1ος Θεματικός Κύκλος: Ευ ζην-Ζω καλύτερα: Θεματική Ενότητα: Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός!

Με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου εργαστηρίων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν την αυτοεκτίμησή τους και να συνειδητοποιήσουν την μοναδικότητά τους,  να κατανοήσουν την έννοια της διαφορετικότητας και να  ενθαρρυνθούν για την υιοθέτηση συμπεριφορών που προάγουν την αποδοχή του διαφορετικού.

Μέσα από τα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, εμπιστοσύνης μεταξύ τους και ενσυναίσθησης και  ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι σταOpen Braille άτομα με αναπηρία . Πιο συγκεκριμένα, σαν αφόρμηση για το θέμα δέσαμε τα μάτια των παιδιών (όχι όλα μαζί ταυτόχρονα) και τα προτρέψουμε να κινηθούν στο χώρο, χωρίς βοήθεια ή και με βοήθεια άλλου παιδιού και μετά να μας περιγράψουν το πως ένιωσαν. Αν ήταν εύκολο ή δύσκολο και τι συναισθήματα τους προκάλεσε η έλλειψη όρασης και επαφής με το χώρο. Στη συνέχεια, τους ζητήσαμε να προσπαθήσουν να συνεννοηθούν σε ζευγάρια χωρίς όμως να μιλάνε.

Στόχοι της εν λόγω θεματικής ενότητας ήταν τα παιδιά να πληροφορηθούν για τα άτομα με αναπηρία και τις ιδιαίτερες δεξιότητες που μπορεί να έχουν, να γνωρίσουν τα σύμβολα Α.Μ.Ε.Α,  να γνωρίσουν τη γραφή Μπράιγ και τη νοηματική γλώσσα. Για παράδειγμα, δείξαμε εικόνες από το σύστημα Μπράιγ και εξηγήσαμε στα παιδιά πως χρησιμοποιείται και πού χρησιμεύει. Ακόμη τους δείξαμε τη νοηματική γλώσσα και δοκιμάσαμε να κάνουμε μερικά γράμματα.

Blind-Vector-For-People-Free-Download-Png-Hq-Clipart-DisabilityΑκόμη, τα παιδιά μέσα από σχετικές εικόνες γνώρισαν διάφορους  αθλητές και αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες δεξιότητες και το σθένος αυτών των ανθρώπων.

Μέσα από την παρατήρηση εποπτικού υλικού, τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις δυσκολίες μετακίνησης   που συναντούν τα άτομα με αναπηρία  μέσα στην πόλη και εξέφρασαν τη γνώμη τους για τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών των εμποδίων αναφέροντας την αξία των ίσων δικαιωμάτων σε όλους τους ανθρώπους.. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε τον χώρο του σχολείου μας  για να διαπιστώσουμε αν οι υποδομές του είναι κατάλληλες για άτομα με κινητικές δυσκολίες.

Τέλος, τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο, απολαμβάνοντας την χαρά της δημιουργίας.


IMG 20211112 141545
Εννοιολογικός χάρτης: Πώς τα παιδιά αντιλαμβάνονται την έννοια της διαφορετικότητας
IMG 20211119 162831
Τα λουλούδια της αυτοεκτίμησης

IMG 20211126 141207

IMG 20211124 131917“εγώ κι εσύ παίζουμε μαζί!”

 

Παιχνίδια αισθήσεων, εμπιστοσύνης και συνεργασίας.

Eνδεικτικά κάποια βιντεάκια που παρακολουθήσαμε σχετικά με το θέμα μας: