Το αρχικό μου γράμμα.

Οκτ 202525

Τίτλος Δραστηριότητας: Το Αρχικό μου Γράμμα και τα Χρώματα!

Στόχοι:

  1. Αναγνώριση: Το παιδί να αναγνωρίσει το αρχικό γράμμα του ονόματός του (οπτική αναγνώριση).
  2. Διάκριση: Το παιδί να διακρίνει το δικό του αρχικό γράμμα ανάμεσα σε άλλα γράμματα.
  3. Λεπτή Κινητικότητα: Εξάσκηση στον χρωματισμό (μυϊκός έλεγχος).
  4. Αυτοαντίληψη: Ενίσχυση της ταυτότητας και της αίσθησης του “εγώ”.

Υλικά:

  • Φύλλα εργασίας με το αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε παιδιού τυπωμένο σε μεγάλο μέγεθος (με παχύ περίγραμμα), μαζί με διάφορα άλλα γράμματα τυπωμένα γύρω του ή/και
  • Φύλλα εργασίας με το πλήρες όνομα του κάθε παιδιού γραμμένο στην κορυφή και με μια σειρά από διάφορα γράμματα από κάτω, όπου το αρχικό του γράμμα επαναλαμβάνεται κάποιες φορές.
  • Κηρομπογιές, ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι.
  • Καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών (ως οπτικό βοήθημα/μοντέλο).

Διαδικασία:

  1. Προετοιμασία & Συζήτηση (Ολομέλεια):
    • Ξεκινάμε με μια συζήτηση για τα ονόματά τους. Ρωτάμε: «Πώς σε λένε; Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομά σου;»
    • Δείχνουμε τις καρτέλες με τα ονόματα και τονίζουμε το αρχικό γράμμα (π.χ., “Η Αννα αρχίζει από Αλφα!”).
  2. Δραστηριότητα Διάκρισης (Πριν τον Χρωματισμό):
    • Δίνουμε στο κάθε παιδί το φύλλο εργασίας του.
    • Το παιδί καλείται να εντοπίσει το αρχικό του γράμμα. Ζητάμε από το κάθε παιδί να δείξει με το δάχτυλο το γράμμα που είναι το δικό του.
    • Εάν χρησιμοποιούμε το φύλλο με το μεγάλο γράμμα και άλλα γύρω του, ρωτάμε: «Ποιο από αυτά τα γράμματα είναι το δικό σου αρχικό;» και ζητάμε να το κυκλώσει πρώτα.
  3. Χρωματισμός & Διακόσμηση:
    • Δίνουμε οδηγία στα παιδιά να χρωματίσουν ή να διακοσμήσουν μόνο το δικό τους αρχικό γράμμα.
    • Επιλογή Α: Εάν πρόκειται για το φύλλο με το μεγάλο γράμμα, τα παιδιά το χρωματίζουν ελεύθερα με τα χρώματα που επιλέγουν. Ενθαρρύνουμε τον προσεκτικό χρωματισμό εντός του περιγράμματος.
    • Επιλογή Β: Εάν πρόκειται για το φύλλο με πολλά γράμματα, τα παιδιά καλούνται να βρουν και να χρωματίσουν μόνο τα κουτάκια/πλαίσια που περιέχουν το αρχικό τους γράμμα, αφήνοντας τα άλλα άσπρα (ή χρωματίζοντάς τα διαφορετικά). Αυτό ενισχύει την ικανότητα διάκρισης.
  4. Ανατροφοδότηση & Ολοκλήρωση:
    • Στο τέλος, κάθε παιδί δείχνει τη δουλειά του και λέει: «Αυτό είναι το [π.χ. Π], το αρχικό γράμμα του ονόματός μου!»
    • Τα χρωματισμένα γράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διακοσμήσουν την τάξη ή να γίνουν μέρος μιας Αλφαβήτας των Ονομάτων.

7305d557 c33b 4143 b8e3 9d38bab0bb30 gramma 2gramma 3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα σχόλια

Kατηγορίες

Τι κάνουμε;

Το 3ο Νηπιαγωγείο Μεγάρων βρίσκεται στην οδό Μαραθώνος 1 , συστεγαζόμενο με το 6ο Νηπιαγωγείο Μεγάρων, δίπλα από το 3ο Δημοτικό σχολείο. Υπάρχει δυνατότητα 3ων προγραμμάτων σύμφωνα βέβαια και με τις εγγραφές ανά έτος:

  • 8:15-13:00(κλασικό πρόγραμμα)
  • 8:15-16:00 (ολοήμερο πρόγραμμα)
  • 7:45-16:00 (ολοήμερο πρόγραμμα με πρωινή ζώνη)

Οι θεματικές που αναπτύσσουμε εντάσσονται στον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου και αποβλέπουν στην ανάπτυξη ολόπλευρα του νηπίου.

επιδαπέδιο αλφαβητάρι

InShot 20240329 173803247


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων