Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Σώμα γερό, μυαλό δυνατό» α΄ μέρος

Νοέ 20217

11111

 

Από το θεματικό κύκλο  «Ευ-ζην»και την υποθεματική :Υγιεινή διατροφή υλοποιούμε την ενότητα :«Σώμα γερό -μυαλό δυνατό»

Δεξιότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν:

  • Δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη ,επικοινωνία, συνεργασία)
  • Δεξιότητες ζωής (αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, υπευθυνότητα).
  • Δεξιότητες διαχείρισης μέσων(ψηφιακός γραμματισμός, πληροφορικός γραμματισμός).
  • Δεξιότητες του νου(στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλημάτων).

Βασικός σκοπός του θεματικής ενότητας είναι:οι μικροί μαθητές να  υιοθετήσουν συνήθειες υγιεινής διατροφής στη ζωή τους, με έμφαση στο δεκατιανό. Να  συνειδητοποιήσουν το σημαντικό ρόλο της διατροφής στη θεμελίωση της υγεία τους και να καλλιεργήσουν την αυτομέριμνα .

Επιπλέον, μέσα από τις  δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί να κατανοήσουν  το σημαντικό ρόλο της φυσικής άσκησης (παιχνίδι, αθλητισμός,) αλλά και του ύπνου  στη θεμελίωση  της υγείας.

1ο  εργαστήριο

Το σχολείο μας  επισκέπτονται  δύο νέα πρόσωπα (κούκλες) Συστήνονται- χαιρετούν  τα παιδιά, είναι ο  Ρούλης Τροφούλης και η Ρούλα-Τροφούλα.  Ενημερώνουν τα παιδιά ότι θα ξεκινήσουν μαζί το ταξίδι της διατροφής και ζητούν να παραμείνουν στο  νηπιαγωγείο και να συνεργαστούν  μαζί  τους .  Αποφασίζουμε λοιπόν να πορευτούμε όλοι μαζί.   Ο Τροφούλης και η Τροφούλα  υπογράφουν με τα παιδιά ένα συμβόλαιο που θα κανονίζει τους όρους –κανόνες συνεργασίας.    Οι μαθητές μέσα από το συμβόλαιο, μαθαίνουν να αναπτύσσουν  την αυτοπειθαρχία, τη θέληση της υπευθυνότητας, τη συνεργασίας και την ομαδικότητα. Ακόμη, καλλιεργούν την αίσθηση αλληλοβοήθειας για την επίτευξη του κοινού στόχου, αλλά και δεξιότητες επικοινωνίας (ακρόαση, ομιλία, διάλογο κ.ά.).

DSC05372DSC05198

Δημιουργούνται οι ομάδες και η καθεμία έχει το χαρακτηριστικό  βραχιολάκι  που φοράει  στο χέρι με το ανάλογο χρώμα.

Collage Fotor 66

DSC05423

Ο Τροφούλης και η Τροφούλα  παρουσιάζουν στην ολομέλεια το παραμύθι: «Η καμηλοπάρδαλη που δεν έτρωγε το φαγητό της» Με αφορμή το πάθημα της μικρής Νεφέλης, τα νήπια συζητούν  προβληματίζονται  και απαντούν  σε ερωτήσεις  και προχωρούν στην επίλυση του προβλήματος ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, σκέφτομαι αναρωτιέμαι» Τονίζουμε το σημαντικό ρόλο του φαγητού( διατροφή).

Το 1ο εργαστήριο  ολοκληρώνεται  με ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι αποφόρτισης σχετικό με το παραμύθι. Περπατάμε, τρέχουμε όπως η Νεφέλη, περπατάμε αργά-εξαντλημένα(νηστικοί) περπατούμε κανονικά, περπατάμε γρήγορα, πολύ γρήγορα σαν να απειλούμαστε από κάποιο  εχθρό…………

2ο εργαστήριο

Στη συνέχεια διαβάζουμε το παραμύθι  με τίτλο «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» το οποίο λειτουργεί ως προοργανωτής ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο βασικό περιεχόμενο του προγράμματος που δεν είναι άλλο από την ισορροπημένη διατροφή. Σχολιάζουμε και συζητούμε.

DSC05427

 

Εισάγουμε την έννοια «διατροφή» και δημιουργούμε τον πρώτο εννοιολογικό χάρτη με τις προυπάρχουσες γνώσεις των παιδιών,  στην ερώτηση: Τι έρχεται στο μυαλό σου καθώς ακούτε  τη  φράση » υγιεινή διατροφή »

DSC05484

 

Ο Διατροφούλης και η Διατροφούλα  ζητούν  από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Όσα έχουν ζωγραφίσει το ίδιο φαγητό πιάνονται από το χέρι δημιουργώντας μια ομάδα. Οι ομάδες μας παρουσιάζουν στην ολομέλεια το κοινό φαγητό που έχουν επιλέξει.

 

DSC05444

DSC05447

Ολοκληρώνοντας και παρατηρώντας τις ομάδες μέσα από τη συζήτηση διαφαίνονται και οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Παράλληλα έχουμε ζητήσει από τους γονείς να συμπληρώσουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των γευμάτων .Η εκπαιδευτικός συμβουλεύεται τα φυλλάδια με το εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα που συγκέντρωσε από τους γονείς και συζητά με  τα παιδιά  για τις διατροφικές τους συνήθειες :τι τρώνε για πρωινό, μεσημεριανό,… πόσο συχνά τρώνε έξω, ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό, για υγιεινές και μη υγιεινές τροφές.DSC05527

Στη συνέχεια  προσπαθούμε να διαχωρίσουμε τις τροφές με τη βοήθεια του Διατροφούλη σε υγιεινές τροφές και σε τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε. Κατασκευάζουμε  τις κυρίες Φρουτάκη (προτιμάει υγιεινές τροφές με αδυναμία στα φρούτα)  και την κυρία Γλυκάκη ( προτιμάει τις μη υγιεινές  με αδυναμία στα γλυκά).Τα ονόματα δόθηκαν από τα νήπια.

DSC05234

DSC05232

Ως άσκηση Αξιολόγησης/ αναστοχασμού επιλέγεται η δημιουργία μηνυμάτων-συνθημάτων για την ισορροπημένη διατροφή{προτάσεις των παιδιών, που με τη βοήθεια της νηπιαγωγού οδηγούν στη δημιουργία μηνυμάτων ,τα οποία καταγράφονται από τη νηπιαγωγό και στη συνέχεια εικονογραφούν-ζωγραφίζουν τα νήπια.

DSC05397

«ΝΑΙ στα φρούτα και τα λαχανικά»

DSC05400

«ΟΧΙ στα γλυκά και τα λιπαρά» 

DSC05393

«Τα φρούτα προτιμώ, ασπίδα αποκτώ «

Επίσης τα παιδιά παίζουν και αποκτούν στάσεις διατροφής κατά την ενασχόληση τους με  το διαδραστικό παιχνίδι :επιλέγω το πρωινό μου (learningapps) Ανάπτυξη της δεξιότητας του ψηφιακού γραμματισμού.

DSC05450

 

3ο Εργαστήριο

Το βιβλίο η Κυρά Διατροφή μας εισάγει σε ομάδες τροφών (όσπρια. φρούτα λαχανικά).Ο Τροφούλης και η Τροφούλα ζητούν από τα παιδιά να προσπαθήσουν να  ομαδοποιήσουν τα τρόφιμα και  με τη βοήθεια της νηπιαγωγού. Αφού ολοκληρώσουν τις ομαδοποιήσεις  ζητούν από τα νήπια να γίνουν ομάδες και να ζωγραφίσουν τα προϊόντα της κάθε ομάδας. (γαλακτοκομικά, φρούτα-λαχανικά, κρέατα -πουλερικά-ψάρια, δημητριακά κ.λ.π.  Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ζωγραφίσει τα αντίστοιχα τρόφιμα και να γράψει το όνομα. Στη συνέχεια τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης.

.jpg

Collage Fotor2

Collage Fotor 1

Επιστρέφουμε στο παραμύθι: «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» Βρίσκουμε κάποιες ομάδες τροφίμων όπου αναφέρονται μέσα καθώς και στην έννοια της διατροφικής πυραμίδας,  Ψάχνουμε στο διαδίκτυο να  βρούμε την πυραμίδα της διατροφής  , την παρατηρούμε,  περιγράφουμε τη δομή της (τέσσερις όροφοι), συζητάμε.  Με παρότρυνση της  Διατροφούλας και του Διατροφούλη τα νήπια  χωρίζονται σε ομάδες και αναζητούν σε διαφημιστικά φυλλάδια  τρόφιμα τα οποία κόβουν, τα ομαδοποιούν: γαλακτοκομικά, φρούτα και λαχανικά, κρέατα-πουλερικά-ψάρια και αβγά, γλυκά-λιπαρά .Δημιουργούν τη δική τους πυραμίδα διατροφής, κατά ομάδες (ομαδική εργασία) .

DSC05236

Τα παιδιά προχωρούν σε μια άσκηση εμπέδωσης, από το Φωτόδεντρο: (Πώς φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα) http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/3685

Διαβάζουμε ο παραμύθι :¨Ο Ωραίος Δαρείος όπου εκτός από τη διατροφή μας εισάγει  στην έννοια- επάγγελμα του διατροφολόγου. Ο Διατροφούλης και η Διατροφούλα μας προτείνουν να καλέσουμε στο νηπιαγωγείο ένα διαιτολόγο όπως ήταν και ο κύριος Τίτο για να μάθουμε περισσότερα για τη διατροφή και τα παιδιά συμφωνούν.

Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται ο  διαιτολόγος κ. Γιώργος Πύργος  με την εξαιρετική πυραμίδα του  που ενθουσιάζει τα παιδιά. Ο κ Γιώργος  συζητά ,ακούει και απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών.

20211203 091621

11

Μία αναμνηστική φωτογραφία, στα χέρια του κρατά την καρτούλα που του χαρίσαμε…………

20211203 093940

Παίζουμε παντομίμα διάφορους χαρακτήρες σχετικά με το φαγητό-διατροφή: πεινασμένος ,χορτάτος, λαίμαργος, λιγούρης…..

DSC05209

DSC05217

 

Collage Fotor22

4ο  εργαστήριο

Οι μαθητές  παρακολουθούν το  ανάλογο βίντεο με τίτλο: «παιδική παχυσαρκία.wmv» (https://www.youtube.com/watch?v=vca4IEE3lec). Η νηπιαγωγός  διαβάζει το κείμενο που παρατίθεται στη σελίδα. Μετά από συζήτηση, συνειδητοποιούν πως πρέπει να εντάξουν τη σωματική άσκηση στην καθημερινή τους δραστηριότητα.

Ο Τροφούλης στην ολομέλεια θέτει στα παιδιά τον προβληματισμό :αρκεί  λοιπόν μόνο  η υγιεινή διατροφή  για να έχουμε την υγεία μας;  Τι άλλο πρέπει να κάνουμε καθημερινά για να έχουμε ένα γερό σώμα και γερό μυαλό; ΄Η συζήτηση μας οδηγεί στη φυσική άσκηση ,στη γυμναστική ,στον αθλητισμό. Ο Τροφούλης θέτει την ερώτηση στα παιδιά  ποιος μπορεί να μας πει περισσότερα για τη φυσική άσκηση και τη γυμναστική;

Η γυμνάστρια κ. Σούλα από το 3ο Δημοτικό σχολείο Σιδηροκάστρου, ανταποκρίνεται στην πρόσκληση μας. Μέσα από την παρουσίαση που προβάλει ,συζητά-προβληματίζει τα παιδιά , τα οποία σκέφτονται , προτείνουν λύσεις, καταλήγουν σε συμπεράσματα.

 

DSC05287

 

1 1

2 1

3 1

Η πυραμίδα της φυσική δραστηριότητας μας δίνει την αφόρμηση να συζητήσουμε για τη καθημερινή φυσική μας δραστηριότητα .

.jpg

 

Τα παιδιά συμπληρώνουν τη προσωπική πυραμίδα φυσικής άσκησης-δραστηριοτήτων

DSC05493

DSC05491

DSC05492

 

Τα εργαστήρια συνεχίζονται………………

από κάτω από: ΓΕΝΙΚΗ, Εργαστήρια Δεξιοτήτων| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Σώμα γερό, μυαλό δυνατό» α΄ μέρος    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ο καιρός στο Σιδηρόκαστρο

Ο καιρός στο Σιδηρόκαστρο

Γέροντας Παΐσιος

Γέροντας Παΐσιος

Αρχείο

Translate

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ   Δεκ »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

 

Εδώ θα αναρτηθεί η περιγραφή για το σχολείο, π.χ. την ιστορία του, τους χώρους του, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας.

ΜΕΡΕΣ ΑΓΑΠΗΣ

ΧΑΡΑΣ

1821-2021 200 χρόνια μετά την επανάσταση

 1821-2021 200 χρόνια μετά την επανάσταση

Εθισμός στα διαδυκτιακά παιχνίδια

Εθισμός στα διαδυκτιακά παιχνίδια

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Θέλουμε ειρήνη

Θέλουμε ειρήνη

Το άναμμα του δένδρου 2018

Το άναμμα του δένδρου 2018

25η Μαρτίου χορός νηπίων.

25η Μαρτίου χορός νηπίων.

Μαθητόκοσμος Σερρών 2015

Μαθητόκοσμος Σερρών 2015

Μαθητόκοσμος 2014

Μαθητόκοσμος 2014

Το αμπέλι ο τρύγος και τα προϊόντα του

Το αμπέλι ο τρύγος και τα προϊόντα του

Οι μέρες της εβδομάδας.

Οι μέρες της εβδομάδας.

Ο κυκλούλης.

Ο κυκλούλης.

Παγκόσμιο πρωτάθλημα Batmindon στο Σιδηρόκαστρο

Παγκόσμιο  πρωτάθλημα Batmindon στο Σιδηρόκαστρο

Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής

Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής

Ο μικρός αναγνώστης

Ο μικρός αναγνώστης

Μικρά παιδιά

Μικρά παιδιά

Κυκλοφορώ με τον ταξάκη

Κυκλοφορώ με τον ταξάκη

Ο.Α.Σ.Π.

Ο.Α.Σ.Π.


Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων