Ο δικός μας τίτλος
«Αγαπώ και προστατεύω τα ζώα»
Αναφορά σε:
Α) Δεξιότητες
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα
Δεξιότητες Ζωής
Δεξιότητες του Νου
Ψηφιακές δεξιότητες
Β)Στόχος:
Η διασύνδεση , η ευαισθητοποίηση, ενσυναίσθηση, η εκπαίδευση , κριτική σκέψη, η θετική στάση, απέναντι σε θέματα που αφορούν την προστασία των ζών του πλανήτη και ιδιαίτερα στα ζώα που βρίσκονται υπό εξαφάνιση.
Γ)Επιπρόσθετοι στόχοι
1)Η γνωριμία με τον χάρτη (απεικόνιση των ηπείρων στον χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα) απεικόνιση στεριάς και θάλασσας.
2) Η γνωριμία των παιδιών με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ζώα.
3) Η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που απειλούν την ύπαρξη των ζώων.
4)Να προσανατολίζονται σε δράσεις που θα καλλιεργούν την αγάπη και τον σεβασμό στα άλλα είδη ζωής και θα αναγνωρίζουν τις υποχρεώσεις του ανθρώπου προς αυτά.
5)Η ανάδειξη τρόπων επίλυσης του προβλήματος μέσα από διαδικασίες ανάπτυξης του διαλόγου και της διερευνητικής μάθησης.
4/10 1o Εργαστήριο Διάρκεια: 2 ώρες
Παγκόσμια μέρα προστασίας ζώων
Με αφορμή αυτή τη μέρα αναπτύσσουμε στην ολομέλεια διερευνητικό διάλογο για τα ζώα. Αναφορά στις ομάδες που χωρίζονται ανάλογα με το μέρος που ζούνε (οικόσιτα, θάλασσας, δάσους, ζούγκλας. Ανάδειξη των ήδη κατακτημένων γνώσεων.
Κατασκευή σελιδοδείκτη με τα ζώα της ζούγκλας και κάρτας με το αγαπημένο τους ζωάκι.
Εκπαιδευτικό βίντεο με πληροφορίες για τον ασβό ( ζωάκι- ήρωα της τάξης για την φετινή χρονιά). Crack the code: ο Ασβός στέλνει μήνυμα στα παιδιά χρησιμοποιώντας κώδικα και τα παιδιά καλούνται να τον σπάσουν.
Παιχνίδι μνήμης από το φωτόδεντρο
7/102021 2ο Εργαστήριο
Διάρκεια: 3 ώρες
Ανάγνωση του παραμυθιού «Ξουτ». Τα παιδιά εκφράζουν με γκριμάτσες τα συναισθήματα τους. Επαναλαμβάνουμε την χρονική αλληλουχία που υπάρχει στην ιστορία. Τα παιδιά παίρνουν ρόλους και αναπαράγουν το παραμύθι. Εναλλάσσονται οι ρόλοι.
Φύλλο εργασίας στο οποίο κυκλώνουν το συναίσθημα που βίωσαν πιο έντονα και ζωγραφίζουν και το «αφεντικό» που τους έκανε περισσότερο εντύπωση.
Τραγούδι «Σκυλάκι μοναχό». (χτυπάμε χέρια και πόδια ρυθμικά)
13/10/2021 3ο Εργαστήριο
Διάρκεια: 2 ώρες
«Τα αδεσποτάκια» Εκπαιδευτική ταινία με θέμα τα αδέσποτα.
Εισάγουμε τη λέξη αδέσποτα
Καλούνται να θυμηθούν ή να φωτογραφίσουν αν βλέπουν αδέσποτα ζώα στην διαδρομή που κάνουν κάθε μέρα από το σπίτι στο σχολείο.
Τους παροτρύνουμε να μπουν στη θέση τους. Τί μπορεί να σκέφτονται; Τί αισθάνονται; Πως βρέθηκαν στον δρόμο; Μιλάμε για την υπευθυνότητά μας και πως αυτή μπορεί να επηρεάσει την ζωή των αδέσποτων ζώων. Από τί κινδυνεύουν; Πώς μπορούμε να τα προστατέψουμε; Μπαίνουμε στη διαδικασία να ψάξουμε στο διαδίκτυο για φιλοζωικές εταιρείες που βρίσκονται στην περιοχή μας και συζητάμε για το πως μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους για να ενημερωθούμε.
20/10/2021 4ο Εργαστήριο
Διάρκεια: 2 ώρες
Παρακολουθούμε ένα βίντεο με τις πρόσφατες πυρκαγιές – καταστροφές στην χώρα μας.
Στην ολομέλεια συζητάμε για το τι μπορεί να συνέβη στα ζώα που ζούσαν σε κείνες τις περιοχές. Αναρωτιόμαστε: πώς είναι τώρα εκείνα τα ζώα; ζουν; πού; Τί μπορεί να αισθάνθηκαν; Χρησιμοποιώντας τον κώδικα προσπαθούμε να βγάλουμε από το δάσος που καίγεται τον ασβό μας που κινδυνεύει. Αποφασίζουμε ότι καλό θα ήταν να ενημερωθούμε πιο εμπεριστατωμένα καλώντας την πυροσβεστική. Προτείνουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με την υπηρεσία. Τίθεται το ερώτημα: με ποιόν τρόπο θα τους καλέσουμε; Θα τους στείλουμε επιστολή ή πρόσκληση; Μήπως να τηλεφωνήσουμε ή τελικά να στείλουμε ένα e mail (ηλεκτρονική αλληλογραφία);
3/11/2021 5ο Εργαστήριο
Διάρκεια: 2ώρες
«Προσκαλούμε την Πυροσβεστική»
Στην ολομέλεια οι μαθητές/τριες, με αφορμή την επιθυμία να έρθουν σε επαφή με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, οργανώνουμε ένα ερωτηματολόγιο για τον πυροσβέστη που θα μας επισκεφτεί .Έχουν συναντήσει πληγωμένα ή τραυματισμένα ζώα στην προσπάθειά τους να σβήσουν κάποια φωτιά; Πώς είναι; Τί μπορεί να αισθάνονται; είναι ήρεμα ή επιθετικά; Υπάρχει τρόπος να σταματήσουμε αυτή την καταστροφή; Μαθαίνουμε για τον ευρωπαϊκό αριθμό βοήθειας τον 112
https://blogs.sch.gr/3niporaiok/2021/11/09/episkepsi-pyrosvestikis-ypiresias-9-11-2021/
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά απαντώντας σε ενδεικτικές ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού.
10/11/2021 6ο Εργαστήριο
Διάρκεια: 2 ώρες
Εκπαιδευτικό βίντεο για τα υπό εξαφάνιση ζώα.
Με διευρευνητικές ερωτήσεις μαθαίνουμε αν τα παιδιά γνωρίζουν ζώα που κινδυνεύουν γενικά και ιδιαίτερα στην χώρα μας. Ψάχνουμε στο διαδίκτυο για περισσότερες πληροφορίες. Μελετούμε τον χάρτη και τοποθετούμε καρτελάκια με τα ζώα υπό εξαφάνιση στο μέρος που ζουν. Εξηγούμε τι απεικονίζει το καφέ, το πράσινο και το μπλε στον γεωφυσικό χάρτη. Αναρτούμε ερωτηματολόγιο με τα ερωτήματα που μας απασχολούν. Από τι κινδυνεύουν τα ζώα; υπάρχει τρόπος να βοηθήσουμε; Χωριζόμαστε σε ομάδες και ψάχνουμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις οργανώσεις WWF και ΜΟΜ. Αποφασίζουμε να καλέσουμε κάποιον από τον «Αρκτούρο» Οργανώνουμε το ερωτηματολόγιο.
https://blogs.sch.gr/3niporaiok/2021/11/14/episkepsi-toy-arktoyroy-diadiktyaka/
Αφού ενημερωθούμε ετοιμάζουμε ομαδική μακέτα που θα σταλεί στο καταφύγιο του Αρκτούρου.
17/11/2021 7ο Εργαστήριο
Διάρκεια: 2 ώρες
Μιλάμε για τα δικαιώματα των ζώων. Ψάχνουμε στο διαδίκτυο για την παγκόσμια χάρτα. Τα παιδιά σε ομάδες των τριών ζωγραφίζουν από ένα ή δύο δικαιώματα για την δημιουργία αφίσας.
Ακολουθεί ιδεοθύελλα , ενημέρωση γονέων και των φορέων που συμμετείχαν στα εργαστήρια με δημιουργία ψηφιακής αυτή την φορά αφίσας.