Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. Παράλληλα, οι μαθήτριες και οι μαθητές θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν, θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ακούσουν μύθους γύρω από τον σεισμό, θα ενημερωθούν οι ίδιοι αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.
Εργαστήριο 1ο:
Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για το σεισμό.
Οι μαθητές /τριες θα έρθουν σε πρώτη επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού θα συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες γνωρίζοντας το εσωτερικό τη γης και θα το αναπαραστήσουν με ζωγραφιές και πλαστελίνες.Θα γνωρίσουν τα αίτια του σεισμού αναπαραστήσουν τη σεισμική διεργασία των πλακών μέσα από παιχνίδι.
Παρουσίαση για τον σεισμό:
Η συγκεκριμένη παρουσίαση μας δίνει τη δυνατότητα να λειτουργήσουμε διαδραστικά με τους μαθητές μας και να συζητήσουμε τις προσωπικές τους εμπειρίες με τους σεισμούς.
Εργαστήριο 2ο: Αναλυτική παρουσίαση του εσωτερικού της γης. Αναπαράσταση σεισμού με φελιζόλ από την εκπαιδευτικό.
Παρακολούθηση βίντεο όπου φτιάχνουμε το εσωτερικό της γης με πλαστελίνη
φύλλο εργασίας
Εργαστήριο 3ο: Θα μάθουν για τους μύθους διαφόρων λαών που συνοδεύουν το σεισμό ανά τον κόσμο και ανά χρονική εποχή θα τους αναπαραστήσουν
χρησιμοποιώντας την πλαστελίνη, θα παίξουν ηλεκτρονικό παιχνίδι για τους μύθου, θα γνωρίσουν λίγο καλύτερα τον ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου.
Read more at: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2017/04/4.html
Copyright © Tania Manesi
Παιχνίδι διαδικτυακό για τους μύθους των λαών αναφορικά στον σεισμό
Ο μύθος του Εγκέλαδου
Διαβάζουμε το βιβλίο και ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση. Φτιάχνουμε παζλ την εικόνα του Εγκέλαδου.
Η άσκηση είναι από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση.
Εργαστήριο 4ο : Τι προετοιμασίες πρέπει να κάνω πριν το σεισμό;
Να δημιουργήσουν το δικό τους βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης, να κατασκευάσουν οδηγίες για τις αλλαγές που πιθανόν
να χρειαστεί να κάνουν στο σπίτι τους ώστε να είναι πιο ασφαλείς και να μάθουν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης.
“Παιχνίδι σκοποβολής για τον σεισμό”
Βαλιτσάκι σεισμού με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης.
Αριθμοί έκτακτης ανάγκης
Δημιουργία αφίσας με οδηγίες προς τους γονείς
Εργαστήριο 5ο : Τι κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού;
Να γνωρίσουν τον σεισμό βιωματικά, να αναλογιστούν τις συνέπειες ενός σεισμού μέσα στην τάξη, να προτείνουν λύσεις ώστε να γίνει ο χώρος της τάξης πιο ασφαλής, να συμμετέχουν σε προσομοίωση άσκησης σεισμού. Να αποκτήσουν δεξιότητες προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού και θα μάθουν να τις εφαρμόζουν σωστά.
“Οι κίνδυνοι σε περίπτωση σεισμού”
Σωστές /λανθασμένες επιλογές
Εργαστήριο 6ο :Τι πρέπει να κάνω μετά τον σεισμό;
Να γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν μετά την εκδήλωση ενός σεισμού βιωματικά, να συζητήσουν με την οικογένειά τους τις ενέργειες αυτές,
να παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια, να συμμετέχουν σε προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά την εκδήλωση ενός σεισμού.
Αφίσα του ΟΑΣΠ ΑΣΠΙΔΑ“ Μάθετε για τον σεισμό και προστατευτείτε” και γίνεται διάλογος
“Μέτρα προστασίας στο δρόμο”
“Μέτρα προστασίας από τον σεισμό στον δρόμο”
Βιωματική προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο του σχολείου.
Εργαστήριο 7ο :Αξιολόγηση –πόσο έτοιμος/η είμαι αν γίνει σεισμός ;
Οι μαθητές/τριες θα: τραγουδήσουν , παίξουν, παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των εργαστηριών στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου
“Σεισμός, φιλαράκο μη σε πιάνει πανικός”.
“Σεισμός – Αυτοπροστασία”
Δειγματική παρουσίαση μίας άσκησης σεισμού
Φύλλο αξιολόγησης