Χορεύει η Γη , Παίζουμε εμείς!

earthquake clipart mitigation 6

Η 13η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών  και αυτό αποτέλεσε την  αφορμή για την ενασχόλησή μας με  ένα  από τα φυσικά καταστροφικά φαινόμενα,  το σεισμό και τους τρόπους  αντιμετώπισής του.

Με τη βοήθεια εποπτικού και φωτογραφικού υλικού είδαμε το εσωτερικό της γης και εξηγήσαμε ότι κάτω από το χώμα που πατάμε και βαθιά στο έδαφος η γη μας  είναι φτιαγμένη από κομμάτια πετρωμάτων που λέγονται πλάκες . Αυτές οι πλάκες που μοιάζουν με τεράστιες πέτρες , τη χωρίζουν σε κομμάτια και την κάνουν να μοιάζει σαν παζλ. Οι πλάκες αυτές κινούνται συνεχώς  με αργό ρυθμό και γι αυτό εμείς δεν το καταλαβαίνουμε. Κάποιες φορές όμως συγκρούονται και δημιουργείται μια ιδιαίτερη κίνηση που την καταλαβαίνουμε και ονομάζεται σεισμός.

Αναφερθήκαμε στην ένταση του σεισμού που δεν είναι πάντα ίδια και την μετράμε με μια κλίμακα που λέγεται ρίχτερ. Τα όργανα που μας δείχνουν την ένταση των σεισμών λέγονται σεισμογράφοι. Παρατηρήσαμε εικόνες σεισμογράφων

seismografos

Είδαμε τις γραμμές που σχηματίζουν ανάλογα με την ένταση και φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας “σεισμούς”.

seismografoi 2.7.9 richter seismografoi 2.7.9 richter1

Μάθαμε τον αριθμό επικοινωνίας Έκτακτης Ανάγκης που είναι το 112 και οργανώσαμε πολλές δραστηριότητες για να μην τον ξεχάσουμε

  • Τον συνθέσαμε

ARITHMOS112 ARITHMOS112a ARITHMOS112b

syntheto112

  • Σκορπίσαμε αριθμούς στο πάτωμα και πηδάγαμε με τη σωστή σειρά στους αριθμούς 112

ARITHMOS112phdao ARITHMOS112phdao1 ARITHMOS112phdao2 ARITHMOS112phdao3 ARITHMOS112phdao4 ARITHMOS112phdao5

  • Και σε ατομικό φύλλο εργασίας

fyllo ergasias 112

Συζητήσαμε για τις σωστές και λάθος αντιδράσεις την ώρα του σεισμού , για το άγχος και το φόβο που νιώθουμε και καταλήξαμε ότι είναι σημαντικό να μην πανικοβληθούμε και να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας.

Μάθαμε τα 3 βήματα που πρέπει να ακολουθούμε την ώρα του σεισμού

  1. ΣΚΥΨΕ
  2. ΚΑΛΥΨΟΥ
  3. ΚΡΑΤΗΣΟΥ
  • Βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες που δείχνουν τα 3 αυτά βήματα

ta 3 bhmata toy seismoyarchiko ta 3 bhmata toy seismoyarchiko1 ta 3 bhmata toy seismoyarchiko2 ta 3 bhmata toy seismoyme arithmoys ta 3 bhmata toy seismoyme arithmoys1 ta 3 bhmata toy seismoyme arithmoys2ta 3 bhmata toy seismoy

  • Ατομικό φύλλο εργασίας με τα 3 βήματα του σεισμού

fyllo ergasias bhmata seismoy fyllo ergasias bhmata seismoy1

Μετά από όλα αυτά ήρθε η ώρα για την πρώτη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού.

  • Μόλις ακούσουμε τη λέξη ¨σεισμός” μπαίνουμε κάτω από τα τραπεζάκια όπως μάθαμε

askhsh as mpoyme kato apo ta trapeziamphkame kato apo trapezia

Με το σύνθημα της λήξης του σεισμού , βγαίνουμε σιγά σιγά , κάνουμε ωραία  σειρούλα

kanoyme seira gia exo kanoyme seira gia exo1

και πηγαίνουμε  στο χώρο συγκέντρωσης για να μετρηθούμε

seira kai pame sto shmeio sygkentroshss1 seira kai pame sto shmeio sygkentroshssbghkame sto choro sygkentroshs as metrhthoyme

Αναφερθήκαμε σε διάφορους μύθους σχετικούς με το σεισμό και δείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο μύθο που αναφέρει ότι μια τεράστια χελώνα είχε πάνω στο καβούκι της 4 ελέφαντες οι οποίοι κρατούσαν τη γη. Κάθε φορά που  η χελώνα κουραζότανε, κουνιόταν για να  ξεμουδιάσει και  γινόταν σεισμός.

  • Ζωγραφίσαμε το μύθο

zografizo mytho seismoy me chelona zografizo mytho seismoy me chelona1

Φτιάξαμε και την κατασκευούλα μας που είναι επηρεασμένη από το μύθο (την ιδέα την πήραμε από το “ΠΕΡΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ” και τη διαφοροποιήσαμε)

kataskeyh seismo2 kataskeyh seismos kataskeyh seismos1

  •  Ώρα για διασκέδαση!

“Το παιχνίδι του σεισμού” 

Χορεύουμε με μουσική παιχνιδιάρικη .Στη μέση έχουμε το παιδί-σεισμός , με το σταμάτημα της μουσικής ακούγεται η λέξη σεισμός και πρέπει να προλάβουμε να γίνουμε ¨χελωνίτσες” και να προφυλαχτούμε πριν μας ακουμπήσει το παιδί-σεισμός.

PAICHNIDI SEISMOS PAICHNIDI SEISMOS1 PAICHNIDI SEISMOS2