2η Δραστηριότητα:

Με αφορμή το παραμύθι ¨ΧΑΘΗΚΑ”, τα παιδιά προγραμματίζουν τη μελισσούλα beebot, βοηθώντας τη μικρή κουκουβάγια να φτάσει στη μαμά της.

Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα χωρίζεται σε προγραμματιστές, ρομπότ και ελεγκτές. Προγραμματίζουν τη μελισσούλα και κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, εντοπίζουν τα τυχόν λάθη στον κώδικα και διορθώνουν τη διαδρομή, όπου χρειάζεται.

code week 2024

Στο βίντεο παρουσιάζονται δύο δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας

Μαθαίνουμε για τα Ζώα

Παρουσιάζονται κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο σχολείο μας, σχετικά με τα Ζώα. Πρώτα έγινε καταγραφή τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα ζώα και τι θέλουν να μάθουν.

Χωρίσαμε τα ζώα σε ομάδες, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους.

8

Ακούσαμε και αναγνωρίσαμε το διαδίκτυο φωνές των ζώων

Φωνές ζώων

Διαβάσαμε το παραμύθι “Χάθηκα” και κάναμε δραστηριότητες, όπως επεξεργασία της ιστορίας: ποιος είναι η ήρωας, πού διαδραματίζεται η ιστορία μας, ποιο είναι το πρόβλημα, ποιος έδωσε τη λύση. Μετά τοποθετήσαμε τα ζωάκια στη σειρά: τακτικά αριθμητικά και τα παιδιά διαλέγοντας τις καρτέλες με τις εικόνες των ζώων της ιστορίας, μπήκανε στη σειρά 1ος, 2ος κλπ.

Χάθηκα παραμύθι

Δραστηριότητα STEM: εργασία σε ζευγάρια – παιχνίδι με τις σκιές των ζώων. Ένα παιδί κρατάει το φακό και κάνει σκιά και το άλλο παιδί ζωγραφίζει τη σκιά του ζώου που επέλεξε.

Σκιές ζωάκια

Παίξαμε με κατευθύνσεις: τα παιδιά τοποθετούν τα βέλη στο χαρτόνι και βάζουν τα ζωά προς τη σωστή κατεύθυνση (δραστηριότητα ρομποτικής)

Ζωάκια κατευθύνσεις

STEM δραστηριότητα: Κάθε παιδί διάλεξε ένα παιχνίδι ζωάκι και στην πλαστελίνη αποτύπωσε τα ίχνη του, που τα παρατήρησαν με τη χρήση μεγεθυντικού φακού, συγκρίνοντάς τα με αποτυπώματα που δημιούργησαν τα άλλα παιδιά.

9

Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα:

Παιχνίδι1 Παιχνίδι2

Κάθε ομάδα συνεργάζεται και καταγράφει τα χαρακτηριστικά του ζώου. Παρουσιάζονται την ολομέλεια της τάξης.

Παιχνίδι3 1

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο – Δραστηριότητες

Καλωσορίζοντας τα νήπια στο Νηπιαγωγείο μας, οργανώνουμε δραστηριότητες, που παρουσιάζονται παρακάτω:

Αφού παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ μας τις πρώτες μέρες, οργανώσαμε τους κανόνες της τάξης μας, που βγήκαν από τα ίδια τα παιδιά, καθώς τραβούσαμε φωτογραφίες με σωστές και λάθος συμπεριφορές, τις οποίες συζητήσαμε και τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις τους για το τι είναι σωστό και τι όχι. Οι κανόνες ενισχύθηκαν με τις γαντόκουκλες που παρουσιάζουν στα παιδιά ένα πρόβλημα μέσα από διάλογο και τα καλούν να δώσουν λύση. Μετά παίξαμε παιχνίδια ρόλων με ζευγάρια ή μικρές ομάδες των τριών παιδιών για την ενίσχυση της θετικής συμπεριφορές μέσα κι έξω από την τάξη, στην αυλή, ώστε να περνάμε όλοι καλά στο σχολείο και να είμαστε χαρούμενοι.

Με τις καρτέλες σωστής και λάθος συμπεριφοράς μέσα στην τάξη, τα παιδιά τοποθέτησαν στο πράσινο χαρτόνι τις αποδεκτές συμπεριφορές και στο κόκκινο χαρτόνι τις μη αποδεκτές, αφού αιτιολόγησαν την άποψή τους.

rules

Παιχνίδια ρόλων, παιχνίδια με γαντόκουκλες, οι κανόνες της τάξης μας

class rules

Υπογράψαμε το συμβόλαιο του σχολείου μας, τα παιδιά το πήραν στο σπίτι για να το συζητήσουν με τους γονείς/κηδεμόνες.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” και φτιάξαμε τη δική μας αφίσα.

τα χέρια δεν

Παίζουμε παιχνίδια συνεργασίας και ενδυνάμωση της ομάδας μέσα στην τάξη κι έξω στην αυλή.

παιχνίδια ομαδικά

παιχνίδι στην αυλή 1

Παιχνίδι με το όνομά μας, καθώς και το αρχικό του ονόματος

Τα ονόματά μας πιάστηκαν στον ιστό της αράχνης… Ποιος θα καταφέρει να βρει το όνομά του και να το πάρει από τον ιστό;

spider game

Το αρχικό του ονόματος με πλαστελίνη

43ead94a 0294 4319 979a 5971c3de3852

Ελεύθερη απασχόληση

ελεύθερες δραστηριότητες