1050 χιλιόκυκλοι
(Κωστούλα Μητροπούλου)
«Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!»
Αυτή η φωνή που τρέμει στον αέρα,
δεν σου ‘στειλε ένα μήνυμα μητέρα,
αυτή η φωνή δεν ήτανε του γιού σου,
ήταν φωνές χιλιάδες του λαού σου.
Η γιορτή του Πολυτεχνείου αναφέρεται στα γεγονότα που συνέβησαν τον Νοέμβριο του 1973 στο Πολυτεχνείο Αθηνών, όταν φοιτητές και πολίτες συγκεντρώθηκαν στην Πολυτεχνική Σχολή για να διαμαρτυρηθούν κατά της χούντας.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο διδάσκεται λαμβάνοντας υπόψιν την ηλικία των παιδιών και την ευαισθησία του θέματος. Στο πλαίσιο αυτό τα γεγονότα προβάλλονται με τρόπο κατανοητό για τα παιδιά και οι δραστηριότητες που υλοποιούνται προσεγγίζουν θέματα όπως η Δημοκρατία, οι εκλογές∗ (επειδή είναι λιγότερο αφηρημένη ως έννοια), η ελευθερία, η ειρήνη, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στα δικαιώματα (Κουτσουβάνου, 2002).
Τα γεγονότα παρουσιάζονται μέσα από αναγνώσεις και επεξεργασία βιβλίων. Σκοπός είναι η συμμετοχή των παιδιών στη συζήτηση για τα στοιχειώδη γεγονότα του Πολυτεχνείου.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου, Φίλιππος Μανδηλαράς
Οι περιπέτειες της εξέγερσης του Πολυτεχνείου με χαριτωμένα και απλά στιχάκια, από τον Φίλιππο Μανδηλαρά, για να εντυπώνονται εύκολα στη μνήμη των παιδιών:
Στο Πολυτεχνείο αποφάσισε να κλειστεί,
απαγορεύσεις, φυλακές να μην τις φοβηθεί.
Γιατί το γνώριζε πως πάλευε για την ελευθερία,
στον τόπο μας για να ξαναρθεί η δημοκρατία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Η κυρά Δημοκρατία, Κωνσταντίνα Αρμενιάκου
Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό τη διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρία η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι χωρίς τη Δημοκρατία;
Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!
Ντενεκεδούπολη, Ευγενία Φακίνου
Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ΄αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ’ ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να ‘χουν την ησυχία τους. Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα…
Οι δράσεις μας
Τα παιδιά ζωγράφισαν ατομικά και ομαδικά, κατασκεύασαν χειροτεχνίες (πλακάτ με το σύνθημα του Πολυτεχνείου, γαρύφαλλα, ακορντεόν). Άκουσαν τραγούδια και τραγούδησαν κι εκείνα (Ο δρόμος, Ένα το χελιδόνι, Ακορντεόν, Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο κ.ά.).
Ντενεκεδούπολη από τα παιδιά του Ν1
Η ημέρα της γιορτής
∗ Εκλογές: «Η διαμόρφωση του δημοκρατικού πολίτη στο νηπιαγωγείο έχει ως απαραίτητη αφετηρία το δημοκρατικό παιδαγωγικό κλίμα και μπορεί να χρησιμοποιεί ποικίλες δραστηριότητες για τη μύηση του παιδιού σε βασικές αξίες και πρακτικές της δημοκρατίας. Μια ιδιαίτερα βιωματική δραστηριότητα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η διεξαγωγή εκλογών στο νηπιαγωγείο….» (Οικονομίδης, 2010).
Εκλογές στο Ν2
Τα παιδιά ψήφισαν το αγαπημένο τους φρούτο. Τις περισσότερες ψήφους συγκέντρωσε το Μήλο!!!