ΣΥΓΚΡΟΎΣΕΙΣ ΤΣΑΚΩΜΟΙ
Για εισαγωγή στο θέμα είδαμε ένα animation με τίτλο ΓΕΦΥΡΑ
Δεν υπήρχαν διάλογοι ή λόγια και τα παιδιά τους έφτιαξαν μόνοι τους όπως και τους υπότιτλους.Εγινε συζήτηση και δραματοποίηση καθώς επίσης προτάθηκαν λύσεις για να αποφευχθεί η σύγκρουση και αναπαραστηθηκαν οι ιδέες τους την στιγμή που τις διατύπωναν.Διαβαστηκε το βιβλίο ΣΥΓΝΩΜΗ, έγινε δραματοποίηση και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ να μάθουν να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις μεταξύ τους και τους τσακωμούς ,με έναν πιο υγιή τρόπο.Μαθαινουμε να σταματάμε, όταν συμβαίνει κάτι που μας θυμώνει,να παίρνουμε τον απαραίτητο χρόνο που μας χρειάζεται για να ηρεμήσουμε και να σκεφτούμε και τέλος να βρούμε μια λύση για να λύσουμε την σύγκρουση.
Βρήκαν παιδιά που δεν κάνουν πολύ παρέα και έγιναν ζευγάρια.Επαιξαν, και ζωγραφισαν στο ίδιο χαρτί μαζί, ένα θέμα που διάλεξαν ανά δυάδες.Στο τελος ζωγράφισε ο ένας το πορτρέτο του άλλου με αλουμινόχαρτο σαν καθρέφτη.ΣΤΟΧΟΣ να γνωρίσουν καινούριους φίλους, να συνεργαστούν με άτομα διαφορετικά και να μοιραστούν πράγματα και εμπειρίες με άλλους.
Ήρθε η μαμά της Μαρίας Ειρήνης και μας διάβασε το παραμύθι το ΜΠΛΕ ΤΕΡΑΤΑΚΙ.Το βιβλίο μιλά για το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε στους άλλους,για ενσυναίσθηση απέναντι στους γύρω μας και το περιβάλλον και για την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων που προκύπτουν από τις εγωιστικές συμπεριφορές.Χωριστηκαμε σε 4 ομάδες όσες και τα τερατακια και δραματοποιησαν τις λάθος συμπεριφορές δίνοντας λύσεις ώστε οι συμπεριφορές να γίνουν σωστές.Ζωγραφισαν λάθος σωστό και έφτιαξαν ομαδικό κολλάζ.Οκαθενας διάλεξε στοιχεία από την ιστορία,τα ζωγράφισαν,τα έκοψαν και τα κολλησαν όλοι μαζί.Βρηκαν τίτλο, ψήφισαν τον καλύτερο.Αποφασισαν να συνδυάσουν τους δύο επικρατέστερους και τους έγραψαν.ΣΤΟΧΟΣ Να παρατηρούμε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα,να ακούμε τον άλλον και να προσπαθήσουμε να δώσουμε λύση.
Διαβάσαμε το παραμύθι ΜΙΛΑ Η ΚΑΜΗΛΑ.ΣΤΟΧΟΣ να μιλάνε, όταν βλέπουν κάποιον να δέχεται αρνητική συμπεριφορά και να μην επιτρέπουν σε κανέναν να τους φοβίζει .Έφτιαξαν διαλόγους,έκαναν δραματοποίηση, ζωγράφισαν και παίξαμε με ομοιοκαταληξίες.Γραψαμε το μαγικό τριπτυχο της εβδομάδας ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΔΙΟΡθΩΣΕ, το κάναμε σύνθημα και το φωνάξαμε με τις ντουντουκες του Πολυτεχνείου
Μάθαμε το τραγούδι ΜΗΛΑ ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ φτιάξαμε ιστορία την δραματοποιησαμε και την ζωγραφισαμε.
Επί της ευκαιρίας μάθαμε και το γράμμα Ν,Ν και αποχαιρετήσαμε το Νοέμβριο και παίξαμε όλοι μαζί ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας.
Εκδρομή στις αθλητικές εγκαταστάσεις ΑLmaστον Άλιμο.Εκει τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μικρός κτηνοτρόφος και στη συνέχεια στα γήπεδα με γυμναστές έπαιξαν πολλά παιχνίδια ομαδικά.Ειδαν τα εργαλεία, τα μηχανήματα και τα εξαρτήματα που χρειάζεται κάποιος να κάνει τυρί και βούτυρο και μετά ένας ένας με τη σειρά επηξαν τυρί και χτύπησαν το βούτυρο.
Το σχολείο μας έγινε βιβλιοθήκη.Μοιραστηκαμε εμπειρίες από βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία, μιλήσαμε γιατο δρόμο που χρειάζεται ένα βιβλίο για να έρθει στα χέρια μας,τα επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτο, μάθαμε καινούργιες λέξεις όπως συγγραφέας, εικονογράφος, τυπογράφος, εκδοτικός οίκος, βιβλιοπώλης, τέθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί, μιλήσαμε για τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στα βιβλία και τέλος διάλεξαν ένα βιβλίο που τους έκανε εντύπωση,το πήραν σπίτι να το διαβάσουν και να το ξαναφέρουν σχολείο.
Όργωμα Σπορά
Μια απαραίτητη φθινοπωρινή εργασία είναι το όργωμα και η σπορά.Συζητησαμε το γιατί,είδαμε εικόνες πως γινόταν παλιά και κάναμε συγκρίσεις με το τώρα, μιλήσαμε για τους σπόρους,τους ταξινομησαμε(Σας ευχαριστούμε που τους φέρατε στο σχολείο), παίξαμε παιχνίδια, μάθαμε για τα. σταδια ανάπτυξης του φυτού,τα αναπαραστησαμε με το σώμα μας και σε φύλλο εργασίας καθώς επίσης και τι χρειάζεται ένα φυτό για να αναπτυχθεί.
Μετά από όλα αυτά ήμασταν έτοιμοι να φυτέψουμε.Διαλεξαν σπόρους και ο καθένας στην <αυλίτσα >τουφυτεψε ότι ήθελε.Το καπάκι το φτιάξαμε σπιτάκι και τα παιδιά το πήραν μαζί τους για να το φροντίζουν.
Κάναμε το γράμμα Τ,τ απο το τρακτέρ ακολουθώντας τις παιδαγωγικές πρακτικές για την εκμάθηση γραμμάτων στο νηπιαγωγείο και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ένα καδρακι για την εμπέδωση του γράμματος και επειδή ολοκληρώσαμε την ενότητα αυτή.
Στην αρχή με πηρούνι οργωσαμε το χώμα _μπογια,μετά φυτέψαμε σπόρους, φτιάξαμε το τρακτέρ με γλωσσοπιεστρα,κόψαμε τις ροδες,τις συναρμολογησαμε,ζωγραφισαμε γεωργό και ήλιο,τα κόψαμε και στο τέλος γραψαμε τις λέξεις όργωμα και σπορά.Το καδρακι μας ειναι έτοιμο!
Πολυτεχνείο
Διαβάσαμε το παραμύθι Η κυρία Δικτατορία και κάναμε αντιστοιχίσεις με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.Προσπαθησαμε να διαφοροποιησουμε τις έννοιες Δημοκρατία,Δικτακτορια, είπαμε πολλά παραδείγματα και τα ταξινομησαμε, είδαμε βίντεο για το συγκεκριμένο γεγονός, συζητήσαμε, φτιάξαμε φύλλα εργασίας, τραγουδήσαμε και παίξαμε παιχνίδια προανάγνωσης με τις λέξεις που χαρακτηρίζουν το Πολυτεχνείο.Τις γραψαμε και φτιάξαμε ντουντουκες σαν τους φοιτητές.Ακολουθησε η γιορτουλα μας που περάσαμε υπέροχα.
Πινακας του Πικάσσο με θέμα την Ειρήνη ,στην θεματική ενότητα του Πολυτεχνείου
Εκμάθηση του γράμματος Π,π ,από το Πολυτεχνείο.
Αρχή εβδομάδας με άσκηση σεισμού.Ολα πήγαν καταπληκτικά!
ΘΕΜΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Ξεκινήσαμε την ενότητα φθινόπωρο αλλά διαφορετικά.Ακολουθησαμε την παιδαγωγική προσέγγιση με την τεχνική των ρουτινων σκέψης.Με αφορμή ένα βίντεο χωρίς λόγια,χωρίς να πούμε εμείς τιποτε, τα παιδιά έπρεπε να προβληματιστούν και να βρουν μόνα τους το θέμα και τον τίτλο του βίντεο,να παρατηρήσουν τα τεκταινόμενα,να διατυπώσουν ερωτήσεις και να βρουν τις τυχόν απαντήσεις σε αυτές.
Α ρουτίνα σκέψης.ΓΕΦΥΡΑ
Διαλέγουν λέξεις από το βίντεο και τις φτιάχνουν προτάσεις .Έτσι σιγά σιγά τα ίδια φτιάχνουν τους υπότιτλους και τα λόγια στις εικόνες.
Β ρουτίνα σκέψης.ΒΛΕΠΩ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ
Ξεκαθαρίζουν την σκέψη τους και απομονώνουν λεπτομέρειες που τις διατυπώνουν κλιμακωτά με ερωτήσεις ,ακολουθώντας το μοτίβο βλέπω, σκέφτομαι, αναρωτιέμαι.
Γ ρουτίνα σκέψηςΧΡΩΜΑ ΣΎΜΒΟΛΟ ΕΙΚΟΝΑ
Ομαδοποιούν τις πληροφορίες και τις αποτυπώνουν στο χαρτί ακολουθώντας τις οδηγίες χρώμα, σύμβολο, εικόνα.
Μαζέψαμε φύλλα, παρατηρήσαμε δέντρα που ρίχνουν τα φύλλα τους και μάθαμε πως λέγονται και γιατί γίνεται αυτό, είδαμε τα χρώματα των φύλλων, ξεχωρίσαμε μεγέθη, μάθαμε για τη γλυκόζη,το φαγητό των φύλλων,την χλωροφύλλη και δώσαμε απαντήσεις στο γιατί πέφτουν τα φύλλα το φθινόπωρο.Ζητησαμε και από τους γονείς να μαζέψουν φύλλα με τα παιδιά και τους ευχαριστούμε για την ανταπόκριση τους.Με όλα αυτά φτιάξαμε κατασκευές, καδρακια φθινοπωρινά,ανθρωπακια και μια ομαδική με την τεχνική του ανάγλυφου φύλλου.Η τάξη μας στην κυριολεξία μυρίζει φθινόπωρο και στολίστηκε με τις εργασιες μας.
Ομαδική εργασία του ολοήμερου με θέμα το φθινόπωρο και ατομικές
Ο επόμενος πίνακας που προσθέσαμε στην πινακοθήκη μας είναι εμπνευσμένος από τον Αυστριακό ζωγράφο Εγκον Σιλε και έχει τίτλο “φθινοπωρινός ήλιος και δέντρα”
Σήμερα μάθαμε μια ακόμη φωνούλα. Το φ του φθινοπώρου και των φύλλων. Βρήκαμε λέξεις απο φ , φτιάξαμε προτάσεις. Είδαμε σχετικά βίντεο. Το βάλαμε σαν αρχικό στο όνομά μας και φτιάξαμε “καινούργια” ονόματα. Το σχηματίσαμε με ένα στεφάνι και ένα μπαστούνι, ακολουθήσαμε με το αυτοκίνητο τον δρόμο του φ. Το φτιάξαμε με πλαστελίνη και κάναμε φύλλα εργασίας σαν εμπέδωση.