Τι μπορώ να κάνω με τον υπολογιστή

Αρχικά δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με το τι γνωρίζουν τα παιδιά για τον υπολογιστή.

Στη συνέχεια σκεφτόμαστε ποια μπορεί να είναι τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένας υπολογιστής.

Για να τα δούμε…

Υλικό Υπολογιστή

Πληκτρολόγιο

Πληκτρολόγιο

Πληκτρολόγιο. Είναι η πιο συνηθισμένη συσκευή, για να εισάγουμε δεδομένα και εντολές στον υπολογιστή με μορφή κειμένου. Εκτός από τα πλήκτρα γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων υπάρχουν ειδικά πλήκτρα, για να δίνουμε κατευθείαν εντολές στον υπολογιστή.

Ποντίκι

Ποντίκι. Πήρε το όνομά του από το σχήμα του. Μας βοηθάει να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή, επιτρέποντας μας κάθε φορά να επιλέγουμε εκείνες τις λειτουργίες που θέλουμε από αυτές που απεικονίζονται στην οθόνη.

electronics_04.ai

Σαρωτής. Με τη βοήθεια του σαρωτή μετατρέπονται φωτογραφίες, εικόνες και κείμενα σε ηλεκτρονική μορφή και εισάγονται στον υπολογιστή.

screen

Οθόνη. Σ’ αυτήν εμφανίζονται αποτελέσματα από τις διάφορες μορφές επεξεργασίας που εκτελεί ο υπολογιστής.

printer

Εκτυπωτής. Μας βοηθάει να τυπώνουμε σε χαρτί τις πληροφορίες που επιλέγουμε.

speakers

Ηχεία. Με τα ηχεία ακούμε ήχους ή μουσική από τον υπολογιστή.

headphones

Ακουστικά. Με τα ακουστικά ακούμε ήχους ή μουσική από τον υπολογιστή, μόνο εμείς όχι όλοι όσοι βρίσκονται γύρω μας.

camera

Κάμερα. Η κάμερα μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε οπτική επικοινωνία με άτομα στο διαδίκτυο.

microphone

Μικρόφωνο. Με το μικρόφωνο εισάγουμε τη φωνή μας, ήχους και μουσική στον υπολογιστή.

computersystemunit

Κεντρική Μονάδα  Μέσα σ’ αυτή βρίσκονται διάφορα εξαρτήματα απαραίτητα για τη λειτουργία του υπολογιστή.

modem

Μόντεμ. Μας βοηθάει να επικοινωνούμε με άλλους ΗΥ στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την τηλεφωνική γραμμή. Στις μέρες μας τα μόντεμ έχουν αντικατασταθεί από τις συσκευές Μόντεμ-Ρούτερ.

joystickΧειριστήριο-Joystick. Το συνδέουμε στον ΗΥ προκειμένου να παίξουμε παιχνίδια.

Πηγή:https://blogs.sch.gr/espanou/2016/12/06/%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%85%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85/

Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι:

Στη συνέχεια τα παιδιά ανά ομάδες αναλαμβάνουν να φτιάξουν τις συσκευές του υπολογιστή.

Η μασκότ της τάξης ο Ρούλης ο Ασβούλης  είναι στην καρέκλα του γραφείου και μας περιμένει (ιδέα των παιδιών).

Έτσι δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα μέρη του υπολογιστή.

Γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα μέρη του υπολογιστή

Τι μπορώ να κάνω με τον υπολογιστή;

Με τον υπολογιστή μπορούμε να ακούσουμε το αγαπημένο μας τραγούδι

Παρακολουθούμε το αγαπημένο μας βίντεο

Συσχετίζοντας τον υπολογιστή με το ανθρώπινο σώμα

Κεντρική Μονάδα και Ανθρώπινος Εγκέφαλος

Οθόνη και Πρόσωπο

Ηχεία και Στόμα

Πληκτρολόγιο, Ποντίκι και Χέρια
Πηγή: http://aesop.iep.edu.gr/node/8512/2284
Χρησιμοποιήσουμε την εφαρμογή google earth για να δούμε από ψηλά το σχολείο μας

να δούμε τα σπίτια μας

την πόλη που ζούμε

τις παιδικές χαρές, τα γήπεδα, το δασάκι ή τη λίμνη αν έχει και άλλα πολλά

Να δούμε την απόσταση από τη μεγάλη πόλη που είναι η συμπρωτεύουσα της Ελλάδας ,η αγαπημένη μας Θεσσαλονίκη

Να δούμε την πιο όμορφη χώρα του κόσμου, την πατρίδα μας ,την Ελλάδα

Την Ευρώπη

Το Βόρειο Πόλο

Την Αφρική

Όλες τις ηπείρους , τους ωκεανούς και άλλα πολλά πολλά που δεν χωράνε όσες σελίδες και να γράψουμε…

Επίσης όλα αυτά που βλέπουμε από ψηλά μπορούμε να τα δούμε και κανονικά όπως βλέπουμε με τα μάτια μας ένα σπίτι , ένα κατάστημα , το σχολείο μας κλπ.

Βρήκαμε τα σπίτια μας από τις διευθύνσεις που έχουν οι κυρίες μας στο νηπιαγωγείο.
Εντοπίσαμε με βάση τη διεύθυνση το σπίτι και αφού είπαμε στους φίλους μας σε ποιο σπίτι  μένουμε
(στο συγκρότημα , όροφο, αν μένει ο παππούς ή κάποιος συγγενής μας δίπλα),
μάθαμε τη διεύθυνση μας , τη γράψαμε σε μπλε χαρτονάκι και παίξαμε πολλά παιχνίδια.
Τώρα όταν θα καλούμε έναν φίλο ή μια φίλη στο σπίτι θα του λέμε τη διεύθυνση μας και ο μπαμπάς
ή η μαμά θα τη βλέπει από το google earth και θα μας πηγαίνει.

Στη συνέχεια μπήκαμε στο πρόγραμμα της ζωγραφικής.

Αρχικά πειραματιστήκαμε με το ποντίκι, τον κέρσορα και τις λειτουργίες του προγράμματος της ζωγραφικής.

Έτσι δειλά δειλά φτιάξαμε με υποβοήθηση ή χωρίς τα παρακάτω έργα:

       

      

 

Φτιάξαμε και την αφίσα μας

Μπορούμε να γράψουμε τα ονόματα μας στο word art και βάζουμε φόντο μια καρδιά που μας ενώνει

Ζωγραφίσαμε υπέροχες ζωγραφιές

      

και στη συνέχεια τις κάναμε παζλ στην εφαρμογή Jigsaw Puzzle

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0fb7160aa692

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2832fad1464e

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1cbbdf161a12

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=13f9185e56dc

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c3df6fa29bb

https://www.jigsawplanet.com/?rc=embedpuzzle&pid=1ba20f018f5e

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=08dc18d1b1b8

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=21044217aeed

Μπορούμε να ζωγραφίσουμε στην εφαρμογή pixilart

Δεν τελειώσαμε…συνεχίζουμε!!

Αφήστε μια απάντηση