- Διαβάσαμε το ποίημα του κυρίου ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας), το δραματοποιήσαμε και το ζωγραφίσαμε.
- Στη συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο «καλώς τον κύριο ΚΟΚ» και διακρίναμε τις διαφορές ποιήματος και πεζού λόγου.
- Μιλήσαμε για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Μάθαμε τους κανόνες αυτούς, με τα δάχτυλα του χεριού μας:
1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω
2. Κοιτάζω αριστερά
3. Κοιτάζω δεξιά
4. Ξανακοιτάζω αριστερά
5. Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο, σύντομα και κάθετα
6. Και ένας έκτος κανόνας: Έχω τα μάτια μου και τα αυτιά μου ανοιχτά
Στη συνέχεια κάναμε την παρακάτω κατασκευή:
Το κάθε παιδί σχεδίασε το χέρι μαζί με τον καρπό του σε χαρτί και το έκοψε. Το κόλλησε πάνω σε χαρτόνι και
το στόλισε όπως ήθελε το καθένα.
Σε κάθε δάχτυλο κόψαμε και κολλήσαμε τους κανόνες που μάθαμε, με τη σωστή σειρά.
Ο καρπός μας είναι ο δρόμος. Του βάλαμε γραμμές, διαβάσεις πεζών, φανάρι για αυτοκίνητα και πεζούς, αυτοκίνητα και παιδάκια που περνάνε ή περιμένουν να περάσουν το δρόμο.
Κολλήσαμε και ένα αυτί και ένα μάτι, γιατί πρέπει να έχουμε μάτια και αυτιά ανοιχτά.
- Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και παίξαμε οδηγούς αυτοκινήτων και πεζούς, ακολουθώντας τους κανόνες που είχαμε ήδη συζητήσει. Φτιάξαμε διαβάσεις. Στην αρχή μερικά παιδιά ήταν οδηγοί και άλλα πεζοί. Οι οδηγοί κρατούσαν στεφάνια για το τιμόνι. Οριοθέτησαν το χώρο που θα κινούνταν. Οι οδηγοί κινούνταν στο δρόμο σύμφωνα με τα σήματα. Όταν άναβε κόκκινο, σταματούσαν, με το πορτοκαλί ετοιμάζονταν και με το πράσινο ξεκινούσαν. Στη συνέχεια οι ρόλοι άλλαξαν. Οι πεζοί ήταν οδηγοί και οι οδηγοί πεζοί. Σταματούσαν τα αυτοκίνητα και οι πεζοί περνούσαν από τη διάβαση.
Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μέσα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που κάναμε στο Νηπιαγωγείο μας.