Χρόνος, Εποχές, Μήνες

Την εβδομάδα που μας πέρασε ασχοληθήκαμε με τoν χρόνο, τις εποχές, τους μήνες.

Επειδή η έννοια του χρόνου είναι πολύ δύσκολη για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας σταθήκαμε πολύ στην κυκλική διαδοχή του χρόνου αλλά και στην προσωποποίησή του. Ο χρόνος λοιπόν είναι ένας παππούς που έχει 4 παιδιά, τις εποχές. Το κάθε παιδί έχει κι αυτό άλλα 3 παιδιά, τους μήνες άρα ο χρόνος εκτός από 4 παιδιά έχει και 12 εγγόνια.

Οι εποχές όπως και οι μήνες διαδέχονται κυκλικά η μια την άλλη και έχουν μια σειρά. Από τον Xειμώνα δεν μπορούμε να πάμε στο Kαλοκαίρι γιατί ανάμεσά τους υπάρχει η Άνοιξη όπου η φύση ξυπνάει από την παγωνιά του Xειμώνα και προετοιμάζεται για το Καλοκαίρι.

Από το Καλοκαίρι δεν μπορούμε να πάμε στον Χειμώνα γιατί ανάμεσά τους υπάρχει το Φθινόπωρο όπου η φύση ετοιμάζεται σιγά-σιγά να υποδεχτεί τον Xειμώνα.

Για να το δούμε πιο αναλυτικά…..

  • Μιλήσαμε για τις τέσσερις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους. Είδαμε τις διαφορές στη φύση ανά εποχή. Γνωρίσαμε μέσα από το μύθο της Περσεφόνης και της Δήμητρας το πώς εξηγούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την αλλαγή των εποχών. Ακούσαμε τις τέσσερις εποχές του Vivaldi και τις χορέψαμε.
  • Μετά ήρθε η ώρα να μάθουμε τους 12 μήνες. Διαβάσαμε το παραμύθι “η Κυρά καλή και οι 12 μήνες” και το δραματοποιήσαμε. Ονοματίσαμε τους μήνες, τους μετρήσαμε και τους χωρίσαμε ανά εποχή. Βρήκαμε σε ποιόν μήνα έχουμε τα γενέθλιά μας. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τους δώδεκα μήνες αθλητές από την Λιλιπούπολη. Ζωγραφίσαμε  σε ομάδες το δέντρο  κάθε εποχής και ομαδοποιήσαμε τους μήνες, δείχνοντας τα χαρακτηριστικά των εποχών.
  • Σειρά είχαν οι ημέρες τις εβδομάδας. Τις ονομάσαμε, τις μετρήσαμε και τις τραγουδήσαμε.
  • Έπειτα μάθαμε να ξεχωρίζουμε τη μέρα από τη νύχτα. Αναφέραμε διάφορες ασχολίες που κάνουμε τη μέρα αλλά και άλλες που κάνουμε τη νύχτα. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε την εξέλιξη του 24ώρου και βάλαμε τις εικόνες στη σειρά.
  • Για το τέλος αφήσαμε την ώρα και το ρολόι. Δείξαμε τον ωροδείκτη (χοντρούλης και κοντούλης) και τον λεπτοδείκτη (λεπτός και μακρύς). Δύσκολο για την ηλικία μας να μάθουμε την ώρα για αυτό επικεντρωθήκαμε στα βασικά: ακριβώς, και μισή, και τέταρτο, παρά τέταρτο. Τέλος κατασκευάσαμε τα δικά μας ρολόγια.                                   P1130044

IMG_7435                                                                                                 IMG_7433

IMG_7437P1130036
P1130034
P1140048P1150082P1150067P1110001P1130029
P1150099P1150101

P1110018IMG_7547