Η μετάβαση δεν είναι ένα στιγμιαίο γεγονός, αλλά μία διαδικασία που έχει διάρκεια και εξαρτάται τόσο από την ετοιμότητα του παιδιού, όσο από την ετοιμότητα και την προετοιμασία του ίδιου του σχολείου, Νηπιαγωγείου και Δημοτικού.
Όσον αφορά το Νηπιαγωγείο, ο ρόλος του είναι πολύ σημαντικός. Αποτελεί τη «γέφυρα» που καλείται να συνδέσει δύο διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης. Σκοπός της εκπαίδευσης των μικρών παιδιών είναι να διασφαλίσει και να εναρμονίσει μία ομαλή μετάβαση.
Στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήθηκε το πρόγραμμα της μετάβασης μέσα από συναντήσεις, ενημερώσεις και δράσεις.
- Αρχικά, οι νηπιαγωγοί ήρθαν σε επικοινωνία με τον Διευθυντή του Δημοτικού και τους δασκάλους της πρώτης τάξης του Δημοτικού. Πραγματοποιήθηκε μία συνάντηση μεταξύ τους, όπου αναφέρθηκαν οι στόχοι και σχεδιάστηκαν οι δράσεις.
- Οι νηπιαγωγοί στη συνέχεια οργάνωσαν μία ομαδική συνάντηση με τους γονείς. Στη συνάντηση αυτή τονίστηκε η διαδικασία της Μετάβασης.
- Η πρώτη οργανωμένη δράση ήταν μία σύντομη επίσκεψη στο Δημοτικό. Τα παιδιά γνώρισαν τον Διευθυντή του σχολείου και συζήτησαν μαζί του, περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και εξερεύνησαν τον αύλειο χώρο του.
- Η δεύτερη οργανωμένη δράση περιλάμβανε την εξοικείωση των νηπίων με τη δομή του σχολικού προγράμματος του Δημοτικού. Τα νήπια συμμετείχαν σε δύο διδακτικές ώρες του Δημοτικού. Την 1η ώρα βρέθηκαν μέσα στη σχολικά τάξη, όπου και παρατήρησαν τον χώρο, κάθισαν στα θρανία και συζήτησαν με την εκπαιδευτικό. Τη 2η διδακτική ώρα παρέμειναν έξω στην αυλή με τον γυμναστή του σχολείου, όπου και έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια.
Τα νήπια επέστρεψαν στο Νηπιαγωγείο χαρούμενα και ενθουσιασμένα.