Παίζω και μετρώ και με τον καιρό!

Δραστηριότητες  οργανωμένες και αυθόρμητες που αναπτύσσουν τη μαθηματική σκέψη των παιδιών αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας στο νηπιαγωγείο.

Ακόμη και ένα «παιδικό μετεωρολογικό δελτίο « μπορεί να σταθεί για ένα παιδί νηπιακής ηλικίας αφορμή ν’ αναπτύσσει ή εμπλουτίζει τις μαθηματικές του δεξιότητες.

Στην καθημερινή ενασχόλησή μας με το ημερολόγιο ο καιρός είναι μεγάλο θέμα και προβληματισμός .

Στην αρχή κάθε μήνα και σε μεγάλο  χαρτί  σχεδιάζεται ένας πίνακας όπου ο/η  υπεύθυνος/η ημερολογίου ζωγραφίζει και παρουσιάζει τον καιρό της ημέρας.

Στο τέλος κάθε μήνα ένα παιδί ολοκληρώνει στατιστικά τον πίνακα καιρού.Αναγνωρίζει μαθηματικές ποσότητες, κάνει καταμέτρηση, αποδίδει με το σωστό αριθμό το σύνολο των καιρικών φαινομένων του μήνα (ήλιος,ήλιος με σύννεφα,βροχή κτλ), συγκρίνει ποσότητες (περισσότερο,λιγότερο,ίσο).

Είναι ένα παιχνίδι που μπορεί άνετα να εφαρμοστεί και στο σπίτι…Τη θέση των καιρικών φαινομένων μπορεί να πάρουν παιχνίδια που αρέσουν στο παιδί σας, φρούτα που του/ης αρέσουν να τρώει ή θέλετε να ενθαρρύνετε να τρώει….Είναι ευκαιρία τα παιδιά να καταλάβουν ότι τα μαθηματικά » κρύβονται» παντού στη ζωή μας και αν τα δούμε ως παιχνίδι, μπορεί και να μας τη διευκολύνουν και να την οργανώνουν ακόμη περισσότερο….

Παρακάτω ο φίλος μας γίνεται ο στατιστικολόγος του Γενάρη…Μάλλον διαθέτει τις ικανότητες να εργαστεί στην ελληνική στατιστική αρχή  όταν μεγαλώσει…:)

Αφήστε μια απάντηση