Πείραμα: «Βυθίζεται ή Επιπλέει;» για Νηπιαγωγείο
Σκοπός:
Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της πυκνότητας με απλό και διασκεδαστικό τρόπο, παρατηρώντας αν αντικείμενα βυθίζονται ή επιπλέουν στο νερό.
Υλικά:
- Δοχείο με νερό
- Διάφορα αντικείμενα (π.χ. κουτάλι, ξύλο, ξύλινο τουβλάκι, μπαλάκι, καπάκι)
- Σφουγγάρι ή χαρτί για σκούπισμα
- Χάρτης Bubble.us (για να οργανώσουμε τις παρατηρήσεις)
Βήματα πειράματος:
- Συζητάμε με τα παιδιά τι σημαίνει «βυθίζεται» και «επιπλέει».
- Δίνουμε στα παιδιά ένα αντικείμενο τη φορά και το ρίχνουν στο νερό.
- Παρατηρούν και αποφασίζουν αν βυθίζεται ή επιπλέει.
- Καταγράφουμε τα αποτελέσματα σε έναν χάρτη Bubble.us.
Παράδειγμα Bubble.us χάρτη:
- Κεντρικός κύκλος: «Βυθίζεται ή Επιπλέει»
-
- Επιπλέει: ξύλο, πλαστικό μπουκάλι, καπάκι
- Βυθίζεται: κουτάλι, μάρμαρο, κέρμα
-
Συμπέρασμα:
Τα παιδιά μαθαίνουν πειραματικά ότι κάποια αντικείμενα επιπλέουν γιατί είναι πιο ελαφριά ή έχουν μικρότερη πυκνότητα από το νερό, ενώ άλλα βυθίζονται. Είναι μια απλή εισαγωγή στη φυσική με παιχνίδι και παρατήρηση.
Επέκταση με το λογισμικό gynzy







Αφήστε μια απάντηση