• Στη συνέχεια, τοποθέτησε στο πάτωμα ανακατωμένες καρτέλες με τα στάδια ξεχωριστά και μας ζήτησε να τα βάλουμε στη σωστή σειρά επαναλαμβάνοντας μετά από αυτήν τις λεξούλες στα Αγγλικά.
• Είδαμε την ιστορία The Very Hungry Cattrepillar του Εric Carle.
H Ολίβια σταματούσε το βιντεάκι κι έκανε ενδιάμεσες ερωτήσεις: How’s the weather?/What’s this?/How many? αλλά και παντομίμα τις λέξεις eat/big/fat/stomachache καθώς και τη φράση feel better για να καταλάβουμε καλύτερα την ιστορία.
Στο τέλος μάλιστα μας ρώτησε και τι χρώματα έχει η πεταλούδα που γεννήθηκε για να θυμηθούμε και τα χρώματα της προηγούμενης θεματικής!
• Τοποθέτησε τους ήρωες της ιστορίας (από το Twinkl Teaching Resources) στο πάτωμα.
Αρχικά, μας ζήτησε να της πούμε ποιος ήρωας εμφανίστηκε πρώτος και να σηκωθεί κάποιος να τον πάρει. Ο εθελοντής μαθητής παρέμεινε όρθιος κρατώντας τον ήρωα στα χέρια του και με παρότρυνσή της χαιρέτησε την υπόλοιπη τάξη λέγοντας “Hello, everyone!” και συστήθηκε “I ‘ m a small egg!” Οι υπόλοιποι, πάλι με παρότρυνση της Ολίβια τον ρωτήσαμε: “How are you, little egg?” κι αυτός απάντησε “I’ m fine, thank you!”
Στη συνέχεια, η Ολίβια ρώτησε ποιος ήρωας εμφανίστηκε δεύτερος. Σηκώθηκε κάποιος, τον πήρε στα χέρια του, στάθηκε δίπλα στον πρώτο ήρωα και συστήθηκε κι αυτός με τη σειρά του στην υπόλοιπη τάξη: “Hello, everyone! I’ m a small caterpillar!” Οι υπόλοιποι τον ρώτησαν: “How are you, small caterpillar?” κι αυτός απάντησε “I’ m fine, thank you!”
Συνεχίσαμε με big caterpillar/fat caterpillar/chrysalis και butterfly!
Στο επόμενο μάθημα η Ολίβια μας έδειξε ξανά τις κάρτες με τα τέσσερα στάδια της ζωής της πεταλούδας για να τα θυμηθούμε, κι αφού κάναμε αρκετές επαναλήψεις, η Ολίβια ξεκίνησε τα παιχνίδια:
• Έστησε στον τοίχο τις κάρτες και μας ζητούσε να κλείσουμε τα μάτια μας για να κρύψει μία από αυτές. Όταν τους έλεγε να τα ανοίξουμε, μας ζητούσε να βρούμε ποια κάρτα έκρυψε!
Έτσι, έφερε με τη βοήθεια της νηπιαγωγού το κουκλοθέατρο στο μπροστινό μέρος της τάξης και μας μοίρασε τις φιγούρες από το Twinkl Teaching Resources!
Η πρώτη φιγούρα έπρεπε να κάνει την εμφάνισή της στο κουκλοθέατρο, να χαιρετήσει το κοινό λέγοντας “Hello everyone!”, το κοινό να ανταποδώσει το χαιρετισμό και να τη ρωτήσει “What’s your name?”. Η φιγούρα, με τη σειρά της έπρεπε να απαντήσει “I’ m little egg/chrysalis/small caterpillar/big caterpillar/fat caterpillar/butterfly”, να ρωτήσει το κοινό “How are you?” και το κοινό να απαντήσει “I’ m fine thank!” και στο τέλος η φιγούρα να καλέσει τον επόμενο ήρωα “Next please!” Ο επόμενος ήρωας έπρεπε να μπει πίσω από το κουκλοθέατρο και να ακολουθήσει ο παραπάνω διάλογος κοκ.
Στην αρχή μας ρώτησε πώς η small caterpillar έγινε big caterpillar και μετά fat caterpillar. Της είπαμε ότι έτρωγε.
Η επόμενη ερώτηση που μας απηύθυνε ήταν τι έτρωγε. Επειδή όμως δε θυμόμασταν, μας έδειξε τις κάρτες με ημέρες-φαγητά από την ιστορία, τις τοποθετούσε μία μία στο πάτωμα, και αφού μας παρουσίαζε τα φαγητά ανά μέρα, μας έβαζε να επαναλαμβάνουμε μετά από αυτή και να μετράμε τις ποσότητες μαζί της.
Έπειτα, μας μοίρασε τις μικρές καρτέλες με μέρες-φαγητά (από το Twinkl Teaching Resources) και διαλέγοντας ένα μαθητή τη φορά του ζητούσε να της πει τι έφαγε η κάμπια στην καρτέλα του και να πάει να την τοποθετήσει κάτω από την αντίστοιχη μεγάλη κάρτα-φαγητό. Εάν δε θυμόταν πώς λένε το φαγητό που απεικόνιζε η καρτέλα του, του το έλεγε η Ολίβια και του ζητούσε να επαναλάβει! Το Σάββατο, που τα φαγητά ήταν πολλά, ζητούσε να θυμηθούν ένα τουλάχιστον, πχ cake ή salami ή lollipop που τους το είχε μάθει στην αρχή της ώρας όταν ο συμμαθητής τους που είχε γενέθλια την ενημέρωσε ότι είχε φέρει από ένα lollipop για να το μοιράσει στους συμμαθητές του για τα γενέθλιά του.
Κατόπιν, μοίρασε τις επόμενες κάρτες με φρούτα σε όσους δε σηκωθήκαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα. Μας είπε να θυμηθούμε πώς λένε το κάθε φρούτο και να το τοποθετήσουμε πάνω από τις υπόλοιπες καρτέλες που εξακολουθούσαν να είναι στο πάτωμα! Εάν δε το θυμόμασταν, το επαναλαμβάναμε μετά από αυτή!
Για να μάθουμε καλά τα φρούτα, ξεκίνησε τα παιχνίδια:
• Μας σήκωνε έναν έναν, μας έλεγε ένα φρούτο και έπρεπε να της το δείχνουμε στην αντίστοιχη κάρτα! Τα πήγαμε πολύ καλά!
• Μας είπε να κλείσουμε τα μάτια τους για να κρύβει μία κάρτα με ένα φρούτο κάθε φορά. Πήρε ένα βιβλίο και το τοποθετούσε πάνω από μια κάρτα κρύβοντας το φρούτο που απεικόνιζε! Όταν ανοίγαμε τα μάτια μας, έπρεπε να βρούμε το φρούτο και να το ονοματίσουμε στα Αγγλικά!
Summer is here!
Η Ολίβια μας είπε ότι είναι πολύ χαρούμενη που έφτασε επιτέλους το καλοκαίρι! Μας είπε ότι λατρεύει τη θάλασσα και το κολύμπι!
Μας έδειξε τη βάρκα του μπαμπά της, με την οποία πηγαίνουν στη θάλασσα και ψαρεύουν!
Συνέχισε ότι της αρέσει πολύ να τρώει φρέσκα ψάρια και μας ρώτησε εάν αρέσουν και σε εμάς τα ψάρια που είναι, συνέχισε, πολύ θρεπτικά και πολύ υγιεινά!
Μας είπε ότι της αρέσουν πολύ και οι αστερίες, τους οποίους όμως όταν τους ψαρεύουν με το μπαμπά της τους ρίχνουν και πάλι στη θάλασσα! Μας βοήθησε μάλιστα να βρούμε μόνοι μας πώς λένε τους αστερίες στη γλώσσα της θυμίζοντάς μας ότι μοιάζουν με το χριστουγεννιάτικο στολίδι που τοποθετήσαμε στην κορυφή του Χριστουγεννιάτικου δέντρου.
Τέλος, μας ανέφερε ότι θαυμάζει τους καρχαρίες για τα μεγάλα τους σαγόνια, παρόλο που τους φοβάται και λιγάκι! Γνωρίζει όμως ότι στις θάλασσές μας δεν υπάρχουν καρχαρίες οπότε και δε συντρέχει λόγος ανησυχίας!
Τοποθέτησε όλες τις κάρτες στο πάτωμα κι αμέσως ξεκίνησε τα παιχνίδια:
• Μοίρασε τις άλλες κάρτες που είχε μαζί της για τις ίδιες εικόνες … Φώναζε μια λέξη, σηκωνόταν αυτός που την κρατούσε και την τοποθετούσε πάνω από την αντίστοιχη κάρτα που ήταν ήδη τοποθετημένη στο πάτωμα
• Έλεγε μια λέξη και σηκώνονταν να δείξουν τις εικόνες που ήταν τοποθετημένες η μία κάτω από την άλλη κατά την προηγούμενη δραστηριότητα και αναπαριστούσαν τη λέξη αυτή.
• Κάναμε παντομίμα!
Σηκωνόταν κάποιος και μυστικά του έδειχνε μια κάρτα η Ολίβια για να κάνει παντομίμα τη λέξη που αναπαριστούσε η κάρτα αυτή στους συμμαθητές του προκειμένου να βρουν τη λέξη και να την πουν στη γλώσσα της!
• Ακούσαμε τραγούδια!
Πριν μας βάλει το πρώτο τραγούδι, μας ζήτησε να το ακούσουμε προσεκτικά και να προσέξουμε τον καιρό που αναφέρεται στο τραγούδι αυτό γιατί μόλις τελειώσει θα μας ρωτήσει να της πούμε!
Έπειτα, μας χώρισε σε ομάδες, όπου η κάθε ομάδα όρισε να είναι και ένα από τα καιρικά φαινόμενα του παραπάνω τραγουδιού. Η ομάδα που θα έβλεπε και θα άκουγε το καιρικό της φαινόμενο έπρεπε να σηκωθεί και να χορέψει την αντίστοιχη στροφή ακολουθώντας τις κινήσεις των ηρώων του τραγουδιού… Μας έδειξε τις κινήσεις αυτές και μας τις έμαθε κάνοντας αρκετές πρόβα μαζί μας ενώ τραγουδούσε ταυτόχρονα και τους αντίστοιχους στίχους!
Ακούσαμε κι άλλα τραγούδια:
Η Βασιλική είχε φτιάξει στο σπίτι της μια ζωγραφιά για το καλοκαίρι και έσπευσε με μεγάλη χαρά να την δείξει στην Ολίβια! Η Ολίβια παρατηρούσε προσεκτικά όλα όσα είχε ζωγραφίσει ή κολλήσει στη ζωγραφιά της η Βασιλική και τη ρωτούσε εάν τα θυμάται στη γλώσσα της!
Στη συνέχεια, η Ολίβια θαύμασε στον πίνακα αναφοράς της τάξης τη θάλασσα με τη γοργόνα και το δελφίνι!Μας είπε πόσο της αρέσουν τα δελφίνια και ότι οι γοργόνες είναι από τα αγαπημένα της παιχνίδια!
Συνέχισε ότι στη θάλασσα ζουν και χταπόδια που της αρέσει πολύ να τα τρώει και ρώτησε εάν αρέσει και σε εμάς να τρώμε χταποδάκια!
Τέλος, προσέθεσε πως όταν πηγαίνει στη θάλασσα της αρέσει να μαζεύει κοχύλια και να κάνει συλλογή! Της είπαμε ότι κι εμείς βρίσκουμε κοχύλια στη θάλασσα ενώ κάποιοι της αναφέραμε και το μέρος όπου τα φυλάμε!
Μάλιστα για το κοχύλι μάς είπε ότι έτσι είναι το όνομα μιας πολύ γνωστής βενζίνης που βάζει ο μπαμπάς της στο αυτοκίνητό τους και πως τα συγκεκριμένα βενζινάδικα που πουλάνε τη βενζίνη αυτή έχουν ως σύμβολο το κοχύλι… Τους προέτρεψε να ρωτήσουν το μπαμπά τους πού βάζει βενζίνη και εάν περάσουν από ένα βενζινάδικο SHELL να του ζητήσουν να τους δείξει το σύμβολο του κοχυλιού…
Τοποθέτησε τις παραπάνω κάρτες με τις καινούριες λέξεις στο πάτωμα και, αφού έκανε αρκετές επαναλήψεις, ξεκίνησε τα παιχνίδια:
• Φώναζε μια λέξη και σηκωνόταν κάποιος να της δείξει την καρτέλα που αναπαριστούσε τη λέξη αυτή!
• Έκρυβε μια κάρτα με ένα βιβλίο, σηκωνόταν κάποιος, έλεγε τη λέξη της κρυμμένη κάρτας και σηκώνοντας το βιβλίο επαλήθευε την απάντησή του!
• Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού!
• Μας μοίρασε τυχαία κάρτες που έδειχναν τις ίδιες εικόνες αλλά σε διάφορες ποσότητες η καθεμία…
Φώναζε μία λέξη και μας ζητούσε όποιος έχει την κάρτα με τη λέξη αυτή να σηκωθεί και να την τοποθετήσει πάνω από την κάρτα που βρισκόταν ήδη στο πάτωμα και απεικόνιζε την ίδια λέξη. Έπειτα, ζητούσε από αυτόν που σηκώθηκε να μετρήσει τα αντικείμενα της κάρτας του. Η Ολίβια επαναλάμβανε μία μία ποσότητα μαζί με το αντικείμενο. Σκοπός της ήταν να εισάγει και να κάνει αντιληπτή τη διάκριση ανάμεσα σε ενικό και πληθυντικό αριθμό, τονίζοντας και λέγοντας λίγο πιο δυνατά το τελικό –s. Στο τέλος, ζητούσε να επαναλάβει κι αυτός που σηκωνόταν κάθε φορά την τελική ποσότητα π.χ. two mermaids/four octopuses κτλ…
• Ακούσαμε δύο τραγούδια!
Για το πρώτο τραγούδι μας ζήτησε να κάνουμε παντομίμα τις κινήσεις που βλέπαμε να κάνει και το μικρό χταπόδι. Μας τις έδειξε τραγουδώντας τους αντίστοιχους στίχους προτού το ακούσουμε για να είμαστε έτοιμοι.
Για το δεύτερο τραγούδι μας ζήτησε να προσέξουν τι χρώμα έχουν τα δελφίνια στο τραγούδι γιατί θα μας ρωτήσει να της πούμε μόλις τελειώσει. Το χορέψαμε και το απολαύσαμε και μόλις τελείωσε, της είπαμε όλα τα χρώματα των δελφινιών που έκαναν την εμφάνισή τους στο τραγούδι αυτό!
Ευχηθήκαμε Happy summer! και αποχαιρετιστήκαμε με Goodbye!
Ανανεώσαμε όμως το ραντεβού μας και για την επόμενη χρονιά λέγοντας See you next school year!




































