ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ Ζ’ Δραστηριότητα ” Η γιορτή της μητέρας”

Copy of Spring College Party Invitation Design – Made with PosterMyWall

Δείτε το βιβλίο μας για τη γιορτή της μητέρας ,2o τμήμα, πατώντας στην εικόνα:

Πατήστε για να ξεφυλίσετε το βιβλίο για την Γιορτή της Μητέρας (1ο τμήμα)  εδώ.

 

Η παγκόσμια ημέρα της μητέρας ή όπως έχουμε συνηθίσει να την λέμε «γιορτή της μητέρας» είναι η παγκόσμια γιορτή που τιμούμε τις μανούλες όλου του κόσμου. Είναι κινητή εορτή όπως και <<η γιορτή του πατέρα>>. Φυσικά τους γονείς μας τους τιμάμε και τους αγαπάμε κάθε μέρα του χρόνου, αλλά οι παγκόσμιες ημέρες αυτές μας δίνουν τη ευκαιρία, να τους πούμε και να τους δείξουμε για μία ακόμα φορά πόσο τους αγαπάμε!  

Για αυτή την ημέρα επιλέξαμε το έργο του Gustav Klimt, ενός μεγάλου Αυστριακού ζωγράφου από το έργο eTwinning “Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” που συνεχίζεται εξ’αποστάσεως. Ο πίνακάς μας είναι μέρος ενός γνωστού έργου του ζωγράφου και απεικονίζει τη Μητέρα με το παιδί. Η φιγούρα της μητέρας έχει μια ελαφρώς ονειρική ποιότητα, όπως και το παιδί.

Ζ’ Δραστηριότητα “Η γιορτή της μητέρας” 5-10 Μαΐου 2020

Οδηγίες δραστηριότητας 

Παρατηρείστε με το παιδί τον πίνακα, συζητείστε το θέμα του για τα πρόσωπα που απεικονίζει, τη σχέση μεταξύ τους. Μεταφερθείτε μαζί με το παιδί στο χρόνο και στο χώρο που απεικονίζει, τη μητρική αγκαλιά και τη σχέση μητέρας-παιδιού, θυμηθείτε μαζί του τις δικές σας ανάλογες μοναδικές στιγμές.

Στη συνέχεια ενθαρρύνετε το παιδί να ζωγραφίσει ανάλογα με τον πίνακα εσάς και εκείνο.Παρακαλούμε στείλετέ μας τη ζωγραφιά του παιδιού.Συζητείστε με το παιδί ενθαρρύνοντάς το να εκφράσει τους λόγους που αγαπά τη μαμά του.Καταγράψτε από 1 έως 3 λόγους και στείλετέ μας τα σε μορφή Word  ώστε όλοι μαζί να γιορτάσουμε και να τιμήσουμε τις μανούλες.

Χρόνια πολλά μανούλες 

Με αγάπη Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου

 

Λίγα λόγια για τον πίνακα

Μέρος από τον πίνακα «Οι τρεις ηλικίες της γυναίκας» 1905 «The Three Ages of Woman» «Οι Τρεις Ηλικίες της Γυναίκας» είναι ελαιογραφία του Gustav Klimt, που ολοκληρώθηκε στην Αυστρία το 1905. Το έργο τοποθετείται στην Χρυσή Περίοδο του Κλιμτ, που περιλαμβάνει και άλλα δημοφιλή έργα, όπως το «Φιλί». Αυτή η περίοδος χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη χρήση στολισμού και τη χρήση χρυσής και μεταλλικής μπογιάς. Το έργο αυτό είναι μέρος του κινήματος Αρτ Νουβό, λόγω της χρονικής περιόδου και των διακοσμητικών του στοιχείων. Σήμερα εκτίθεται στη Galleria Nazionale d’Arte Moderna στη Ρώμη της Ιταλίας. Η νεαρότερη φιγούρα του πίνακα , ένα παιδί, συνδέεται με τη νεαρή γυναίκα, η οποία είναι η μητέρα της. Είναι τα μόνα δύο άτομα του πίνακα που αγγίζονται (στον πίνακα υπάρχει και η φιγούρα γυναίκας σε γηραιά ηλικία). Η νεαρή γυναίκα έχει λουλούδια γύρω από το κεφάλι της, τα οποία συμβολίζουν την ομορφιά και την άνοιξη. Μερικές φορές η μητέρα και το παιδί  χρησιμοποιούνται από τον ευρωπαϊκό  συμβολισμό για τη μητέρα θεά και πτυχές της οικογενειακής ζωής. Ο ίδιος ο Κλιμτ προήλθε από μια οικογένεια επτά παιδιών με γονείς δημιουργικούς. Η οικογένειά του ήταν φτωχή, αλλά όπως φαίνεται από  πίνακές του, όπως η Μητέρα και το Παιδί, χωρίς έλλειψη αγάπης.

 Υλικό σχετικό με τη γιορτή της μητέρας

– “Θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει” Gliori Debi εκδ.Πατάκη,βιβλίο για τη μαμά:  https://www.slideshare.net/stamatiademogianni/ss-61684384  

-Αξίζει να διαβάσετε το παραδοσιακό παραμύθι “η ευχή της μάνας” που δημοσιεύουμε στο blog μας παρακάτω
– ευχές για τη γιορτή της μητέρας:    https://www.youtube.com/watch?v=f7TIUk3q_Wo
τραγούδια για τη μαμά

ΛΑΪΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Η ευχή της μάνας

     Μια φορά κι έναν καιρό, στα παλιά τα χρόνια, ζούσε μια γυναίκα που είχε τέσσερα παιδιά, τρεις κόρες και έναν γιο. Ο πατέρας τους πέθανε, όταν  αυτά ήταν πολύ μικρά και η μάνα τους για να τα ζήσει δούλευε σε διάφορες δουλειές, γιατί ήταν πολύ φτωχιά.

     Μεγάλωσε και τα τέσσερα παιδιά και τα πάντρεψε, αλλά όλα έμεναν μακριά. Από την κούραση και από την ταλαιπωρία αρρώστησε και δεν μπορούσε πια να δουλέψει. Και έπεσε στο κρεβάτι πολύ βαριά. Οι γείτονες δεν την έβλεπαν να πηγαίνει στην ξένη δουλειά και ανησύχησαν. Πήγε το πρωί μία γειτόνισσα για να δει τι είχε και δεν πήγε στη δουλειά και την βρήκε στο κρεβάτι πολύ άρρωστη.

     — Έλα, γειτόνισσα, να πας να φωνάξεις την πρώτη μου κόρη να έρθει, που τη χρειάζομαι.

     Πάει τότε η γειτόνισσα στην πρώτη κόρη και τις λέει να πάει στην μάνα της που είναι πολύ άρρωστη. Εκείνη δεν δέχτηκε να πάει, γιατί έπλενε και είχε τα ρούχα μέσα στη σκάφη.

     — Δεν μπορώ να πάω να την δω, γιατί πλένω.

     Όταν πήγε η γειτόνισσα και της είπε ότι η κόρη σου δεν μπορεί να έρθει γιατί έχει τα ρούχα μέσα στην σκάφη και πλένει, η άρρωστη μάνα αναστέναξε, δάκρυσε και της είπε:

     — Σου εύχομαι, κόρη μου, η σκάφη να γίνει το σπίτι σου και να το σέρνεις όπου πας στα όρη και στα βουνά, όλη σου τη ζωή.

Από τότε η κόρη της έγινε χελώνα.

     Τότε, έστειλε τη γειτόνισσα στη δεύτερη κόρη. Κι αυτή όμως βρήκε δικαιολογία ότι ύφαινε.

     — Δεν μπορώ να έρθω γιατί έχω στον αργαλειό το νήμα.

     Τότε πάλι η μάνα δάκρυσε και την καταράστηκε.

     — Άντε κόρη μου, να υφαίνεις μέρα νύχτα και σταματημό να μην έχεις. Να σου χαλάνε οι άνθρωποι τα υφαντά και να σε κυνηγούν παντού.

     Κι από τότε έγινε η αράχνη.

     Μετά την έστειλε στο γιο της, μα κι εκείνος αρνήθηκε.

     — Πες της μάνας μου ότι δεν μπορώ να έρθω, γιατί βάζω στους τοίχους αστυβές [=άγριους θάμνους με σκληρά αγκάθια], για να μην μου τους χαλούν.

     Τότε η μάνα αναστέναξε πάλι και του είπε:

     — Να έχεις την κατάρα μου κι οι αστυβές να γίνουν αγκάθια στο σώμα σου και να γυρίζεις σαν την άδικη κατάρα.

     Από τότε έγινε ο σκαντζόχοιρος.

     Τότε θυμήθηκε τη μικρή της κόρη και η γειτόνισσα πήγε και σ’ αυτή.

     Όταν είδε την γειτόνισσα να πηγαίνει στο σπίτι της τόσο πρωί, απόρησε.

     — Καλώς την, της είπε. Πώς είναι και ήρθες τέτοια ώρα;

     Η  γειτόνισσα της είπε ότι την γύρευε η μάνα της, που είναι πολύ άρρωστη. Η κόρη της εκείνη τη στιγμή ζύμωνε κι είχε το ζυμάρι μέσα στη σκάφη. Παράτησε όμως το ζύμωμα κι, όπως ήταν με τη ζύμη στα χέρια, έτρεξε στη μάνα της. Ούτε που ήθελε να πλυθεί, για πιο γρήγορα.

     Όταν την είδε η μάνα της, της λέει.

     — Γιατί, κόρη μου, είναι τα χέρια σου με τις ζύμες;

     — Ζύμωνα, μάνα, κι έτρεξα να δω τι έχεις.

     Τότε η μάνα της την αγκάλιασε, τη φίλησε και της λέει.

     — Να έχεις την ευχή μου, κόρη μου! Να πετάς από λουλούδι σε λουλούδι, να μαζεύεις το μέλι από τα λουλούδια, να φέρνεις την γλυκασιά. Να είσαι χρήσιμη στον κόσμο. Το ζυμάρι που είναι στα χέρια σου να γίνεται κερί, για τις εκκλησίες. Χωρίς εσένα και το κερί σου, να μην μπορεί να λειτουργήσει ο παπάς.     Έτσι έγινε η μέλισσα.

Γι’ αυτό και η παροιμία λέει:

«Ευχή γονέα έπαρε και στο βουνό ανέβα».

(Πηγή: Αφήγηση της Ειρήνης Χριστοδούλου από τη Λέρο, ετών 80, τον Ιανουάριο του 2003, http://dim-ag-marin-lerou.dod.sch.gr/selides/el/com-ellin1.htm)από το blog :http://paleochori-lesvos.blogspot.com/2016/05/blog-post_30.html

Προβολή βίντεο YouTube Χρόνια Πολλά Μαμά! Ευχές για τη Γιορτή της Μητέρας

Χρόνια Πολλά Μαμά! Ευχές για τη Γιορτή της Μητέρας

Προβολή βίντεο YouTube ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου

ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου

Προβολή βίντεο YouTube ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

Προβολή βίντεο YouTube Μαμά (Παιδικό Τραγούδι)

Μαμά (Παιδικό Τραγούδι)

Προβολή βίντεο YouTube Μάνα- Μητέρα- Μαμά- Μανούλα

Μάνα- Μητέρα- Μαμά- Μανούλα