Βιωματική προσέγγιση από το τμήμα 2: “Ένα σποράκι ταξιδεύει”…

Με αφορμή τη θεματική ενότητα “Σπορά” συζητήσαμε με τα παιδιά για 4 βασικά στοιχεία που χρειάζεται το μικρό σποράκι για να μεγαλώσει:

Αέρα, Ήλιο, Χώμα, Νερό

  • Διαβάσαμε το βιβλίο “Το σπορακι ταξιδεύει” του Eric Carle
  • Τραγουδήσαμε το “Γεωργό”, ώστε να κατανοήσουμε πως το σιτάρι γίνεται ψωμί.
  • Φυτέψαμε και παρατηρήσαμε τους σπόρους μας να μεγαλώνουν σε ποτηράκια
  • Αλλά και σπείραμε σιτάρι και φυτέψαμε πατάτες στον κήπο του σχολείου μας!
  • Έπειτα, σε ατομικές κατασκευές φτιάξαμε τους δικούς μας γεωργούς να σπέρνουν και στολίσαμε την τάξη μας!
  • Τέλος, χρησιμοποιώντας ζύμη δημιουργήσαμε τα δικά μας όμορφα χριστουγεννιάτικα στολίδια!!!

Αντίστροφη Μέτρηση!!

Σήμερα και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας μπήκαν σε ρυθμούς εορταστικούς!!

Κατασκευάσαμε με χαρά ατομικές και ομαδικές κατασκευές ημερολογίων αντίστροφης μέτρησης  έως τα αγαπημένα μας Χριστούγεννα!

Καλό μας μήνα!!!

ΠΑΙΔΙ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Το γράμμα Ππ

Σύμφωνα με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου (2021), οι μικροί μαθητές έρχονται για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο σε επαφή με ποικίλες, οργανωμένες και συστηματικές δραστηριότητες παραγωγής λόγου κι επικοινωνίας με παιγνιώδη μορφή.

Με σεβασμό στη φύση του παιδιού, στις ξεχωριστές προσωπικότητές τους, καθώς και στο ρυθμό και στον τρόπο που μαθαίνουν (στυλ μάθησης), τα παιδιά του τμήματος 1 γνώρισαν τη “φωνούλα Ππ“.

Ενδεικτικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν:

  • Ν’ αναγνωρίσουν τον ήχο του γράμματος και να τον αναπαράγουν βρίσκοντας λέξεις που ξεκινούν με Ππ
  • Ν’ αντιστοιχίσουν το φώνημα με το αντίστοιχο γράμμα
  • Να εντοπίσουν το γράμμα Ππ  σε λέξεις
  • Να σέβονται τη προσπάθεια εμπλοκής σε πράξεις γραφής με όποιον τρόπο γίνεται
  • Ν’ αναγνωρίσουν ότι ο προφορικός λόγος αποτελεί ένα σύστημα που απαρτίζεται από επιμέρους γλωσσικές μονάδες (π.χ. φωνολογικές).

Παρακολούθηση κουκλοθεατρικής παράστασης στο σχολείο μας

Την Παρασκευή 24/11/2023 επισκέφθηκε το σχολείο μας η κουκλοθεατρική ομάδα Τρισχορολάλατο παρουσιάζοντάς μας την παράσταση«Η Μεγάλη Γιορτή του Λόλο». Ακολουθώντας τον Μπόμπο και τους φίλους του σε περιπέτειες τόσο αστείες όσο και συγκινητικές, ταυτιστήκαμε μαζί τους κι απολαύσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ένα παραμύθι για την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη, την πίστη στον εαυτό μας και την αληθινή αγάπη!

17009817961561700981796146

Το Πολυτεχνείο στο Νηπιαγωγείο μας

images 3122F67B9A49528DCAE4A330D5BE232D

  • Μα γιατί αγαπούν όλοι την κυρά-Δημοκρατία και κανείς δε θέλει για αρχηγό του την κυρά-Δικτατορία;
  • Γιατί ξεσηκώθηκαν τα ντενεκεδάκια στη Ντενεκεδούπολη; Ποιος αναστάτωσε τη ζωή τους και γιατί;

Με αφορμή την ανάγνωση κι επεξεργασία των παραμυθιών: “Η κυρά Δημοκρατία” και η “Ντενεκεδούπολη”, οι μικροί μας φίλοι συσχέτισαν τις ιστορίες με τα πραγματικά γεγονότα του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ κι αντιλήφθηκαν πόσο σημαντική είναι η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στις ζωές των ανθρώπων, καθώς και η αντίστασή μας σε κάθε “Λαδένιο”! Μόνο μέσα απ’ το ΔΙΑΛΟΓΟ, την ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ και την ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ πετυχαίνουμε ΕΙΡΗΝΗ, γιατί όπως έλεγε και η κυρά- Δημοκρατία: “Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοι”!

Πηγή: Το απόσπασμα του τραγουδιού που ακούγεται στο βίντεο είναι : “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” από το δίσκο “Χωρίς Ταυτότητα” της Τάνια Τσανακλίδου.

Στίχοι: Μπουρπούλης Μιχάλης

Μουσική: Χατζηνάσιος Γιώργος

Να αγαπάς!

Τα νήπια ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν  το φυσικό περιβάλλον. Συνειδητοποίησαν την ανάγκη για τη φροντίδα της φύσης με σκοπό να εξασφαλίσουμε μία καλύτερη ποιότητα ζωής παρουσιάζοντας στους γονείς τη θεατρική παράσταση « Προσοχή πετρελαιοκηλίδα»  στο τέλος της σχολικής χρονιάς στην αυλή του σχολείου. Η πετρελαιοκηλίδα απειλεί  να σκοτώσει κάθε τι που ζει στη θάλασσα .Ευτυχώς συνεργεία καθαρίζουν τη θάλασσα από τη μόλυνση , η οποία χαρίζει σε όλους ζωή, φαί, δουλειά, δροσιά.  «Βάλτε άνθρωπο μυαλό» και κρατήστε μακριά το πετρέλαιο, τα απόβλητα, τα σκουπίδια και  τις βρωμιές από τη θάλασσα, είναι το μήνυμα των παιδιών. Η θάλασσα και γενικότερα ο πλανήτης γη είναι το σπίτι όλων μας και οφείλουμε να το αγαπάμε. Τα παιδιά ζωγράφισαν την αγάπη τους για τον πλανήτη μας εικονογραφώντας τα βουνά, τα πέλαγα, τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα, εκείνα που τους δίνουν γαλήνη και φωτίζουν το νου τους εμπνευσμένα από το τραγούδι του Θαλασσινού -Βελιώτη “Να αγαπάς”.

https://read.bookcreator.com/tOzi0DD08sPOoZpLDqtIPBKYBN52/2ssZxRWKR7-dlEbPmuWUDQ

Αναμνήσεις μια δημιουργικής χρονιάς

Τα παιδιά κατά την διάρκεια της χρονιάς ήρθαν σε επαφή με πολλά και διαφορετικά βιβλία, την ποίηση και τον έμμετρο λόγο. Μέσα από  ομαδικές εργασίες  αποτύπωσαν εικαστικά τα βιβλία- ποιήματα  που αναλύσαμε  και στόλισαν την τάξη μας.

https://read.bookcreator.com/tOzi0DD08sPOoZpLDqtIPBKYBN52/wxksARFGR-2takfFYXVkLw

Ο κήπος του σχολείου μας.

Με διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες ,τα νήπια ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα ζωτικής σημασίας που αφορούν τόσο στο ανθρωπογενές ,όσο και το φυσικό περιβάλλον. Φύτεψαν στον κήπο του σχολείου λουλούδια, λαχανικά, αρωματικά φυτά και ανέλαβαν  τη φροντίδα τους

Έσπειραν βασιλικό, το μεταφύτεψαν  σε ατομικό γλαστράκι και το πήραν στο τέλος της χρονιάς στο σπίτι τους. Παρατήρησαν  το ωραίο φύλλο να βγάζει ρίζες όταν τα έβαλαν σε νερό και το φύτεψαν σε δικό τους γλαστράκι.

Επίσκεψη συγγραφέα

Τα παιδιά στα πλαίσια του σχεδίου  δράσης του σχολείου με τίτλο Φιλαναγνωσία τα νήπια γνώρισαν τη συγγραφέα κα Φραντζέσκα  Αλεξοπούλου -Πετράκη διαβάζοντας, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, κάποια από τα βιβλία της: “Φίλοι φως φανάρι”,  “Δωροβροχή”, “Όνειρα και Ελπίδες”. Εργάστηκαν ομαδικά και τα εικονογράφησαν.

Τα παιδιά μίλησαν δια ζώσης με την κυρία Αλεξοπούλου και παρακολούθησαν την αφήγηση του παραμυθιού της ¨Και πάλι πίσω”. Αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους στο παρακάτω βιβλίο.

https://read.bookcreator.com/tOzi0DD08sPOoZpLDqtIPBKYBN52/RHTlpVEXTi2sbZzpLuJjCA

Επίσκεψη ψυχολόγου στο σχολείο

Στα πλαίσια δράσης του σχεδίου εργασίας διοργανώθηκε ενημέρωση από τη ψυχολόγο  του κέντρου πρόληψης  “Οδοιπορικό” του Δήμου Περιστερίου,  κ Κέλυ Σταυροπούλου. Η συζήτηση ήταν υποστηρικτική και εποικοδομητική σε θέματα συμπεριφοράς και σχέσεων γονέων μαθητών. Ευχαριστούμε την κ. Σταυροπούλου για τις παρακάτω συμβουλές που μας βοηθούν όλους, γονείς και εκπαιδευτικούς, για μια ουσιαστική επικοινωνία με τα παιδιά.

 



Λήψη αρχείου