Η 13η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών και αυτό αποτέλεσε την αφορμή για την ενασχόλησή μας με ένα από τα φυσικά καταστροφικά φαινόμενα, το σεισμό και τους τρόπους αντιμετώπισής του.
Με τη βοήθεια εποπτικού και φωτογραφικού υλικού είδαμε το εσωτερικό της γης και εξηγήσαμε ότι κάτω από το χώμα που πατάμε και βαθιά στο έδαφος η γη μας είναι φτιαγμένη από κομμάτια πετρωμάτων που λέγονται πλάκες . Αυτές οι πλάκες που μοιάζουν με τεράστιες πέτρες , τη χωρίζουν σε κομμάτια και την κάνουν να μοιάζει σαν παζλ. Οι πλάκες αυτές κινούνται συνεχώς με αργό ρυθμό και γι αυτό εμείς δεν το καταλαβαίνουμε. Κάποιες φορές όμως συγκρούονται και δημιουργείται μια ιδιαίτερη κίνηση που την καταλαβαίνουμε και ονομάζεται σεισμός.
Αναφερθήκαμε στην ένταση του σεισμού που δεν είναι πάντα ίδια και την μετράμε με μια κλίμακα που λέγεται ρίχτερ. Τα όργανα που μας δείχνουν την ένταση των σεισμών λέγονται σεισμογράφοι. Παρατηρήσαμε εικόνες σεισμογράφων
Είδαμε τις γραμμές που σχηματίζουν ανάλογα με την ένταση και φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας “σεισμούς”.
Μάθαμε τον αριθμό επικοινωνίας Έκτακτης Ανάγκης που είναι το 112 και οργανώσαμε πολλές δραστηριότητες για να μην τον ξεχάσουμε
- Τον συνθέσαμε
- Σκορπίσαμε αριθμούς στο πάτωμα και πηδάγαμε με τη σωστή σειρά στους αριθμούς 112
- Και σε ατομικό φύλλο εργασίας
Συζητήσαμε για τις σωστές και λάθος αντιδράσεις την ώρα του σεισμού , για το άγχος και το φόβο που νιώθουμε και καταλήξαμε ότι είναι σημαντικό να μην πανικοβληθούμε και να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας.
Μάθαμε τα 3 βήματα που πρέπει να ακολουθούμε την ώρα του σεισμού
- ΣΚΥΨΕ
- ΚΑΛΥΨΟΥ
- ΚΡΑΤΗΣΟΥ
- Βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες που δείχνουν τα 3 αυτά βήματα
- Ατομικό φύλλο εργασίας με τα 3 βήματα του σεισμού
Μετά από όλα αυτά ήρθε η ώρα για την πρώτη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού.
- Μόλις ακούσουμε τη λέξη ¨σεισμός” μπαίνουμε κάτω από τα τραπεζάκια όπως μάθαμε
Με το σύνθημα της λήξης του σεισμού , βγαίνουμε σιγά σιγά , κάνουμε ωραία σειρούλα
και πηγαίνουμε στο χώρο συγκέντρωσης για να μετρηθούμε
Αναφερθήκαμε σε διάφορους μύθους σχετικούς με το σεισμό και δείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο μύθο που αναφέρει ότι μια τεράστια χελώνα είχε πάνω στο καβούκι της 4 ελέφαντες οι οποίοι κρατούσαν τη γη. Κάθε φορά που η χελώνα κουραζότανε, κουνιόταν για να ξεμουδιάσει και γινόταν σεισμός.
- Ζωγραφίσαμε το μύθο
Φτιάξαμε και την κατασκευούλα μας που είναι επηρεασμένη από το μύθο (την ιδέα την πήραμε από το “ΠΕΡΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ” και τη διαφοροποιήσαμε)
- Ώρα για διασκέδαση!
“Το παιχνίδι του σεισμού”
Χορεύουμε με μουσική παιχνιδιάρικη .Στη μέση έχουμε το παιδί-σεισμός , με το σταμάτημα της μουσικής ακούγεται η λέξη σεισμός και πρέπει να προλάβουμε να γίνουμε ¨χελωνίτσες” και να προφυλαχτούμε πριν μας ακουμπήσει το παιδί-σεισμός.






































