Τίτλος Δραστηριότητας: Το Αρχικό μου Γράμμα και τα Χρώματα!
Στόχοι:
- Αναγνώριση: Το παιδί να αναγνωρίσει το αρχικό γράμμα του ονόματός του (οπτική αναγνώριση).
- Διάκριση: Το παιδί να διακρίνει το δικό του αρχικό γράμμα ανάμεσα σε άλλα γράμματα.
- Λεπτή Κινητικότητα: Εξάσκηση στον χρωματισμό (μυϊκός έλεγχος).
- Αυτοαντίληψη: Ενίσχυση της ταυτότητας και της αίσθησης του “εγώ”.
Υλικά:
- Φύλλα εργασίας με το αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε παιδιού τυπωμένο σε μεγάλο μέγεθος (με παχύ περίγραμμα), μαζί με διάφορα άλλα γράμματα τυπωμένα γύρω του ή/και
- Φύλλα εργασίας με το πλήρες όνομα του κάθε παιδιού γραμμένο στην κορυφή και με μια σειρά από διάφορα γράμματα από κάτω, όπου το αρχικό του γράμμα επαναλαμβάνεται κάποιες φορές.
- Κηρομπογιές, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι.
- Καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών (ως οπτικό βοήθημα/μοντέλο).
Διαδικασία:
- Προετοιμασία & Συζήτηση (Ολομέλεια):
- Ξεκινάμε με μια συζήτηση για τα ονόματά τους. Ρωτάμε: «Πώς σε λένε; Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομά σου;»
- Δείχνουμε τις καρτέλες με τα ονόματα και τονίζουμε το αρχικό γράμμα (π.χ., “Η Αννα αρχίζει από Αλφα!”).
- Δραστηριότητα Διάκρισης (Πριν τον Χρωματισμό):
- Δίνουμε στο κάθε παιδί το φύλλο εργασίας του.
- Το παιδί καλείται να εντοπίσει το αρχικό του γράμμα. Ζητάμε από το κάθε παιδί να δείξει με το δάχτυλο το γράμμα που είναι το δικό του.
- Εάν χρησιμοποιούμε το φύλλο με το μεγάλο γράμμα και άλλα γύρω του, ρωτάμε: «Ποιο από αυτά τα γράμματα είναι το δικό σου αρχικό;» και ζητάμε να το κυκλώσει πρώτα.
- Χρωματισμός & Διακόσμηση:
- Δίνουμε οδηγία στα παιδιά να χρωματίσουν ή να διακοσμήσουν μόνο το δικό τους αρχικό γράμμα.
- Επιλογή Α: Εάν πρόκειται για το φύλλο με το μεγάλο γράμμα, τα παιδιά το χρωματίζουν ελεύθερα με τα χρώματα που επιλέγουν. Ενθαρρύνουμε τον προσεκτικό χρωματισμό εντός του περιγράμματος.
- Επιλογή Β: Εάν πρόκειται για το φύλλο με πολλά γράμματα, τα παιδιά καλούνται να βρουν και να χρωματίσουν μόνο τα κουτάκια/πλαίσια που περιέχουν το αρχικό τους γράμμα, αφήνοντας τα άλλα άσπρα (ή χρωματίζοντάς τα διαφορετικά). Αυτό ενισχύει την ικανότητα διάκρισης.
- Ανατροφοδότηση & Ολοκλήρωση:
- Στο τέλος, κάθε παιδί δείχνει τη δουλειά του και λέει: «Αυτό είναι το [π.χ. Π], το αρχικό γράμμα του ονόματός μου!»
- Τα χρωματισμένα γράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διακοσμήσουν την τάξη ή να γίνουν μέρος μιας Αλφαβήτας των Ονομάτων.




Αφήστε μια απάντηση